Proiectul „Vinieta Oxigen” a fost aprobat, joi, cu 31 de voturi pentru, de către consilierii municipali. Proiectul a fost votat cu un amendament prin care mașinile non-euro, Euro 1 și 2 vor fi interzise din data de 1.01 2022, iar Euro 3 va fi interzis din 2024.
Vinieta Oxigen, în fapt, proiectul privind introducerea ei în capitală a fost votat, joi, în Consiliul General al Municipiului București, și a trecut cu un amendament care schimbă foarte mult forma inițială.
Citește și: Ucigașii pădurarului Liviu Pop, protejați chiar de către anchetatori. Aurelia Muț, procuroarea-șefă din localitatea maramureșeană Târgu Lăpuș, „a rezolvat“ de-a lungul timpului mai multe dosare în favoarea unor hoți de lemne sau braconieri
„Se introduce un nou articol, după articolul 8, articolul 9, începând cu data de 1.01.2022, accesul autovehiculelor în Municipiul București cu norma de poluare non-euro, Euro 1 și Euro – 2 este interzis, și de asemenea, articolul 10, începând cu data de 1.01.2024, accesul autovehiculelor cu norma de poluare Euro 3 este interzis”, se arată în amendamentul propus de consilierii ALDE.
Un alt amendament, propus de Gabriela Firea, prevede ca vinieta să se aplice pentru Euro 4 din 2021, nu de la 1 ianuarie 2020, așa cum prevedea forma inițială a proiectului.
De la prevederile vinietei sunt exceptate scuterele și motocicletele, precum și mașinile care merg pe GNL, GNC și GPL (doar Euro 3).
Proiectul „Vinieta Oxigen”
Aceasta este forma proiectului, propusă pe ordinea de zi, înainte de introducerea amendamentelor:
Citește și: Liberalii lui Orban aruncă pisica în curtea lui Tăriceanu: Desființarea Secției speciale și alegerea primarilor în două tururi, măsurile negociate dur cu USR nu se mai regăsesc printre priorități. Care sunt cele 12 măsuri cu caracter ”urgent” ale Guvernului Orban
Conform normelor cuprinse în Vinieta Oxigen, începând cu data de 1 ianuarie 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din municipiul București este restricționată zilnic, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, în intervalul 7-22, după cum urmează:
a) pentru cele electrice, hibrid sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, accesul este permis fără restricții pe toate arterele;
b) pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4 accesul este permis pe toate arterele din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
c) pentru cele cu norma de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 accesul este interzis în Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul București numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen.
Cel mai mare tarif îl vor plăti șoferii care au mașini Non Euro, taxa pentru ei fiind de 1.900 de lei pe an.
De asemenea, cel mai puțin vor plăti proprietarii de mașini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an.
Vinieta Oxigen va putea fi achiziționată pentru o perioadă minimă de o zi (15 lei pentru mașini Non Euro şi 5 lei pentru Euro 4), până la maxim un an.
Citește și: Tabăra Năvodari: perla de altădată, ruina de azi. Căzut pradă rechinilor imobiliari, complexul de vacanță a dispărut bucată cu bucată! Nici DNA nu a putut să-l mai salveze
Excepție de la Vinieta Oxigen fac autovehiculele electrice şi cele hibrid, cele pe două roți, cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi, cele destinate transmisiunilor radio şi tv sau cele deținute sau folosite de Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apărării Naționale, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Telecomunicații Speciale, Administrația Națională a Penitenciarelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Serviciul de Ambulanță sau Medicină legală, protecția civilă, autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, serviciile publice comunitare pentru situații de urgenţă, Societatea Națională de Cruce Roșie din România, serviciile de ambulanță, Societatea de Transport București, cele utilizate la căile de comunicație şi rețelele edilitare, cele istorice şi cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaționale la care România este parte.
Potrivit proiectului de hotărâre, circulația mașinilor fără Vinieta Oxigen se va sancționa cu amendă cuprinsă între 1.500 şi 2.000 de lei.
Manevra „Oxigen” este un nou jaf, un atentat la buzunarul cetateanului nevoias, deoarece toate automobilele pe combustie polueaza, fie ele si euro 5 si 6; si vin si intreb: eu cetateanul cu euro 2 sau 3 interzis, de ce sa fiu obligat sa merg pe jos si sa respir poluarea celor cu euro 5 si 6?? Doar pentru ca polueaza jumatate cat mine??! Prin urmare este o uriasa discriminare care sa faciliteze strazi mai libere celor avuti cu limuzine noi si sa-i jupoaie pe cei mai nevoiasi. Incapabila Firea, in loc sa semaforizeze inteligent Bucurestiul, sa faca parcari accesibile pretutindeni si sa spele strazile noaptea precum in capitalele civilizate, s-a apucat de hotie si discriminare la drumul mare!!!
Deh…, pentru hoti si guvernanti incapabali este cea mai convenabila solutie: bir pe spinarea nevoiasilor = drumuri libere pentru smecheri. Pana nu vom pune vestele galbene pe noi si nu iesim sa dam foc hotilor nu vom rezolva nimic. Bacauanca de Firea sa se duca de unde a venit daca vrea aer de munte in capitala! Ne-am saturat de atata impostura si hotie!!!!!