miercuri, 17 aprilie 2024
21.9 C
Buzău

România

21.9 C
Buzău
miercuri, 17 aprilie 2024
21.9 C
Buzău
Ești aiciLA ZIAutostrada Moldova nu se simte deloc bine. Risc major de ratare a...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Autostrada Moldova nu se simte deloc bine. Risc major de ratare a finanțării

Autostrada Moldova este în risc major de ratare a finanțării. Două loturi importante sunt la a treia amânare a termenului de atribuire a licitației.

Autostrada Moldova a duetului PSD-PNL nu se simte deloc bine. La Buzău, lotul buclucaș este lotul 3 Pietroasele – Buzău din autostrada A7. Nici la această dată nu a fost semnat contractul. După contestații peste contestații și întârzieri foarte mari, epopeea lotului 3 au Autostrăzii Moldovei, de la Pietroasele la Buzău, continuă.

Autostrada Moldova – A7 Ploieşti-Buzău, lotul 3, ultimul sector PNRR fără constructor. Turcii au fost desemnaţi din nou câştigători pentru cei 14 kilometri

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a desemnat luni constructorul pentru singurul lot rămas neatribuit și pe care nu se lucrează. O firmă din Turcia, care a mai fost desemnată câștigătoare și în trecut și care s-a aflat și printre contestatarii din cauza cărora s-a bătut pasul pe loc, ar trebui să se ocupe de lucrări. Contractul nu poate fi însă semnat pentru moment, întrucât CNAIR trebuie să aștepte termenul legal de 10 zile, în care desemnarea de astăzi poate fi contestată.

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice. O minune ascunsă de o infrastructură jalnică

Potrivit reprezentanților CNAIR, au trecut deja mai bine de doi ani de la momentul în care a fost lansată licitația.

”Licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a mai fost desemnată câștigătoarea acestui contract în urma cu un an (27 octombrie 2022), dar rezultatul a fost de asemenea contestat”, a precizat directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Autostrada Moldova față în față cu ratarea finanțării

Pe lângă problemele de la Lotul 3, nici lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, inclus pentru finanțare europeană și care trebuie finalizat până în vara anului 2026, nu se simte prea bine.

Cislău, mica Românie a PSD Buzău. De ce n-am scris până azi despre Cislău, comuna mea natală, pe EXPRESS SUD-EST

Cu 6 luni de întârziere în etapa de licitație plus 30 luni de execuție de la eliberarea Ordinului de Începere Lucrări, termenul de finalizare e greu de păstrat în grafic. Termenul inițial pentru evaluarea calificării ofertei, evaluarea tehnică și financiară a fost 24 mai 2023. Ulterior, acesta s-a amânat pentru luna septembrie, apoi pentru 19 octombrie 2023, ca acum să avem un nou termen – 17 noiembrie 2023.

Moldova este, în continuare, singura regiune istorică din România în care nu s-a dat în folosință vreun segment de autostradă

„Avertizăm public atât CNAIR, cât şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii că fereastra de oportunitate a finalizării etapei de Proiectare + Execuție pentru capătul vestic reprezentând 24,4 km de drum rapid se restrânge foarte mult în scenariul fără contestații”, transmit activiștii de la asociația civică „Moldova vrea autostradă”.

Spitalul Județean Buzău, mediocritatea și nepăsarea. Cel mai bun doctor buzoian rămâne tot trenul de București…

„România şi regiunea Moldovei au șansa unor finanțări din fonduri europene. Acestea sunt disponibile cu respectarea unor termene foarte clare, asumate în mod oficial de către autorități şi de Guvernul României. Solicităm public urgentarea tuturor etapelor procedurale şi reluarea întocmai şi la timp a ședințelor de progres”, solicită asociația civică „Moldova vrea autostradă”.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

spot_img

1 COMENTARIU

  1. Ca la noi doar bucățele de autostradă aici este un mare semn de întrebare. Evident vedem cu toții că nu se poate circula pe un segment întreg de autostradă oare de ce ?în România a costat cel mai mult km de autostradă și ăia făcuți de rahat fără parcare în caz de urgență trebuie să stai pe banda de urgență și s-a văzut câte persoane au murit din cauză că ,dacă rămâi în pană poți să îți lași pielea acolo .RUȘINE la toți tâlharii care au guvernat România

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Ion Chiaburu din Cislău, despre alegeri

Ion Chiaburu, așa-l știa lumea în Cislău, ca pe unul din neamul lui Chiaburu, cu toate că ăștia n-au avut de niciunele niciodată, cum sunt cei din neamul lui Gică Boieru la care ei au tot fost slugi mai toată viața, chiar dacă numele de familie era Chiaburu… Trag mai mereu câte o fugă pe la Cislău, locul nașterii mele. Odată, parcă în urmă cu vreo trei-patru ani, abia coborât din tren, am dat nas în nas cu Ion Chiaburu. Cu o sacoșă în mână, având îndesate în ea pijamaua și alte mărunțișuri, fostul meu vecin, Ion Chiaburu, așa-l știa satul, ca unul din neamul lui Chiaburu, cu toate că ăștia n-au avut de niciunele niciodată, cum sunt cei din neamul...

Dezvăluiri

Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, prins cu pantalonii-n vrie, în plină primărie

La Buzău, ANI, ca și DNA de altfel, se face că plouă. Dacă o dată la câțiva ani mai cade câte un penal din greii județului, este pentru că, din când în când, ANI ori DNA trebuie să se facă_că lucrează, vorba aia celebră de la loviluția din 89. Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, umblă cu pantalonii incompatibilității în vine prin primărie, dar conform legilor PSD în baza cărora funcționează instituțiile amintite mai sus, nimeni nu vede, nimeni nu...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Doi oameni de afaceri reţinuţi și doi directori din companii de stat, sub control judiciar

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Procurorii DNA au reținut pe 8 februarie, pentru 24 de ore, doi oameni de afaceri pe care îi acuză de săvârșirea unor infracțiuni de dare de mită, trafic și cumpărare de influență și deturnare a unor licitații publice. În dosar sunt cercetate şi directorii CET Sud şi Electrocentrale Rovinari. Iată că și ”băieții deștepți” din energie sunt călcați de DNA. Pe când și un dosar cu șmecheriile samsarilor din domeniul furnizării energiei electrice? https://expresssud-est.ro/editorial/de-doi-bani-speranta-vine-primavara-traiasca-stevia/ Un...

- A word from our sponsor -

spot_img

Gura Teghii. Cu drag de deasupra lumii

Înfiptă în coasta cea mai de miazănoapte a Buzăului, la hotarele Vrancei și Covasnei, vatra comunei Gura Teghii a fost chiar sub Piatra lui Vișan, unde se unesc cele două Bâsce, aproape de locul unde odată se ținea „înțărcatul mieilor”, străbunul ritual tracic de urcare a turmelor spre pășunile din munți. Şi mai sunt ritualuri vechi: "Noaptea oilor", când baciul stă de veghe până în zorii zilei, invocând duhuri şi pândind pe cer constelația "Ciobanul cu oile şi câinii",...