Lucrările la podul suspendat Brăila – Tulcea au ajuns la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârșitul anului se va putea circula pe el, a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, informează Agenția de presă Rador.
„Încă un segment de tablier a ajuns pe șantierul de la Podul suspendat Brăila – Tulcea! Este al patrulea din cele 86 de segmente și urmează să fie montat în capătul dinspre Jijila al podului (județul Tulcea). Greutatea fiecărui segment de tablier metalic este cuprinsă între 180 de tone și 300 de tone”, a notat Grindeanu.
Citește și: Războaiele lui Putin. Groznîi, Alep, orașe devastate de armata Rusiei, oferă un tipar sumbru pentru ofensiva din Ucraina
Potrivit acestuia, după ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cântări 21.000 de tone.
„Lucrările au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurări că până la sfârșitul anului se va putea circula pe pod”, a spus șeful de la Transporturi.
Constructorii care lucrează la pod au ridicat primul segment de tablier metalic în urmă cu aproape o lună, după ce, pe 15 februarie, acesta – primul din cele 86 de segmente care vor forma structura suprafeței de rulare a podului – a ieșit pe porțile Șantierului Naval Brăila, unde a fost realizat.
Informația a fost făcută publică contul de Facebook ”Pod Suspendat Brăila”, pagină dedicată construcției acestui obiectiv, care oferă informații, fotografii și filmări.
Segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a podului sunt construite la Șantierul Naval Brăila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone.
„În total sunt 80 de segmente de tablier, care vor fi sudate între ele și vor forma calea de rulare a podului”, potrivit informațiilor oferite de reprezentantul constructorului, ing. Viorel Eşanu.