vineri, 16 mai 2025
12.1 C
Buzău

România

12.1 C
Buzău
vineri, 16 mai 2025
12.1 C
Buzău
Ești aiciConstanțaProiect ambițios cu privire la Porturile Constanța și Galați. Cele două porturi...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Proiect ambițios cu privire la Porturile Constanța și Galați. Cele două porturi vor deveni unul singur

Portul Galați, cel mai mare de pe sectorul românesc al Dunării, va fi modernizat, urmând să beneficieze de o platformă multimodală pentru traficul de mărfuri, care include un nou cheu, infrastructură rutieră și de cale ferată, potrivit unei OUG promovate de Ministerul de Transporturi.

Trei ani vor dura lucrările, de la atribuirea contractelor, responsabilii pentru această investiție de 90 de milioane de euro urmând să fie C.N. Administrația Porturilor Dunării Maritime S.A. Galați, S.C. Port Bazinul Nou S.A. Galați și S.C. Metal Trade International S.R.L. Galați.

Citește și: Prosperitatea insulei Belina, aflată în proprietatea lui Liviu Dragnea, asigurată de deputații PSD-ALDE-UDMR. Legea lui Șerban Nicolae a devenit legea lui Liviu Nicolae

Banii provin din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, iar scopul declarat al proiectului este de a aduce portul la un nou nivel , din punct de vedere al funcționalității și atractivității pentru actorii economici interesați, având în vedere că studiile de trafic pe care Transporturile le-au ordonat arată o creștere substanțială a traficului de mărfuri începând chiar cu anul viitor.

Interconectare feroviar-rutier-naval

Lucrările proiectului contribuie la realizarea obiectivului C.N. A.P.D.M. SA Galați, de a crește traficul și, pe cale de consecință, de a crește veniturile proprii din activitatea de bază, precum și din activitățile conexe și auxiliare. Teritoriul pe care se va realiza investiția este situat în Portul Galați, în zona Portului Bazinul Nou fiind teren portuar, proprietate publică a statului, aflat în administrarea Ministerului Trans-porturilor și concesiunea C.N. A.P.D.M. S.A. Galați.

Suprafața totală care urmează să fie amenajată în cadrul acestei investiții este de 32 de hectare.

Citește și: Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice. O minune ascunsă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc

Proiectul vizează integrarea Portului Galați în fluxurile internaționale de mărfuri prin crearea facilităților portuare pentru operarea mărfurilor cu precădere în sistem naval-feroviar.

Platforma multimodală va funcționa într-un sistem integrat cu zonele adiacente dezvoltate ale Galațiului pentru furnizarea serviciilor logistice și activități industriale (Zona Liberă Galați și Parcul Industrial Galați), contribuind astfel la dezvoltarea de noi locuri de muncă atât pe durata lucrărilor de construcții, dar mai ales pe termen lung.

Lucrări de anvergură și la Constanța

Recent, o altă lege inițiată de Transporturi și adoptată prin HG a consfințit demararea unei alte investiții în infrastructura portuară a României. De această dată, în Constanța, unde, tot în trei ani, va apărea o insulă artificială și un nou cheu, o investiție de aceeași sumă precum cea din Galați – 90 de milioane de euro (cea mai mare parte, fonduri europene). Portul Constanța va avea un nou cheu care să permită operarea marilor petroliere și nave care transportă carburanți, semn că România începe să conteze tot mai mult pe harta energetică a Europei.

Citește și: Adriana Cotel și flacăra vie a Partidului. Ori despre cum au ajuns 16 milioane de asigurați din România și un buget de 7 miliarde de euro pe mâna unei protejate a penalului Darius Vâlcov

Proiectul va acoperi o suprafață desfășurată de 24 de hectare, din care 11 hectare reprezintă lucrări de infra-structură portuară, 7 hectare teren câștigat mării și 13 hectare lucrări de dragaj de până la 19 metri în fața cheului. Cele patru proiecte subsecvențe din cadrul proiectului mare sunt construcția cheului de acostare, dana estica și dana vestică, dragajul și racordul utilităților. Teritoriul pe care se va realiza investiția este situat în Portul Constanța, în zona insulei artificiale, cea mai mare parte fiind acvatoriu portuar. Cheul va fi construit din virole de beton armat de 100 t/buc., în extremitatea nordică a insulei artificiale, iar legătura între mal și insulă va fi amenajată între taluzul neamenajat în prelungirea danei 85 și pintenul de pe mal până în zona de nord-vest a insulei.

Cheul și platformele portuare sunt bunuri nou create și sunt de utilitate publică. 100 de oameni vor lucra la realizarea acestui cheu. Finanțarea obiectivului de investiții se face din fonduri europene externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020), și din surse proprii.

Această nouă investiție va deservi viitoarea platformă industrială din port, care se prefigurează a apărea în următorii ani. După cum spune Dan Tivilichi, director general al APM Constanța, portul are ambiția de a deveni numărul 1 la Marea Neagră în ceea ce privește comerțul cu produse energetice.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

EXPRESS SUD-EST

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Jeg, gargară și greață

Ieri mi-a fost extrem de rău și nu am văzut „dezbaterea candidaților” de pe Digi24 . Am văzut-o abia azi și mi s-a făcut greață. George Simion nu a plecat mai devreme de la „dezbaterea candidaților”. A stat până la sfârșit. Până la sfârșitul ideilor sale. Care idei E una: a doua venire a lui Călin Georgescu pe pământ. Cu mers legănat de zici că i-a înfundat mielul colonul, cu o mimică de eliberat condiționat, e un tăntălău violent și cam atât. A plecat la fel de legănat și cu burta în față cum a venit, luându-și de mână ”femeia lui”, urmat de profitori. https://expresssud-est.ro/editorial/republica-de-la-ploiesti/ Crin Antonescu a venit cu altă față. Odihnit, cu ochii neinjectați, pus pe glume de tip Ponta –...

Dezvăluiri

Alexandru Vasile, judecătorul cu anularea deciziei CCR, a fost detașat la Ministerul Justiției în mandatele a cinci miniștri și voia să revină în minister...

Alexandru Vasile, judecătorul care a dat sentința bizară de suspendare a deciziei Curții Constituționale privind anularea alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie 2024, este magistrat în cadrul Curții de Apel Ploiești. Dosarul a fost deschis de o femeie, Gheorghița Popescu, înregistrat în 10 aprilie și soluționat două săptămâni mai târziu. Decizia lui Alexandru Vasile nu este definitivă și poate fi atacată la Înalta Curte de Casație și Justiție, citește mai multe detalii pe G4Media. Printr-o adresă din 23 decembrie 2020, Ministerul Justiției a cerut...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Ținutul Buzăului. Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul!

Avem o țară frumoasă, cu minunății pe care nu știm cum să le arătăm străinilor, la care ajungem greu, pentru că nu construim autostrăzi. Nici măcar nu ne asfaltăm drumurile… Fără strategii, fără promovare, doar cu planuri care rămân pe hârtie și bani cheltuiți fără rost, România rămâne o comoară îngropată adânc în nepăsarea celor care o conduc. Astăzi, EXPRESS SUD-EST vă arată provocările prin care trece un turist care vrea să vadă minunile din Ținutul Buzăului despre care...

- A word from our sponsor -

EXPRESS SUD-EST

Filip Andrei Ciolacu a ajuns medic la București, în departamentul lui Rafila, deși a luat notă mică la rezidențiat și fusese repartizat în Tg....

La examenul de rezidențiat, fiul lui Ciolacu a ocupat locul 4.503 din 6.243 de candidați. Punctajul lui: 579. Punctajul minim de trecere: 562. Cu toate astea, Filip Andrei Ciolacu a ajuns la Spitalul „Matei Balș”, din Capitală, sub coordonarea ministrului Alexandru Rafila, dezvăluie snoop.ro. Filip Andrei Ciolacu a fost repartizat, conform punctajului, la Târgu Mureș. Apoi, medicul s-a detașat în București, la Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”. Potrivit listei oficiale a UMF, în spitalul Balș, singurul coordonator de...