Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost și este cea mai râvnită sinecură politică, „pușculița” de miliarde de euro a oricărui partid aflat la putere. Nu se știe însă de ce și cum la șefia acestei companii, liberalii au înfipt-o pe Mariana Ioniță. Pentru că orice liberal care a avut cât de cât tangențe cu Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să știe că Mariana Ioniță este omul de casă al Partidului Social Democrat. Susținută de social-democrați la ordinul personal al fostului „el lider maximo” Dragnea implicit cu o detașare bănoasă la Comisia Europeană.
Și, totuși, Mariana Ioniță, cunoscută și ca „blonda lui Dragnea”, a fost pusă de guvernul Orban, prin pixul ministrului Lucian Bode, director general al CNAIR! Iar liberalii nu doar că nu au apucat să se dezmeticească de atunci, dar se pare că prioritatea absolută a unora dintre miniștrii cabinetului Orban este doar „lustruirea statuii” Marianei Ioniță! Cea căreia i se pune la dispoziție fonduri la care alți miniștri liberali ”pur sânge” nici nu visează!
Citește și: Ciolacu Național și minciuna etatizată. Cât adevăr și câtă minciună există în sintagma „Iohannis a dat-o afară pe Kovesi” și de ce minte Marcel Ciolacu cu atâta tupeu după ce a fost prins vânzând cioara vopsită de pe gard ciolacilor din UDMR
Astfel că în ciuda celor patru miliarde de lei pentru „mentenanța drumurilor” și a altor miliarde anunțate de Lucian Bode pentru deschiderea a noi fronturi de lucru pentru CNAIR, fostul mare admirator pedelist al Elenei Udrea a mai forțat și o promisiune că se vor atrage 11 miliarde de euro, fonduri europene, pentru proiecte ce se vor derula tot sub tutela Marianei Ioniță. Cea a cărei influență în plină guvernare liberală s-a întins atât de mult, încât organigramele unor companii precum TAROM sau Compania Națională de Aeroporturi București ar fi modificate doar din umbra sa.
Așa se face că, deși cutuma de partid prevede recurgerea la oamenii din propria pepinieră politică pentru avansări, liberalii din conducerile respectivelor companii asistă neputincioși cum prioritate au doar oamenii despre care află siderați că sunt „protejații” Marianei Ioniță…
Liberalii, preș în fața blondei Mariana Ioniță
Zici că ministrul Transporturilor este „băiatul cu PR”-ul pentru Mariana Ioniță, Lucian Bode dând mai multe declarații despre CNAIR decât despre tot ministerul la un loc. Coordonând astfel campania pentru „definitivarea” Marianei Ioniță pe funcție, PNL-ul fiind obligat să „înghită” în curând și încetarea împuternicirii „blondei lui Dragnea” la conducerea CNAIR. Companie care primește bani peste bani și fonduri peste fonduri, Lucian Bode fiind practic zi lumină la dispoziția Marianei Ioniță. Mai mult decât atât, se pare că și ministrul Fondurilor a primit „indicații prețioase” pentru ca Marcel Boloș să se concentreze asupra absorbției de fonduri pentru proiectele de infrastructură rutieră.
Citește și: Satul Râmnicelu din județul Buzău a intrat în carantină, după ce mai mai mulți contacți ai unor infectați au refuzat testarea. Localitatea este înconjurată de jandarmi şi polițiști
Același Bode anunțând în plină pandemie că liberalii vor face orice ca să pună astfel la dispoziția CNAIR, în afara miliardului de la buget, și alte 11 miliarde euro din fondurile Bruxelles-ului!
Pesediștii, preș
Culmea este că la fel cum PNL-ul a fost făcut acum preș la picioarele Marianei Ioniță, tot la fel au stat lucrurile și cu PSD-ul, când social-democrații s-au aflat la guvernare. Cu singura precizare că barem atunci toată lumea știa că șefa Direcției de Investiții și Reglementări Tehnice din Ministerul Transporturilor este „blonda lui Dragnea”, după ce acesta din urmă a exercitat presiuni pentru menținerea ei pe post chiar și când ministru în Cabinetul Ponta era Dan Șova.
Pentru că după ce Liviu Dragnea a preluat pe persoană fizică frâiele guvernării, nimeni nu a mai îndrăznit să o deranjeze pe Mariana Ioniță nici măcar cu o floare, ci doar cu un post bănos la Comisia Europeană, în 2018. Iar când aceasta s-a întors, în 2019, chiar cu puțin înainte de condamnarea sa, Dragnea i-a ordonat lui Răzvan Cuc să o repună în fruntea Direcției de unde se controlează toate investițiile în infrastructura rutieră a României. Și de unde, ce-i drept, liberalii au schimbat-o după preluarea guvernării. Dar doar pentru a o înfige director general peste tot CNAIR-ul!