sâmbătă, 24 februarie 2024
18.6 C
Buzău

România

18.6 C
Buzău
sâmbătă, 24 februarie 2024
18.6 C
Buzău

Cătălin Toma va fi înmormântat, joi, la Jariştea. Cine...

Trupul neînsufleţit al lui Cătălin Toma, președintele Consiliului Județean Vrancea, s-a întors acasă, la Jariştea, comuna unde a copilărit edilul. Moartea acestuia a şocat toţi...
Ești aiciDezvăluiriViorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Viorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, vaca de muls a vicepremierului României

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța SA este o societate de interes național care are în administrare porturile Constanța, Midia și Mangalia. Pe 1 septembrie 2016, a fost numit în funcția de director general al CN APMC SA, Nicolae Dan Tivilichi, gălățean la origine. Susținerea pentru numirea lui Dan Tivilichi în această funcție a venit din partea vicepremierului Viorel Ștefan, gălățean și el.

De fapt, Dan Tivilichi este „produsul” unui grup din PSD cu origini la Galați. Viorel Ștefan are state vechi în PSD, a intrat în partid în 1993 și de atunci a avut trei mandate de senator și două de deputat. În guvernul Grindeanu a ocupat funcția de ministru al Finanțelor Publice dar a fost remaniat după mai multe critici venite din partea lui Liviu Dragnea.

Citește și: Viitorul sună bine! Răgetele lui Liviu Dragnea și mieuneala monedei naționale ori despre bugete, lei și alte acareturi

Conform propriului CV, vicepremierul Viorel Ștefan și-a început activitatea în anul 1980 ca economist în cadrul Navrom Galați. În perioada 1991 – 1997, Viorel Ștefan a fost director al Navrom Galați, iar din 1997 până în 2002 a fost președintele companiei. Între timp Navrom Galați. Conform declarației de avere, vicepremierul Viorel Ștefan deține acțiuni la Navrom Bac, Navrom Reparații și TTS SA societăți care fac parte din grupul Navrom Galați. Grupul de firme Navrom Galați din care face parte și TTS SA deține facilități portuare (dane de operare) în Portul Constanța, închiriate de la CN APMC SA.

Proiect pe bani europeni compromis de managementul defectuos

„Protect – Infrastructură pentru operațiuni sigure și pentru protecția mediului în Portul Constanța” este un proiect derulat de CN APMC SA și cofinanțat de Uniunea Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF). Valoarea totală a proiectului este de 12,5 milioane de euro. Perioada de implementare a proiectului: 01.07.2016 – 31.07.2019.

La licitație s-au înscris următoarele firme: SC Citadina 98 SA, SC Tancrad SRL, SC Utilnavorep SA, SC Ave Tebia SRL, SC Saga Energy SRL, ACSA Obras E Infraestructuras SAU.

Citește și: EXCLUSIV EXPRESS SUD-EST. Marian Oprișan, obsedat de dosarele pe care le are și de „abuzurile” DNA, se dă iarăși la Kovesi. Vedeți aici de ce baronul de Vrancea susține că nu e penal, ci că a fost „persecutat politic” de DNA și de către Laura Codruța Kovesi

Câștigătoare a fost declarată S.C. Ave Tebia SRL. De fapt este vorba despre un consorțiu format din Ave Tebia SRL, Consal Trade SRL și Aduro Impex SRL. Cele trei companii trebuiau să se ocupe de întocmirea proiectului, construirea unei platforme betonate, construirea unei stații de epurare, și extinderea cheului DA2 cu 130 m.

Stația de epurare va prelua și trata apele uzate rezultate de la navele aflate în tranzit în Portul Constanța. Cu toate că mai sunt aproximativ cinci luni până la finalizarea proiectului, nici măcar proiectul nu este finalizat. De foarte mulți ani în porturile maritime românești preluarea apelor uzate de santină de la navele aflate în tranzit se face cu nave vechi, depășite fizic și moral. Stocarea și neutralizarea acestor ape reziduale este o problemă acută pentru CN APMC SA. Portul Constanța nu are nave specializate și nici facilități de tratare și epurare a apelor uzate de la navele aflate în tranzit.

Citește și: Clanurile interlopilor din Brăila. O inedită hartă a zonelor lor influență şi a afacerilor controlate de acestea

Tancul colector, „Canara”, nava specializată în preluarea apelor uzate de la nave ce aparține CN APMC SA are peste 40 de ani vechime și din punct de vedere tehnic nu mai îndeplinește condițiile de navigație. De câțiva ani nava este legată la chei și este folosită doar ca tanc colector. În această situație se impunea achiziționarea unei nave moderne care să poată prelua în condiții de siguranță apele uzate de la vapoarele aflate în tranzit. Soluția a fost tot proiectul Protect care include proiectarea, construirea și livrarea unei nave tanc de 500tdw.

Navrom Shipyard, companie din sfera de influență a vicepremierului Viorel Ștefan și-a adjudecat nava La procedura de achiziție publică pentru nava-tanc au participat: SC Navrom Shipyard SRL și SC Tehnorex International SA.

Câștigător a fost desemnat SC Navrom Shipyard SRL, firmă din zona de interes a vicepremierului Viorel Ștefan. Valoarea contractului este de 2 milioane de euro.

În urmă cu un an, pe 18 ianuarie 2018, CN APMC SA, a anunțat în presă că nava tehnică urmează să fie construită de Șantierul Naval Navrom Galați, societate membră a grupului Navrom. Proiectul are ca termen de finalizare luna iunie anul acesta. Cu toate acestea lucrările la navă sunt mult întârziate. Efectiv a fost construit aproape 40% din corpul navei cu toate că la această oră nava trebuia sa înceapă probele de mare.

Citește și: GUPTA, SIDEX și ȚEPELE INDIENILOR. După ce i-au fraierit 7 ani pe locuitorii din Oltenița, indienii își mută țepele la Galați

Dar cea mai mare problemă la acest proiect este că nu s-au respectat cerințele din caietul de sarcini cu privire la alegerea tablei de construcție a navei. Atât în caietul de sarcini cât și în contract, CN APMC a cerut folosirea tablei navale de tip A, uzual folosită în construcțiile navale. SN Navrom a ales o tablă neagră laminată la cald tip S235 JR și S 235 JR+AR. Motivul este că tabla de tip S este mai ieftină decât cea de tip naval A!!!

Nu se cunoaște exact care este proveniența tablei de tip S! Dacă luăm în calcul stadiul lucrărilor, din punct de vedere tehnic cu capacitățile actuale ale șantierului nava nu va putea fi gata la termen.

Dan Tivilichi, omul lui Viorel Ștefan, încearcă să dreagă busuiocul

CN APMC SA nu poate accepta tabla de tip S și în aceste condiții partea de corp construită până în prezent va avea în viitor valoare de fier vechi ceea ce înseamnă o pierdere importantă pentru SN Navrom Galați.

Directorul general al CN APMC SA, Dan Tivilichi încearcă să găsească o soluție de compromis care să nu-l supere prea tare pe susținătorul său de la guvern. Fără să solicite nimeni din CN APMC SA, supervizorul construcției navei agreat de părți, compania Bureau Veritas, firmă respectabilă de altfel, a trimis un document către CN APMC SA în care specifică că tabla e conformă pentru realizarea proiectului.

Citește și: Florin Iordache şi „Filiera Libaneză“. Interesul direct al deputatului PSD de Olt pentru amnistia şi grațierea care i-ar scăpa finul de închisoare

Dar această hârtie nu are nicio valoare din moment ce nu sunt respectate cerințele din Caietul de Sarcini. În situația în care nici platforma betonată, cheiul de acostare din Dana DA 2 a Portului Constanța și stația de epurare sunt mult întârziate este clar că proiectul Protect nu va fi gata la timp, situație în care CN APMC SA va pierde finanțarea europeană și va trebui să finalizeze proiectul cu finanțare proprie. Dacă acest scenariu se va întâmpla atunci CN APMC SA ar trebui să se îndrepte împotriva firmelor care și-au adjudecat contractul pentru daune.

Lucrarea hidrotehnică de construcție a platformei și cheiului au fost adjudecate de SC Consal Trade, societate care în ultimii doi ani și-a mai adjudecat de la CN APMC SA următoarele: Dragajul de întreținere, Dragajul de investiție, Repararea unui dig al Portului Midia și multe alte contracte.

Consal Trade are acționariat anonim în Cipru și este abonată la contractele cu CN APMC SA. Concesiile făcute de către conducerea CN APMC SA partenerilor de contract SN Navrom Galați și Consal Trade au la bază relațiile directorului general al companiei Dan Tivilichi cu oameni din acționariatul celor două companii. Ceea ce duce la pierderi importante pentru Portul Constanța! (Sursa: evz.ro)

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News Sud-Est

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

De doi bani speranță. Vine primăvara, trăiască ștevia!

Vine primăvara, alegerile stau să cadă pe noi, trăiască ștevia! Fe-Martie ne pândește cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișipatru de ani. Să ningă dacă e să fie, nicio criză nu ne mai afectează de mult, ne-am obișnuit să tot primim - pentru voturile noastre - de doi bani speranță, să trecem suferind prin fiecare iarnă,  învățând din suferințe prin primăvară, memorând suferințele vara şi schimbându-le cu altele, mai noi sau mai vechi, toamna. Iarna stă se pupe cu primăvara, membrii guvernului liberalo-pesedist se pupă cu membrii viitorului cabinet pesedisto-liberal, iar noi nu pupăm nimic, nici măcar de doi bani speranță. https://expresssud-est.ro/editorial/polul-de-doi-bani-de-la-buzau/ Stăm şi așteptăm alegerile, să se apuce odată de treabă vechiul...

Dezvăluiri

Mihai Teodorescu și noua sinecură de partid. Portul Constanța intră și mai rău la apă!

Mihai Teodorescu a devenit, vineri, directorul general al Portului Constanța, după ce Florin Vizan și-a dat demisia intempestiv în ședința Consiliului de Administrație. Teodorescu are 38 de ani și în momentul preluării conducerii Portului era directorul executiv al instituției, conform g4media.ro. Fără studii în domeniul maritim sau portuar, cu soția cadru militar în SRI, Mihai Teodorescu a deținut mai multe funcții în instituții publice: director executiv în Primăria București, în Consiliul de Administrație Metrorex, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Municipale Eco Igienizare...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Doi oameni de afaceri reţinuţi și doi directori din companii de stat, sub control judiciar

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Procurorii DNA au reținut pe 8 februarie, pentru 24 de ore, doi oameni de afaceri pe care îi acuză de săvârșirea unor infracțiuni de dare de mită, trafic și cumpărare de influență și deturnare a unor licitații publice. În dosar sunt cercetate şi directorii CET Sud şi Electrocentrale Rovinari. Iată că și ”băieții deștepți” din energie sunt călcați de DNA. Pe când și un dosar cu șmecheriile samsarilor din domeniul furnizării energiei electrice? https://expresssud-est.ro/editorial/de-doi-bani-speranta-vine-primavara-traiasca-stevia/ Un...

- A word from our sponsor -

spot_img

Gura Teghii. Cu drag de deasupra lumii

Înfiptă în coasta cea mai de miazănoapte a Buzăului, la hotarele Vrancei și Covasnei, vatra comunei Gura Teghii a fost chiar sub Piatra lui Vișan, unde se unesc cele două Bâsce, aproape de locul unde odată se ținea „înțărcatul mieilor”, străbunul ritual tracic de urcare a turmelor spre pășunile din munți. Şi mai sunt ritualuri vechi: "Noaptea oilor", când baciul stă de veghe până în zorii zilei, invocând duhuri şi pândind pe cer constelația "Ciobanul cu oile şi câinii",...