sâmbătă, 2 noiembrie 2024
10.8 C
Buzău

România

10.8 C
Buzău
sâmbătă, 2 noiembrie 2024
10.8 C
Buzău
spot_img

Șanse mari ca două comune din județul Buzău să...

O asociere de două comune din judeţul Buzău este foarte aproape să obţină semnătura pe contractul de finanţare din partea Ministerului Dezvoltării pentru implementarea...
Ești aiciBuzăuConstantin Toma vrea să facă din municipiul Buzău primul oraș din țară...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Constantin Toma vrea să facă din municipiul Buzău primul oraș din țară care reduce drastic poluarea! Vezi aici ce decizie fără precedent a luat astăzi primarul buzoian

Situația nu mai putea trena, oamenii de rând din Buzău fiind tot mai nemulțumiți de faptul că erau prea multe microbuze în oraș și în loc să mai caște gura prin jur trebuiau să se suie repede în vehiculul care venea prea devreme, ca să nu mai pomenim de condiția deplorabilă a mijloacelor private de transport în comun vis-a-vis de cele luate la mâna a doua din Olanda de primărie. Primarul Constantin Toma, zis și Toma HaliMoș, zis și Căruțașul cel Viteaz, având girul consiliului municipal, după ce i-a izgonit pe microbuziști, a decis cu o dârzenie nemaipomenită să „răcorească” și grila mașinilor de la TransBus pe trasee, Buzăul făcând astfel un pas important și în lupta dusă împotriva poluării.

De ce să ieși în stație cu câteva zile mai devreme?

Cititorii EXPRESS SUD-EST sesizează frecvent problemele din transportul public de persoane. Insiderii paginii de Pamflet au aflat, în ciuda declarațiilor făcute recent de primarul Constantin Toma și de directorul general al TransBus, Gică Toader, că obiectivul societății municipale este ecologizarea zonei de sud-est a României, mizându-se și pe faptul că Brăila și Galațiul vor îmbrățișa, la rândul lor, modelul: autobuze, troleibuze și tramvaie tot mai puține pe traseu!

Citește și: Primarul CONSTANTIN TOMA, scos la vânzare de jurnaliștii buzoieni. Publicațiile din BUZĂU vând pe rupte rugăciuni și icoane cu primarul PSD al orașului. „Nimeni n-a făcut ce a făcut el. Pentru noi e un sfânt!“

„Nu mai poți fi supărat că aștepți mașina în stație, dacă mașina aia chiar nu va mai veni în stație! Ar fi absurd, graficul va fi refăcut și vei veni la marginea trotuarului abia în ziua când va veni mijlocul de transport în comun. De ce să ieși cu câteva zile mai devreme? Doar dacă nu vrei să stai acasă, lângă nevastă și copii. Eu propun să scoatem pe traseu un autobuz la două săptămâni”, a zis și primarul Constantin Toma.

Traineri de fitness, printre călători

Inițiativa primarului Constantin Toma și a oficialului TransBus pare să fi fost pe placul tuturor oamenilor din conducere, fiind întocmită și o listă a beneficiilor aduse de o asemenea măsură: nu ar mai fi nevoi să aduci autobuze tocmai din Olanda, cu 37.000 de euro bucata și vechi de zece ani, parcul auto ar fi populat de mai puține autovehicule, nu neapărat cele mai noi, deoarece pe OLX nu poți să vinzi orice vechitură (altfel s-ar da un tramvai românesc folosit doar câteva luni), mai puțin carburant folosit, deși nu este neapărat un target fezabil, motorina având căutare pe piața neagră, aerisirea consistentă a organigramei și, cel mai important lucru, reducerea emisiilor de carbon în atmosferă.

Citește și: Cine o atacă pe Kovesi. Europarlamentarul Norica Nicolai, cap de listă ALDE la noile alegeri europarlamentare, când era procuroare, a modificat un mandat de executare a pedepsei ca să acopere că a încarcerat un nevinovat

Ca să fie în continuare activă, fosta regie de transport va angaja antrenori de fitness care vor merge în fiecare stație în zilele fără tramvai/troleibuz. „Mersul pe jos face piciorul frumos, de aceea trainerii noștri le vor explica cetățenilor ieșiți fără motiv în stație cât de sănătoasă e deplasarea pe propriile picioare”, a comentat și la punctul ăsta primarul Constantin Toma.

„Vom deveni un oraș de atleți”

Pe termen lung, transportul public de persoane nu va mai avea deloc căutare la Buzău.

Planul ne-a fost divulgat de un lider al Sindicatului Șoferilor Liberi: „Am înțeles că vor fi păstrați controlorii, așa-zișii hingheri, ba chiar vor fi aduse forțe proaspete ca să-i timoreze pe călători. Vor avea sau nu bilet ori abonament, vor fi tachinați pe modelul ai sau n-ai șapcă. De ce ai? Poc! De ce nu ai, dă-te jos! Cine se va mai urca apoi într-un autobuz? Buzăul va deveni ușor un oraș de atleți, se va merge exclusiv la pas.

Totuși, oricât de mult aș fi în dezacord cu măsurile conducerii, n-am cum să nu recunosc că așa se va rezolva o mare problemă a orașului. Nu se va mai plânge nimeni de transportul în comun. Nu va mai exista, deci n-ai de ce să te mai plângi”. Vă vom ține la curent în funcție de noutățile din domeniu.

Sosirea în stație, cu alarmele ISU

  • Conducerea ISU Buzău ne-a confirmat existența negocierilor cu TransBus pentru ca sosirea în stație a autobuzelor să fie anunțată prin alarme. Se va ajunge la un moment dat ca autobuzele să fie disponibile în prima zi de miercuri a fiecărei luni.
  • La sugestia primarului Constantin Toma și pe banii contribuabililor, Opinia, Șansa, Buzoienii.ro etc. vor publica zilnic, cu litere de-o șchioapă, numărul de înmatriculare al autobuzului care va circula în acea zi atât pe toate rutele din oraș, cât și pe cele externe, cât și numele și numărul de pantofi al șoferului care va avea nenorocul să fie desemnat, prin tragere la sorți, să conducă vehiculul în acea zi.
  • Frecvența tot mai scăzută a mijloacelor de transport în comun va deveni un exotism al regiunii. Astfel, buzoienii dornici de aventură nu vor mai părăsi orașul pe timpul concediului: cu rata de iunie vor vizita valea urbei, apoi cu cea de iulie vor reveni la domiciliu. Croaziere, nene!
Citește și: Chilia Veche, singura localitate din Deltă care va putea atrage fonduri europene în 2019. Deși, în satele din Delta Dunării nu există rețele de canalizare, iar oamenii au toaletele în afara locuințelor
  • Săptămâna trecută, un șofer al societății a fost demis deoarece a ajuns în stație la ora stabilită. I-a fost desfăcut contractul pe motiv de indisciplină.
  • Hoții de buzunare din mașinile fostei regii autonome și-au făcut sindicat și protestează vizavi de măsurile fără precedent pregătite primarele Constantin Toma și de șefii TransBus: „Bine că-l certăm pe Tudorel Toader că nu s-a consultat cu CSM-ul înainte de a da acea ordonanță pe Justiție, dar pe noi de ce nu ne-a întrebat nimeni înainte de a se trece la noua grilă de transport? Avem și noi copii acasă, sunt atâtea guri de hrănit, ce vom face? Băgăm mâna în buzunarul altora? OK, așa este, dar Primăria Buzău și TransBus de ce ne dă un picior fix în business? Nici șuț nu mai merită să fii în Buzăul ăsta!”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

BIȘNIȚARI DE SIMILEASCA

N-am crezut niciodată că viața politico-socială a unui țărișoare precum Românica poate ajunge să semene cu bălăcăreala promiscuă a unor țațe de Simileasca. Şi încă Simileasca are un avantaj: are regulile ei, ștaiful ei şi, mai ales, locul ei. Nu se dă drept altceva decât este. Or sunt zile când, privind de la Primăria Buzău, sau răsfoind ziarele lu’ Toma de la primărie ori ale lui Neagu de la CJ, mi se pare că m-am născut într-o țărișoară incertă, fără legi, fără consistență, fără sens: un fel de șir de căruțe cu coviltir, cu o șleahtă de bulibași care joacă barbut continuu, nemaiștiind când e zi și noapte. Mi-e scârbă și sunt trist. Trist pentru că niște bișnițari de Simileasca...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...