17.8 C
Buzău
luni, 26 iulie, 2021
luni, 26 iulie, 2021
17.8 C
Buzău

Drumul de centură al municipiului Galați va fi modernizat. Ce se va întâmpla cu expropriații

ești aiciȘTIRI SUD-ESTGalațiDrumul de centură al municipiului Galați va fi modernizat. Ce se va întâmpla cu expropriații
spot_img

Drumul de centură al municipiului Galați va fi modernizat. Consiliul Județean Galați a lansat proiectul „Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați”, în valoare de peste 132 milioane lei, bani obținuți în cadrul apelului SUERD, al Programului Operațional Regional, a declarat miercuri preşedintele instituției, Costel Fotea.

Potrivit acestuia, investiția privind drumul de centură al municipiului Galați este rodul unui parteneriat între CJ Galați şi Primăria municipiului reședință, fiind cel mai amplu proiect de infrastructură rutieră din județ. Bugetul total al proiectului este de 135,2 milioane lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 132,5 milioane de lei, iar cofinanțarea asigurată de CJ Galați este de 2,7 milioane de lei.

Citește și: Virgil Pîrvulescu, șeful de la Antifraudă, a fost demis. Cine i-a luat locul?

Noul drum de centură va avea aproape 11 kilometri, patru benzi de circulație, cinci sensuri giratorii, elemente de siguranță rutieră, trotuare, piste pentru bicicliști.

‘A fost lansat oficial proiectul de extindere şi modernizare a variantei ocolitoare a municipiului Galați, un proiect cu bani europeni de aproximativ 30 de milioane de euro. Vom extinde la patru benzi drumul de centură. Este un proiect vital pentru dezvoltarea Galați-ului, care va îmbunătăți condițiile de trafic, va crește siguranța circulației şi viteza de deplasare, iar pe durata de implementare va duce la crearea de locuri de muncă’, a spus Costel Fotea.

Elementul surpriză al acestui proiect este construirea unui pod hobanat (suspendat) care, potrivit președintelui CJ Galați, va rezolva mai multe probleme de trafic.

Citește și: ALERTĂ METEO! ANM ANUNȚĂ PLOI VIOLENTE! ÎN VRANCEA S-AU SEMNALAT CĂDERI DE GHEAȚĂ

„Una dintre cele mai importante probleme rezolvate prin construcția podului este că nu mai intră traficul greu în oraș, astfel că va fi direct, se reduce distanța centurii ocolitoare cu 2,4 kilometri – iarăși, un avantaj foarte mare pentru cei care vor circula pe centură. În afară de faptul că ea va fi la patru benzi şi traficul fluidizat, va fi şi o distanță mai mică pe care o vor parcurge”, a precizat Costel Fotea.

Președintele CJ Galați a mai precizat că pentru derularea tuturor lucrărilor la drumul de centură al municipiului Galați se vor efectua şi 56 de exproprieri de case şi afaceri, printre care şi trei benzinării.

În total, este vorba despre 11.000 de metri pătrați de teren şi 6.000 de metri pătrați de construcții, existând un buget inițial de 7 milioane lei, alocat pentru despăgubirea celor ce urmează să fie expropriați, informează Agerpres.

Citește și: TRISTEȚI DE APRILIE, CU CEAȚĂ, CU PLOAIE, DAR, MAI ALES, CU GARDIAN LA UȘĂ

Conform proiectului european, despăgubirile sunt asigurate de la UE (cheltuieli nerambursabile), în valoare maximă de 3 milioane de euro (10% din valoarea proiectului), însă dacă valoarea despăgubirilor va fi mai mare, diferența de bani va fi asigurată din bugetul CJ Galați.

„Chiar şi în cazul în care proprietarii nu vor accepta oferta de despăgubire a CJ-ului şi vor contesta în instanţă, aceștia tot vor expropriați, astfel încât proiectul să nu fie întârziat, urmând ca instanța să decidă, ulterior, despăgubirile finale”, a spus Fotea.

Potrivit calendarului stabilit, proiectarea ar trebui să fie executată în maxim șase luni, perioadă după care ar putea fi demarate lucrările propriu-zise, programate a se finaliza cel târziu la 31 mai 2022.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

- Reclama ta poate fi aici! -

spot_img

ATENȚIONARE

EXPRESS SUD-EST dorește ca acest site să fie un spațiu al discuțiilor civilizate, al comentariilor de bun simț. Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:
1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătură cu textul.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.
Abaterile repetate vor avea drept consecință interdicția accesului la aceasta facilitate a site-ului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Buzăul cu Țintești în frunte. Cum vrea liberalul Bolojan să se unească cu pesedistul Toma San

Proiectul „Buzăul cu Țintești în frunte” prinde viață. Liberalul Bolojan vine la Buzău (fieful PSD și al lui Ciolacu) să se unească cu pesedistul Toma San. Buzăul cu Țintești în...

EDITORIAL

Buzăul cu Țintești în frunte. Cum vrea liberalul Bolojan să se unească cu pesedistul Toma San

Proiectul „Buzăul cu Țintești în frunte” prinde viață. Liberalul Bolojan vine la Buzău (fieful PSD și al lui Ciolacu) să se unească cu pesedistul Toma San. Buzăul cu Țintești în frunte După modelul „Ciolacu a făcut pentru Buzău ce n-a făcut nimeni”, un eșec major al baronului Ciolacu povestit pentru fraieri drept o mare victorie, și la nivelul municipiului Buzău primarul...

ULTIMA ORĂ