duminică, 6 octombrie 2024
19.8 C
Buzău

România

19.8 C
Buzău
duminică, 6 octombrie 2024
19.8 C
Buzău

Consiliul Judeţean Buzău transformă o școală din Smeeni în...

Consiliul Judeţean Buzău este implicat într-un proces administrativ pentru identificarea a două locaţii/imobile, eliberate de sarcini administrative, care ar putea face obiectul reorganizării structurale...
Ești aiciBuzăuSaga unui drum cu importanță maximă pentru turismul buzoian se încheie. DJ...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Saga unui drum cu importanță maximă pentru turismul buzoian se încheie. DJ 203K va fi redat, fără restricții, circulației la jumătatea lunii octombrie

Saga DJ 203K se încheie, ne declară președintele CJ Buzău Petre Emanoil Neagu. Începute în 2018, respectiv în 2019, lucrările de reabilitare și modernizare a drumului cu importanță maximă pentru turismul buzoian, pe tronsoanele Mărăcineni-Podu Muncii și Vadu Pașii-Robeasca se încheie anul acesta. Astfel, drumul care părea că nu se mai termină va fi redat, fără restricții, circulației la jumătatea lunii octombrie, potrivit declarației președintelui Neagu.

Modernizarea DJ 203K Mărăcineni-Podu Muncii se apropie de final. Lucrările au fost realizate în proporție de 98%, iar ceea ce nu este încă realizat va fi gata până la jumătatea lunii octombrie. Cu alte cuvinte, după cinci ani în care a stat în reabilitare, șoseaua pe care circulă zilnic mii de mașini va fi, în sfârșit, predată la cheie.

De altfel,  modernizarea celor 37 de kilometri de drum județean a fost una dintre cele mai dificile investiții derulate de Consiliul Județean Buzău, atât sub aspectul perioadei de derulare a lucrărilor, cât și din punct de vedere al sumelor cheltuite.

DJ 203K, cinci ani în loc de doi

Primul aspect care a generat discuții a fost termenul de execuție foarte lung. Mai exact, cinci ani, în condițiile în care, în proiectul inițial, lucrările ar fi trebuit să dureze 24 de ani, la acel moment luându-se în calcul doar lunile în care efectiv se lucra, adică fără perioadele în care vremea nu permitea lucrul pe șantier. Totuși, din 2018, când a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, și până în prezent au fost emise 10 acte adiționale prin care s-a modificat termenul de execuție. Cauza: pandemia și perioadele de iarnă.

” Au fost avizate 10 acte adiționale privind majorarea termenului de execuție, determinate de sistarea lucrărilor în perioada de pandemie COVID-19 și perioadele de iarnă”, informează reprezentanții Consiliului Județean.

Lucrări întârziate și cu 11 milioane de lei mai scumpe

Și prețul a fost majorat de mai multe ori în cei cinci ani de execuție. Nu mai puțin de opt acte adiționale au fost avizate de consilierii județeni pentru ca proiectul să poată fi dus la capăt. În final, valoarea totală a lucrărilor a ajuns la 92. 719.267 lei față de 81.833.412 lei. În concluzie, suma a crescut cu aproape 11 milioane de lei.

Lucrările sunt aproape finalizate, iar președintele CJ Buzău, Petre Emanoil Neagu, a anunțat că „pe 10-15 octombrie” se va putea face recepția acestui tronson de drum.

Pe de altă parte, tronsonul Robeasca- Vadu Pașii, al aceluiași drum, se apropie de inaugurare, deși aici ar mai fi ceva intervenții în zona trecerilor la nivel cu calea ferată. Totuși, lucrările restante se vor realiza într-o săptămâna ceea ce înseamnă că, în curând, și acest tronson de drum va fi gata.

După recepția lucrărilor celor două tronsoane, în primăvară, urmează să înceapă lucrările pe un alt sector din același drum județean, respectiv de la Podu Muncii până la Vintilă Vodă.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

BIȘNIȚARI DE SIMILEASCA

N-am crezut niciodată că viața politico-socială a unui țărișoare precum Românica poate ajunge să semene cu bălăcăreala promiscuă a unor țațe de Simileasca. Şi încă Simileasca are un avantaj: are regulile ei, ștaiful ei şi, mai ales, locul ei. Nu se dă drept altceva decât este. Or sunt zile când, privind de la Primăria Buzău, sau răsfoind ziarele lu’ Toma de la primărie ori ale lui Neagu de la CJ, mi se pare că m-am născut într-o țărișoară incertă, fără legi, fără consistență, fără sens: un fel de șir de căruțe cu coviltir, cu o șleahtă de bulibași care joacă barbut continuu, nemaiștiind când e zi și noapte. Mi-e scârbă și sunt trist. Trist pentru că niște bișnițari de Simileasca...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...