luni, 13 ianuarie 2025
-0.2 C
Buzău

România

-0.2 C
Buzău
luni, 13 ianuarie 2025
-0.2 C
Buzău

Petre Emanoil Neagu: Aș putea vorbi mult despre proiectele...

  https://www.facebook.com/watch/?v=584573647454057&t=12 „Despre proiectele de suflet pe care le-am implementat ca președinte al Consiliului Județean Buzău aș vorbi mult. În fiecare proiect am pus suflet. Am ales...
Ești aiciBuzăuAtenție, cad podurile! Cârpit și peticit aproape an de an, podul din...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Atenție, cad podurile! Cârpit și peticit aproape an de an, podul din Bariera Brăilei din Buzău s-a prăbușit vineri dimineață, din fericire, nefăcând victime. Astăzi, traficul pe pod a fost închis

Podul din Bariera Brăilei din Buzău s-a prăbușit vineri dimineață. O porțiune a podului rutier, lungă de câțiva metri, s-a desprins și a ajuns pe partea carosabilă. Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Astăzi, autoritățile buzoiene au decis că podul trebuie să fie închis, 

Podul din Bariera Brăilei din Buzău s-a prăbușit, vineri dimineața, peste șosea. Balustrada și trotuarul care permitea circulația pietonilor pe pod s-au desprins și au căzut peste șoseaua de dedesubt. Din fericire, nu au fost victime. Autoritățile au luat decizia ca podul să fie închis, după ce balustrada și trotuarul cu o lungime de 18 metri s-au prăbușit peste șosea. Membrii Comitetului Local pentru Situații de Urgență sunt convocați astăzi în ședință la Prefectură, pentru adoptarea primelor măsuri, la ora 14.30.

Podul din Bariera Brăilei din Buzău și peticeala proverbială

An de an, ziariștii buzoieni care mai au coloană vertebrală (în cazul de față, Iulian Gavriluță de la NewsBuzău) au semnalat problemele vizibile şi cu ochiul liber la podul din Bariera Brăilei din Buzău și pasajul rutier ce face legătura dintre bulevardul Republicii şi strada Horticolei. De fiecare dată, edilii pesediști ai Buzăului au pus să se acopere crăpăturile în structura de rezistență a podului, au ridicat bordurile de la trotuare şi au făcut cârpăceala cu care ne-au obișnuit de peste 30 de ani.

Citește și: Viza de SUA și noile reguli de acordare. Ce impact vor avea acestea asupra postărilor pe rețelele de socializare, precum Facebook, Instagram sau Twitter

Deși directorii care s-au perindat pe la conducerea Urbis SA, societate ce aparține Primăriei, printre care și Marcel Ciolacu, actualul președinte al Camerei Deputaților, și Petre Emanoil Neagu, actualul președinte al CJ Buzău, s-au opintit, tot an de an, să precizeze că se vor face inspecții de specialitate pentru a vedea dacă podul din Bariera Brăilei are structura de rezistență afectată, precum şi alte măsurători specifice, nimeni nu a văzut în zonă mai mult de o remorcă cu un tractor, câteva lopeți, o mână de nisip și balast și câțiva muncitori, care, evident, cum e obiceiul pe la noi, se făceau că lucrează.

Conform declarațiilor responsabililor din Primăria Buzău, podul din Bariera Brăilei ar fi urmat să intre în reabilitare anul acesta. Că era doar o minciună a acestora, nu se știe. Cert este că astăzi (sâmbătă – n.r.), după o ședință fulger la Prefectura Buzău, podul a fost închis, reabilitarea lui devenind acum imperioasă.

Atenție, cad podurile!

Starea deplorabilă în care se află podurile din multe zone din țară începe să aibă efecte care pun în pericol viața oamenilor și siguranța circulației. Exemplul cel mai relevant, în acest moment, este cel relatat mai sus. Un alt pod s-a prăbușit, în februarie, pe Centura de Est a Ploieștiului.

Citește și: Renew Europe, condus de Dacian Cioloș. Liderul USR-PLUS rămâne tributar Franței pentru sprijin, el fiind cunoscut deja ca „Macron al României”

Un real pericol public îl reprezintă și Podul Constanţa, pe sub care trece, zilnic, o treime din București, plus locuitorii din Chitila, Mogoșoaia, Buftea şi tot traficul spre şi dinspre Târgoviște. Fiecare tren de mare viteză care trece pe șinele de deasupra, șubrezește structura de rezistență. Cele mai grave probleme au fost constatate la nivelul stâlpilor de susținere şi la grinzi.

Pasajul a fost construit în anul 1938, fiind efectuate numai reparații sumare în anul 1970, potrivit unei expertize făcută de CFR. În plus, trenurile au restricții de viteză și se circulă cu 5 kilometri la oră, provocând întârzieri în traficul feroviar.

La fel ca și la Buzău, deși situația gravă a fost semnalată de ani de zile, abia anul acesta s-a scos la licitație reparația podului de către CFR. Însă, nimeni nu s-a înscris la licitație.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Eu cu cine votez? Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României

O serie de nume controversate din sud-estul României deschid listele pentru alegerile parlamentare de mâine. Ciripitori la miliție/securitate, „revoluționari” de frunte, oportuniști, baroni, milițieni, fii de baroni, prieteni cu infractori dovediți, foști miniștri, presupuse ziarizde - lingăi ai Antenei 3, mincinoși patologici, aceasta este oferta parlamentară a partidelor pentru sud-estul României. „Buni” din orice poziție – parlamentari, miniștrii - pe cheltuiala celor care plătesc taxele și impozitele, ei „tac” cu spor lăfăindu-se pe canapelele luxoase ale parlamentului ori ministerelor, pișându-se pe cei cărora, din patru în patru ani, le cer votul. Rubrica „Alegeri 2024” a fost gândită de redactorii EXPRESS SUD-EST ca un fel de „Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României” abandonați pe centura politicii românești, pentru ca hahalerele...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...