vineri, 14 iunie 2024
19.9 C
Buzău
spot_img

România

19.9 C
Buzău
vineri, 14 iunie 2024
19.9 C
Buzău
Ești aiciDezvăluiriTVR, cenzura și audiența! Cât de mare este puterea penalilor lui Dragnea...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

TVR, cenzura și audiența! Cât de mare este puterea penalilor lui Dragnea în televiziunea publică ori despre cum PSD-ul minte poporul cu televizorul!

TVR este zguduită de scandaluri monstruoase de o bună perioadă de timp. Astfel, Televiziunea publică, pentru care fiecare român este obligat să plătească, fie că-și dorește sau nu, este repetentă când vine vorba de cenzură, audiențe și încasări și asta în condițiile în care pe post rulează și emisiuni imparțiale, chiar foarte bune.

Demisia Doinei Gradea, șeful politic al TVR

Președintele Comisiei pentru cultură de la Cameră, liberalul Gigel Știrbu, a solicitat ieri demisia președintelui-director general al televiziunii publice, Doina Gradea, precum şi a șefului știrilor TVR, Mădălina Rădulescu, pe motiv că în această instituție „se practică de ceva timp cenzura”.

Citește și: OUG 7 și FILMELE făcute de PROȘTI pentru PROȘTI. Ori despre cum a început să bată prin PSD un vânt rece de baltă, cu spaimele lui reci, de sfârșit pe undeva, pe la Poarta Albă

„În televiziunea publică se practică de ceva timp cenzura, televiziunea publică a României a devenit oficină de partid, biroul de presă al PSD. Am atras atenția de nenumărate ori, în ultima perioadă, despre abuzurile care se petrec în această instituție a statului, finanțată exclusiv din banii cetățenilor români. Toate aceste abuzuri au culminat cu retragerea corespondentului televiziunii publice de la Parlament (…).

Îi solicit public demisia doamnei Doina Gradea şi doamnei directoare Rădulescu, de la știrile TVR. Este inadmisibil ce se întâmplă în televiziunea publică pe banii contribuabililor. Ați putut vedea şi dumneavoastră, acum o săptămână, că ministrul de Finanțe prezent în studioul TVR i-a urecheat efectiv pe conducătorii acestei instituții, pentru că au încercat să-şi facă datoria. A nu știu câta oară este când tragem acest semnal de alarmă”, a afirmat, ieri, Știrbu.

Cazul reporteriței Andreea Dumitrescu

Andreea Dumitrescu

În urmă cu aproximativ două zi, redactorii Pagina de Media au publicat o informație legată schimbarea funcției unei jurnaliste din interiorul TVR. Pentru că se pare că cenzura impusă de PSD a devenit politică de stat și în televiziunea publică, reporterița Andreea Dumitrescu a fost retrasă de la tratarea subiectelor legate de partidul lui Dragnea pentru că ar fi ”prea agresivă”.

Înainte de aceste evenimente, jurnalista acumulase deja doi ani de experiență pe postul ocupat și devenise responsabil de conducerea departamentului ce trata subiectele din Parlamentul României, Curtea Constituțională și pe cele legate de activitatea membrilor PSD. Până să facă parte din TVR, a mai lucrat patru ani în presă, tot pe domeniul politic.

Citește și: CAMPIONI LA SĂRĂCIE. 535 de comune din România au grade de sărăcie peste medie şi severe. Aproape o treime din populație trăiește în mizerie, fiind la mâna PSD. Ori despre sărăcie, ca directivă de partid

Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, Andreea Dumitrescu a fost chemată, [marți], la șefa știrilor, Mădălina Rădulescu. Conform acelorași surse, jurnalistei i s-a reproșat că ar fi „prea agresivă”. Ca atare, i s-a oferit o variantă de „compromis”: un alt domeniu de acoperit, și anume primăriile.

Datorită principiilor personale ale lui Dumitrescu, în momentul în care i s-a ”recomandat” schimbarea domeniului, aceasta a afirmat că își dă demisia. Din câte se pare, episodul a avut loc după o zi în care jurnalista a avut mai multe subiecte în buletinul de știri al zilei. Printre altele, fusese prezentă la Biroul Politic al PSD, unde i-a adresat câteva întrebări premierului Viorica Dăncilă.

Contactată de Pagina de Media, Dumitrescu a confirmat că ia în calcul demisia din TVR, deși s-a ferit să afirme motivele din spate. Șefa știrilor din Televiziunea Română a refuzat să dea informații suplimentare pe marginea subiectului. „Nu pot comenta în niciun fel informațiile pe care le dețineți”, a spus, scurt, jurnalista. Colegii din redacției a Andreei Dumitrescu au fost surprinși la aflarea veștii și au afirmat că jurnalista ”își face treaba” și ”se pricepe la PSD.”

Scandaluri în lanț în TVR

TVR este zguduită de mai multe scandaluri de o bună perioadă de timp. Astfel, Televiziunea publică, pentru care fiecare român este obligat să plătească, fie că-și dorește sau nu, este repetentă când vine vorba de audiențe și încasări și asta în condițiile în care pe post rulează și emisiuni foarte bune.

Citește și: Popa Mădălin Iscru din Tulcea și „minunile” PSD! Popa face bani grei din proiectele de dezvoltare ale primăriilor din județele Românicăi. Rețeta este de-a dreptul fabuloasă, cu conectare directă la penalii cocoțați în vârful partidului condus de Liviu Dragnea

Din păcate, lipsa de promovare a acestora se reflectă şi în numărul mici de telespectatori care le urmăresc. Totuși nu cei mai performanți jurnaliști au cele mai mari salarii. În toamnă, Capital scria că a primit un mail de la mai mulți angajați ai Radio România, postul public de radio, tot cu buget de la stat, care sunt nemulțumiți de faptul că directorul, Georgică Severin ar fi dobândit postul strict din rațiuni politice şi că acesta ar avea un salariu de 30.000 de lei.

„Președintele Director General are cel mai mare salariu din istoria instituției, în condițiile în care veniturile sunt aproape în întregime provenite de la bugetul statului, acesta nu este prevăzut în Contractul Colectiv de Muncă, potrivit legii, ci s-a stabilit printr-un artificiu administrativ – aproximativ 30.000 de lei, la care se adaugă cheltuielile de protocol și deplasările internaționale fără rezultate cuantificabile.

Locuința RAAPPS de peste 100 mp este plătită din banii radioului și potrivit declarației de avere, președintele radioului deține 6 imobile, acuzau jurnaliștii RRA.

Scandalul salariului Laviniei Șandru

Un alt scandal monstru a fost declanșat de jurnaliștii de la Libertatea care au publicat salariile încasate de două dintre vedetele postului, Ionuț Cristache şi Lavinia Șandru. Ambii au amenințat că îi vor da în judecată pe cei care le-au publicat contractele. Și totuși sunt bani publici, deci cu toții avem dreptul să știm cum gestionează Televiziunea Publică, aproape falimentară, bugetul provenit de la statul român, adică de la plătitorii de taxe şi impozite.

Lavinia Șandru, 24.000 de euro, fără TVA, pentru trei luni de muncă

„Firma Laviniei Șandru a fost contractată pentru un număr de 12 episoade, difuzate o dată pe săptămână, sâmbăta, de la ora 16.00. SC Stratcom Media and Film se ocupă în totalitate de realizarea acestei emisiuni. Ea este livrată televiziunii publice, care nu face decât să o difuzeze. Un episod costă 2.000 de euro, bani primiți de firma Laviniei Șandru. Adică un total de 24.000 de euro, fără TVA, pentru trei luni de muncă.

Ciudățenia contractului este că se situează la limita superioară a plafonului de 25.000 de euro. Este o cifră importantă. Orice contract care depășește suma de 25.000 de euro trebuie adus în discuția Consiliului de Administrație. Orice este sub 25.000 de euro poate fi decis de către conducerea executivă a TVR, fără a mai da socoteală cuiva. La expirarea celor 3 luni de contract, acesta poate fi reluat, tot fără a ajunge în atenția Consiliului de Administrație”, scriu jurnaliștii de la Libertatea.

Conform unor surse, pentru a obține acest contract extrem de profitabil, ar fi pus o vorbă bună chiar Darius Vâlcov, fostul soț al Laviniei Șandru şi un apropiat al lui Liviu Dragnea.

PNL a cerut comisie de anchetă la TVR

În urmă cu două săptămâni, PNL a solicitat constituirea unei comisii de anchetă privind modalitatea de încheierea a unor contracte de colaborare cu terțe persoane şi a modului de angajare şi efectuare a cheltuielilor din bani publici în executarea contractelor de colaborare la Societatea Română de Televiziune.

Doina Gradea, sluga PSD

Deputatul clujean Adrian Oros a punctat câteva dintre acuzațiile aduse directorului general al TVR, Doina Gradea, numită și ținută în funcție de PSD.

  • Șapte membri din Consiliul de Administrație al Societății Române de Televiziune au transmis o scrisoare membrilor Comisiei pentru cultură, arte și mijloace de informare în masă din Parlament, în care arată lipsa de transparență din instituția publică.
  • Cei șapte membri ai C.A. al SRTV, semnatarii scrisorii – Liviu Brătescu, Monica Ghiurco, Sorin Ilieșiu, Dan Lazea, Hajnalka Nagy-Debreczeni, Cristian Vasile Petcu şi Christel Țopescu susțin că președintele-director general al TVR, Doina Gradea, nu consultă Consiliul cu privire la deciziile și acțiunile întreprinse în cadrul TVR-ului.
  • Niciun conducător de instituție nu are dreptul să refuze să pună la dispoziție toate informațiile care au legătură cu cheltuirea banilor publici. Dimpotrivă, Legea nr. 544/2001 îl obligă pe orice şef de instituție publică să pună la dispoziția oricărei persoane interesate, membru CA sau nu, informațiile privind cheltuielile publice.
Citește și: Laura Codruța Kovesi se apropie cu încă un pas de obținerea funcției de procuror-șef al Parchetului European. Ea va fi propunerea înaintată președintelui Parlamentului European, după ce a primit cele mai multe voturi în Comisiile LIBE și CONT
  • Cheltuirea banului public se realizează la TVR iresponsabil si netransparent. Membrii Consiliului de Administrație au solicitat repetat să vadă condițiile contractuale ale colaborării cu anumite persoane/firme producătoare de conținut/emisiuni pentru TVR, însă accesul membrilor CA la aceste informații a fost mereu refuzat invocându-se clauzele de confidențialitate din contracte.
  • Televiziunea Națională nu este proprietatea grupurilor de interese.
  • Doina Gradea, Președinte-Director General al SRTV, nu înțelege misiunea televiziunii publice și consideră că jurnaliștii nu trebuie să critice partidele aflate la putere.
  • La TVR se fac angajări pe criterii netransparente care nu sunt aduse nici măcar la cunoștința membrilor Consiliului de Administrație al SRTV.
  • Surse media spun că moderatorul Ionuț Cristache primește de la TVR un salariu brut de 36.550 de lei pe lună, plus bonusuri de audiență.
  • La TVR nu se respectă independența editorială a jurnaliștilor, există tentative de cenzură, intimidare și ingerințe politice în activitatea editorială favorabile PSD-ului.
  • Televiziunea publică plătește din banii contribuabililor sume uriașe invitaților permanenți și colaboratorilor care participă la emisiunea “Romania 9”, realizată de jurnalistul Ionuț Cristache (ianuarie-octombrie 2018: Ion Cristoiu – invitat 9.570 euro, Marius Pieleanu – invitat 8.097 euro, Radu Soviani – invitat 5.586 euro, Mircea Dinescu – invitat 15.149 euro, Cristian Gheorghe – invitat 8.774 euro).
  • Doina Gradea se ascunde în spatele clauzei de confidențialitate a contractelor încheiate, îngrădind astfel transparența cheltuirii banului public.
  • Doina Gradea este acuzată de membri ai Consiliului de Administrație că nu a detaliat nici cheltuielile exorbitante cu contractele pentru Festivalul Cerbul de Aur, în condițiile în care banii au fost alocați în întregime prin aprobarea sa direct.
  • Au fost semnalate discrepanțele salariale între angajații cu aceleași atribuții, sau între angajații instituției şi colaboratori – persoane fizice sau juridice.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure!

Când suntem tineri, viața noastră e atât de puternică și bogată, încât ce se întâmplă în exterior pălește. Iar pofta de viață și speranța unor visuri împlinite sunt mult mai puternice decât realitatea înconjurătoare. Totuși, ce se întâmplă în exterior – în cazul nostru orașul Buzău, comunele, județul Buzău – ne influențează viața fără să simțim. Și ajungem să intrăm în viață, în viața aia reală, de după facultate, și să avem de-a face cu toate problemele pe care tinerețea noastră le-a neglijat și care, acuma, pac, ne lovesc frontal. Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure! Chiar dacă azi nu te gândești că vei avea nevoie de...

Dezvăluiri

Sorina Docuz și legăturile periculoase cu comuna Racovițeni din Buzău, epicentrul rețelei de firme care sub protecția premierului Ciolacu sug zeci de milioane de...

O întreagă rețea de indivizi care provin din comuna Racovițeni, județul Buzău, și care are directă legătură cu Sorina Docuz, fosta soție a lui Robert Negoiță și apropiată a premierului Marcel Ciolacu, a primit contracte de la primăria Sector 3 condusă de Robert Negoiță, fostul soț al Sorinei. Numele implicate și firmele din cadrul rețele organizate au fost documentate de G4Media.ro pe parcursul mai multor luni. Un aport esențial l-a avut o sursă apropiată afacerii din Sectorul 3. G4Media a scris că în noiembrie anul trecut, primăria sectorului...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...