marți, 25 martie 2025
13.6 C
Buzău

România

13.6 C
Buzău
marți, 25 martie 2025
13.6 C
Buzău

Revoltă la Focșani. Cristi Misăilă a pus taxă pe...

O taxă specială introdusă de primarul Cristi Misăilă la Focșani a creat revoltă în rândul localnicilor: impozitul pe iluminatul public. Mulți locuitori consideră taxa abuzivă,...
Ești aiciLA ZIAutostrada Moldova nu se simte deloc bine. Risc major de ratare a...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Autostrada Moldova nu se simte deloc bine. Risc major de ratare a finanțării

Autostrada Moldova este în risc major de ratare a finanțării. Două loturi importante sunt la a treia amânare a termenului de atribuire a licitației.

Autostrada Moldova a duetului PSD-PNL nu se simte deloc bine. La Buzău, lotul buclucaș este lotul 3 Pietroasele – Buzău din autostrada A7. Nici la această dată nu a fost semnat contractul. După contestații peste contestații și întârzieri foarte mari, epopeea lotului 3 au Autostrăzii Moldovei, de la Pietroasele la Buzău, continuă.

Autostrada Moldova – A7 Ploieşti-Buzău, lotul 3, ultimul sector PNRR fără constructor. Turcii au fost desemnaţi din nou câştigători pentru cei 14 kilometri

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a desemnat luni constructorul pentru singurul lot rămas neatribuit și pe care nu se lucrează. O firmă din Turcia, care a mai fost desemnată câștigătoare și în trecut și care s-a aflat și printre contestatarii din cauza cărora s-a bătut pasul pe loc, ar trebui să se ocupe de lucrări. Contractul nu poate fi însă semnat pentru moment, întrucât CNAIR trebuie să aștepte termenul legal de 10 zile, în care desemnarea de astăzi poate fi contestată.

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice. O minune ascunsă de o infrastructură jalnică

Potrivit reprezentanților CNAIR, au trecut deja mai bine de doi ani de la momentul în care a fost lansată licitația.

”Licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a mai fost desemnată câștigătoarea acestui contract în urma cu un an (27 octombrie 2022), dar rezultatul a fost de asemenea contestat”, a precizat directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Autostrada Moldova față în față cu ratarea finanțării

Pe lângă problemele de la Lotul 3, nici lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, inclus pentru finanțare europeană și care trebuie finalizat până în vara anului 2026, nu se simte prea bine.

Cislău, mica Românie a PSD Buzău. De ce n-am scris până azi despre Cislău, comuna mea natală, pe EXPRESS SUD-EST

Cu 6 luni de întârziere în etapa de licitație plus 30 luni de execuție de la eliberarea Ordinului de Începere Lucrări, termenul de finalizare e greu de păstrat în grafic. Termenul inițial pentru evaluarea calificării ofertei, evaluarea tehnică și financiară a fost 24 mai 2023. Ulterior, acesta s-a amânat pentru luna septembrie, apoi pentru 19 octombrie 2023, ca acum să avem un nou termen – 17 noiembrie 2023.

Moldova este, în continuare, singura regiune istorică din România în care nu s-a dat în folosință vreun segment de autostradă

„Avertizăm public atât CNAIR, cât şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii că fereastra de oportunitate a finalizării etapei de Proiectare + Execuție pentru capătul vestic reprezentând 24,4 km de drum rapid se restrânge foarte mult în scenariul fără contestații”, transmit activiștii de la asociația civică „Moldova vrea autostradă”.

Spitalul Județean Buzău, mediocritatea și nepăsarea. Cel mai bun doctor buzoian rămâne tot trenul de București…

„România şi regiunea Moldovei au șansa unor finanțări din fonduri europene. Acestea sunt disponibile cu respectarea unor termene foarte clare, asumate în mod oficial de către autorități şi de Guvernul României. Solicităm public urgentarea tuturor etapelor procedurale şi reluarea întocmai şi la timp a ședințelor de progres”, solicită asociația civică „Moldova vrea autostradă”.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

1 COMENTARIU

  1. Ca la noi doar bucățele de autostradă aici este un mare semn de întrebare. Evident vedem cu toții că nu se poate circula pe un segment întreg de autostradă oare de ce ?în România a costat cel mai mult km de autostradă și ăia făcuți de rahat fără parcare în caz de urgență trebuie să stai pe banda de urgență și s-a văzut câte persoane au murit din cauză că ,dacă rămâi în pană poți să îți lași pielea acolo .RUȘINE la toți tâlharii care au guvernat România

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Bolojan și „mănăstiruțele” din PNL

Eram convins că toate reformele începute de Ilie Bolojan atât în PNL, dar şi la locul de muncă din Senat, nu vor fi primite cu aplauze nici măcar în propriul partid. Mă aşteptam însă ca, o perioadă de timp, cârcotelile să aibă loc pe la colţuri, prin birturi conspirative sau prin vreo toaletă frumos mirositoare din Bruxelles. Fiindcă PNL-iştii au mare nevoie de Bolojan, măcar la nivel de imagine, fostul primar al Oradiei scoţându-i pur şi simplu din gunoi, după calamitatea de la alegerile prezidenţiale. Iată, însă că deja o voce s-a ridicat public împotriva lui Bolojan, şi încă pe un ton foarte vehement, ca să nu spun mitocănesc. Mă refer la Silviu Mănăstire, fost secretar general adjunct al PNL...

Dezvăluiri

Răzvan Leu, din Buzău, și țeapa justițiarului Călin Georgescu

Iese la iveală încrengătura din spatele lui Călin Georgescu. Candidatul la Cotroceni, care a raportat „zero costuri" pentru promovare, s-a ales cu plângere penală la DIICOT, pentru înșelăciune. Concret, un om de afaceri din Buzău îi acuză pe Călin Georgescu și pe un apropiat al acestuia, Ionel Rusen, că l-au escrocat cu suma de 1,1 milioane de euro și că banii ar fi fost folosiți pentru a finanța campania electorală a lui Georgescu. Răzvan Leu a depus, la începutul anului,...
spot_img

REPORTAJ

Cislău – osul domnesc...

Ieșim din Buzău și  intrăm în șerpuirea scâncită a câmpiei buzoiene în jurul râului cu același nume. E ca și cum Bărăganul n-ar vrea să se despartă de noi, agățându-se de gâtul bietei ape și sufocând-o într-o ultimă îmbrățișare. Mergem spre Cislău, o comună al cărei nume are o rezonanță stranie. Mașina în care suntem este condusă de nea Gigi, un moldovean stabilit în Buzău și care se apropie bine de 60 de ani. Ca orice șofer care se respectă, nea Gigi este „omul enciclopedie”. Răspunde la întrebări, dar ...

Herghelia Cislău, o comoară națională

Herghelia Cislău, cu o istorie de peste un secol în care a servit armatei, a cunoscut un declin în timpul Primului Război Mondial şi o perioadă de glorie în anii '30 când a devenit centru de formare şi perfecţionare pentru echipa sportivă a României, este locul în care se găseşte armăsarul Pur sânge englez Fronzen Fire, adus din îndepărtata Irlandă de Irina Vlăducă Marghiloman, strănepoata marelui om politic şi 'părinte' al hipismului românesc, Alexandru Marghiloman. Potrivit...

Anchete

Dumitru Mitroiu, fostul primar din Cislău, la un pas de pușcărie. Ce acuzații i se mai aduc

Dumitru Mitroiu, fostul primar din Cislău, a fost trimis în judecată, alături de un consilier PSD al comunei, după ce din fondurile primăriei ar fi fost achitată contravaloarea energiei electrice consumate de o societate economică aparținând consilierului local, în cuantum de peste 66.000 lei. Potrivit Parchetului de pe lângă Tribunalul Buzău, Dumitru Mitroiu și respectivul consilier PSD al comunei Cislău au fost trimiși în judecată pentru infracțiunile de delapidare şi complicitate la delapidare. Dumitru Mitroiu a plătit facturile unui asociat în...

- A word from our sponsor -

spot_img

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...