Podul din Bariera Brăilei din Buzău s-a prăbușit vineri dimineață. O porțiune a podului rutier, lungă de câțiva metri, s-a desprins și a ajuns pe partea carosabilă. Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Astăzi, autoritățile buzoiene au decis că podul trebuie să fie închis,
Podul din Bariera Brăilei din Buzău s-a prăbușit, vineri dimineața, peste șosea. Balustrada și trotuarul care permitea circulația pietonilor pe pod s-au desprins și au căzut peste șoseaua de dedesubt. Din fericire, nu au fost victime. Autoritățile au luat decizia ca podul să fie închis, după ce balustrada și trotuarul cu o lungime de 18 metri s-au prăbușit peste șosea. Membrii Comitetului Local pentru Situații de Urgență sunt convocați astăzi în ședință la Prefectură, pentru adoptarea primelor măsuri, la ora 14.30.
Podul din Bariera Brăilei din Buzău și peticeala proverbială
An de an, ziariștii buzoieni care mai au coloană vertebrală (în cazul de față, Iulian Gavriluță de la NewsBuzău) au semnalat problemele vizibile şi cu ochiul liber la podul din Bariera Brăilei din Buzău și pasajul rutier ce face legătura dintre bulevardul Republicii şi strada Horticolei. De fiecare dată, edilii pesediști ai Buzăului au pus să se acopere crăpăturile în structura de rezistență a podului, au ridicat bordurile de la trotuare şi au făcut cârpăceala cu care ne-au obișnuit de peste 30 de ani.
Citește și: Viza de SUA și noile reguli de acordare. Ce impact vor avea acestea asupra postărilor pe rețelele de socializare, precum Facebook, Instagram sau Twitter
Deși directorii care s-au perindat pe la conducerea Urbis SA, societate ce aparține Primăriei, printre care și Marcel Ciolacu, actualul președinte al Camerei Deputaților, și Petre Emanoil Neagu, actualul președinte al CJ Buzău, s-au opintit, tot an de an, să precizeze că se vor face inspecții de specialitate pentru a vedea dacă podul din Bariera Brăilei are structura de rezistență afectată, precum şi alte măsurători specifice, nimeni nu a văzut în zonă mai mult de o remorcă cu un tractor, câteva lopeți, o mână de nisip și balast și câțiva muncitori, care, evident, cum e obiceiul pe la noi, se făceau că lucrează.
Conform declarațiilor responsabililor din Primăria Buzău, podul din Bariera Brăilei ar fi urmat să intre în reabilitare anul acesta. Că era doar o minciună a acestora, nu se știe. Cert este că astăzi (sâmbătă – n.r.), după o ședință fulger la Prefectura Buzău, podul a fost închis, reabilitarea lui devenind acum imperioasă.
Atenție, cad podurile!
Starea deplorabilă în care se află podurile din multe zone din țară începe să aibă efecte care pun în pericol viața oamenilor și siguranța circulației. Exemplul cel mai relevant, în acest moment, este cel relatat mai sus. Un alt pod s-a prăbușit, în februarie, pe Centura de Est a Ploieștiului.
Citește și: Renew Europe, condus de Dacian Cioloș. Liderul USR-PLUS rămâne tributar Franței pentru sprijin, el fiind cunoscut deja ca „Macron al României”
Un real pericol public îl reprezintă și Podul Constanţa, pe sub care trece, zilnic, o treime din București, plus locuitorii din Chitila, Mogoșoaia, Buftea şi tot traficul spre şi dinspre Târgoviște. Fiecare tren de mare viteză care trece pe șinele de deasupra, șubrezește structura de rezistență. Cele mai grave probleme au fost constatate la nivelul stâlpilor de susținere şi la grinzi.
Pasajul a fost construit în anul 1938, fiind efectuate numai reparații sumare în anul 1970, potrivit unei expertize făcută de CFR. În plus, trenurile au restricții de viteză și se circulă cu 5 kilometri la oră, provocând întârzieri în traficul feroviar.
La fel ca și la Buzău, deși situația gravă a fost semnalată de ani de zile, abia anul acesta s-a scos la licitație reparația podului de către CFR. Însă, nimeni nu s-a înscris la licitație.