luni, 2 decembrie 2024
5.2 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img

România

5.2 C
Buzău
luni, 2 decembrie 2024
5.2 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img
Ești aiciTulceaS-a aflat CINE a pierdut DROGURILE găsite pe plaja MĂRII NEGRE în...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

S-a aflat CINE a pierdut DROGURILE găsite pe plaja MĂRII NEGRE în luna martie! O tonă de cocaină „a supraviețuit“ până pe uscat şi n-a fost recuperată nici până acum de anchetatori

Procurorii DIICOT au făcut publice date noi în dosarul drogurilor recuperate în martie 2019 din Marea Neagră, scrie Adevărul.

Din rechizitoriu procurorilor reiese că grupul traficanților de droguri era format din mai multe persoane, de cetățenie sârbă, spaniolă şi română. Cel mai probabil, rețeaua era coordonată de șefii unei grupări interlope din Serbia, iar scopul a fost de a transporta o cantitate de cel puțin 3 tone de cocaină cu o puritate extrem de ridicată, de peste 90%, de proveniență sud-americană, din largul Mării Negre spre vestul Europei.

Citește și: Gheorghe Daniel Rece, popa din Constanța acuzat de pornografie infantilă, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile. Două noi victime s-au adăugat „palmaresului” diavolului în sutană. Un ID de Instagram al unei fetițe era notat pe un calendar în altarul bisericii

Procurorii DIICOT au făcut publice date noi în dosarul drogurilor recuperate în martie 2019 din Marea Neagră. Din informații reiese că transportul cantității colosale de cocaină a eșuat din cauza amatorismului şi lăcomiei traficanților. Documentul constituie probatoriul prin care procurorii solicită prelungirea arestului preventiv pentru doi cetățeni sârbi aflați deja în custodia autorităților din România şi anchetați pentru trafic de droguri de mare risc şi constituirea de grup infracțional organizat.

Au ieșit în evidență în Tulcea cinci persoane care făceau parte din grupul infracțional, printre care cei doi șoferi sârbi arestați acum, un bărbat sârb cu rol de coordonator şi alte două persoane, dintre care una de sex feminin. Pentru a aduce la țărm drogurile din largul Mării Negre, acolo unde au ajuns în jurul datei de 18-20 martie cu un vapor neidentificat până acum, traficanții au cumpărat din Tulcea şi din Mangalia, pe 13 martie, două șalupe rapide cu motoare foarte puternice. Unul dintre vânzători a fost martor-cheie în ancheta procurorilor DIICOT.

Acesta a explicat că ambarcațiunea eșuată la Sfântu Gheorghe, o șalupă rapidă marca Bayliner Trophy, cu motor de 250 de cai putere, a fost încărcată cu droguri mult peste capacitatea normală, acesta fiind principalul motiv, cel mai probabil, pentru care a naufragiat. Imaginea bărcii sfărâmate pe un țărm din Delta Dunării a făcut înconjurul lumii. Poliția a ajuns la epavă în dimineața zilei de 22 martie şi a recuperat aproape o tonă de cocaină ascunsă în pereții ambarcațiunii. O cantitate similară de cocaină a fost găsită în zilele următoare pe litoralul României şi al Bulgariei.

Citește și: Jaf ca în filme în casa unui cunoscut medic buzoian. Hoții au fugit cu o sumă colosală de bani și bijuteriile familiei din casa părintească din Pleșcoi

Este posibil ca o parte dintre drogurile ajunse la țărm să fi fost transportate cu aceeași șalupă eșuată sau să nu fi putut fi recuperate de traficanți după ce au fost aruncate din vapor în mare, pachetele găsite pe plajă fiind „îmbrăcate“ în veste de salvare pentru a le asigura flotanța. Oamenii din Deltă spun că pe mare a fost o furtună puternică în acele zile.  

Cu toate acestea, o altă tonă de cocaină „a supraviețuit“ până pe uscat şi n-a fost recuperată nici până acum de anchetatori, care suspectează că este ascunsă undeva pe teritoriul României. Drogurile au fost transportate din largul Mării Negre şi până în Băltenii de Sus, o localitate situată pe brațul Sfântu Gheorghe din Delta Dunării, cu cea de-a doua șalupă cumpărată de traficanți, o ambarcațiune marca Beneteau Antares.

Citește și: OVIDIU BADEA, BUGETARUL MILIONAR care face bani NEFĂCÂND NIMIC. Despre cum fură PSD din bugetul de stat prin intermediul salariilor MEGA-NESIMȚITE, în timp ce noi sărăcim tot mai mult, înecându-ne în datorii

Cocaina a fost transportată inițial până la o pensiune la care traficanții erau cazați şi ulterior cu o utilitară marca Opel (închiriată din București pe 14 martie) în satul Zebil, de unde urma să fie încărcată în TIR-uri şi să plece spre vestul Europei. Traficanții au preluat „marfa“ pe 20 martie în jurul prânzului şi au transportat-o în Zebil unde, cel mai probabil urmau să facă joncțiunea cu celălalt transport, care eșuase deja la Sfântu Gheorghe.

Cei doi șoferi de TIR nu știaușalupa eșuase în Sfântu Gheorghe şi au declanșat o ceartă în curtea unei stații de betoane, acolo unde parcaseră cele două autotrenuri şi dubița. Motivul disputei, cred anchetatorii, a fost faptul că întreaga cantitate pe care trebuia s-o încarce în TIR-uri era mai mică decât cea pe care o știau.

Scandalul făcut de sârbi a fost tocmai motivul pentru care au ajuns să fie reținuti de autorități, în zilele de 23 şi 24 martie. Un paznic al stației de betoane a suspectat activități ilegale, a intrat pe furiș în dubiță, a furat un pachet care conținea un kilogram de cocaină şi l-a predat șefului de post din comună. Cu toate acestea, șefii Poliției din Tulcea s-au mobilizat foarte greu şi, până au ajuns la locul reclamat de paznic, sârbii deja plecaseră.

Citește și: Anticorupția trece, banii rămân! Între penitenciare și libertate, Gheorghe Bunea Stancu, fostul președinte al Consiliului Județean Brăila, își continuă afacerile pe bani publici

Deși au fost reținuti cu tot cu autotrenuri, polițiștii români n-au mai găsit şi drogurile încărcate în 30 de saci de rafie care conțineau aproximativ o tonă de cocaină. Alte amănunte interesante au fost furnizate polițiștilor de un cetățean din Tulcea care a fost contactat pe 20 martie de liderul sârb al grupării care i-a cerut să-i asigure o barcă până la Sfântu Gheorghe.

Sârbul aflase că transportul eșuase pe plajă şi a încercat să recupereze drogurile. Cetățeanul sârb, care nu a fost identificat până acum, l-a contactat din nou pe tulcean pe 22 martie, cerând o barcă cu care să se întoarcă de urgenţă în Tulcea. Era ziua când Poliția identificase deja epavă. Speriat că va fi prins şi dându-şi seama că drogurile sunt pierdute, sârbul s-a făcut nevăzut.

În dosarul cauzei apar şi interceptări ale celor doi șoferi sârbi, în care aceștia vorbesc despre perioada de reținere în cazul în cazul în care vor fi prinși:

„O să ne rețină o lună de zile… dar vezi după aceea ne-a spus translatorul acesta … poate să te țină încă o sută șaizeci şi cinci de zile… jumătate de an, omule, după legea lor…. şi nu sunt motive… de ce…“; „Păi dacă plătești n-o să te țină…. dacă nu plătești o să te țină. (…) O lună o să rezist…(…) Maxim poate să te țină după legea lor o sută șaizeci şi cinci de zile“.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Eu cu cine votez? Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României

O serie de nume controversate din sud-estul României deschid listele pentru alegerile parlamentare de mâine. Ciripitori la miliție/securitate, „revoluționari” de frunte, oportuniști, baroni, milițieni, fii de baroni, prieteni cu infractori dovediți, foști miniștri, presupuse ziarizde - lingăi ai Antenei 3, mincinoși patologici, aceasta este oferta parlamentară a partidelor pentru sud-estul României. „Buni” din orice poziție – parlamentari, miniștrii - pe cheltuiala celor care plătesc taxele și impozitele, ei „tac” cu spor lăfăindu-se pe canapelele luxoase ale parlamentului ori ministerelor, pișându-se pe cei cărora, din patru în patru ani, le cer votul. Rubrica „Alegeri 2024” a fost gândită de redactorii EXPRESS SUD-EST ca un fel de „Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României” abandonați pe centura politicii românești, pentru ca hahalerele...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...