joi, 10 octombrie 2024
15.4 C
Buzău

România

15.4 C
Buzău
joi, 10 octombrie 2024
15.4 C
Buzău

Consiliul Judeţean Buzău transformă o școală din Smeeni în...

Consiliul Judeţean Buzău este implicat într-un proces administrativ pentru identificarea a două locaţii/imobile, eliberate de sarcini administrative, care ar putea face obiectul reorganizării structurale...
Ești aiciDezvăluiriViorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Viorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, vaca de muls a vicepremierului României

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța SA este o societate de interes național care are în administrare porturile Constanța, Midia și Mangalia. Pe 1 septembrie 2016, a fost numit în funcția de director general al CN APMC SA, Nicolae Dan Tivilichi, gălățean la origine. Susținerea pentru numirea lui Dan Tivilichi în această funcție a venit din partea vicepremierului Viorel Ștefan, gălățean și el.

De fapt, Dan Tivilichi este „produsul” unui grup din PSD cu origini la Galați. Viorel Ștefan are state vechi în PSD, a intrat în partid în 1993 și de atunci a avut trei mandate de senator și două de deputat. În guvernul Grindeanu a ocupat funcția de ministru al Finanțelor Publice dar a fost remaniat după mai multe critici venite din partea lui Liviu Dragnea.

Citește și: Viitorul sună bine! Răgetele lui Liviu Dragnea și mieuneala monedei naționale ori despre bugete, lei și alte acareturi

Conform propriului CV, vicepremierul Viorel Ștefan și-a început activitatea în anul 1980 ca economist în cadrul Navrom Galați. În perioada 1991 – 1997, Viorel Ștefan a fost director al Navrom Galați, iar din 1997 până în 2002 a fost președintele companiei. Între timp Navrom Galați. Conform declarației de avere, vicepremierul Viorel Ștefan deține acțiuni la Navrom Bac, Navrom Reparații și TTS SA societăți care fac parte din grupul Navrom Galați. Grupul de firme Navrom Galați din care face parte și TTS SA deține facilități portuare (dane de operare) în Portul Constanța, închiriate de la CN APMC SA.

Proiect pe bani europeni compromis de managementul defectuos

„Protect – Infrastructură pentru operațiuni sigure și pentru protecția mediului în Portul Constanța” este un proiect derulat de CN APMC SA și cofinanțat de Uniunea Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF). Valoarea totală a proiectului este de 12,5 milioane de euro. Perioada de implementare a proiectului: 01.07.2016 – 31.07.2019.

La licitație s-au înscris următoarele firme: SC Citadina 98 SA, SC Tancrad SRL, SC Utilnavorep SA, SC Ave Tebia SRL, SC Saga Energy SRL, ACSA Obras E Infraestructuras SAU.

Citește și: EXCLUSIV EXPRESS SUD-EST. Marian Oprișan, obsedat de dosarele pe care le are și de „abuzurile” DNA, se dă iarăși la Kovesi. Vedeți aici de ce baronul de Vrancea susține că nu e penal, ci că a fost „persecutat politic” de DNA și de către Laura Codruța Kovesi

Câștigătoare a fost declarată S.C. Ave Tebia SRL. De fapt este vorba despre un consorțiu format din Ave Tebia SRL, Consal Trade SRL și Aduro Impex SRL. Cele trei companii trebuiau să se ocupe de întocmirea proiectului, construirea unei platforme betonate, construirea unei stații de epurare, și extinderea cheului DA2 cu 130 m.

Stația de epurare va prelua și trata apele uzate rezultate de la navele aflate în tranzit în Portul Constanța. Cu toate că mai sunt aproximativ cinci luni până la finalizarea proiectului, nici măcar proiectul nu este finalizat. De foarte mulți ani în porturile maritime românești preluarea apelor uzate de santină de la navele aflate în tranzit se face cu nave vechi, depășite fizic și moral. Stocarea și neutralizarea acestor ape reziduale este o problemă acută pentru CN APMC SA. Portul Constanța nu are nave specializate și nici facilități de tratare și epurare a apelor uzate de la navele aflate în tranzit.

Citește și: Clanurile interlopilor din Brăila. O inedită hartă a zonelor lor influență şi a afacerilor controlate de acestea

Tancul colector, „Canara”, nava specializată în preluarea apelor uzate de la nave ce aparține CN APMC SA are peste 40 de ani vechime și din punct de vedere tehnic nu mai îndeplinește condițiile de navigație. De câțiva ani nava este legată la chei și este folosită doar ca tanc colector. În această situație se impunea achiziționarea unei nave moderne care să poată prelua în condiții de siguranță apele uzate de la vapoarele aflate în tranzit. Soluția a fost tot proiectul Protect care include proiectarea, construirea și livrarea unei nave tanc de 500tdw.

Navrom Shipyard, companie din sfera de influență a vicepremierului Viorel Ștefan și-a adjudecat nava La procedura de achiziție publică pentru nava-tanc au participat: SC Navrom Shipyard SRL și SC Tehnorex International SA.

Câștigător a fost desemnat SC Navrom Shipyard SRL, firmă din zona de interes a vicepremierului Viorel Ștefan. Valoarea contractului este de 2 milioane de euro.

În urmă cu un an, pe 18 ianuarie 2018, CN APMC SA, a anunțat în presă că nava tehnică urmează să fie construită de Șantierul Naval Navrom Galați, societate membră a grupului Navrom. Proiectul are ca termen de finalizare luna iunie anul acesta. Cu toate acestea lucrările la navă sunt mult întârziate. Efectiv a fost construit aproape 40% din corpul navei cu toate că la această oră nava trebuia sa înceapă probele de mare.

Citește și: GUPTA, SIDEX și ȚEPELE INDIENILOR. După ce i-au fraierit 7 ani pe locuitorii din Oltenița, indienii își mută țepele la Galați

Dar cea mai mare problemă la acest proiect este că nu s-au respectat cerințele din caietul de sarcini cu privire la alegerea tablei de construcție a navei. Atât în caietul de sarcini cât și în contract, CN APMC a cerut folosirea tablei navale de tip A, uzual folosită în construcțiile navale. SN Navrom a ales o tablă neagră laminată la cald tip S235 JR și S 235 JR+AR. Motivul este că tabla de tip S este mai ieftină decât cea de tip naval A!!!

Nu se cunoaște exact care este proveniența tablei de tip S! Dacă luăm în calcul stadiul lucrărilor, din punct de vedere tehnic cu capacitățile actuale ale șantierului nava nu va putea fi gata la termen.

Dan Tivilichi, omul lui Viorel Ștefan, încearcă să dreagă busuiocul

CN APMC SA nu poate accepta tabla de tip S și în aceste condiții partea de corp construită până în prezent va avea în viitor valoare de fier vechi ceea ce înseamnă o pierdere importantă pentru SN Navrom Galați.

Directorul general al CN APMC SA, Dan Tivilichi încearcă să găsească o soluție de compromis care să nu-l supere prea tare pe susținătorul său de la guvern. Fără să solicite nimeni din CN APMC SA, supervizorul construcției navei agreat de părți, compania Bureau Veritas, firmă respectabilă de altfel, a trimis un document către CN APMC SA în care specifică că tabla e conformă pentru realizarea proiectului.

Citește și: Florin Iordache şi „Filiera Libaneză“. Interesul direct al deputatului PSD de Olt pentru amnistia şi grațierea care i-ar scăpa finul de închisoare

Dar această hârtie nu are nicio valoare din moment ce nu sunt respectate cerințele din Caietul de Sarcini. În situația în care nici platforma betonată, cheiul de acostare din Dana DA 2 a Portului Constanța și stația de epurare sunt mult întârziate este clar că proiectul Protect nu va fi gata la timp, situație în care CN APMC SA va pierde finanțarea europeană și va trebui să finalizeze proiectul cu finanțare proprie. Dacă acest scenariu se va întâmpla atunci CN APMC SA ar trebui să se îndrepte împotriva firmelor care și-au adjudecat contractul pentru daune.

Lucrarea hidrotehnică de construcție a platformei și cheiului au fost adjudecate de SC Consal Trade, societate care în ultimii doi ani și-a mai adjudecat de la CN APMC SA următoarele: Dragajul de întreținere, Dragajul de investiție, Repararea unui dig al Portului Midia și multe alte contracte.

Consal Trade are acționariat anonim în Cipru și este abonată la contractele cu CN APMC SA. Concesiile făcute de către conducerea CN APMC SA partenerilor de contract SN Navrom Galați și Consal Trade au la bază relațiile directorului general al companiei Dan Tivilichi cu oameni din acționariatul celor două companii. Ceea ce duce la pierderi importante pentru Portul Constanța! (Sursa: evz.ro)

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

BIȘNIȚARI DE SIMILEASCA

N-am crezut niciodată că viața politico-socială a unui țărișoare precum Românica poate ajunge să semene cu bălăcăreala promiscuă a unor țațe de Simileasca. Şi încă Simileasca are un avantaj: are regulile ei, ștaiful ei şi, mai ales, locul ei. Nu se dă drept altceva decât este. Or sunt zile când, privind de la Primăria Buzău, sau răsfoind ziarele lu’ Toma de la primărie ori ale lui Neagu de la CJ, mi se pare că m-am născut într-o țărișoară incertă, fără legi, fără consistență, fără sens: un fel de șir de căruțe cu coviltir, cu o șleahtă de bulibași care joacă barbut continuu, nemaiștiind când e zi și noapte. Mi-e scârbă și sunt trist. Trist pentru că niște bișnițari de Simileasca...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...