luni, 2 decembrie 2024
3.1 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img

România

3.1 C
Buzău
luni, 2 decembrie 2024
3.1 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img
Ești aiciBrăilaPodul suspendat de la Brăila bate iar pasul pe loc. Pasaj construit...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Dorel lovește din nou!

Podul suspendat de la Brăila bate iar pasul pe loc. Pasaj construit prea aproape de stâlpii CFR

Dorel lovește din nou! Lucrările la podul suspendat de la Brăila bat pasul pe loc. Acum, constructorul s-ar afla în imposibilitatea de a monta tablierul suspendat, iar acest lucru a generat contre între CNAIR și firma contractantă.

Legendarele isprăvi ale celebrului Dorel continuă, de această dată la podul suspendat de la Brăila, doar că de data aceasta Dorel nu e român, ba chiar e și șmecheraș nițel. În aceste momente, lucrările de pe șantier sunt blocate deoarece compania WeBuild ar fi construit un pasaj peste calea ferată fără să fi mutat stâlpii CFR.

Pasajul peste calea ferată, parte componentă a mega-proiectului „Podul suspendat de la Brăila” – amplasat în zona unde, practic, va începe urcarea pe pod – a fost finalizat de mult timp, însă doar parțial. Practic, mai lipsește doar montarea tablierului sub care vor trece trenurile.

Tablierul este depozitat lângă pilonii pasajului de ceva vreme, iar porțiunea respectivă de șantier este blocată, inclusiv traficul rutier în zonă.

Felix Rache, vicepreședintele CJ Buzău, cărăușul șpăgii în dosarul Aeroportul Otopeni

Potrivit informațiilor obținute în exclusivitate de DEBRAILA.ro, situația este una hilară: constructorul WeBuild a construit pasajul, deși știa că este necesară mutarea stâlpilor CFR care s-ar apropia milimetric de tablierul suspendat atunci când va fi amplasat.

Astfel, se pare că WeBuild a vrut ca stâlpii CFR să fie mutați pe cheltuiala statului român, deși CNAIR a dovedit că, din punct de vedere juridic, stâlpii nu sunt parte a rețelei de utilitate publică, așa cum invocau italienii.

Practic, stâlpii trebuiau relocați de WeBuild, așa cum de altfel ne-a comunicat și CFR.

“Autorizația nr. 266 din 13.07.2022, emisă de SRCF Galați, prevede că lucrările de demontare și relocare a stâlpilor care susțin linia de contact, în zona aferentă construirii pasajului rutier superior, să fie realizată de constructor”, a transmis Sucursala Regională CF Galați la solicitarea DEBRAILA.ro.

Totodată, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, ne-a transmis că au existat discuții cu WeBuild pe această temă înainte de demararea lucrărilor la pasaj. Mai mult decât atât, abia acum italienii au înțeles că le revine sarcina de a muta stâlpii.

Mihai Lupu, președintele CJ Constanța, despre imaginile în care înjură și amenință un polițist local care își face datoria: „Editate tendențios”

“Au construit pasajul în baza proiectului pe care ei l-au elaborat. Trebuie să mute stâlpii și asta înseamnă lucrări suplimentare. Au încercat să considere acești stâlpi de utilitate publică și au tot sperat că lucrarea va fi preluată de CNAIR. Le-am demonstrat juridic că intră în sarcina lor. Nu vorbim de rețele de utilitate publică, cum e cazul energiei electrice, gazelor sau apei. Constructorul a pierdut o perioadă lungă de timp în această discuție sterilă”, a explicat Șerbănescu pentru DEBRAILA.ro.

Reprezentanții WeBuild nu au putut fi contactați pentru a exprima un punct de vedere. Totuși, în mod neoficial, ni s-a menționat că se caută o firmă specializată în relocarea stâlpilor.

Practic, după atâtea luni pierdute, WeBuild a acceptat faptul că stâlpii trebuie mutați pe cheltuiala proprie, respectiv banii din contractul pentru pod, și au demarat procedurile pentru a identifica un operator specializat într-o astfel de procedură.

“În loc să se concentreze pe aplicarea unor soluții care să ducă la evoluțiile în șantier, au preferat să între într-o dezbatere care s-a dovedit neadevărată în ceea ce îi privește”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Podul suspendat de la Brăila sau Podul proceselor

De la demararea lucrărilor pe șantierul proiectului de 500 de milioane de euro și până în prezent, între italieni și statul român au avut loc numeroase divergențe. Majoritatea au ajuns în instanță și au cauzat amânarea de mai multe ori a termenului pentru darea în circulație a podului suspendat de la Brăila.

Unele procese au fost câștigate de WeBuild, altele de CNAIR, iar unele se judecă la acest moment. Într-unul dintre litigii, statul a fost obligat să plătească aproximativ 6 milioane de euro constructorului din cauza faptului că CNAIR nu a predat amplasamentul în totalitate, ci parțial, pe parcursul lucrărilor.

De cealaltă parte, reprezentanții WeBuild au anunțat public diverse termene de finalizare, pe care nu le-au respectat. Cel mai nou termen este finalul lunii mai.

Ministerul Transporturilor i-a acuzat, în repetate rânduri, pe italieni că au practicat “un soi de șantaj” , folosindu-se de “o apucătură istorică” – respectiv acțiuni în instanță pentru a obține despăgubiri, mai scriu ziariștii de la DEBRAILA.ro.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

SourceDEFAPT.ro

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Eu cu cine votez? Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României

O serie de nume controversate din sud-estul României deschid listele pentru alegerile parlamentare de mâine. Ciripitori la miliție/securitate, „revoluționari” de frunte, oportuniști, baroni, milițieni, fii de baroni, prieteni cu infractori dovediți, foști miniștri, presupuse ziarizde - lingăi ai Antenei 3, mincinoși patologici, aceasta este oferta parlamentară a partidelor pentru sud-estul României. „Buni” din orice poziție – parlamentari, miniștrii - pe cheltuiala celor care plătesc taxele și impozitele, ei „tac” cu spor lăfăindu-se pe canapelele luxoase ale parlamentului ori ministerelor, pișându-se pe cei cărora, din patru în patru ani, le cer votul. Rubrica „Alegeri 2024” a fost gândită de redactorii EXPRESS SUD-EST ca un fel de „Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României” abandonați pe centura politicii românești, pentru ca hahalerele...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...