vineri, 23 mai 2025
16.3 C
Buzău

România

16.3 C
Buzău
vineri, 23 mai 2025
16.3 C
Buzău
Ești aiciDezvăluiriȘantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan. În acest...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Șantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan. În acest timp, Ministerul român al Apărării nu are vase de luptă noi

Șantierul naval din Galați a produs două corvete pentru Forțele Navale din Pakistan, în timp ce Ministerul român al Apărării încearcă fără succes, de patru ani, să cumpere vase de luptă noi.

Citește și: Bubonel, dat pe fărășel din Comisia de la Veneția. Fostul călău al legislației românești a fost numit de două ori de guvernele PSD în acest organism internațional, situându-se însă în afara recomandărilor Comisiei în perioada în care a fost ministrul Justiției. Acum, liberalii nu-l mai vor acolo

Încă din anul 2015, ofițeri din Ministerul Apărării Naționale anunțau că Forțele Navale Române vor primi în dotare patru nave noi, de tip corvetă multifuncțională. Deși de la acel moment au trecut patru ani, aceste nave destinate României n-au început a fi construite ci rămân un vis îndepărtat. În acest timp, șantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan.

Firma olandeză Damen care deține două șantiere în România, la Galați și la Mangalia, a semnat un contract cu Forțele Navale ale Pakistanului, pe baza căruia va livra două asemenea nave de luptă către Pakistan. Contractul a fost semnat în anul 2017, iar cele două nave, produse la Galați, sunt aproape gata de livrare. Se poate presupune că, dacă România ar fi semnat un contract similar în anul 2015, Forțele Navale Române ar fi putut primi acum, la finalul anului 2019, cele patru nave promise.

Surse din cadrul industriei de apărare ne-au precizat că, în această săptămână, viceamiralul Ather Mukhtar, șeful Statului Major al Forțelor Navale ale Pakistanului, va avea o nouă vizită la Galați, astfel ca, în foarte scurt timp, firma Damen să poată livra cele două corvete către Pakistan. Este vorba de două nave identice, cu un deplasament de 2300 de tone, care ar urma să patruleze în Oceanul Indian.

Corvetele construite pentru Pakistan sunt ceva mai mici, dar relativ asemănătoare cu navele de 2500 de tone pe care șantierul de la Galați le-ar fi putut construi pentru Forțele Navale ale României, și care fuseseră, de altfel, propuse părții române de către compania olandeză Damen.

Citește și: Raportul privind VIOLENȚELE Jandarmeriei Române la mitingul din 10 august 2018 a fost declasificat pentru anchetă. Aproape 800 de protestatari au depus plângeri penale împotriva jandarmilor, șefii acestora fiind puși sub acuzare în acest dosar din 21 septembrie 2018. VIDEO

Evident, asemenea nave militare se proiectează și se construiesc în baza cerințelor viitorului beneficiar, iar unele detalii sunt confidențiale. Se știe însă că Pakistanul comandase două nave tip OPV (Offshore Patrol Vessel – nave de patrulare în apropierea coastei). Dar și România deține o navă similară, produsă tot la Galați, care a primit numele de “Ștefan cel Mare” și care servește drept navă – amiral a Ministerului Afacerilor Interne (mai precis, a Poliției de Frontieră a României). De altfel, pe site-ul firmei olandeze Damen, ambarcațiunea din categoria OPV prezentată drept cea mai reprezentativă este chiar nava “Ștefan cel Mare”.

În privința navelor necesare Ministerului Apărării Naționale (MApN) al României, licitația care a fost organizată de MApN a avut trei competitori, unul dintre ei fiind firma olandeză Damen, care se angaja să construiască patru corvete multifuncționale la șantierul naval din Galați. Ceilalți doi competitori au fost firmele Fincantieri (Italia) și Naval Group (Franța).

Citește și: Gică Popescu este SINGURUL consilier din echipa Vioricăi Dăncilă la care Orban NU renunță. Cum își argumentează premierul liberal decizia

Una dintre cerințele obligatorii ale licitației a fost aceea ca respectivele corvete să fie construite într-un șantier naval din România – pe de o parte din motive de securitate națională, iar pe de altă parte pentru a susține industria românească. Fincantieri are și ea două șantiere navale în România, la Brăila și la Tulcea, iar Naval Group s-a asociat, în vederea acestei licitații, cu Șantierul Naval Constanța.

Valoarea totală a contractului de realizare a celor patru corvete este de circa 1,6 miliarde de euro, aceasta fiind una dintre cele mai scumpe achiziții din istoria Armatei Române. În iulie 2019, MApN a decis că noile nave de luptă vor fi construite la Șantierul Naval Constanța (SNC), de către Naval Group, dar această decizie este extrem de controversată, în condițiile în care SNC nu are experiență în construcția de nave de luptă. Firma Damen a depus o contestație, dar aceasta a fost respinsă. Drept urmate, nici acum nu se știe momentul în care va începe construirea celor patru corvete destinate României.

Senatorul Vergil Chițac, fost rector al Academiei Navale din Constanța, consideră că această achiziție a fost întârziată periculos de mult.

“Nu e vorba doar de corvete, offset-ul spune și de modernizarea fregatelor. Avem fregate, din 2005, care trebuiau aduse într-o stare funcțională în 2008 – cu toate capabilitățile și suntem în 2019 și nu s-a întâmplat nimic. Noi chiar avem nevoie de nave de luptă. La ora asta, este un miracol faptul că unele nave militare mai plutesc! Sfidează legea lui Arhimede!”, a declarat Vergil Chițac.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

EXPRESS SUD-EST

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Jeg, gargară și greață

Ieri mi-a fost extrem de rău și nu am văzut „dezbaterea candidaților” de pe Digi24 . Am văzut-o abia azi și mi s-a făcut greață. George Simion nu a plecat mai devreme de la „dezbaterea candidaților”. A stat până la sfârșit. Până la sfârșitul ideilor sale. Care idei E una: a doua venire a lui Călin Georgescu pe pământ. Cu mers legănat de zici că i-a înfundat mielul colonul, cu o mimică de eliberat condiționat, e un tăntălău violent și cam atât. A plecat la fel de legănat și cu burta în față cum a venit, luându-și de mână ”femeia lui”, urmat de profitori. https://expresssud-est.ro/editorial/republica-de-la-ploiesti/ Crin Antonescu a venit cu altă față. Odihnit, cu ochii neinjectați, pus pe glume de tip Ponta –...

Dezvăluiri

Alexandru Vasile, judecătorul cu anularea deciziei CCR, a fost detașat la Ministerul Justiției în mandatele a cinci miniștri și voia să revină în minister...

Alexandru Vasile, judecătorul care a dat sentința bizară de suspendare a deciziei Curții Constituționale privind anularea alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024, este magistrat în cadrul Curții de Apel Ploiești. Dosarul a fost deschis de o femeie, Gheorghița Popescu, înregistrat în 10 aprilie și soluționat două săptămâni mai târziu. Decizia lui Alexandru Vasile nu este definitivă și poate fi atacată la Înalta Curte de Casație și Justiție, citește mai multe detalii pe G4Media. Printr-o adresă din 23 decembrie 2020, Ministerul Justiției a cerut...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Ținutul Buzăului. Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul!

Avem o țară frumoasă, cu minunății pe care nu știm cum să le arătăm străinilor, la care ajungem greu, pentru că nu construim autostrăzi. Nici măcar nu ne asfaltăm drumurile… Fără strategii, fără promovare, doar cu planuri care rămân pe hârtie și bani cheltuiți fără rost, România rămâne o comoară îngropată adânc în nepăsarea celor care o conduc. Astăzi, EXPRESS SUD-EST vă arată provocările prin care trece un turist care vrea să vadă minunile din Ținutul Buzăului despre care...

- A word from our sponsor -

EXPRESS SUD-EST

Filip Andrei Ciolacu a ajuns medic la București, în departamentul lui Rafila, deși a luat notă mică la rezidențiat și fusese repartizat în Tg....

La examenul de rezidențiat, fiul lui Ciolacu a ocupat locul 4.503 din 6.243 de candidați. Punctajul lui: 579. Punctajul minim de trecere: 562. Cu toate astea, Filip Andrei Ciolacu a ajuns la Spitalul „Matei Balș”, din Capitală, sub coordonarea ministrului Alexandru Rafila, dezvăluie snoop.ro. Filip Andrei Ciolacu a fost repartizat, conform punctajului, la Târgu Mureș. Apoi, medicul s-a detașat în București, la Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”. Potrivit listei oficiale a UMF, în spitalul Balș, singurul coordonator de...