luni, 10 februarie 2025
-1.8 C
Buzău

România

-1.8 C
Buzău
luni, 10 februarie 2025
-1.8 C
Buzău

Revoltă la Focșani. Cristi Misăilă a pus taxă pe...

O taxă specială introdusă de primarul Cristi Misăilă la Focșani a creat revoltă în rândul localnicilor: impozitul pe iluminatul public. Mulți locuitori consideră taxa abuzivă,...
Ești aiciȘTIRI SUD-ESTPodul suspendat peste Dunăre. Câți bani va păpa cel mai scump pod...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Megaproiectul „Podul suspendat peste Dunăre” este pe mâini bune: Teodorescu, Chiriac și Fotea

Podul suspendat peste Dunăre. Câți bani va păpa cel mai scump pod din istoria României, dacă va fi gata vreodată

Au început lucrările la podul suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Acesta urmează să fie gata în anul 2021 și va lega județele Brăila și Galați de Tulcea. Cum arată mega-proiectul.

Podul suspendat peste Dunăre, cel mai scump pod din istoria României, se va întinde pe 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea și va costa circa 500 milioane de euro. Deasupra Dunării va fi o porțiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecții giratorii, plus 33 de poduri, podețe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o stație automată de taxare, potrivit Adevărul.

Citește și: PSD vrea să pună BOTNIȚĂ celor care înjură un politician, chiar și penal, deoarece insulta și calomnia ar putea redeveni fapte penale

Contractul de proiectare şi execuție a fost atribuit asocierii dintre firmele Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia). Iar lucrările de pregătire a terenului au început din decembrie 2018.

Cum arată podul suspendat peste Dunăre

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime totală de 23,413 km și va cuprinde două secțiuni. Pe ambele secțiuni de drum, viteza maximă permisă va fi de 80 km/h.

  • drumul principal Brăila – Jijila: are o lungime de 19,095 de kilometri și este prevăzut cu patru sensuri giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea câte două benzi de circulație pe fiecare sens, după care, drumul se va îngusta și va rămâne doar o bandă.
  • drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin: are o lungime de 4,328 de kilometri şi are o singură bandă de circulație pe fiecare sens și două intersecții.

Astfel, traseul începe la intersecția DN2B Buzău – Brăila – Galați cu Șoseaua  Baldovinești (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termină la km 19+095, în DN22 Râmnicul Sărat – Brăila – Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificație de la km 7+940, în direcția sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).

Citește și: Nehoiu, un loc peste mizerie | Cu toate că orașul buzoian a avut odată chiar și statut de zonă defavorizată, la Nehoiu înflorește în continuare doar șomajul, iar Primăria s-a transformat într-un fel de serviciu social care plătește pe bandă rulantă ajutoare

Podul suspendat peste Dunăre va avea o înălțime de cel puțin 38 metri de la nivelul maxim de inundație al Dunării. Lățimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 de metri.  Calea pe pod va avea 22,00 de metri și va fi alcătuită din patru benzi de circulație de câte 3,50 de metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 de metri.

La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere. Trotuarele sunt prevăzute cu o lungime de  2,80 de metri fiecare.

Citește și: GUPTA, SIDEX și ȚEPELE INDIENILOR. După ce i-au fraierit 7 ani pe locuitorii din Oltenița, indienii își mută țepele la Galați

Podul suspendat peste Dunăre va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren, în afara digurilor Dunării. Tablierul este realizat din grinzi casetate cu o înălțime de 3.5 m. Grinda casetată din oțel este alcătuită dintr-un platelaj ortotrop cu plăci rigidizate de minim 16 milimetri grosime și dispuse la 600 de milimetri. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m și sunt rigidizate cu plăci prevăzute cu degajări.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Bolojan și „mănăstiruțele” din PNL

Eram convins că toate reformele începute de Ilie Bolojan atât în PNL, dar şi la locul de muncă din Senat, nu vor fi primite cu aplauze nici măcar în propriul partid. Mă aşteptam însă ca, o perioadă de timp, cârcotelile să aibă loc pe la colţuri, prin birturi conspirative sau prin vreo toaletă frumos mirositoare din Bruxelles. Fiindcă PNL-iştii au mare nevoie de Bolojan, măcar la nivel de imagine, fostul primar al Oradiei scoţându-i pur şi simplu din gunoi, după calamitatea de la alegerile prezidenţiale. Iată, însă că deja o voce s-a ridicat public împotriva lui Bolojan, şi încă pe un ton foarte vehement, ca să nu spun mitocănesc. Mă refer la Silviu Mănăstire, fost secretar general adjunct al PNL...

Dezvăluiri

Răzvan Leu, din Buzău, și țeapa justițiarului Călin Georgescu

Iese la iveală încrengătura din spatele lui Călin Georgescu. Candidatul la Cotroceni, care a raportat „zero costuri" pentru promovare, s-a ales cu plângere penală la DIICOT, pentru înșelăciune. Concret, un om de afaceri din Buzău îi acuză pe Călin Georgescu și pe un apropiat al acestuia, Ionel Rusen, că l-au escrocat cu suma de 1,1 milioane de euro și că banii ar fi fost folosiți pentru a finanța campania electorală a lui Georgescu. Răzvan Leu a depus, la începutul anului,...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Dumitru Mitroiu, fostul primar din Cislău, la un pas de pușcărie. Ce acuzații i se mai aduc

Dumitru Mitroiu, fostul primar din Cislău, a fost trimis în judecată, alături de un consilier PSD al comunei, după ce din fondurile primăriei ar fi fost achitată contravaloarea energiei electrice consumate de o societate economică aparținând consilierului local, în cuantum de peste 66.000 lei. Potrivit Parchetului de pe lângă Tribunalul Buzău, Dumitru Mitroiu și respectivul consilier PSD al comunei Cislău au fost trimiși în judecată pentru infracțiunile de delapidare şi complicitate la delapidare. Dumitru Mitroiu a plătit facturile unui asociat în...

- A word from our sponsor -

spot_img

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...