Deși orașul are prea multe mașini și prea puține locuri de parcare, Primăria Constanța nu are nicio soluție la această problemă. Principalele artere ale orașului Constanța se blochează practic în orele de vârf. Singura măsură pe care a luat-o până acum Primăria a fost montarea pe majoritatea trotuarelor a pilonilor care fac imposibilă parcarea autoturismelor. Alte parcări importante nu au fost amenajate, cu mici excepții. Concomitent, Poliția Locală a dat amenzi tuturor șoferilor care au fost prinși parcând neregulamentar.
Peste 560 de locuri publice de parcare din orașul Constanţa, din totalul de 1.070, sunt accesibile doar utilizatorilor de telefonie mobilă deoarece plata se face exclusiv prin mesaj text (SMS) sau printr-o aplicație care trebuie instalată pe telefonul mobil.
Citește și: Misterul dosarului „norocos” al lui Liviu Dragnea. Dosarul a fost înregistrat ca „anulare rezoluție Inspecția Judiciară”, dar s-a transformat ulterior în „anulare act administrativ”. Metodă de direcționare către un anumit judecător
„Trebuie să recunoaștem că avem o mare problemă în Constanţa, avem prea multe mașini, prea puține locuri de parcare și infrastructură rutieră, adică străzi și bulevarde mici, înguste, insuficiente pentru numărul de mașini pe care îl avem doar noi ca locuitori“, a spus primarul Constanței la bilanțul activității Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC).
Decebal Făgădău a declarat că își dorește să introducă benzi dedicate pentru transportul public pe principalele bulevarde din municipiul Constanţa. „Sunt determinat să introduc benzi dedicate pentru transportul public și veți vedea pe bulevardele constănțene bandă dedicată pentru autobuze, evident și pentru taximetre, dar și pentru mașinile speciale: Salvare, Poliție, Pompieri, Jandarmerie ș.a.m.d. Chit că va fi dezavantajos pentru cei cu mașini, că vor sta mai mult la semafor, va fi un avantaj uriaș pentru cei care apelează la compania orașului de transport în comun. (…)
Citește și: Dorina Lazăr a câștigat procesul cu Gabriela Firea, care a demis-o din fruntea Teatrului Odeon. „Am să păstrez în ramă decizia“
Estimez că undeva până în 2022, Constanţa va avea o coloană vertebrală nord-sud modernă, dotată cu senzori, dotată cu camere de trafic, dotată cu parcări inteligente, dotată cu benzi pentru bicicliști, acolo unde e posibil, dotată cu benzi dedicate transportului public, dotată așa cum nu sunt multe orașe dotate”, a menționat Decebal Făgădău.
Primăria Constanţa a achiziționat 104 autobuze în baza unui contract cu BERD, valoarea contractului fiind de 100 de milioane de lei, municipalitatea cheltuind aproape 80 de milioane din această sumă.
Citește și: Cine a decapitat Armata. Vasile Bîcu, judecătorul care a dat jos şeful Armatei în ziua vizitei șefului NATO la București a fost judecat pentru corupție, dar achitat. Este coleg cu senatorul corupt Cătălin Voicu la Bioterra și apropiat al șefei CSM Lia Savonea
El a menționat că dorește să construiască o alternativă reală la transportul individual, anume transportul în comun și că oamenii pot merge cu autobuzele noi chiar și la nuntă sau la vreo petrecere.
“Ne-am propus să fim prima alternativă atunci când vrei să mergi de acasă oriunde în altă parte. După cum ați văzut, nu se mai pune problema dacă ești îmbrăcat la costum să îți fie rușine că mergi în acest autobuz, să te murdărești sau să miroasă urât. Așa că îi invit pe constănțeni și când merg la teatru, când merg la o nuntă, când merg la o petrecere, să își ia soția și să apeleze cu încredere la noi pentru că aceasta este o companie a orașului nostru”, a menționat edilul.