Un scandal fără precedent a izbucnit de câteva zile în cadrul Bisericii Ortodoxe Române. ÎPS Teodosie a fost extrem de nemulțumit de discuțiile demarate în cadrul BOR pe tema schimbării modului de calcul a datei la care ar trebui sărbătorit Paștele. Mai exact, s-a propus varianta în care ortodocșii și catolicii să sărbătorească Paștele la aceeași dată, dar se pare că Teodosie are propriul lui Paște și nu-l împarte cu nimeni.
Scandal uriaș în cadrul BOR. ÎPS Teodosie lansează acuzații dure la adresa lui Vasile Bănescu
Remarcile făcute de ÎPS Teodosie la adresa modului de celebrare al Paștelui de către catolici a stârnit mânia lui Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei. De aici nu a fost decât un pas până la izbucnirea unui adevărat scandal.
După mai multe schimburi de replici prin intermediul presei și al rețelelor de socializare, ÎPS Teodosie a lansat un nou atac dur la adresa lui Bănescu. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei este acuzat de viață imorală, ÎPS Teodosie făcând referire la faptul că acesta este căsătorit pentru a doua oară, lucru interzis de religie.
„Nu știu ce vrea să spună. Este un om vrednic de compătimire, care are nevoie de rugăciune.
El nu se roagă, de aceea vorbește chiar împotriva bisericii, nu reprezintă biserica și îmi pare rău. Într-o vreme venea foarte des la noi, la simpozioane, și arăta foarte familiar, așa a fost și în facultate.
Cred că este un accident în viața lui, în mintea lui. Are a doua soție care a fost categoric împotriva religiei și atunci ce să aștepți dintr-o astfel de atmosferă de familie?
Dumnezeu să-l ajute, ne rugăm pentru el. Nu există anomalii. Calendarele sunt stabilite de bisericile autocefale, nu de mine. Nu vorbesc împotriva bisericii niciodată, dar vorbesc împotriva minciunii. Doamne ajută!”, a declarat IPS Teodosie, potrivit Replicaonline.
Vasile Bănescu i-a răspuns prompt lui ÎPS Teodosie
Deranjat de afirmațiile calomnioase ale lui ÎPS Teodosie, Vasile Bănescu a oferit o replică pe măsură. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei a subliniat că astfel de atacuri din partea unui reprezentant al Bisericii nu fac onoare acestei instituții.
„Minciuna cruntă, insolentă și obscenă expectorată public, atacul la persoana și mai ales la familia cuiva, atac alimentat de ură „creștină” și furie provocată de confruntarea cu realitatea, nu de vreun strop de adevăr, dezonorează total și zgomotos pe absolut oricine. Când acest oricine e însă un reprezentant oficial al Bisericii, o persoană care s-a compromis personal până la creșterea stufoasă în jurul ei a unui bogat folclor public/infrabisericesc deloc favorabil, care a polarizat major comunitatea eclezială, sfidând în formă continuată Patriarhia Română, legea, binele comun și interesul național, persoană asociată azi cu simpatia declarată pentru un dictator declarat criminal de război și în timp cu alte lucruri tenebroase care compromit grav inclusiv instituția pe care o reprezintă, într-un asemenea nesfârșit de trist și scandalos caz, situația devine una care l-ar putea invita sau chiar constrânge la scuze publice și pocăință. Adevărul, mărturisit sau doar aflat, îl va face liber cândva”, a spus Vasile Bănescu.
Cine este ÎPS Teodosie
ÎNVIEREA DUPĂ TEODOSIE. Arhiepiscopia Tomisului a pus la cale, în 2020, încă o slujbă de Paște – ÎNVIEREA DUPĂ TEODOSIE, o imbecilitate izvorâtă dintr-o doctrină evanghelică numai de Șpagoveanu Curuleanu Secureanu etc. știută. Cine sunt „profesorii” lui Teodosie
Dumnezeu, nu se știe de ce, i-a trimis numai NUP-uri divine înaltei fețe bisericești, în dosare nu prea plăcute ochiului sfinților, ultimul având atașat un film prezentându-l pe Magul Tomitan negociind o șpagă plăcută, probabil, doar procurorilor. Posibil că Justiția pământeană a clasificat filmarea drept neautorizată, adică realizată fără încuviințarea lui Teodosie. Altfel, capul_Arhiepiscopiei a avut în anul COVID propria lui Înviere – ÎNVIEREA DUPĂ TEODOSIE, cum îi place să-i spună – pentru a nu se mai auzi critici laice emise pe adresa covizilor bisericești.
Felix Rache, vicepreședintele CJ Buzău, cărăușul șpăgii în dosarul Aeroportul Otopeni
Așadar, Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, și-a tras propriul Paște – ÎNVIEREA DUPĂ TEODOSIE – după ce scena din aprilie 2020 a Învierii nu i-a ieșit ca la carte: nu a fost figura centrală a serii, iar reflectoarele nu erau pe el, ci pe detaliile organizatorice despre cum se desfășoară o sărbătoare în plină pandemie. O pandemie care i-a luat lui Teodosie tribuna, microfonul, spectatorii. Tot.
AUTONOMIA DOBROGEI, o dublă cu iz de veceu la Constanța, în regia unui penal. A învățat de la cei mai buni: Radu Mazăre și Nicușor Constantinescu
Puterea și simbolurile nu au fost la Teodosie Șpagoveanu Curuleanu Secureanu etc. de Paște, ci la subordonații lui și la mireni, adică la oamenii simpli care au împărțit Lumina în locul lui. Asta nu e bine și nici suficient, este un „neajuns care trebuie reparat”, așa a transmis Arhiepiscopia Tomisului, punând la cale o nouă slujbă de Paște – ÎNVIEREA DUPĂ TEODOSIE, o imbecilitate izvorâtă dintr-o doctrină evanghelică numai de Șpagoveanu Curuleanu Secureanu etc. știută.
Neajunsul nu a fost al nostru, al celor care au primit Lumina simbolic, în noaptea de Paște, fiecare în casa lui, de la vecinii noștri sau de la necunoscuții noștri. Ba dimpotrivă, apropierea și legătura dintre oameni au fost mai mari decât altădată, deși distanța era și ea la fel.
Neajunsul a fost al ÎPS Teodosie, care a defilat cu prea puțini oameni după el pe faleza Cazinoului, plimbând Lumina și ținând slujba fără public. Fără mase, nici puterea nu mai e aceeași. Așa că Teodosie a vrut ca în 2020 să primim lumina lui, păstrată de el, să o primim din mâinile lui, în biserica lui, lumina originală, singura care are efect. Pentru că este de la el.
Criticat de BOR, aplaudat de Sputnik
Astfel, înainte de ÎNVIEREA DUPĂ TEODOSIE, Șpagoveanu Curuleanu Secureanu etc. a decretat și trei zile de post, fără de care credincioșii nu primeau Împărtășania, care s-a făcut cu aceeași linguriță pentru că în lingurița aia stătea puterea. Lingurița trebuia să fie una singură și să fie a lui. Pentru că mai multe lingurițe însemnau spargerea puterii supreme în puteri mai mici, ale oamenilor.
Conducerea BOR, superioară Arhiepiscopiei Tomisului, a criticat, atunci, atât decizia Împărtășaniei cu aceeași linguriță, cât și ÎNVIEREA DUPĂ TEODOSIE. BOR a transmis că Paștele a fost și gata. Doar Sputnik a aplaudat încercarea lui Teodosie de a „apăra tradițiile creștine”. Și, desigur, și agenda Moscovei. „Teodosie este prigonit de progresiști”, a decretat propaganda rusă.
Dar ÎPS Teodosie nu ascultă de BOR, pentru că el nu are superiori, ci autonomie, așa au transmis delegații săi de la Arhiepiscopie într-un comunicat de presă.
„Autonomia” Constanței și o istorie de tristă amintire: Radu Mazăre
Autonomia invocată de Teodosie mi-a provocat un deja-vu, amintindu-mi de autonomia pe care o fluturau Radu Mazăre și Nicușor Constantinescu în 2011. Atunci, ei testau apele pentru deconectarea județului Constanța de la instituțiile centrale. Astfel, au organizat un referendum de 500.000 de euro în care au întrebat constănțenii dacă vor ca județul să fie desființat (în contextul regionalizării).
Ei foloseau drept paravan în fața oamenilor această amenințare, cum că județul va fi desființat, pentru a legitima apoi cererea autonomiei și izolarea Constanței de celelalte regiuni.
Pe vremea baronilor puternici, așa cum erau ei toți în 2011, cu o regionalizare înfăptuită și un referendum validat, Constanța ar fi fost izolată de restul țării, deconectată de la instituțiile centrale, iar Constantinescu și Mazăre puteau să-și construiască, de data asta oficial, propriile instituții și servicii publice.
„A zis Năstase odată, când am fost cu Mazăre în ședință de Guvern, în 2004: Băi, voi vreți să intrați cu pașaport în Dobrogea? I-am răspuns: Nu ne-am gândit domnule premier, dar e o idee bună“, declara Nicușor Constantinescu, la finalul unei conferințe de presă susținută în iunie 2015, ocazie cu care a anunțat și că intenționează să fondeze o structură politică nouă, Partidul Dobrogenilor.
N-am mai apucat să intrăm cu pașaport în Dobrogea, pentru că referendumul pentru autonomie a fost un eșec răsunător, iar judecătorii au stabilit că paralizarea Centrului Militar Zonal de către Constantinescu a fost o chestiune de securitate națională, așa că l-au trimis la pușcărie. L-a urmat și Radu Mazăre, condamnat în altă speță, așa că singura autonomie invocată astăzi la Constanța a rămas a prietenului lor ÎPS Teodosie, instalat aici în 2001, la 8 luni după ce Mazăre a ajuns primar.
Relația celor trei a fost sudată de fostul premier Adrian Năstase, iar ei au înțeles rapid că, pentru a-și consolida puterea, erau obligați să se legitimeze reciproc în fața oamenilor, așa că au făcut asta timp de 15 ani, cât Mazăre și Constantinescu au condus Constanța.
ÎPS Teodosie (arhiepiscopul Tomisului): „Au catolicii Lumină sfântă? N-au. Alții au Lumină sfântă? N-au.“
ÎPS Teodosie hârâie mai departe ca o placă zgâriată, ignorând tot ce înseamnă civilizație, bun-simț, drepturi. Se aude ca un șobolan harnic într-o noapte liniștită. În cazul declarațiilor jignitoare împotriva tuturor, dăunătorul este însă un bun creștin. Omul predă Biblia la Teologie. Oricât de prost ai fi, tot dai peste pasajele în care hoția, minciuna, curvăsăria sunt așezate pe scara valorilor laolaltă cu Teodosie Petrescu.
Turnătorul Teodosie e un bun creștin. În acest caz, nu la el e problema. Ci, culmea, la toți ceilalți șefi din BOR care plâng pe umărul catolicilor acum. Ei sunt creștinii în pană de cuvânt dumnezeiesc, nu turnătorul nostru.
Astfel, dacă ÎPS Șpagoveanu Curuleanu Secureanu etc. vrea un Paște separat de catolici, nimeni și nimic nu îl pot împiedica. Nici BOR, nici oamenii, nici conștiința. La fel, Radu Mazăre și-a făcut un carnaval cu și despre el, Nicușor Constantinescu și-a luat primarii pe persoană fizică, iar amândoi au confiscat Constanța pe care o voiau autonomă și ruptă de centru. Așadar, Teodosie a învățat de la cei mai buni.
Teodosie apare și în dosarul unui deputat PSD gay! „Șoferul lui Teodosie a avut o relație cu deputatul. S-o f…t pe la mănăstire. Bulangiul ăsta a aflat, Teodosie. Și a pus să-l execute pe deputat. Eu ți-am spus că Teodosie nu-mparte nimic cu nimeni”
ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului și Constanței, este pomenit în înregistrările din dosarul lui Aurelian Bălășoiu, deputatul PSD prins că întreținea relații sexuale cu un minor. Într-o convorbire dintre alți doi amanți ai deputatului, un călugăr și un tânăr pe nume „Cristi”, aceștia spun că Teodosie l-a dat în vileag pe Bălășoiu din gelozie, după ce a descoperit că PSD-istul se „combinase” cu șoferul „ăla frumos” al prelatului!
Stenograma convorbirii dintre călugăr și tânăr este publicată integral pe Gândul.info. Din discuții rezultă că deputatul PSD participa și la partide de sex în trei, la care participau călugărul și tânărul, dar că avea și alte relații homosexuale cu diverse persoane, inclusiv din interiorul bisericii. Băiatul pe nume „Cristi” spune că va pleca să muncească în străinătate, ca să i se piardă urma, și că n-are nicio emoție pentru că n-a făcut nimic ilegal.
Tânărul mărturisește că a acceptat să întrețină relații sexuale cu deputatul Bălășoiu pentru că n-avea bani. Călugărul care participase și el la orgii îi spune: „(…) Oricum, adevărul va ieși la lumină. Vrei, nu vrei, va ieși la lumină. Asta e!“. „Cristi” îi răspunde: „Ce adevăr? Că eram rupt de foame și m-am dus să mi-o trag cu deputatul!“. Călugărul îl întrerupe: „Cum?“. „Cristi” repetă: „Eram rupt de foame și m-am dus să mi-o trag cu deputatul“.
Din discuția celor doi se deduce că în interiorul BOR e o întreagă comunitate gay, din care fac parte inclusiv stareți și prelați, iar deputatul Bălășoiu a căzut victimă geloziei arhiepiscopului Teodosie
Călugărul spune că a fost dat afară din mănăstire după ce s-a aflat de aventura lor și că lucrurile sunt cunoscute de toată lumea, fiind convins că SRI are probe în privința tuturor.
Dintr-o altă parte a convorbirii se deduce că există o întreagă comunitate gay în interiorul Bisericii. Cei doi vorbesc cu nonșalanță de un anumit stareț pe nume Visarion, dar mai ales despre Arhiepiscopul Teodosie al Tomisului și Constanței! „Cristi” povestește cum cu doar o zi înainte de izbucnirea scandalului a fost la o sfințire unde veniseră Teodosie și Visarion, „iar Visarion, la urmă, când a plecat, mi-a bătut obrazul”. Atât călugărul, cât și tânărul sunt înverșunați împotriva starețului Visarion, considerând că au fost trădați de acesta, și-și exprimă la un moment dat intenția să meargă să-i tragă o mamă de bătaie.
Cea mai șocantă parte a discuției este însă cea în care călugărul și „Cristi” vorbesc despre ÎPS Teodosie. Cei doi îl numesc pe prelat „bulangiu” și cred că deputatul Bălășoiu a pățit-o pentru că Teodosie era gelos și s-a răzbunat pe el după ce a aflat că „s-a băgat” peste șoferul „ăla tânăr, frumos” al arhiepiscopului!
Mai jos, fragmentul din stenograma publicată de Gândul.
„Călugărul: Da, da, da`nu mânca, nu te du, ferește-te, ai grijă, ascunde-te o perioadă că și eu sunt ascuns. Iar fii atent! Iar Teodosie are pe șoferul ăla cu el. L-ai văzut? Șoferul ăla cu el, tânăr, frumos.
Cristi: Ăla frumos.
Călugărul: Șoferul ăla a avut o relație cu deputatul. S-o sărutat, s-o f…t pe la mănăstire, pe lângă Constanța. Bulangiul ăsta a aflat, Teodosie. Și Teodosie a pus să-l execute pe deputat.
Cristi: Cred că Teodosie era gelos.
Călugărul: Teodosie era gelos. Eu ți-am spus că Teodosie nu-mparte nimic cu nimeni. În momentul în care ai luat ceva de la Teodosie, te nenorocește.
Cristi: Dar mă doare-n p… pe mine. Teodosie e puternic și bravo lui! Dar ce treabă avem noi, coa…, până la urmă?
Călugărul: Acum s-a folosit, mă. Am fost urmăriți. Asta înțeleg eu să zic. Noi am fost urmăriți pas cu pas. Știe tot. Bă, oamenii ăștia știu tot. Că am fost la Constanța, că am fost în apartamentul ăla, că am fost acolo. Deci, știu tot firul. Mi-a pus starețul hârtia pe masă. Părinte, recunoști? Da, părinte, recunosc! Îți asumi? Îmi asum. Mi-am luat geanta și am plecat, sărut mâna!“