luni, 17 iunie 2024
25.4 C
Buzău
spot_img

România

25.4 C
Buzău
luni, 17 iunie 2024
25.4 C
Buzău
Ești aiciBrăilaPodul suspendat de la Brăila bate iar pasul pe loc. Pasaj construit...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Dorel lovește din nou!

Podul suspendat de la Brăila bate iar pasul pe loc. Pasaj construit prea aproape de stâlpii CFR

Dorel lovește din nou! Lucrările la podul suspendat de la Brăila bat pasul pe loc. Acum, constructorul s-ar afla în imposibilitatea de a monta tablierul suspendat, iar acest lucru a generat contre între CNAIR și firma contractantă.

Legendarele isprăvi ale celebrului Dorel continuă, de această dată la podul suspendat de la Brăila, doar că de data aceasta Dorel nu e român, ba chiar e și șmecheraș nițel. În aceste momente, lucrările de pe șantier sunt blocate deoarece compania WeBuild ar fi construit un pasaj peste calea ferată fără să fi mutat stâlpii CFR.

Pasajul peste calea ferată, parte componentă a mega-proiectului „Podul suspendat de la Brăila” – amplasat în zona unde, practic, va începe urcarea pe pod – a fost finalizat de mult timp, însă doar parțial. Practic, mai lipsește doar montarea tablierului sub care vor trece trenurile.

Tablierul este depozitat lângă pilonii pasajului de ceva vreme, iar porțiunea respectivă de șantier este blocată, inclusiv traficul rutier în zonă.

Felix Rache, vicepreședintele CJ Buzău, cărăușul șpăgii în dosarul Aeroportul Otopeni

Potrivit informațiilor obținute în exclusivitate de DEBRAILA.ro, situația este una hilară: constructorul WeBuild a construit pasajul, deși știa că este necesară mutarea stâlpilor CFR care s-ar apropia milimetric de tablierul suspendat atunci când va fi amplasat.

Astfel, se pare că WeBuild a vrut ca stâlpii CFR să fie mutați pe cheltuiala statului român, deși CNAIR a dovedit că, din punct de vedere juridic, stâlpii nu sunt parte a rețelei de utilitate publică, așa cum invocau italienii.

Practic, stâlpii trebuiau relocați de WeBuild, așa cum de altfel ne-a comunicat și CFR.

“Autorizația nr. 266 din 13.07.2022, emisă de SRCF Galați, prevede că lucrările de demontare și relocare a stâlpilor care susțin linia de contact, în zona aferentă construirii pasajului rutier superior, să fie realizată de constructor”, a transmis Sucursala Regională CF Galați la solicitarea DEBRAILA.ro.

Totodată, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, ne-a transmis că au existat discuții cu WeBuild pe această temă înainte de demararea lucrărilor la pasaj. Mai mult decât atât, abia acum italienii au înțeles că le revine sarcina de a muta stâlpii.

Mihai Lupu, președintele CJ Constanța, despre imaginile în care înjură și amenință un polițist local care își face datoria: „Editate tendențios”

“Au construit pasajul în baza proiectului pe care ei l-au elaborat. Trebuie să mute stâlpii și asta înseamnă lucrări suplimentare. Au încercat să considere acești stâlpi de utilitate publică și au tot sperat că lucrarea va fi preluată de CNAIR. Le-am demonstrat juridic că intră în sarcina lor. Nu vorbim de rețele de utilitate publică, cum e cazul energiei electrice, gazelor sau apei. Constructorul a pierdut o perioadă lungă de timp în această discuție sterilă”, a explicat Șerbănescu pentru DEBRAILA.ro.

Reprezentanții WeBuild nu au putut fi contactați pentru a exprima un punct de vedere. Totuși, în mod neoficial, ni s-a menționat că se caută o firmă specializată în relocarea stâlpilor.

Practic, după atâtea luni pierdute, WeBuild a acceptat faptul că stâlpii trebuie mutați pe cheltuiala proprie, respectiv banii din contractul pentru pod, și au demarat procedurile pentru a identifica un operator specializat într-o astfel de procedură.

“În loc să se concentreze pe aplicarea unor soluții care să ducă la evoluțiile în șantier, au preferat să între într-o dezbatere care s-a dovedit neadevărată în ceea ce îi privește”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Podul suspendat de la Brăila sau Podul proceselor

De la demararea lucrărilor pe șantierul proiectului de 500 de milioane de euro și până în prezent, între italieni și statul român au avut loc numeroase divergențe. Majoritatea au ajuns în instanță și au cauzat amânarea de mai multe ori a termenului pentru darea în circulație a podului suspendat de la Brăila.

Unele procese au fost câștigate de WeBuild, altele de CNAIR, iar unele se judecă la acest moment. Într-unul dintre litigii, statul a fost obligat să plătească aproximativ 6 milioane de euro constructorului din cauza faptului că CNAIR nu a predat amplasamentul în totalitate, ci parțial, pe parcursul lucrărilor.

De cealaltă parte, reprezentanții WeBuild au anunțat public diverse termene de finalizare, pe care nu le-au respectat. Cel mai nou termen este finalul lunii mai.

Ministerul Transporturilor i-a acuzat, în repetate rânduri, pe italieni că au practicat “un soi de șantaj” , folosindu-se de “o apucătură istorică” – respectiv acțiuni în instanță pentru a obține despăgubiri, mai scriu ziariștii de la DEBRAILA.ro.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

SourceDEFAPT.ro

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure!

Când suntem tineri, viața noastră e atât de puternică și bogată, încât ce se întâmplă în exterior pălește. Iar pofta de viață și speranța unor visuri împlinite sunt mult mai puternice decât realitatea înconjurătoare. Totuși, ce se întâmplă în exterior – în cazul nostru orașul Buzău, comunele, județul Buzău – ne influențează viața fără să simțim. Și ajungem să intrăm în viață, în viața aia reală, de după facultate, și să avem de-a face cu toate problemele pe care tinerețea noastră le-a neglijat și care, acuma, pac, ne lovesc frontal. Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure! Chiar dacă azi nu te gândești că vei avea nevoie de...

Dezvăluiri

Sorina Docuz și legăturile periculoase cu comuna Racovițeni din Buzău, epicentrul rețelei de firme care sub protecția premierului Ciolacu sug zeci de milioane de...

O întreagă rețea de indivizi care provin din comuna Racovițeni, județul Buzău, și care are directă legătură cu Sorina Docuz, fosta soție a lui Robert Negoiță și apropiată a premierului Marcel Ciolacu, a primit contracte de la primăria Sector 3 condusă de Robert Negoiță, fostul soț al Sorinei. Numele implicate și firmele din cadrul rețele organizate au fost documentate de G4Media.ro pe parcursul mai multor luni. Un aport esențial l-a avut o sursă apropiată afacerii din Sectorul 3. G4Media a scris că în noiembrie anul trecut, primăria sectorului...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...