Au început lucrările la podul suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Acesta urmează să fie gata în anul 2021 și va lega județele Brăila și Galați de Tulcea. Cum arată mega-proiectul.
Podul suspendat peste Dunăre, cel mai scump pod din istoria României, se va întinde pe 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea și va costa circa 500 milioane de euro. Deasupra Dunării va fi o porțiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecții giratorii, plus 33 de poduri, podețe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o stație automată de taxare, potrivit Adevărul.
Citește și: PSD vrea să pună BOTNIȚĂ celor care înjură un politician, chiar și penal, deoarece insulta și calomnia ar putea redeveni fapte penale
Contractul de proiectare şi execuție a fost atribuit asocierii dintre firmele Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia). Iar lucrările de pregătire a terenului au început din decembrie 2018.
Cum arată podul suspendat peste Dunăre
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime totală de 23,413 km și va cuprinde două secțiuni. Pe ambele secțiuni de drum, viteza maximă permisă va fi de 80 km/h.
- drumul principal Brăila – Jijila: are o lungime de 19,095 de kilometri și este prevăzut cu patru sensuri giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea câte două benzi de circulație pe fiecare sens, după care, drumul se va îngusta și va rămâne doar o bandă.
- drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin: are o lungime de 4,328 de kilometri şi are o singură bandă de circulație pe fiecare sens și două intersecții.
Astfel, traseul începe la intersecția DN2B Buzău – Brăila – Galați cu Șoseaua Baldovinești (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termină la km 19+095, în DN22 Râmnicul Sărat – Brăila – Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificație de la km 7+940, în direcția sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).
Citește și: Nehoiu, un loc peste mizerie | Cu toate că orașul buzoian a avut odată chiar și statut de zonă defavorizată, la Nehoiu înflorește în continuare doar șomajul, iar Primăria s-a transformat într-un fel de serviciu social care plătește pe bandă rulantă ajutoare
Podul suspendat peste Dunăre va avea o înălțime de cel puțin 38 metri de la nivelul maxim de inundație al Dunării. Lățimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22,00 de metri și va fi alcătuită din patru benzi de circulație de câte 3,50 de metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 de metri.
La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere. Trotuarele sunt prevăzute cu o lungime de 2,80 de metri fiecare.
Citește și: GUPTA, SIDEX și ȚEPELE INDIENILOR. După ce i-au fraierit 7 ani pe locuitorii din Oltenița, indienii își mută țepele la Galați
Podul suspendat peste Dunăre va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren, în afara digurilor Dunării. Tablierul este realizat din grinzi casetate cu o înălțime de 3.5 m. Grinda casetată din oțel este alcătuită dintr-un platelaj ortotrop cu plăci rigidizate de minim 16 milimetri grosime și dispuse la 600 de milimetri. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m și sunt rigidizate cu plăci prevăzute cu degajări.