Linia ferată de mare viteză Ploiești – (Vicșani) va fi inclusă pe lista marilor proiecte strategice care vor fi construite în parteneriat public-privat, potrivit unui proiect de Hotărâre publicat de Comisia Națională de Strategie şi Prognoză.
„Prin prezentul proiect de hotărâre se propune completarea listei proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite şi atribuite în parteneriat public-privat de către Comisia Națională de Strategie şi Prognoză, în calitate de unitate centrală de fundamentare şi atribuire pentru proiectele strategice de investiții realizate între sectorul public şi unul sau mai mulți parteneri privați, cu un proiect strategic din domeniul de infrastructură de transport feroviară, şi anume «Linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani)»”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Citește și: Acuzații extrem de grave lansate la adresa liderului PSD, Liviu Dragnea. „Copiii” pentru care taie bugetul serviciilor secrete sunt, în fapt, patronii unei firme israeliene
Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern, linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani) va asigura reducerea timpului de legătură dintre capitală şi principalele orașe/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Iași, Suceava etc. De asemenea, se va crea posibilitatea realizării unor conexiuni cu Republica Moldova şi Ucraina.
Realizarea liniei ferate de mare viteză, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în lungime de aproximativ 505 km (Ploiești – Siret circa 430 km şi Pașcani – Iași circa 75 km), va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători de la transporturile aeriene şi rutiere către transportul feroviar, la atragerea turiștilor, a tinerilor cu înaltă calificare dornici de a lucra în centrele universitare/de cercetare/industriale care există/se vor dezvolta pe traseu, dar şi a investitorilor străini, prin crearea unor sectoare industriale specializate, mai arată proiectul.
Citește și: Municipiul Buzău, sub asediul mafiei închirierilor de locuințe. Ori despre cum mafia din orașul pesedist acționează mână în mână cu agenții Poliției municipale, sub ochii oblăduitori ai ștabilor PSD
„Asigurarea, în cadrul proiectului de parteneriat public – privat, inclusiv cu dotarea de material rulant modern, de ultimă generație, va atrage după sine sporirea calității serviciilor şi a siguranței călătorilor şi a mărfurilor în transportul feroviar, concomitent cu reducerea consumului de energie electrică, dar şi crearea de noi locuri de muncă”, potrivit documentului.
Comisia de Prognoză estimează că construcția şi operarea liniei feroviare se va face de către operatorul privat pe o perioadă de 20 de ani, din care 4 ani proiectare şi construcție, perioadă în care investitorul privat va obține venituri atât din taxa de utilizare a căii ferate şi din operarea propriu zisă, cât şi din subvenții acordate de stat.