duminică, 3 martie 2024
10.3 C
Buzău

România

10.3 C
Buzău
duminică, 3 martie 2024
10.3 C
Buzău

Cătălin Toma va fi înmormântat, joi, la Jariştea. Cine...

Trupul neînsufleţit al lui Cătălin Toma, președintele Consiliului Județean Vrancea, s-a întors acasă, la Jariştea, comuna unde a copilărit edilul. Moartea acestuia a şocat toţi...
Ești aiciSocialVinieta Oxigen: Mașinile non-Euro, Euro 1 și 2, interzise în Capitală din...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Vinieta Oxigen: Mașinile non-Euro, Euro 1 și 2, interzise în Capitală din 2022, iar Euro 3 interzise din 2024

Proiectul „Vinieta Oxigen” a fost aprobat, joi, cu 31 de voturi pentru, de către consilierii municipali. Proiectul a fost votat cu un amendament prin care mașinile non-euro, Euro 1 și 2 vor fi interzise din data de 1.01 2022, iar Euro 3 va fi interzis din 2024.

Vinieta Oxigen, în fapt, proiectul privind introducerea ei în capitală a fost votat, joi, în Consiliul General al Municipiului București, și a trecut cu un amendament care schimbă foarte mult forma inițială.

Citește și: Ucigașii pădurarului Liviu Pop, protejați chiar de către anchetatori. Aurelia Muț, procuroarea-șefă din localitatea maramureșeană Târgu Lăpuș, „a rezolvat“ de-a lungul timpului mai multe dosare în favoarea unor hoți de lemne sau braconieri

„Se introduce un nou articol, după articolul 8, articolul 9, începând cu data de 1.01.2022, accesul autovehiculelor în Municipiul București cu norma de poluare non-euro, Euro 1 și Euro – 2 este interzis, și de asemenea, articolul 10, începând cu data de 1.01.2024, accesul autovehiculelor cu norma de poluare Euro 3 este interzis”, se arată în amendamentul propus de consilierii ALDE.

Un alt amendament, propus de Gabriela Firea, prevede ca vinieta să se aplice pentru Euro 4 din 2021, nu de la 1 ianuarie 2020, așa cum prevedea forma inițială a proiectului.

De la prevederile vinietei sunt exceptate scuterele și motocicletele, precum și mașinile care merg pe GNL, GNC și GPL (doar Euro 3).

Proiectul „Vinieta Oxigen”

Aceasta este forma proiectului, propusă pe ordinea de zi, înainte de introducerea amendamentelor:

Citește și: Liberalii lui Orban aruncă pisica în curtea lui Tăriceanu: Desființarea Secției speciale și alegerea primarilor în două tururi, măsurile negociate dur cu USR nu se mai regăsesc printre priorități. Care sunt cele 12 măsuri cu caracter ”urgent” ale Guvernului Orban

Conform normelor cuprinse în Vinieta Oxigen, începând cu data de 1 ianuarie 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din municipiul București este restricționată zilnic, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, în intervalul 7-22, după cum urmează:

a) pentru cele electrice, hibrid sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, accesul este permis fără restricții pe toate arterele;
b) pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4 accesul este permis pe toate arterele din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
c) pentru cele cu norma de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 accesul este interzis în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.

Cel mai mare tarif îl vor plăti șoferii care au mașini Non Euro, taxa pentru ei fiind de 1.900 de lei pe an.

De asemenea, cel mai puțin vor plăti proprietarii de mașini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an.

Vinieta Oxigen va putea fi achiziționată pentru o perioadă minimă de o zi (15 lei pentru mașini Non Euro şi 5 lei pentru Euro 4), până la maxim un an.

Excepție de la Vinieta Oxigen fac autovehiculele electrice şi cele hibrid, cele pe două roți, cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi, cele destinate transmisiunilor radio şi tv sau cele deținute sau folosite de Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apărării Naționale, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Administrația Națională a Penitenciarelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Serviciul de Ambulanță sau Medicină legală, protecția civilă, autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, serviciile publice comunitare pentru situații de urgenţă, Societatea Națională de Cruce Roșie din România, serviciile de ambulanță, Societatea de Transport București, cele utilizate la căile de comunicație şi rețelele edilitare, cele istorice şi cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaționale la care România este parte.

Potrivit proiectului de hotărâre, circulația mașinilor fără Vinieta Oxigen se va sancționa cu amendă cuprinsă între 1.500 şi 2.000 de lei.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

spot_img

1 COMENTARIU

  1. Manevra „Oxigen” este un nou jaf, un atentat la buzunarul cetateanului nevoias, deoarece toate automobilele pe combustie polueaza, fie ele si euro 5 si 6; si vin si intreb: eu cetateanul cu euro 2 sau 3 interzis, de ce sa fiu obligat sa merg pe jos si sa respir poluarea celor cu euro 5 si 6?? Doar pentru ca polueaza jumatate cat mine??! Prin urmare este o uriasa discriminare care sa faciliteze strazi mai libere celor avuti cu limuzine noi si sa-i jupoaie pe cei mai nevoiasi. Incapabila Firea, in loc sa semaforizeze inteligent Bucurestiul, sa faca parcari accesibile pretutindeni si sa spele strazile noaptea precum in capitalele civilizate, s-a apucat de hotie si discriminare la drumul mare!!!
    Deh…, pentru hoti si guvernanti incapabali este cea mai convenabila solutie: bir pe spinarea nevoiasilor = drumuri libere pentru smecheri. Pana nu vom pune vestele galbene pe noi si nu iesim sa dam foc hotilor nu vom rezolva nimic. Bacauanca de Firea sa se duca de unde a venit daca vrea aer de munte in capitala! Ne-am saturat de atata impostura si hotie!!!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News Sud-Est

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

De doi bani speranță. Vine primăvara, trăiască ștevia!

Vine primăvara, alegerile stau să cadă pe noi, trăiască ștevia! Fe-Martie ne pândește cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișipatru de ani. Să ningă dacă e să fie, nicio criză nu ne mai afectează de mult, ne-am obișnuit să tot primim - pentru voturile noastre - de doi bani speranță, să trecem suferind prin fiecare iarnă,  învățând din suferințe prin primăvară, memorând suferințele vara şi schimbându-le cu altele, mai noi sau mai vechi, toamna. Iarna stă se pupe cu primăvara, membrii guvernului liberalo-pesedist se pupă cu membrii viitorului cabinet pesedisto-liberal, iar noi nu pupăm nimic, nici măcar de doi bani speranță. https://expresssud-est.ro/editorial/polul-de-doi-bani-de-la-buzau/ Stăm şi așteptăm alegerile, să se apuce odată de treabă vechiul...

Dezvăluiri

Mihai Teodorescu și noua sinecură de partid. Portul Constanța intră și mai rău la apă!

Mihai Teodorescu a devenit, vineri, directorul general al Portului Constanța, după ce Florin Vizan și-a dat demisia intempestiv în ședința Consiliului de Administrație. Teodorescu are 38 de ani și în momentul preluării conducerii Portului era directorul executiv al instituției, conform g4media.ro. Fără studii în domeniul maritim sau portuar, cu soția cadru militar în SRI, Mihai Teodorescu a deținut mai multe funcții în instituții publice: director executiv în Primăria București, în Consiliul de Administrație Metrorex, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Municipale Eco Igienizare...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Doi oameni de afaceri reţinuţi și doi directori din companii de stat, sub control judiciar

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Procurorii DNA au reținut pe 8 februarie, pentru 24 de ore, doi oameni de afaceri pe care îi acuză de săvârșirea unor infracțiuni de dare de mită, trafic și cumpărare de influență și deturnare a unor licitații publice. În dosar sunt cercetate şi directorii CET Sud şi Electrocentrale Rovinari. Iată că și ”băieții deștepți” din energie sunt călcați de DNA. Pe când și un dosar cu șmecheriile samsarilor din domeniul furnizării energiei electrice? https://expresssud-est.ro/editorial/de-doi-bani-speranta-vine-primavara-traiasca-stevia/ Un...

- A word from our sponsor -

spot_img

Gura Teghii. Cu drag de deasupra lumii

Înfiptă în coasta cea mai de miazănoapte a Buzăului, la hotarele Vrancei și Covasnei, vatra comunei Gura Teghii a fost chiar sub Piatra lui Vișan, unde se unesc cele două Bâsce, aproape de locul unde odată se ținea „înțărcatul mieilor”, străbunul ritual tracic de urcare a turmelor spre pășunile din munți. Şi mai sunt ritualuri vechi: "Noaptea oilor", când baciul stă de veghe până în zorii zilei, invocând duhuri şi pândind pe cer constelația "Ciobanul cu oile şi câinii",...