vineri, 16 mai 2025
10.3 C
Buzău

România

10.3 C
Buzău
vineri, 16 mai 2025
10.3 C
Buzău
Ești aiciBrăilaPodul peste Dunăre: Corina Crețu - La Comisia Europeană, nu a fost...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Podul peste Dunăre: Corina Crețu – La Comisia Europeană, nu a fost depusă nici până acum cererea de finanțare. Există riscul ca unele cheltuieli să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni

Podul peste Dunăre riscă, așa cum am atenționat de nenumărate ori (vezi aici), să rămână zeci de ani doar un amărât de șantier. Comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, a declarat marți, într-o conferință de presă susținută la Brăila, că, la Comisia Europeană, nu a fost depusă nici până în prezent (???) cererea de finanțare pentru Podul peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în sud-estul României după 1989.

„Am fost şi am văzut șantierul de la Podul peste Dunăre. Am fost impresionată de munca de zi cu zi a celor care lucrează pentru acest proiect major, așa cum îl numim noi, pentru că este în valoare de peste 50 milioane de euro. Podul de la Brăila este inclus în Masterplanul de transport, pe care l-am adoptat, împreună cu domnul prim-ministru Ponta, în 2015 şi reprezintă unul din obiectivele propuse pentru a primi finanțare europeană prin Programul Operațional de Infrastructură Mare. Deși domnul prim-ministru Tudose a semnat partea de cofinanțare şi, practic, s-au pornit lucrările, din păcate, nu a fost depusă nici până acum cererea de finanțare pentru Podul peste Dunăre”, a declarat Corina Crețu.

Citește și: Delta Dunării, nufărul de la butoniera baronului pesedist Horia Teodorescu, a devenit împărăția borfașilor! Turiști germani, agresați de niște borfași posesori de șalupă. „Încă domnește legea lui «Bă, tu știi cine sunt eu?» și «Bă, săracilor»”

Comisarul european a mai precizat că, în aceste condiții, există riscul ca unele cheltuieli să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni.

„Odată semnat de către Guvern contractul de execuție înainte ca proiectul să fie aprobat de Comisie, există riscul ca anumite cheltuieli sau chiar unele sume să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni. Comisia Europeană a fost informată, notificată, că va primi acest proiect la finalul acestui an, sperăm să se întâmple asta şi să se încadreze. La ora actuală, în Masterplanul de transport, acest pod este trecut pe finanțare europeană 540 milioane de euro, care ar urma să fie deduși din Programul de dezvoltare integrală a Deltei Dunării.

Riscurile sunt acelea că, în mod normal, un proiect întâi se aprobă, dar probabil nu au autorizație de mediu. Nu poate fi depus la Comisia Europeană fără să fie toată documentația gata. S-a semnat contractul de execuție înainte ca proiectul să fie aprobat de Comisie şi aici există riscul ca unele porțiuni să nu fie eligibile, dar întreg proiectul să se piardă bani, nu. Dacă nu e gata până în 2023, deși constructorii ne-au garantat că în trei ani e gata, ar putea fi fazat, am fazat 40 de proiecte”, a mai spus Corina Crețu.

Citește și: PSD, eșec monstru și la Galați: Livică Teleormăneanul și Veorica Două într-unul au vrut s-o pună de-un summit, dar le-a ieșit o manea. Social-democrații au reușit să adune cu japca doar 10.000 de simpatizanți, deși sperau să prostească vreo 30.000

Contractul pentru execuția podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în martie 2018 şi are o valoare de 540 milioane de euro, iar antreprenorul lucrării este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).

Podul peste Dunăre are preconizată o durată execuție de 48 de luni, din care 12 luni – proiectarea şi 36 de luni – execuția, iar termenul de garanție este de 10 ani.

Podul suspendat este poziționat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Obiectivul va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Podul peste Dunăre are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă, cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului între localitățile Brăila, Galați, Tulcea, Constanţa, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs şi scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

2 COMENTARII

  1. Păi vom plăti în continuare nenorocirile alea de bacuri aducătoare de bani pentru cei care bagă bețe în roate acestui proiect care ar ajuta enorm la dezvoltarea zonei…

  2. E doar o normalitate a statului care a statalizat (a bagat toate obiectivele economice ,culturale, administratia centrala, administratiile locale si bogatiile subsolului ca avere a guvernului) STATUL BAZAT PE 3 A prin MOf 4/27/12/1989 nr crt 6 si nr crt 13 in vederea privatizarii (instrainarii) lor catre marile companii deep state pentru eliminarea concurentei de pe piata. E normal cand din ’90 au desfiintat sectia procuraturii militare pentru cercetarea infractiunilor impotriva sigurantei statului, au desfiintat bancruta frauduloasa si tribunalele comerciale. E normal cand cardasia penala legislativ, executiv, CSM, ICCJ, CCR isi bat joc de popor si justitie incepand cu CONSTITUTIA pe care o interpreteaza ca pe o partitura muzicala ei fiind mari instrumentisti la par pe picior de broasca prin legi care abroga articole ,uzurpari de atribute (art 134, 115…) nerespectarea articolelor ca de la remaierea „vreau sa fiu ministru” avem GUVERN NECONSTITUTIONAL pentru ca nici un remaiat nu are aprobarea parlamentului cum scrie art 85- numirea guvernului alin (2),(3). Asta este realitatea penala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

EXPRESS SUD-EST

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Jeg, gargară și greață

Ieri mi-a fost extrem de rău și nu am văzut „dezbaterea candidaților” de pe Digi24 . Am văzut-o abia azi și mi s-a făcut greață. George Simion nu a plecat mai devreme de la „dezbaterea candidaților”. A stat până la sfârșit. Până la sfârșitul ideilor sale. Care idei E una: a doua venire a lui Călin Georgescu pe pământ. Cu mers legănat de zici că i-a înfundat mielul colonul, cu o mimică de eliberat condiționat, e un tăntălău violent și cam atât. A plecat la fel de legănat și cu burta în față cum a venit, luându-și de mână ”femeia lui”, urmat de profitori. https://expresssud-est.ro/editorial/republica-de-la-ploiesti/ Crin Antonescu a venit cu altă față. Odihnit, cu ochii neinjectați, pus pe glume de tip Ponta –...

Dezvăluiri

Alexandru Vasile, judecătorul cu anularea deciziei CCR, a fost detașat la Ministerul Justiției în mandatele a cinci miniștri și voia să revină în minister...

Alexandru Vasile, judecătorul care a dat sentința bizară de suspendare a deciziei Curții Constituționale privind anularea alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024, este magistrat în cadrul Curții de Apel Ploiești. Dosarul a fost deschis de o femeie, Gheorghița Popescu, înregistrat în 10 aprilie și soluționat două săptămâni mai târziu. Decizia lui Alexandru Vasile nu este definitivă și poate fi atacată la Înalta Curte de Casație și Justiție, citește mai multe detalii pe G4Media. Printr-o adresă din 23 decembrie 2020, Ministerul Justiției a cerut...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Ținutul Buzăului. Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul!

Avem o țară frumoasă, cu minunății pe care nu știm cum să le arătăm străinilor, la care ajungem greu, pentru că nu construim autostrăzi. Nici măcar nu ne asfaltăm drumurile… Fără strategii, fără promovare, doar cu planuri care rămân pe hârtie și bani cheltuiți fără rost, România rămâne o comoară îngropată adânc în nepăsarea celor care o conduc. Astăzi, EXPRESS SUD-EST vă arată provocările prin care trece un turist care vrea să vadă minunile din Ținutul Buzăului despre care...

- A word from our sponsor -

EXPRESS SUD-EST

Filip Andrei Ciolacu a ajuns medic la București, în departamentul lui Rafila, deși a luat notă mică la rezidențiat și fusese repartizat în Tg....

La examenul de rezidențiat, fiul lui Ciolacu a ocupat locul 4.503 din 6.243 de candidați. Punctajul lui: 579. Punctajul minim de trecere: 562. Cu toate astea, Filip Andrei Ciolacu a ajuns la Spitalul „Matei Balș”, din Capitală, sub coordonarea ministrului Alexandru Rafila, dezvăluie snoop.ro. Filip Andrei Ciolacu a fost repartizat, conform punctajului, la Târgu Mureș. Apoi, medicul s-a detașat în București, la Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”. Potrivit listei oficiale a UMF, în spitalul Balș, singurul coordonator de...