joi, 12 decembrie 2024
2.8 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img

România

2.8 C
Buzău
joi, 12 decembrie 2024
2.8 C
Buzău
spot_img
spot_img
spot_img

Petre Emanoil Neagu: Aș putea vorbi mult despre proiectele...

  https://www.facebook.com/watch/?v=584573647454057&t=12 „Despre proiectele de suflet pe care le-am implementat ca președinte al Consiliului Județean Buzău aș vorbi mult. În fiecare proiect am pus suflet. Am ales...
Ești aiciDezvăluiriSinecură nouă, în guvern nou! Mariana Ioniță, cunoscută și ca „blonda lui...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Sinecură nouă, în guvern nou! Mariana Ioniță, cunoscută și ca „blonda lui Dragnea”, înfiptă de guvernul Orban în fruntea CNAIR, cea mai râvnită sinecură politică. De ce se fac liberalii preș în calea femeii de casă a Partidului Social Democrat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost și este cea mai râvnită sinecură politică, „pușculița” de miliarde de euro a oricărui partid aflat la putere. Nu se știe însă de ce și cum la șefia acestei companii, liberalii au înfipt-o pe Mariana Ioniță. Pentru că orice liberal care a avut cât de cât tangențe cu Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să știe că Mariana Ioniță este omul de casă al Partidului Social Democrat. Susținută  de social-democrați la ordinul personal al fostului „el lider maximo” Dragnea implicit cu o detașare bănoasă la Comisia Europeană.

Și, totuși, Mariana Ioniță, cunoscută și ca „blonda lui Dragnea”, a fost pusă de guvernul Orban, prin pixul ministrului Lucian Bode, director general al CNAIR! Iar liberalii nu doar că nu au apucat să se dezmeticească de atunci, dar se pare că prioritatea absolută a unora dintre miniștrii cabinetului Orban este doar „lustruirea statuii” Marianei Ioniță! Cea căreia i se pune la dispoziție fonduri la care alți miniștri liberali ”pur sânge” nici  nu visează!

Citește și: Ciolacu Național și minciuna etatizată. Cât adevăr și câtă minciună există în sintagma „Iohannis a dat-o afară pe Kovesi” și de ce minte Marcel Ciolacu cu atâta tupeu după ce a fost prins vânzând cioara vopsită de pe gard ciolacilor din UDMR

Astfel că în ciuda celor patru miliarde de lei pentru „mentenanța drumurilor” și a altor miliarde anunțate de Lucian Bode pentru deschiderea a noi fronturi de lucru pentru CNAIR, fostul mare admirator pedelist al Elenei Udrea a mai forțat și o promisiune că se vor atrage 11 miliarde de euro, fonduri europene, pentru proiecte ce se vor derula tot sub tutela Marianei Ioniță. Cea a cărei influență în plină guvernare liberală s-a întins atât de mult, încât organigramele unor companii precum TAROM sau Compania Națională de Aeroporturi București ar fi modificate doar din umbra sa.

Așa se face că, deși cutuma de partid prevede recurgerea la oamenii din propria pepinieră politică pentru avansări, liberalii din conducerile respectivelor companii asistă neputincioși cum prioritate au doar oamenii despre care află siderați că sunt „protejații” Marianei Ioniță…

Liberalii, preș în fața blondei Mariana Ioniță

Zici că ministrul Transporturilor este „băiatul cu PR”-ul pentru Mariana Ioniță, Lucian Bode dând mai multe declarații despre CNAIR decât despre tot ministerul la un loc. Coordonând astfel campania pentru „definitivarea” Marianei Ioniță pe funcție, PNL-ul fiind obligat să „înghită” în curând și încetarea împuternicirii „blondei lui Dragnea” la conducerea CNAIR. Companie care primește bani peste bani și fonduri peste fonduri, Lucian Bode fiind practic zi lumină la dispoziția Marianei Ioniță. Mai mult decât atât, se pare că și ministrul Fondurilor a primit „indicații prețioase” pentru ca Marcel Boloș să se concentreze asupra absorbției de fonduri pentru proiectele de infrastructură rutieră.

Citește și: Satul Râmnicelu din județul Buzău a intrat în carantină, după ce mai mai mulți contacți ai unor infectați au refuzat testarea. Localitatea este înconjurată de jandarmi şi polițiști

Același Bode anunțând în plină pandemie că liberalii vor face orice ca să pună astfel la dispoziția CNAIR, în afara miliardului de la buget, și alte 11 miliarde euro din fondurile Bruxelles-ului!

Pesediștii, preș

Culmea este că la fel cum PNL-ul a fost făcut acum preș la picioarele Marianei Ioniță, tot la fel au stat lucrurile și cu PSD-ul, când social-democrații s-au aflat la guvernare. Cu singura precizare că barem atunci toată lumea știa că șefa Direcției de Investiții și Reglementări Tehnice din Ministerul Transporturilor este „blonda lui Dragnea”, după ce acesta din urmă a exercitat presiuni pentru menținerea ei pe post chiar și când ministru în Cabinetul Ponta era Dan Șova.

Pentru că după ce Liviu Dragnea a preluat pe persoană fizică frâiele guvernării, nimeni nu a mai îndrăznit să o deranjeze pe Mariana Ioniță nici măcar cu o floare, ci doar cu un post bănos la Comisia Europeană, în 2018. Iar când aceasta s-a întors, în 2019, chiar cu puțin înainte de condamnarea sa, Dragnea i-a ordonat lui Răzvan Cuc să o repună în fruntea Direcției de unde se controlează toate investițiile în infrastructura rutieră a României. Și de unde, ce-i drept, liberalii au schimbat-o după preluarea guvernării. Dar doar pentru a o înfige director general peste tot CNAIR-ul!

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Eu cu cine votez? Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României

O serie de nume controversate din sud-estul României deschid listele pentru alegerile parlamentare de mâine. Ciripitori la miliție/securitate, „revoluționari” de frunte, oportuniști, baroni, milițieni, fii de baroni, prieteni cu infractori dovediți, foști miniștri, presupuse ziarizde - lingăi ai Antenei 3, mincinoși patologici, aceasta este oferta parlamentară a partidelor pentru sud-estul României. „Buni” din orice poziție – parlamentari, miniștrii - pe cheltuiala celor care plătesc taxele și impozitele, ei „tac” cu spor lăfăindu-se pe canapelele luxoase ale parlamentului ori ministerelor, pișându-se pe cei cărora, din patru în patru ani, le cer votul. Rubrica „Alegeri 2024” a fost gândită de redactorii EXPRESS SUD-EST ca un fel de „Mic îndrumar pentru alegătorii din sud-estul României” abandonați pe centura politicii românești, pentru ca hahalerele...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...