marți, 10 decembrie 2024
5.3 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img

România

5.3 C
Buzău
marți, 10 decembrie 2024
5.3 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img
Ești aiciPolitici și penaliRăzvan Cuc s-a pus cu c...l pe infrastructură! Și, cică, așa a...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Răzvan Cuc s-a pus cu c…l pe infrastructură! Și, cică, așa a ieșit Drumul Expres Buzău-Brăila-Tulcea-Constanța, care a fost pus apoi pe lista de investiții a Ministerului Transporturilor.

Răzvan Cuc susține că proiectele de infrastructură, din 2016 până în prezent, au fost întârziate de contestații, nu de incompetența pesediștilor care s-au perindat pe la conducerea ministerelor păstorite de penalii lui Liviu Dragnea. Și nici nu declară lucrurile astea pentru că vin europarlamentarele, zice Cuc…

„Eu am avut o problemă mare şi de fapt problema asta au avut-o toți miniștrii, deși n-au recunoscut-o. Această problemă legată de contestații. L-am rugat pe domnul Neaga (Narcis Neaga, directorul general al CNAIR – n.r.) să îmi facă o analiză în luni ce au însemnat contestațiile din 2017 până la zi, acum, luna aprilie 2019. Și a luat fiecare proiect care a fost lansat şi cu contestațiile care s-au depus şi, dacă adunăm pe toate proiectele toate lunile, știți câte luni au dat? 311 luni. Este halucinant. De asta e supărarea mea mare pe toate firmele, pe toți cei care contestă fără niciun fel de fundament”, a spus Răzvan Cuc.

Citește și: „Nevinovata” Carmen Dan dă vina pe alții pentru întârzierea anchetei în dosarul 10 august: Parchetul general să caute vinovății pe baza probelor, nu scuze. Reacție a Parchetului după acuzațiile ministresei

Răzvan Cuc a mai subliniat că, pentru a fi rezolvată această problemă, săptămâna viitoare ar putea fi aprobată o ordonanță de urgenţă prin care „venim şi terminăm cu aceste contestații”. Mai exact, a explicat ministrul, chiar dacă s-a depus o contestație în cazul unui proiect, contractul de proiectare şi execuție se va semna şi se va da drumul la lucrări până se pronunță tribunalul.

„Și, în acest sens, săptămâna următoare, pentru că am avut în cursul zilei de ieri o întâlnire cu doamna prim ministru Dăncilă (Viorica Dăncilă – n. r.), cu domnul Teodorovici (ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici – n. r.) şi cu domnul Tudorel Toader (încă ministrul Justiției – n. r.) am inițiat o ordonanță de urgenţă prin care venim şi terminăm cu aceste contestații.

Vă dau un exemplu: Pasajul de la Domnești – în 2015 licitat, 2017, jumătatea anului, s-a pronunțat instanța şi s-a semnat contractul. Am stat doi ani şi jumătate să semnăm un contract pentru un obiectiv. Ce facem? Venim cu ordonanța de urgenţă care spune următorul lucru: după prima contestație care se face fie la CNSC, fie la tribunal, şi avem un termen de 30 de zile, semnăm contractul.

Citește și: Baronii Deltei sifonează zeci de milioane de euro de la digurile de apărare din Deltă cu inundații controlate. Reparate de mântuială, digurile improvizate sunt spulberate anual de apele învolburate ale Dunării

Cel care contestă este liber să se ducă mai departe să conteste ce vrea el, să conteste din acea procedură. Noi, după 30 de zile, semnăm contractul de proiectare şi execuție şi dăm drumul la lucru. Până se pronunță instanța, noi ajungem undeva la 50-60% din acel obiectiv. Pentru că nouă cazuistica aceasta a contestațiilor ce ne arată? Că undeva la 95%, a fost făcut un studiu de BEI în 2017, 95% din contestații nu au sorți de izbândă, dar nouă ne blochează proiectele.

Avem acești contestatari, mă uitam, au ajuns să se conteste în ziua de azi, avem contestații făcute inclusiv la acordul de mediu. Am stat un an să obținem acordul de mediu la Pitești-Sibiu, un proiect de o importanță desăvârșită pentru România şi trei persoane fizice au contestat acordul de mediu, dintre care o persoană e din Dublin. Eu nu spun că anumiți funcționari nu trebuie impulsionați, pentru că vizavi de această ordonanță care va permite să semnăm contractele avem şi alte amendamente la ordonanță prin care le micșorăm şi perioada de evaluare”, a mai precizat ministrul Răzvan Cuc.

Răzvan Cuc a subliniat că, în momentul de faţă, pe infrastructura rutieră, România are lansate proiecte de 5,2 miliarde de euro şi urmează să mai fie lansate proiecte de încă 2 miliarde de euro.

Citește și: Combinatul siderurgic din Galați și-a schimbat oficial proprietarul. Noul patron al combinatului este omul de afaceri Sanjeev Gupta, un britanic cu origini indiene

Un număr de 114 cereri de finanțare pe proiecte majore sau mai mici au fost depuse până în prezent pe axele aferente sectorului de transport din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 cu o valoare totală eligibilă de 9,5 miliarde de euro, din care au fost aprobate 65 de cereri, în valoare totală eligibilă de 6,6 miliarde de euro, a afirmat, pe 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la dezbaterile pe moțiunea simplă pe Transporturi.

În perioada imediată, vor fi transmise către Comisia Europeană în vederea aprobării următoarele obiective de investiții: autostrada Nădăşelu-Suplacu de Barcău – Borş şi autostrada de centură a municipiului București, secțiunea nord, a adăugat el.

În plus, a susținut Răzvan Cuc, pe termen lung, la nivelul ministerului se află în pregătire următoarele aplicații de finanțare: autostrada Brașov-Bacău, Drumul Expres Ploiești-Pașcani, Drumul Expres Buzău-Brăila-Tulcea-Constanţa şi Drumul Expres Focșani-Brăila-Galați. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Eu cu cine votez? Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României

O serie de nume controversate din sud-estul României deschid listele pentru alegerile parlamentare de mâine. Ciripitori la miliție/securitate, „revoluționari” de frunte, oportuniști, baroni, milițieni, fii de baroni, prieteni cu infractori dovediți, foști miniștri, presupuse ziarizde - lingăi ai Antenei 3, mincinoși patologici, aceasta este oferta parlamentară a partidelor pentru sud-estul României. „Buni” din orice poziție – parlamentari, miniștrii - pe cheltuiala celor care plătesc taxele și impozitele, ei „tac” cu spor lăfăindu-se pe canapelele luxoase ale parlamentului ori ministerelor, pișându-se pe cei cărora, din patru în patru ani, le cer votul. Rubrica „Alegeri 2024” a fost gândită de redactorii EXPRESS SUD-EST ca un fel de „Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României” abandonați pe centura politicii românești, pentru ca hahalerele...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...