joi, 25 iulie 2024
20 C
Buzău

România

20 C
Buzău
joi, 25 iulie 2024
20 C
Buzău

Seceta a ucis zeci de mii de hectare de...

Temperaturile extreme din ultimele zile au uscat de-a binelea culturile agricole. Dacă luna trecută porumbul și floarea soarelui promiteau producții bune, mulți fermieri lăudând...
Ești aiciDezvăluiriȘantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan. În acest...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Șantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan. În acest timp, Ministerul român al Apărării nu are vase de luptă noi

Șantierul naval din Galați a produs două corvete pentru Forțele Navale din Pakistan, în timp ce Ministerul român al Apărării încearcă fără succes, de patru ani, să cumpere vase de luptă noi.

Citește și: Bubonel, dat pe fărășel din Comisia de la Veneția. Fostul călău al legislației românești a fost numit de două ori de guvernele PSD în acest organism internațional, situându-se însă în afara recomandărilor Comisiei în perioada în care a fost ministrul Justiției. Acum, liberalii nu-l mai vor acolo

Încă din anul 2015, ofițeri din Ministerul Apărării Naționale anunțau că Forțele Navale Române vor primi în dotare patru nave noi, de tip corvetă multifuncțională. Deși de la acel moment au trecut patru ani, aceste nave destinate României n-au început a fi construite ci rămân un vis îndepărtat. În acest timp, șantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan.

Firma olandeză Damen care deține două șantiere în România, la Galați și la Mangalia, a semnat un contract cu Forțele Navale ale Pakistanului, pe baza căruia va livra două asemenea nave de luptă către Pakistan. Contractul a fost semnat în anul 2017, iar cele două nave, produse la Galați, sunt aproape gata de livrare. Se poate presupune că, dacă România ar fi semnat un contract similar în anul 2015, Forțele Navale Române ar fi putut primi acum, la finalul anului 2019, cele patru nave promise.

Surse din cadrul industriei de apărare ne-au precizat că, în această săptămână, viceamiralul Ather Mukhtar, șeful Statului Major al Forțelor Navale ale Pakistanului, va avea o nouă vizită la Galați, astfel ca, în foarte scurt timp, firma Damen să poată livra cele două corvete către Pakistan. Este vorba de două nave identice, cu un deplasament de 2300 de tone, care ar urma să patruleze în Oceanul Indian.

Corvetele construite pentru Pakistan sunt ceva mai mici, dar relativ asemănătoare cu navele de 2500 de tone pe care șantierul de la Galați le-ar fi putut construi pentru Forțele Navale ale României, și care fuseseră, de altfel, propuse părții române de către compania olandeză Damen.

Citește și: Raportul privind VIOLENȚELE Jandarmeriei Române la mitingul din 10 august 2018 a fost declasificat pentru anchetă. Aproape 800 de protestatari au depus plângeri penale împotriva jandarmilor, șefii acestora fiind puși sub acuzare în acest dosar din 21 septembrie 2018. VIDEO

Evident, asemenea nave militare se proiectează și se construiesc în baza cerințelor viitorului beneficiar, iar unele detalii sunt confidențiale. Se știe însă că Pakistanul comandase două nave tip OPV (Offshore Patrol Vessel – nave de patrulare în apropierea coastei). Dar și România deține o navă similară, produsă tot la Galați, care a primit numele de “Ștefan cel Mare” și care servește drept navă – amiral a Ministerului Afacerilor Interne (mai precis, a Poliției de Frontieră a României). De altfel, pe site-ul firmei olandeze Damen, ambarcațiunea din categoria OPV prezentată drept cea mai reprezentativă este chiar nava “Ștefan cel Mare”.

În privința navelor necesare Ministerului Apărării Naționale (MApN) al României, licitația care a fost organizată de MApN a avut trei competitori, unul dintre ei fiind firma olandeză Damen, care se angaja să construiască patru corvete multifuncționale la șantierul naval din Galați. Ceilalți doi competitori au fost firmele Fincantieri (Italia) și Naval Group (Franța).

Citește și: Gică Popescu este SINGURUL consilier din echipa Vioricăi Dăncilă la care Orban NU renunță. Cum își argumentează premierul liberal decizia

Una dintre cerințele obligatorii ale licitației a fost aceea ca respectivele corvete să fie construite într-un șantier naval din România – pe de o parte din motive de securitate națională, iar pe de altă parte pentru a susține industria românească. Fincantieri are și ea două șantiere navale în România, la Brăila și la Tulcea, iar Naval Group s-a asociat, în vederea acestei licitații, cu Șantierul Naval Constanța.

Valoarea totală a contractului de realizare a celor patru corvete este de circa 1,6 miliarde de euro, aceasta fiind una dintre cele mai scumpe achiziții din istoria Armatei Române. În iulie 2019, MApN a decis că noile nave de luptă vor fi construite la Șantierul Naval Constanța (SNC), de către Naval Group, dar această decizie este extrem de controversată, în condițiile în care SNC nu are experiență în construcția de nave de luptă. Firma Damen a depus o contestație, dar aceasta a fost respinsă. Drept urmate, nici acum nu se știe momentul în care va începe construirea celor patru corvete destinate României.

Senatorul Vergil Chițac, fost rector al Academiei Navale din Constanța, consideră că această achiziție a fost întârziată periculos de mult.

“Nu e vorba doar de corvete, offset-ul spune și de modernizarea fregatelor. Avem fregate, din 2005, care trebuiau aduse într-o stare funcțională în 2008 – cu toate capabilitățile și suntem în 2019 și nu s-a întâmplat nimic. Noi chiar avem nevoie de nave de luptă. La ora asta, este un miracol faptul că unele nave militare mai plutesc! Sfidează legea lui Arhimede!”, a declarat Vergil Chițac.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure!

Când suntem tineri, viața noastră e atât de puternică și bogată, încât ce se întâmplă în exterior pălește. Iar pofta de viață și speranța unor visuri împlinite sunt mult mai puternice decât realitatea înconjurătoare. Totuși, ce se întâmplă în exterior – în cazul nostru orașul Buzău, comunele, județul Buzău – ne influențează viața fără să simțim. Și ajungem să intrăm în viață, în viața aia reală, de după facultate, și să avem de-a face cu toate problemele pe care tinerețea noastră le-a neglijat și care, acuma, pac, ne lovesc frontal. Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure! Chiar dacă azi nu te gândești că vei avea nevoie de...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...