Podul peste Dunăre riscă, așa cum am atenționat de nenumărate ori (vezi aici), să rămână zeci de ani doar un amărât de șantier. Comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, a declarat marți, într-o conferință de presă susținută la Brăila, că, la Comisia Europeană, nu a fost depusă nici până în prezent (???) cererea de finanțare pentru Podul peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în sud-estul României după 1989.
„Am fost şi am văzut șantierul de la Podul peste Dunăre. Am fost impresionată de munca de zi cu zi a celor care lucrează pentru acest proiect major, așa cum îl numim noi, pentru că este în valoare de peste 50 milioane de euro. Podul de la Brăila este inclus în Masterplanul de transport, pe care l-am adoptat, împreună cu domnul prim-ministru Ponta, în 2015 şi reprezintă unul din obiectivele propuse pentru a primi finanțare europeană prin Programul Operațional de Infrastructură Mare. Deși domnul prim-ministru Tudose a semnat partea de cofinanțare şi, practic, s-au pornit lucrările, din păcate, nu a fost depusă nici până acum cererea de finanțare pentru Podul peste Dunăre”, a declarat Corina Crețu.
Citește și: Delta Dunării, nufărul de la butoniera baronului pesedist Horia Teodorescu, a devenit împărăția borfașilor! Turiști germani, agresați de niște borfași posesori de șalupă. „Încă domnește legea lui «Bă, tu știi cine sunt eu?» și «Bă, săracilor»”
Comisarul european a mai precizat că, în aceste condiții, există riscul ca unele cheltuieli să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni.
„Odată semnat de către Guvern contractul de execuție înainte ca proiectul să fie aprobat de Comisie, există riscul ca anumite cheltuieli sau chiar unele sume să nu fie eligibile şi să se piardă bani europeni. Comisia Europeană a fost informată, notificată, că va primi acest proiect la finalul acestui an, sperăm să se întâmple asta şi să se încadreze. La ora actuală, în Masterplanul de transport, acest pod este trecut pe finanțare europeană 540 milioane de euro, care ar urma să fie deduși din Programul de dezvoltare integrală a Deltei Dunării.
Riscurile sunt acelea că, în mod normal, un proiect întâi se aprobă, dar probabil nu au autorizație de mediu. Nu poate fi depus la Comisia Europeană fără să fie toată documentația gata. S-a semnat contractul de execuție înainte ca proiectul să fie aprobat de Comisie şi aici există riscul ca unele porțiuni să nu fie eligibile, dar întreg proiectul să se piardă bani, nu. Dacă nu e gata până în 2023, deși constructorii ne-au garantat că în trei ani e gata, ar putea fi fazat, am fazat 40 de proiecte”, a mai spus Corina Crețu.
Citește și: PSD, eșec monstru și la Galați: Livică Teleormăneanul și Veorica Două într-unul au vrut s-o pună de-un summit, dar le-a ieșit o manea. Social-democrații au reușit să adune cu japca doar 10.000 de simpatizanți, deși sperau să prostească vreo 30.000
Contractul pentru execuția podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în martie 2018 şi are o valoare de 540 milioane de euro, iar antreprenorul lucrării este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).
Podul peste Dunăre are preconizată o durată execuție de 48 de luni, din care 12 luni – proiectarea şi 36 de luni – execuția, iar termenul de garanție este de 10 ani.
Podul suspendat este poziționat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Obiectivul va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
Podul peste Dunăre are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă, cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului între localitățile Brăila, Galați, Tulcea, Constanţa, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs şi scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.
Păi vom plăti în continuare nenorocirile alea de bacuri aducătoare de bani pentru cei care bagă bețe în roate acestui proiect care ar ajuta enorm la dezvoltarea zonei…
E doar o normalitate a statului care a statalizat (a bagat toate obiectivele economice ,culturale, administratia centrala, administratiile locale si bogatiile subsolului ca avere a guvernului) STATUL BAZAT PE 3 A prin MOf 4/27/12/1989 nr crt 6 si nr crt 13 in vederea privatizarii (instrainarii) lor catre marile companii deep state pentru eliminarea concurentei de pe piata. E normal cand din ’90 au desfiintat sectia procuraturii militare pentru cercetarea infractiunilor impotriva sigurantei statului, au desfiintat bancruta frauduloasa si tribunalele comerciale. E normal cand cardasia penala legislativ, executiv, CSM, ICCJ, CCR isi bat joc de popor si justitie incepand cu CONSTITUTIA pe care o interpreteaza ca pe o partitura muzicala ei fiind mari instrumentisti la par pe picior de broasca prin legi care abroga articole ,uzurpari de atribute (art 134, 115…) nerespectarea articolelor ca de la remaierea „vreau sa fiu ministru” avem GUVERN NECONSTITUTIONAL pentru ca nici un remaiat nu are aprobarea parlamentului cum scrie art 85- numirea guvernului alin (2),(3). Asta este realitatea penala.