vineri, 24 ianuarie 2025
9 C
Buzău

România

9 C
Buzău
vineri, 24 ianuarie 2025
9 C
Buzău

Petre Emanoil Neagu: Aș putea vorbi mult despre proiectele...

  https://www.facebook.com/watch/?v=584573647454057&t=12 „Despre proiectele de suflet pe care le-am implementat ca președinte al Consiliului Județean Buzău aș vorbi mult. În fiecare proiect am pus suflet. Am ales...
Ești aiciAncheteTecuci, orașul cu viteză de melc sau de ce nu vrea varianta...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Tecuci, orașul cu viteză de melc sau de ce nu vrea varianta ocolitoare a Tecuciului ca să-i fie tăiată ”pamblica” de inaugurare

Promisă tecucenilor încă din 2005, din vremea Alianței DA (PNL-PD), varianta ocolitoare a orașului Tecuci, investiție cu fonduri europene, a cărei construcție a început în 2012 şi ar fi trebuit să fie gata în 2013, n-a vrut să-i fie tăiată ”pamblica” de inaugurare în 2016 şi pe urmă nici în 2017. Suntem în martie 2018, iar construcţia nu vrea nici de-a naibii să treacă de „impresionantul” progres de 53 la sută.

Mai exact, potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR), din totalul de 6,9 km, cât are varianta ocolitoare a orașului Tecuci, sunt finalizați la nivel de strat de piatră spartă doar 4,5 km. Lucrările sunt blocate în cinci puncte majore, unde conductele de transport gaze naturale şi liniile de electricitate se intersectează cu traseul Variantei de ocolire a Tecuciului şi va fi nevoie de exproprierea a 4,5 hectare de teren, pentru continuarea construcţiei.

Citește și: Florin Iordache şi „Filiera Libaneză“. Interesul direct al deputatului PSD de Olt pentru amnistia şi grațierea care i-ar scăpa finul de închisoare

O centură ocolitoare la standarde europene, care să facă legătura între DN 24 şi DN 25, reducând timpul de tranzit, care să pună la adăpost casele vechi zgâlțâite de traficul greu, care străbate oraşul pe doi kilometri, şi să renască economic zona de sud a orașului Tecuci, asta li s-a promis tecucenilor în 2005. Lucrările, finanțate din fonduri europene, au început în 2012, au fost abandonate în 2013 şi reluate în august 2015, după organizarea unei noi licitaţii pentru găsirea altui constructor.

Citește și: Cine este Adrian Mocanu, deputatul care dă pe votanții săi atât cât valorează: o sacoșă, două cu pungi de mălai și sticle de ulei de rapiță. Ori despre cum a ajuns Mocănel la al treilea mandat în care zice că ne reprezintă, dar votează legi împotriva noastră

Potrivit răspunsului furnizat la solicitarea noastră de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în prezent, progresul fizic raportat de inginer este de aproximativ 53 la sută. Punând cap la cap datele comunicate de-a lungul timpului de companie, reiese că lucrările au înaintat în acest ritm: 14,77 la sută în 15 luni, 15,23 la sută în alte 18 luni şi încă 23 la sută în alte 12 luni.

Faţă de etapele anterioare, în 2017 s-a realizat cel mai mult şi poate că progresul ar fi fost mult mai mare dacă autorităţile şi-ar fi făcut la timp treaba.

Amenințări ministeriale în van

În iunie anul trecut, într-o filmare cu sigla ProTecuci.ro, postată de Tecuci TV pe YouTube, ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, aflat în vizită pe şantier, dădea de pământ cu constructorul şi amenința cu rezilierea contractului: „Eu mă așteptam să putem merge deja pe asfalt, pe multe porțiuni, din varianta de ocolire! Cei de la Tecuci o să fie chemaţi de urgenţă la minister, să-mi explice şi mie de ce stăm atât de prost la mobilizare, cum justifică lipsa de utilaje, lipsa de oameni şi, practic, de ce nu va reuşi să finalizeze lucrările la termenele pe care şi le-a asumat!”, declara revoltat ministrul, aşa cum aţi putut citi şi în ziarele locale gălățene.

Citește și: Berca, comuna pâclei şi a asistaților sociali ori despre cum a falimentat localitatea buzoiană care avea, în timpul comunismului, o industrie care „duduia“, la propriu, de cum a intrat în „morișca” nemiloasă a afacerilor de partid și de stat

Numai că, potrivit răspunsului furnizat la solicitarea noastră de CNAIR, nu doar lipsa de mobilizare a constructorului a fost de vină pentru ratarea unui nou termen de finalizare a investiției. „Lucrările de execuție la obiectivul varianta ocolitoare a orașului Tecuci sunt îngreunate încă de la începutul anului 2017, din cauza blocajului creat de Transgaz SA Mediaș.

Motivele care au dus la întârzierea lucrărilor sunt cauzate în special de faptul că nu s-a obţinut avizul Consiliului Tehnico-Economic Transgaz SA, pentru proiectul tehnic de relocare/protejare a conductelor de transport gaze naturale, astfel neputând fi finalizate lucrările în cursul acestui an. Din aceste considerente, proiectul este blocat în cinci puncte majore (aproximativ 1,9 km din totalul de 6,945 km) în care centura Tecuci se intersectează cu traseul conductelor deţinute de Transgaz SA”, ne-a comunicat CNAIR SA.

Culoar de expropriere

Compania susţine că, în vederea depășirii acestor blocaje, a organizat o serie de întâlniri cu reprezentanţii Transgaz SA Mediaș şi SDEE Muntenia Nord şi a încercat găsirea celor mai bune soluţii tehnico-economice, care să sprijine finalizarea lucrărilor la centura Tecuci în cel mai scurt timp. „În vederea finalizării lucrărilor la acest obiectiv şi cu respectarea solicitărilor Transgaz SA, CNAIR a fost obligată la întreprinderea demersurilor legale în vederea exproprierii definitive a suprafeţei de teren de aproximativ 4,5 hectare.

Citește și: Marian Oprișan și Cristi Misăilă, doi pesediști care nu numai că au făcut „afaceri” împreună, ba chiar au împărțit frățește și aceleași femei. O incredibilă dar adevărată saga a famigliei PSD din Focșani

Traseul culoarului propus pentru expropriere este de-a lungul conductelor de transport gaze naturale şi al liniilor de electricitate, utilități care se intersectează cu traseul obiectivului derulat de CNAIR. În vederea finalizării procedurii de expropriere, mai întâi trebuie aprobată Hotărârea de Guvern pentru exproprierea terenurilor suplimentare, iar ulterior realizarea documentațiilor cadastrale individuale, procedură care poate fi realizată cu sprijinul autorităţilor locale şi al OCPI Galaţi”, ne-a transmis compania.

Un nou termen de finalizare

Trecând peste faptul că pare absurd ca o construcţie începută acum şase ani să fie blocată pentru că s-au descoperit nişte rețele de utilități care se intersectează cu traseul, am fost curioși când cred autorităţile că se vor finaliza lucrările. „Finalizarea lucrărilor la varianta de ocolire Tecuci se poate realiza în cursul acestui an. Acest lucru este condiționat de sprijinul deținătorilor de utilități”, ne-a răspuns CNAIR.

Credibilitatea acestui termen este pusă la îndoială de toate celelalte termene de finalizare asumate, amânate şi nerespectate!

Primul eşec

În martie 2012, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a venit la Tecuci să semneze contractul pentru „Construcţia Variantei de Ocolire Tecuci” cu firma Sociedade de Construcoes Soares Da Costa SA, care, din zece ofertanţi, câștigase licitaţia organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), după cum se numea, la acea vreme, CNAIR. Conform datelor oficiale, valoarea totală a contractului era de 49 milioane de lei fără TVA, din care 41,6 milioane de lei finanţare nerambursabilă UE, restul de la bugetul de stat. Compania portugheză a subcontractat lucrările firmei gălățene Atlas SA care ar fi trebuit să finalizeze investiția în 2013.

Citește și: Ianca, orașul fantomatic din pustietatea Bărăganului. Ori despre penitența ultimilor pensionari ai fostei elite a aviației militare românești

În 2013, la 15 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor, progresul total înregistrat era de 14,77 la sută. Mai mult, din luna iunie 2013, utilajele au fost retrase de pe şantier şi s-a încetat orice activitate. Cu toate acestea, abia în septembrie 2013 a fost reziliat contractul de lucrări cu compania portugheză!

De câte ori s-a „finalizat” drumul

În august 2014, a fost lansată o licitaţie pentru găsirea unui nou constructor, iar contractul de lucrări s-a semnat în mai 2015, cu asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA – Pasquale ALO’ SRL. Noul contract este mai scump decât cel precedent: 51,6 milioane de lei fără TVA, din care „85 la sută finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat”.

Citește și: Nehoiu, un loc peste mizerie | Cu toate că orașul buzoian a avut odată chiar și statut de zonă defavorizată, la Nehoiu înflorește în continuare doar șomajul, iar Primăria s-a transformat într-un fel de serviciu social care plătește pe bandă rulantă ajutoare

Lucrările la varianta ocolitoare a Tecuciului au reînceput pe 3 august 2015 şi ar fi trebuit să fie gata pe 3 august 2016, termen prelungit până pe 23 decembrie 2016. Tot degeaba! În ianuarie 2017 progresul lucrărilor era de 30 la sută, iar CNAIR ne explica motivele care au dus la întârzierea lucrărilor: „managementul defectuos al antreprenorului şi mobilizarea insuficientă faţă de complexitatea lucrărilor”.

Compania promitea, optimistă, că „data estimativă pentru finalizarea lucrărilor este luna iunie 2017”. Termenul a fost amânat pentru decembrie 2017 şi, acum, amânat pentru o dată neprecizată din 2018. Tot un fel de variantă ocolitoare a orașului Tecuci, dar altfel.

Procedurile pentru exproprieri sunt întotdeauna complexe şi de durată, aşa că e greu de spus când vor fi reluate lucrările la centura Tecuci. Şi dacă termenul de finalizare este incert, există, totuşi, o certitudine! Finanţarea europeană inițială pentru această investiţie în valoare de peste 70 de milioane de lei s-a pierdut. Proiectul a fost fazat, iar asta înseamnă că lucrările rămase din decembrie 2015 până la o potenţială finalizare vor fi decontate din banii europeni cu care s-ar fi putut demara ori se puteau realiza investiţii noi… (Sursa: viațalibera.ro)

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Eu cu cine votez? Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României

O serie de nume controversate din sud-estul României deschid listele pentru alegerile parlamentare de mâine. Ciripitori la miliție/securitate, „revoluționari” de frunte, oportuniști, baroni, milițieni, fii de baroni, prieteni cu infractori dovediți, foști miniștri, presupuse ziarizde - lingăi ai Antenei 3, mincinoși patologici, aceasta este oferta parlamentară a partidelor pentru sud-estul României. „Buni” din orice poziție – parlamentari, miniștrii - pe cheltuiala celor care plătesc taxele și impozitele, ei „tac” cu spor lăfăindu-se pe canapelele luxoase ale parlamentului ori ministerelor, pișându-se pe cei cărora, din patru în patru ani, le cer votul. Rubrica „Alegeri 2024” a fost gândită de redactorii EXPRESS SUD-EST ca un fel de „Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României” abandonați pe centura politicii românești, pentru ca hahalerele...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...