luni, 22 aprilie 2024
9.6 C
Buzău

România

9.6 C
Buzău
luni, 22 aprilie 2024
9.6 C
Buzău
Ești aiciDezvăluiriMoscova și PSD și-au întins antenele! Stațiile locale Antena 1 devin posturi...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Moscova și PSD și-au întins antenele! Stațiile locale Antena 1 devin posturi regionale Antena 3. RAPORT EAST CENTER ŞI UKRAINE PRISM: Antena 3 şi România TV fac jocurile Moscovei

Gata, stimați telespectatori, s-a rezolvat beleaua: cică, gorneta de fakenews-uri a partidoiului lui Dragnea Teleormăneanul a fost, în sfârșit, desfundată, adică, s-a înmulțit. Înainte de campania electorală pentru alegerile europarlamentare, Antena 3 devine singura televiziune de știri cu stații locale, după ce le-a preluat pe cele ce aparțineau postului Antena 1.

Nouă stații regionale Antena 1 vor deveni stații Antena 3 şi vor transmite, în cea mai mare parte, programele stațiilor de la București, dar vor avea şi program propriu. Este vorba despre stațiile din Brașov, Călărași, Constanţa, Deva, Iași, Pitești, Ploiești, Slobozia şi Târgul Mureș. 

fake news antena 3
Propagandă cu damf de Putin(ă)

Pe de altă parte, reprezentanții trustului Antena Group au decis să renunțe la două dintre licențele regionale, respectiv Antena 1 Cluj-Napoca şi Antena 1 Arad, care își vor înceta emisia. Prin această mutare, Antena 3 devine singura televiziune de știri cu stații locale, după ce Digi24 a decis să închidă posturile din teritoriu. În plus, schimbarea vine fix înainte de campania pentru alegerile europarlamentare.

Antena 3 şi România TV, promotorii știrilor false

Conform unui studiu întocmit de think-thank-ul polonez EAST Center și ONG-ul Ukranian Prism în perioada mai 2017 – mai 2018, în România există 71 de site-uri de știri care folosesc intens informațiile false. Printre acestea, autorii lucrării au inclus şi site-urile de știri ale televiziunilor Antena 3 şi România TV, precum şi stiripesurse.ro şi dcnews.ro

Citește și: Adina Florea, reclamată la Secția de investigare a infracțiunilor din justiție pentru divulgare de informații. SS-ul condus de Florea o anchetează pe Kovesi pentru exact aceeași infracțiune

Autorii documentului susțin că „știrile prezentate de aceste site-uri web şi preluate de cele două posturi de televiziune sunt similare şi variază de la paleta naționalistă la o campanie anti UE, anti NATO şi anti SUA, spunând despre țara noastră că este o colonie, un vasal sau o marionetă a puterilor occidentale, a decadenței acestuia. Totodată, sunt criticate valorile occidentale cum ar fi capitalismul, globalizarea, ideea de corectitudine politică, minoritățile, drepturile de gen etc. Valorile şi principiile occidentale sunt analizate în opoziție evidentă cu societatea românească ilustrată ca titulară a valorilor adevărate tradiționale, religioase şi morale”.

În studiu se afirmă că toate aceste știri false urmează „foaia de parcurs” stabilită de mașina de propagandă de la Kremlin şi vizează crearea în rândul populației a unei stări psihologice de paranoia cu privire la partenerii euro-atlantici.

Citește și: Laura Codruța Kovesi poate participa în continuare la procedura pentru ocuparea fotoliului de șef al Parchetului European. Curtea Supremă a anulat măsura controlului judiciar impus de SS-ul lui Dragnea

În document se mai spune că, pe lângă propaganda rusă, știrile false sunt furnizate şi de unii politicieni din coaliția de guvernământ, pentru a-şi justifica acțiunile politice controversate, susținând că o fac din dorința de a proteja poporul de interesele companiilor multinaționale occidentale, care i-ar exploata pe românii simpli și decenți. În acest context amintim campania de dezinformare de la Antena 3 şi România TV, ce, în emisiunile în care au fost prezenți Liviu Dragnea – șeful PSD, Olguța Vasilescu – Ministrul Muncii şi Justiției Sociale şi Eugen Teodorovici – Ministrul de Finanțe, au susținut că șefii companiilor multinaționale îi obligă pe angajați să participe la protestele din Piața Victoriei şi că nu doresc să mărească salariile, în condițiile în care cele mai bune remunerații din țara noastră sunt plătite tocmai de aceste companii.

Campania anti-UE

Un alt aspect devoalat de cei de la East Center şi Ukraine Prism este referitor la mesajele media împotriva Uniunii Europene. Conform autorilor studiului, în ultima vreme în cadrul emisiunilor realizate de Antena 3 și România TV, anumiți specialiști și analiști politici susțin că aderarea la UE a fost de fapt o eroare şi că Mecanismul de Cooperare şi Verificare şi eforturile anticorupție întreprinse de România în ultimii ani sunt doar instrumente de intervenție străină de către puterile occidentale.

Citește și: Spre viitor, mergând înapoi! Despre cum s-a scurs timpul istoriei noastre, vreme de vreo treizeci de ani, înainte, adică înapoi

Menționăm că la aceste păreri achiesează de multe ori şi politicienii care participă la aceste emisiuni și care susțin că nici Comisia de la Bruxelles şi nici aliații din NATO (vedeți cazul scrisorii întocmite de cei 12 ambasadori) nu trebuie să intervină în problemele interne ale României, probleme care însă afectează grav statul de drept, democrația şi libera exprimare (vezi cazul intervenției violente a Jandarmeriei la mitingul din 10 august).

În studiu se mai spune că, pentru a da un sens atacurilor, propaganda a identificat în ultimul an trei dușmani politici: președintele Klaus Iohannis, fosta șefă a DNA, Laura Codruța Kovesi şi Hans Klemm, ambasadorul SUA în România. Conform autorilor, Klaus Iohannis şi Codruța Kovesi nu au fost aleși aleatoriu de posturile de propagandă, deoarece ambii susțin valorile şi principiile NATO şi ale UE. Ei susțin că, în această strategie de demonizare a liderilor pro-occidentali, a fost inclus şi fostul comisar european pe agricultură, fostul prim-ministru Dacian Cioloș despre care Antena 3 și România TV au susținut că este fiul nelegitim al lui George Soros.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Ion Chiaburu din Cislău, despre alegeri

Ion Chiaburu, așa-l știa lumea în Cislău, ca pe unul din neamul lui Chiaburu, cu toate că ăștia n-au avut de niciunele niciodată, cum sunt cei din neamul lui Gică Boieru la care ei au tot fost slugi mai toată viața, chiar dacă numele de familie era Chiaburu… Trag mai mereu câte o fugă pe la Cislău, locul nașterii mele. Odată, parcă în urmă cu vreo trei-patru ani, abia coborât din tren, am dat nas în nas cu Ion Chiaburu. Cu o sacoșă în mână, având îndesate în ea pijamaua și alte mărunțișuri, fostul meu vecin, Ion Chiaburu, așa-l știa satul, ca unul din neamul lui Chiaburu, cu toate că ăștia n-au avut de niciunele niciodată, cum sunt cei din neamul...

Dezvăluiri

Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, prins cu pantalonii-n vrie, în plină primărie

La Buzău, ANI, ca și DNA de altfel, se face că plouă. Dacă o dată la câțiva ani mai cade câte un penal din greii județului, este pentru că, din când în când, ANI ori DNA trebuie să se facă_că lucrează, vorba aia celebră de la loviluția din 89. Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, umblă cu pantalonii incompatibilității în vine prin primărie, dar conform legilor PSD în baza cărora funcționează instituțiile amintite mai sus, nimeni nu vede, nimeni nu...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Doi oameni de afaceri reţinuţi și doi directori din companii de stat, sub control judiciar

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Procurorii DNA au reținut pe 8 februarie, pentru 24 de ore, doi oameni de afaceri pe care îi acuză de săvârșirea unor infracțiuni de dare de mită, trafic și cumpărare de influență și deturnare a unor licitații publice. În dosar sunt cercetate şi directorii CET Sud şi Electrocentrale Rovinari. Iată că și ”băieții deștepți” din energie sunt călcați de DNA. Pe când și un dosar cu șmecheriile samsarilor din domeniul furnizării energiei electrice? https://expresssud-est.ro/editorial/de-doi-bani-speranta-vine-primavara-traiasca-stevia/ Un...

- A word from our sponsor -

spot_img

Gura Teghii. Cu drag de deasupra lumii

Înfiptă în coasta cea mai de miazănoapte a Buzăului, la hotarele Vrancei și Covasnei, vatra comunei Gura Teghii a fost chiar sub Piatra lui Vișan, unde se unesc cele două Bâsce, aproape de locul unde odată se ținea „înțărcatul mieilor”, străbunul ritual tracic de urcare a turmelor spre pășunile din munți. Şi mai sunt ritualuri vechi: "Noaptea oilor", când baciul stă de veghe până în zorii zilei, invocând duhuri şi pândind pe cer constelația "Ciobanul cu oile şi câinii",...