vineri, 11 octombrie 2024
20.4 C
Buzău

România

20.4 C
Buzău
vineri, 11 octombrie 2024
20.4 C
Buzău

Consiliul Judeţean Buzău transformă o școală din Smeeni în...

Consiliul Judeţean Buzău este implicat într-un proces administrativ pentru identificarea a două locaţii/imobile, eliberate de sarcini administrative, care ar putea face obiectul reorganizării structurale...
Ești aiciAncheteAutogara Pătârlagele. Cum a ratat Primăria Pătârlagele șansa de a avea iarăși...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Autogara Pătârlagele. Cum a ratat Primăria Pătârlagele șansa de a avea iarăși o autogară care putea schimba destinul ofilit al orașului: tranzit mult mai intens spre Prahova, Brașov și Moldova, turiști mult mai numeroși și o față mult mai prietenoasă arătată acestora

Mai mulți oameni de afaceri din orașul Pătârlagele afirmă că primarul PSD Ion Gherghiceanu nu ar vrea să scoată orașul din noroaie (sâc!). Antreprenorii spun că prin atitudinea sa, Gherghiceanu a compromis un proiect județean de modernizare a unui punct important al localității. Deoarece proiectul a căzut, zona gării din Pătârlagele rămâne să fie mai degrabă un bâlci ca la Mizil, se plâng oamenii de afaceri, potrivit cărora toată vina o poartă primarul Ion Gherghiceanu. Acesta ne-a spus că putem scrie orice, pe el nu-l interesează.

Autogara Pătârlagele a fost, pentru câteva luni doar, un vis frumos pentru localnicii din Pătârlagele.

Citește și: Tănăsoaia, județul Vrancea – mai ceva ca Las Fierbinți! Când nu dă cu subsemnatul la DNA, Romeo Vulpe, primarul PSD din localitate, „scoate comuna din noroaie”. Vedeți aici ce frumos arată marcajul pe o „autostradă” din Tănăsoaia! VIDEO

În 2017, Consiliul Județean Buzău a derulat un program complex de verificare a operatorilor județeni pentru transportul auto de persoane. În cadrul acestor controale au fost verificate și stațiile de autobuz, inclusiv autogările existente.

În județ sunt doar 5 autogări autorizate, dintre care trei sunt în municipiul Buzău, iar celelalte 2 în Râmnicu Sărat. Pe unul dintre cele mai solicitate trasee de transport călători, cel de pe Valea Buzăului, nu există nicio autogară.

Autogara Pătârlagele, un vis spulberat

Autogara Pătârlagele ar fi fost de mare folos, mai ales că, pe aici trec multe curse spre Brașov şi spre Buzău şi, tot pe aici, circulă trenurile personale dintre Buzău şi Nehoiaşu. Cel puțin așa promitea vicepreședintele CJ Buzău Adrian Petre la vremea respectivă, proiectanții estimând că se pot face multe pentru Pătârlagele în acea zonă cu bani puțini.

Citește și: CULISE. Dăncilă vrea să plece din Guvern, dar nu ca o proastă! Cine va ocupa scaunul de premier după demisia ei. Detalii incendiare despre strategiile din spatele ei

„Vrem să amenajăm la Pătârlagele o autogară modernă, cu toate facilitățile. Suntem în negocieri avansate cu Regionala CFR Galați pentru a ne pune la dispoziție terenul de lângă gară, vizavi de Penny. Pătârlagele este un nod important de transport, de aici pleacă autobuze în mai multe direcții: Nehoiu, Siriu și Gura Teghii, spre Colți, Pănătău, spre Cislău și de acolo spre Cătina și Chiojdu. Se poate face joncțiunea și cu trenul Buzău-Nehoiaşu. Până la urmă e un lucru de bun-simț să le oferim călătorilor condiții civilizate”, a anunțat vicele Adrian Petre într-o ședință din august 2017 a Consiliului Județean Buzău.

Promisiunile au fost preluate, în acea vreme, și de primarul Ion Gherghiceanu. „Da, ne-au informat și pe noi cei de la CJ Buzău. E, evident, o investiție utilă. Nu pot decât să le mulțumesc și să le urez succes în a o pune în practică. Și acum pleacă autobuze de acolo, dar spațiul e neîngrijit”, declara pe atunci – firesc, „entuziasmat” – primarul din Pătârlagele.

Autogara Pătârlagele și SKIPUL GPL cu șustă

Au trecut de atunci doi ani, timp în care Primăria Pătârlagele nu a mișcat un deget pentru a-i grăbi pe ștabii de la județ să facă ceva, iar aceștia au rămas doar la stadiul promisiunilor, fiind blocați de o mică „afacere” implementată în zona respectivă de primarul Gherghiceanu.

Citește și: Cătălina Miriță, o fostă miss Buzău, la plimbărică în Insulele Azore cu fostul premier Sorin Grindeanu. Pe banii noștri. Cum au ajuns o fostă miss Buzău și fiica lui Paul Stănescu, niște fufe versate, dar nu la ce trebuie, consilierele președintelui ANCOM

Lucrările la autogara Pătârlagele ar fi trebuit demarate în anul 2017 pe terenul din fața gării din Pătârlagele. În joc erau câteva milioane de lei, care veneau de la  Consiliul Județean Buzău. Se preconiza realizarea unei clădiri care să adăpostească câteva birouri, o sală de așteptare, câteva peroane sosiri-plecări autobuze, parcări, ș.a.

La vremea respectivă, firma Transbus Codreanu din Brașov și-a anunțat disponibilitatea de a suplimente cursele Brașov – Buzău, ba chiar având intenția de a introduce noi curse cu destinația Brăila și Râmnicu-Sărat.

Ce s-a realizat? O șmecherie a primarului Ion Gherghiceanu, „regizată” pentru SC ANDRUTA TRANS SRL, o firmă care învârte pe degete mai multe primării PSD din județul Buzău. Astfel, exact când mai marii județului se gândeau cum să scoată orașul din noroaie, primarul Gherghiceanu „împroprietărea”  firma ANDRUTA TRANS SRL cu o bucată de teren situată chiar în inima viitoarei autogări.

Autogara Pătârlagele
SKIP GPL, în loc de autogară

Mai exact, la începutul lui 2016, primarul Ion Gherghiceanu punea o vorbă bună, la Regionala CFR Galați, firmei ANDRUTA TRANS SRL pentru a o ajuta să concesioneze un teren în suprafață de 200 mp. Teren situat exact în mijlocul celui pe care ar fi trebuit să se construiască viitoarea autogară și pe care, ca un făcut, a răsărit un SKID GPL, despre care nici astăzi nu știm cum s-au obținut avizele favorabile construirii lui atâta timp cât situarea lui exact lângă vechea stație CFR Pătârlagele încalcă toate normele legale în vigoare.

Autogara Pătârlagele

Bașca, încurcătura care o generează circulației autobuzelor și camioanelor care fac pauză sau staționează acolo!

Terenurile concesionate, pleașcă pentru favoriți

Afacerile cu terenuri concesionate ale primăriile din țară înseamnă un amestec de prietenii, favoritisme și ilegalități. Atunci când nu atribuie prin negociere directă, pe lângă lege, concesiunile se licitează după o metodă făcută celebră de primarii PSD care au perfecționat arta de a face bani pe spatele primăriilor pe care le păstoresc.

Zeci de mii de euro pe spatele Primăriei Pătârlagele

Cui şi în ce condiții a dat Regionala CFR Galați terenul din zona gării, pe care ar fi trebuit să fie autogara Pătârlagele, în concesiune? O întrebare care ne-a dus pe noi în fața unei adevărate grote cu surprize de presă: beneficiarul este un om bine înfipt în afaceri și politică, în condiții care frizează legislația.

În cazul terenului de la Pătârlagele se poate spune că de cele mai multe ori administrația nici nu s-a mai chinuit să simuleze vreo licitație (deși atribuirea directă este o excepție foarte dificil de întâlnit în practică, potrivit Legii concesiunilor), iar când a făcut-o, lucrurile nu au arătat cu nimic mai… respectabil.

O scurtă lămurire: ANDRUTA TRANS SRL are „afaceri” cu aproape toate primăriile și primarii mai răsărite/răsăriți de pe Valea Buzăului: Vernești, Unguriu, Pătârlagele, Nehoiu etc. Ba chiar, la Calvini, posedă un SKIP GPL chiar în curtea primarului PSD Nicolae Curelea.

Altfel, anii au trecut, iar orașul Pătârlagele a rămas cu un SKIP GPL, realizat aiurea, într-un spațiu care seamănă mai mult a țigănie. Cât despre proiectul „Autogara Pătârlagele”, nimeni nu mai suflă o vorbă!

Concluzii

Ce intenții a putut avea conducerea Primăriei Pătârlagele de a stopat inițiativa Consiliului județean Buzău, nu știm. Dar se poate face o asociere între patronul firmei ANDRUTA TRANS SRL și primarul Gherghiceanu. Să fi căzut la pace și relații de afaceri cei doi, iar primarul Gherghiceanu s-a gândit că e mai bine pentru oraș să fie în zona gării un SKID GPL, chiar dacă la nici două sute de metri există o stație de alimentare PETROM?

Per total prejudiciul de imagine adus orașului Pătârlagele este imens. La acesta se adaugă  deficitul tot mai mare de turiști în căutarea basmului care este Valea Buzăului, la asta contribuind din plin ignoranța și interesele primarului Ion Gherghiceanu. Mult, puțin, cine mai contabilizează?

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

BIȘNIȚARI DE SIMILEASCA

N-am crezut niciodată că viața politico-socială a unui țărișoare precum Românica poate ajunge să semene cu bălăcăreala promiscuă a unor țațe de Simileasca. Şi încă Simileasca are un avantaj: are regulile ei, ștaiful ei şi, mai ales, locul ei. Nu se dă drept altceva decât este. Or sunt zile când, privind de la Primăria Buzău, sau răsfoind ziarele lu’ Toma de la primărie ori ale lui Neagu de la CJ, mi se pare că m-am născut într-o țărișoară incertă, fără legi, fără consistență, fără sens: un fel de șir de căruțe cu coviltir, cu o șleahtă de bulibași care joacă barbut continuu, nemaiștiind când e zi și noapte. Mi-e scârbă și sunt trist. Trist pentru că niște bișnițari de Simileasca...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...