joi, 11 iulie 2024
29.6 C
Buzău

România

29.6 C
Buzău
joi, 11 iulie 2024
29.6 C
Buzău
Ești aiciLA ZIAutostrada Moldova nu se simte deloc bine. Risc major de ratare a...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Autostrada Moldova nu se simte deloc bine. Risc major de ratare a finanțării

Autostrada Moldova este în risc major de ratare a finanțării. Două loturi importante sunt la a treia amânare a termenului de atribuire a licitației.

Autostrada Moldova a duetului PSD-PNL nu se simte deloc bine. La Buzău, lotul buclucaș este lotul 3 Pietroasele – Buzău din autostrada A7. Nici la această dată nu a fost semnat contractul. După contestații peste contestații și întârzieri foarte mari, epopeea lotului 3 au Autostrăzii Moldovei, de la Pietroasele la Buzău, continuă.

Autostrada Moldova – A7 Ploieşti-Buzău, lotul 3, ultimul sector PNRR fără constructor. Turcii au fost desemnaţi din nou câştigători pentru cei 14 kilometri

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a desemnat luni constructorul pentru singurul lot rămas neatribuit și pe care nu se lucrează. O firmă din Turcia, care a mai fost desemnată câștigătoare și în trecut și care s-a aflat și printre contestatarii din cauza cărora s-a bătut pasul pe loc, ar trebui să se ocupe de lucrări. Contractul nu poate fi însă semnat pentru moment, întrucât CNAIR trebuie să aștepte termenul legal de 10 zile, în care desemnarea de astăzi poate fi contestată.

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice. O minune ascunsă de o infrastructură jalnică

Potrivit reprezentanților CNAIR, au trecut deja mai bine de doi ani de la momentul în care a fost lansată licitația.

”Licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a mai fost desemnată câștigătoarea acestui contract în urma cu un an (27 octombrie 2022), dar rezultatul a fost de asemenea contestat”, a precizat directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Autostrada Moldova față în față cu ratarea finanțării

Pe lângă problemele de la Lotul 3, nici lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, inclus pentru finanțare europeană și care trebuie finalizat până în vara anului 2026, nu se simte prea bine.

Cislău, mica Românie a PSD Buzău. De ce n-am scris până azi despre Cislău, comuna mea natală, pe EXPRESS SUD-EST

Cu 6 luni de întârziere în etapa de licitație plus 30 luni de execuție de la eliberarea Ordinului de Începere Lucrări, termenul de finalizare e greu de păstrat în grafic. Termenul inițial pentru evaluarea calificării ofertei, evaluarea tehnică și financiară a fost 24 mai 2023. Ulterior, acesta s-a amânat pentru luna septembrie, apoi pentru 19 octombrie 2023, ca acum să avem un nou termen – 17 noiembrie 2023.

Moldova este, în continuare, singura regiune istorică din România în care nu s-a dat în folosință vreun segment de autostradă

„Avertizăm public atât CNAIR, cât şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii că fereastra de oportunitate a finalizării etapei de Proiectare + Execuție pentru capătul vestic reprezentând 24,4 km de drum rapid se restrânge foarte mult în scenariul fără contestații”, transmit activiștii de la asociația civică „Moldova vrea autostradă”.

Spitalul Județean Buzău, mediocritatea și nepăsarea. Cel mai bun doctor buzoian rămâne tot trenul de București…

„România şi regiunea Moldovei au șansa unor finanțări din fonduri europene. Acestea sunt disponibile cu respectarea unor termene foarte clare, asumate în mod oficial de către autorități şi de Guvernul României. Solicităm public urgentarea tuturor etapelor procedurale şi reluarea întocmai şi la timp a ședințelor de progres”, solicită asociația civică „Moldova vrea autostradă”.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

1 COMENTARIU

  1. Ca la noi doar bucățele de autostradă aici este un mare semn de întrebare. Evident vedem cu toții că nu se poate circula pe un segment întreg de autostradă oare de ce ?în România a costat cel mai mult km de autostradă și ăia făcuți de rahat fără parcare în caz de urgență trebuie să stai pe banda de urgență și s-a văzut câte persoane au murit din cauză că ,dacă rămâi în pană poți să îți lași pielea acolo .RUȘINE la toți tâlharii care au guvernat România

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure!

Când suntem tineri, viața noastră e atât de puternică și bogată, încât ce se întâmplă în exterior pălește. Iar pofta de viață și speranța unor visuri împlinite sunt mult mai puternice decât realitatea înconjurătoare. Totuși, ce se întâmplă în exterior – în cazul nostru orașul Buzău, comunele, județul Buzău – ne influențează viața fără să simțim. Și ajungem să intrăm în viață, în viața aia reală, de după facultate, și să avem de-a face cu toate problemele pe care tinerețea noastră le-a neglijat și care, acuma, pac, ne lovesc frontal. Tinere, averea ta e țara de mâine! Ieși la vot! Nu-i lăsa pe martalogii din PSD să ți-o fure! Chiar dacă azi nu te gândești că vei avea nevoie de...

Dezvăluiri

Sorina Docuz și legăturile periculoase cu comuna Racovițeni din Buzău, epicentrul rețelei de firme care sub protecția premierului Ciolacu sug zeci de milioane de...

O întreagă rețea de indivizi care provin din comuna Racovițeni, județul Buzău, și care are directă legătură cu Sorina Docuz, fosta soție a lui Robert Negoiță și apropiată a premierului Marcel Ciolacu, a primit contracte de la primăria Sector 3 condusă de Robert Negoiță, fostul soț al Sorinei. Numele implicate și firmele din cadrul rețele organizate au fost documentate de G4Media.ro pe parcursul mai multor luni. Un aport esențial l-a avut o sursă apropiată afacerii din Sectorul 3. G4Media a scris că în noiembrie anul trecut, primăria sectorului...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

Nehoiu, orașul cu lacăte pe speranță

Nehoiu, orașul care, înainte de revoluție, era o bijuterie a județului Buzău, trece printr-unul dintre cele mai grele momente ale existenței sale. După ce fabrica de prelucrare a cherestelei Foresta a încăput pe mâinile afaceristului sirian Omar Hayssam, sub oblăduirea prefectului Ion Vasile și a primarului Alexandru Corcodel, orașul s-a prăbușit, scăderea iremediabilă a nivelului de trai aducând sărăcie, șomaj şi lipsa oricărei perspective pentru localnici. Altfel, localitatea în care trăiesc în jur de 14.000 de suflete se află...

- A word from our sponsor -

spot_img

Buzău, orașul înglodat în datorii. Drumul lui Constantin Toma, de la o căruță cu pepeni, la falimentarea unui oraș. Ascensiunea unui escroc

Constantin Toma a pozat, ani de zile, în „milionar”. Să ne aducem aminte cât de mult timp s-a lăudat și s-a folosit de această etichetă ca să se strecoare în Primăria Buzău. Șmecheria a ținut pentru că buzoienii, ca orice alți românii de fapt, preferă să creadă în iluzii şi să uite ce nu le place. În fapt, statutul lui Constantin Toma din top Forbes a ținut doar o vară. Odată cu obținerea funcției de primar al Buzăului, și...