marți, 15 octombrie 2024
13.9 C
Buzău

România

13.9 C
Buzău
marți, 15 octombrie 2024
13.9 C
Buzău

Consiliul Judeţean Buzău transformă o școală din Smeeni în...

Consiliul Judeţean Buzău este implicat într-un proces administrativ pentru identificarea a două locaţii/imobile, eliberate de sarcini administrative, care ar putea face obiectul reorganizării structurale...
Ești aiciSocialAtenție, să nu rămâneți fără mașini! Ce gest nu trebuie să faceți....

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Atenție, să nu rămâneți fără mașini! Ce gest nu trebuie să faceți. Sute de români au pățit-o

Faptul că cetățenii tuturor orașelor din țară suferă din cauza lipsei locurilor de parcare nu este o notate pentru nimeni. În Capitală pietonii sunt obligați de multe ori să meargă pe șosea, să se expună accidentelor rutiere, pentru că pe trotuare sunt parcate mașini.

Acesta este şi motivul pentru care un parlamentar propune ca toate mașinile parcate pe trotuar să poată fi ridicate de autorități. Problema este faptul că, în niciun oraș din țară, șoferii nu nu prea au alte locuri în care să-şi lase mașina. În Capitală, pentru fiecare loc de parcare se bat 5 mașini în fiecare zi.

Citește și: PENSII! Ce se va întâmpla cu pensiile dumneavoastră. PSD a lămurit-o: pe hârtie lucrurile sunt clare. 

Un deputat USR susţine că a găsit rezolvarea problemei. Vrea să modifice Codul Rutier pentru că, în momentul de față, legea le permite polițiștilor să ceară ridicarea unei mașini doar dacă blochează șoseaua, nu şi trotuarul.

„Poliția nu poate face nimic în prezent şi sunt situații când se poate bloca accesul într-un spital sau unități de învățământ. În toate aceste situații, poliția poate să pună o amendă în parbriz, dar nu poate face nimic pentru a înlătura efectiv pericolul. Lipsa locurilor de parcare este o problemă reală. Asta nu înseamnă că unii dintre noi trebuie să-i chinuim pe ceilalți”, Cătălin Drulă, deputat USR.

Citește și: Modificări legislative pentru Delta Dunării. Ce reguli vor fi de acum pentru sănătatea mediului

Șoferii, cei pe care îi afectează direct propunerea parlamentarului, nu sunt de acord.

În București, circulă în fiecare zi peste un milion de mașini. Locuri de parcare sunt de 5 ori mai puține, aproximativ 200.000, iar parcări subterane sau supraterane găsim doar în zonele centrale din Capitală. Acolo, tarifele pornesc de la trei lei pe oră şi pot ajunge chiar şi la 10 lei pentru 60 de minute de parcare.

Primăria Capitalei a anunțat vineri seara o dată pentru intrarea în vigoare a proiectului privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.

Citește și: Constanța. Radu Mazăre și Cristi Borcea condamnați definitiv, joi seară, în dosarul retrocedărilor ilegale de terenuri

Viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, a declarat, vineri, că proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ar putea intra în vigoare în primăvară, după ce va intra în plen pe data de 20 februarie. Taxa pentru recuperarea unei mașini ridicate ajunge la 500 de lei.

Proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe marile bulevarde ale Capitalei a fost dezbătut, vineri, la Primăria Capitalei.

Citește și: Șoc pentru PSD! Kovesi ar putea fi favorita Franței şi Germaniei în cursa pentru șefia Parchetului European, asta deși au fiecare câte un candidat propriu rămas în cursă

Potrivit viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu, acest nou regulament ar putea intra în vigoare din primăvară, scrie Mediafax.

„În regulament există doar rețeaua de bulevarde a Municipiului București, care vascularizează atât drumurile, cât şi accesul către serviciile public-sociale. Nu va fi ceea ce am declinat, de afaceri ale unor sectoare sau companii. Operatorul va fi public, o societate comercială a municipiului București.

Nu este o vânătoare a cetățenilor, a șoferilor care își lasă mașinile la voia întâmplării. Este vorba de descurajarea prin decizii ferme şi măsuri obiective ale unor astfel de situații. Se pot ridica mașinile de pe pista de biciclete, nu de pe trotuar. Poate fi sancționat cel care a parcat pe trotuar de către polițiștii rutieri”, a declarat, vineri, Aurelian Bădulescu, la Primăria Capitalei.

Citește și: Buzău, Simileasca și PSD. Buzăurile din lăuntrul și din afara sufletului meu

„Pe 20 februarie va intra proiectul în plen, așteptăm 10 zile ca să fie publicat în Monitorul Oficial, așteptăm şi punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care credem că în maximum 30 de zile (în primăvară – n.r.) vom avea acest regulament în vigoare”, mai susţine Bădulescu.

Pe site-ul Primăriei București a fost publicat, în decembrie, un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din rețeaua principală de străzi a municipiului București.

De această operațiune se va ocupa Compania Municipală Managementul Transportului București S.A., iar activitatea va avea loc 24 din 24 de ore.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

BIȘNIȚARI DE SIMILEASCA

N-am crezut niciodată că viața politico-socială a unui țărișoare precum Românica poate ajunge să semene cu bălăcăreala promiscuă a unor țațe de Simileasca. Şi încă Simileasca are un avantaj: are regulile ei, ștaiful ei şi, mai ales, locul ei. Nu se dă drept altceva decât este. Or sunt zile când, privind de la Primăria Buzău, sau răsfoind ziarele lu’ Toma de la primărie ori ale lui Neagu de la CJ, mi se pare că m-am născut într-o țărișoară incertă, fără legi, fără consistență, fără sens: un fel de șir de căruțe cu coviltir, cu o șleahtă de bulibași care joacă barbut continuu, nemaiștiind când e zi și noapte. Mi-e scârbă și sunt trist. Trist pentru că niște bișnițari de Simileasca...

Dezvăluiri

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Teodorescu, le au cu statul

Suma astronomică a contractelor pe care firmele președintelui Consiliului Județean Tulcea, pesedistul Horia Tedorescu, le au cu statul: 32 de milioane de lei, doar în ultimii doi ani. Majoritatea contractelor sunt cu primării din propriul județ. Teoretic, primăriile nu au o relație de subordonare cu Consiliul Județean, dar localitățile mici, care nu dispun de bani suficienți, depind de sumele dirijate de Consiliul Județean. În total, contractele care figurează în declarația de interese a lui Teodorescu sunt de 55 de milioane de lei. Aproape...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...