sâmbătă, 24 februarie 2024
18.6 C
Buzău

România

18.6 C
Buzău
sâmbătă, 24 februarie 2024
18.6 C
Buzău

Cătălin Toma va fi înmormântat, joi, la Jariştea. Cine...

Trupul neînsufleţit al lui Cătălin Toma, președintele Consiliului Județean Vrancea, s-a întors acasă, la Jariştea, comuna unde a copilărit edilul. Moartea acestuia a şocat toţi...
Ești aiciDezvăluiriȘantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan. În acest...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Șantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan. În acest timp, Ministerul român al Apărării nu are vase de luptă noi

Șantierul naval din Galați a produs două corvete pentru Forțele Navale din Pakistan, în timp ce Ministerul român al Apărării încearcă fără succes, de patru ani, să cumpere vase de luptă noi.

Citește și: Bubonel, dat pe fărășel din Comisia de la Veneția. Fostul călău al legislației românești a fost numit de două ori de guvernele PSD în acest organism internațional, situându-se însă în afara recomandărilor Comisiei în perioada în care a fost ministrul Justiției. Acum, liberalii nu-l mai vor acolo

Încă din anul 2015, ofițeri din Ministerul Apărării Naționale anunțau că Forțele Navale Române vor primi în dotare patru nave noi, de tip corvetă multifuncțională. Deși de la acel moment au trecut patru ani, aceste nave destinate României n-au început a fi construite ci rămân un vis îndepărtat. În acest timp, șantierul naval din Galați livrează nave de luptă pentru Pakistan.

Firma olandeză Damen care deține două șantiere în România, la Galați și la Mangalia, a semnat un contract cu Forțele Navale ale Pakistanului, pe baza căruia va livra două asemenea nave de luptă către Pakistan. Contractul a fost semnat în anul 2017, iar cele două nave, produse la Galați, sunt aproape gata de livrare. Se poate presupune că, dacă România ar fi semnat un contract similar în anul 2015, Forțele Navale Române ar fi putut primi acum, la finalul anului 2019, cele patru nave promise.

Surse din cadrul industriei de apărare ne-au precizat că, în această săptămână, viceamiralul Ather Mukhtar, șeful Statului Major al Forțelor Navale ale Pakistanului, va avea o nouă vizită la Galați, astfel ca, în foarte scurt timp, firma Damen să poată livra cele două corvete către Pakistan. Este vorba de două nave identice, cu un deplasament de 2300 de tone, care ar urma să patruleze în Oceanul Indian.

Corvetele construite pentru Pakistan sunt ceva mai mici, dar relativ asemănătoare cu navele de 2500 de tone pe care șantierul de la Galați le-ar fi putut construi pentru Forțele Navale ale României, și care fuseseră, de altfel, propuse părții române de către compania olandeză Damen.

Citește și: Raportul privind VIOLENȚELE Jandarmeriei Române la mitingul din 10 august 2018 a fost declasificat pentru anchetă. Aproape 800 de protestatari au depus plângeri penale împotriva jandarmilor, șefii acestora fiind puși sub acuzare în acest dosar din 21 septembrie 2018. VIDEO

Evident, asemenea nave militare se proiectează și se construiesc în baza cerințelor viitorului beneficiar, iar unele detalii sunt confidențiale. Se știe însă că Pakistanul comandase două nave tip OPV (Offshore Patrol Vessel – nave de patrulare în apropierea coastei). Dar și România deține o navă similară, produsă tot la Galați, care a primit numele de “Ștefan cel Mare” și care servește drept navă – amiral a Ministerului Afacerilor Interne (mai precis, a Poliției de Frontieră a României). De altfel, pe site-ul firmei olandeze Damen, ambarcațiunea din categoria OPV prezentată drept cea mai reprezentativă este chiar nava “Ștefan cel Mare”.

În privința navelor necesare Ministerului Apărării Naționale (MApN) al României, licitația care a fost organizată de MApN a avut trei competitori, unul dintre ei fiind firma olandeză Damen, care se angaja să construiască patru corvete multifuncționale la șantierul naval din Galați. Ceilalți doi competitori au fost firmele Fincantieri (Italia) și Naval Group (Franța).

Citește și: Gică Popescu este SINGURUL consilier din echipa Vioricăi Dăncilă la care Orban NU renunță. Cum își argumentează premierul liberal decizia

Una dintre cerințele obligatorii ale licitației a fost aceea ca respectivele corvete să fie construite într-un șantier naval din România – pe de o parte din motive de securitate națională, iar pe de altă parte pentru a susține industria românească. Fincantieri are și ea două șantiere navale în România, la Brăila și la Tulcea, iar Naval Group s-a asociat, în vederea acestei licitații, cu Șantierul Naval Constanța.

Valoarea totală a contractului de realizare a celor patru corvete este de circa 1,6 miliarde de euro, aceasta fiind una dintre cele mai scumpe achiziții din istoria Armatei Române. În iulie 2019, MApN a decis că noile nave de luptă vor fi construite la Șantierul Naval Constanța (SNC), de către Naval Group, dar această decizie este extrem de controversată, în condițiile în care SNC nu are experiență în construcția de nave de luptă. Firma Damen a depus o contestație, dar aceasta a fost respinsă. Drept urmate, nici acum nu se știe momentul în care va începe construirea celor patru corvete destinate României.

Senatorul Vergil Chițac, fost rector al Academiei Navale din Constanța, consideră că această achiziție a fost întârziată periculos de mult.

“Nu e vorba doar de corvete, offset-ul spune și de modernizarea fregatelor. Avem fregate, din 2005, care trebuiau aduse într-o stare funcțională în 2008 – cu toate capabilitățile și suntem în 2019 și nu s-a întâmplat nimic. Noi chiar avem nevoie de nave de luptă. La ora asta, este un miracol faptul că unele nave militare mai plutesc! Sfidează legea lui Arhimede!”, a declarat Vergil Chițac.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News Sud-Est

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

De doi bani speranță. Vine primăvara, trăiască ștevia!

Vine primăvara, alegerile stau să cadă pe noi, trăiască ștevia! Fe-Martie ne pândește cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișipatru de ani. Să ningă dacă e să fie, nicio criză nu ne mai afectează de mult, ne-am obișnuit să tot primim - pentru voturile noastre - de doi bani speranță, să trecem suferind prin fiecare iarnă,  învățând din suferințe prin primăvară, memorând suferințele vara şi schimbându-le cu altele, mai noi sau mai vechi, toamna. Iarna stă se pupe cu primăvara, membrii guvernului liberalo-pesedist se pupă cu membrii viitorului cabinet pesedisto-liberal, iar noi nu pupăm nimic, nici măcar de doi bani speranță. https://expresssud-est.ro/editorial/polul-de-doi-bani-de-la-buzau/ Stăm şi așteptăm alegerile, să se apuce odată de treabă vechiul...

Dezvăluiri

Mihai Teodorescu și noua sinecură de partid. Portul Constanța intră și mai rău la apă!

Mihai Teodorescu a devenit, vineri, directorul general al Portului Constanța, după ce Florin Vizan și-a dat demisia intempestiv în ședința Consiliului de Administrație. Teodorescu are 38 de ani și în momentul preluării conducerii Portului era directorul executiv al instituției, conform g4media.ro. Fără studii în domeniul maritim sau portuar, cu soția cadru militar în SRI, Mihai Teodorescu a deținut mai multe funcții în instituții publice: director executiv în Primăria București, în Consiliul de Administrație Metrorex, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Municipale Eco Igienizare...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Doi oameni de afaceri reţinuţi și doi directori din companii de stat, sub control judiciar

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Procurorii DNA au reținut pe 8 februarie, pentru 24 de ore, doi oameni de afaceri pe care îi acuză de săvârșirea unor infracțiuni de dare de mită, trafic și cumpărare de influență și deturnare a unor licitații publice. În dosar sunt cercetate şi directorii CET Sud şi Electrocentrale Rovinari. Iată că și ”băieții deștepți” din energie sunt călcați de DNA. Pe când și un dosar cu șmecheriile samsarilor din domeniul furnizării energiei electrice? https://expresssud-est.ro/editorial/de-doi-bani-speranta-vine-primavara-traiasca-stevia/ Un...

- A word from our sponsor -

spot_img

Gura Teghii. Cu drag de deasupra lumii

Înfiptă în coasta cea mai de miazănoapte a Buzăului, la hotarele Vrancei și Covasnei, vatra comunei Gura Teghii a fost chiar sub Piatra lui Vișan, unde se unesc cele două Bâsce, aproape de locul unde odată se ținea „înțărcatul mieilor”, străbunul ritual tracic de urcare a turmelor spre pășunile din munți. Şi mai sunt ritualuri vechi: "Noaptea oilor", când baciul stă de veghe până în zorii zilei, invocând duhuri şi pândind pe cer constelația "Ciobanul cu oile şi câinii",...