Pentru protecția politicienilor corupți, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) refuză să folosească o metodă de localizare gratuită de 50 de ori mai precisă decât cea actuală.
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a dat, sâmbătă, un comunicat de presă în care a precizat că a realizat, în cursul zilei de ieri, pe durata nopții şi în cursul zilei de astăzi, o investigatei internă privind respectarea atribuțiilor operatorilor 112 ai STS, îndeplinirii prevederilor din manualul de operare și a funcționalității Serviciului 112. Concluzia STS, în ciuda a tot ceea ce s-a întâmplat în cazul Caracal, este una halucinantă: a procedat bine, dar a comunicat prost.
Citește și: Alexandra Măceșanu și căruța cu incapabili de la Caracal. Cu drag, până la următoarea tragedie!
De doi ani și jumătate de când PSD-ALDE au preluat guvernarea în România, Dragnea, Grindeanu, Dăncilă, Tăriceanu și televiziunile care apără infractorii Antena 3 și România TV au depus toate eforturile pentru ca politicienii corupți să scape de răspunderea penală pentru infracțiunile comise. Acesta este probabil și motivul pentru care localizarea unui apel telefonic nu poate fi localizat decât cu o abatere imensă așa cum s-a văzut și în cazul Alexandrei.
„În urma verificărilor interne, dorim să vă reconfirmăm că au fost respectate prevederile privind operarea și că nu au fost inadvertențe, sincope sau defecțiuni tehnice ale echipamentelor sau serviciilor lor în ceea ce privește modul de tratare a apelurilor 112.
Ne cerem, totodată, scuze pentru întârzierea comunicării publice ce a generat nemulțumiri, intenția noastră fiind de a documenta şi a prezenta cu acuratețe adevărul referitor la apelurile efectuate la 112 pentru cazul în discuție.
Citește și: Ce au sârbii și nu avem noi. Legea Tijana sau despre cum o crimă asemănătoare cu cea din Caracal, căreia i-a căzut victimă Alexandra Mâceșanu, a schimbat legea în Serbia, în ciuda opoziției Consiliului European
Vă asigurăm că vom pune la dispoziția organelor de anchetă toate informațiile, documentele şi înregistrările necesare cunoașterii adevărului”, precizează STS, într-un comunicat de presă.
Alexandra Mâceșanu, o fată de 15 ani din comuna Dobrosloveni, județul Olt, a dispărut miercuri, după ce a plecat spre municipiul Caracal cu o mașină „la ocazie”.
După dispariție, fata a apelat de trei ori serviciul de urgență 112, spunând că a fost violată și este sechestrată de un bărbat în vârstă de circa 65 de ani. Din nefericire, autoritățile nu au fost capabile să identifice locația de unde fata a făcut apelul. După trei percheziții la adrese anapoda, vineri dimineața, la 19 ore de la apelul Alexandrei, autoritățile au reușit identificarea locației și au demarat percheziția la locuința suspectului. În acest moment, bărbatul a recunoscut crimele, iar ancheta se află în plină desfășurare, mai ales că la domiciliul acestuia au fost descoperite rămășite ce au fost identificate ca fiind de natură umană și care ar putea proveni și de la alte victime.
Aplicații gratuite care funcționează de zeci de ori mai bine decât sistemul STS
„Una dintre cele mai eficiente metode de localizare a apelurilor la servicii de urgență este Emergency Location Service de la Google”, scrie pe contul său de Facebook deputatul USR Cătălin Drulă.
„Funcționează pe 99% din terminalele cu Android fără instalarea niciunei aplicații suplimentare.
Citește și: Dezastrul unui SISTEM. Despre eșecul scandalos al anchetei fetelor răpite în Caracal și acuzele pe care și le aduc reciproc autoritățile. Alexandra a sunat în van la 112, polițiștii au mers pe altă pistă şi au pierdut timp adormind câinii. Cine este criminalul din Caracal
Principiul e simplu. Odată cu apelarea serviciului de urgență, telefonul activează automat serviciul de localizare (prin GPS) și la scurt timp după încheierea apelului trimite un SMS special de tip Data cu longitudinea și latitudinea către serviciul de urgență.
Conform estimărilor Google, precizia medie este de 56 de metri față de 3km în cazul localizării clasice bazate pe celulă/antenă și puterea semnalului de la terminal așa cum e recepționat la turnul GSM.
Pentru implementare, nu este nevoie decât de un acord cu Google (gratuit) făcut de operatorii de telefonie mobilă și de serviciul guvernamental din țara respectivă.
Costurile de investiție sunt minimale conform Google și durata de implementare este 2-15 săptămâni.
În România responsabilitatea pentru a impune operatorilor tehnologiile pe care să le implementeze pentru localizarea apelurilor de urgență este la ANCOM, mai exact la președintele ANCOM (cf. OUG 34/2008 art. 20).
Ce a făcut ANCOM pentru implementarea ELS în România? Ce au făcut operatorii de telefonie mobilă? În ce stadiu este această implementare în prezent?
I-am trimis astă-seară aceste întrebări președintelui ANCOM, Sorin Grindeanu, și aștept un răspuns în numele Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor în cel mai scurt timp.”, explică celor care au ochi de văzut și urechi de auzit Cătălin Drulă.
„Să recapitulăm responsabilii pentru neimplementarea AML/ESL (trimitere automată a locației de pe telefon la apelurile de urgență):
- STS – care ar trebuie să fie beneficiarul/destinatarul informațiilor și să-și ajusteze sistemele pentru a folosi informația. E vorba de un nenorocit de SMS de 100 de octeți și de asocierea lui cu apelul de urgență. Dar nu, ei stau în blocaje de licitații și contestații de ani de zile „pentru modernizarea 112”. Dl. VASILICĂ sau predecesorul OPRIȘ ne-ar putea explica cum de se poate mișca în halul ăsta de prost STS-ul?
- ANCOM – care ar trebui să dea decizia de implementare AML (cf. OUG care reglementează 112) și să monitorizeze implementarea ei. ANCOM dat o decizie în 2016 cu o exprimare cam vagă și conform acelei decizii trebuia să formeze un grup de lucru care să se asigure de implementare. Dl. GRINDEANU ne poate explica foarte concret, ca reglementator și responsabil de emiterea legislației terțiare, cum a fost activ/pro-activ pentru implementarea acestui sistem în România și de câte ori a condus grupul de lucru pentru implementarea AML?
- MCSI – Ministrul comunicațiilor este președinte al Comitetului naţional de coordonare a activităţii SNUAU (termenul tehnic pt. serviciul 112). Domnii PETRESCU (primul din dreapta) sau ȘOVA sau dl. adus de la PSD Iași, ce-au făcut în Comitet pentru implementarea AML? Ne-ar putea explica vreunul din cei de mai sus cum de vecinii noștri din Republica Moldova au reușit să implementeze AML înaintea noastră?
Și câteva date din raportul EENA (European Emergency Number Association):
- În Austria – 50% din apelurile de urgență vin cu localizare precisă prin AML/ESL. Doar Android funcționează deocamdată.
- În Noua Zeelandă – 75% din apeluri au localizarea prin AML/ESL. Au implementare și Android și iOS.
- În Moldova (da, Rep. Moldova a implementat ESL înaintea noastră) – e implementare doar Android – și 20% din apeluri vin cu localizare precisă prin AML/ESL.”, conchide Drulă