marți, 11 august, 2020
26 C
Buzău
marți, 11 august, 2020
26 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Culisele adoptării tacite în Camera Deputaților a proiectului de lege privind Ținutul...

Culisele adoptării tacite în Camera Deputaților a proiectului de lege privind Ținutul Secuiesc. Ori despre cum era PSD gata, gata să cedeze Ardealul Ungariei, cu ajutorul Guvernului Ludovic Orban și despre circul politic în plină criză de pandemie. Documente

TOPUL DE AZI

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei...

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...

Clanurile interlopilor din Brăila. O inedită hartă a zonelor de influență şi a afacerilor controlate de acestea

De la Revoluție încoace, municipiul Brăila şi-a consolidat an de an „reputația” de cel mai interlop oraș din România,...

Policlinica Nicolae Titulescu (fostă 23 August) din municipiul Buzău, închisă pentru dezinfecție, după confirmarea Covid-19 la medicul neurolog Dorina Murgociu / Întreg personalul a...

Policlinica Nicolae Titulescu (fostă 23 August), cea mai mare unitate de profil din Buzău, a fost închisă pentru dezinfecție, întreg...

PNL, O SCHIMBARE CU ACEEAȘI PUTOARE! Costel Barbu, un penal din Teleorman, a fost numit de Ludovic Orban secretar general-adjunct al guvernului. Barbu...

Costel Barbu, a fost numit joi în funcția de secretar general adjunct al guvernului. Ei, și? Problema e că_Costel...

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Pe mulți români i-a lovit ca un fulger vestea că Ținutul Secuiesc ar putea căpăta autonomie în cadrul statului român. Prin adoptarea tacită a unei astfel de legi, hahalerele aflate în Camera Deputaților au prilejuit poate cea mai neagră și rușinoasă zi din istoria Parlamentului României, atât liderii PSD, cât și cei din PNL ȘTIIND încă din luna martie că se apropie termenul de adoptare tacită, dar s-au făcut că_coronavirus. Altfel spus, un lung șir de bâlbe, acompaniat de „n” interese obscure, au dus la adoptarea tacită a proiectului de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc, în acest circ penalo-politic fiind implicată toată deputățimea din Cameră, în cap cu guvernul PNL.

Documente oficiale dovedesc faptul că, încă din 12 martie 2020, atât Camera Deputaților, cât și Guvernul Orban cunoșteau faptul că proiectul de lege privind  Ținutul Secuiesc urma ca, în 25 martie, să fie aprobat tacit, în situația în care nu era dezbătut în Plenul Camerei Deputaților. Asta, deoarece, la ședința Grupurilor Liderilor din Camera Deputaților, unde a fost ridicată această problemă, a participat, în calitate de invitat, chiar șeful Departamentului guvernamental pentru Relația cu Parlamentul, Nini Săpunaru. Avizul negativ, emis de Guvern cu două luni întârziere și peste termenul-limită de dezbatere a proiectului de lege, a fost transmis, sub semnătura lui Nini Săpunaru, în data de 14 aprilie 2020.

Stenograma ședinței la care a participat și Nini Săpunaru, șeful Departamentului guvernamental pentru Relația cu Parlamentul

Citește și: Iohannis a reușit în doar câteva zile ceea ce nu i-a ieșit nici măcar lui Liviu Dragnea: să destabilizeze partidul de penali al lui Ciolacu! E un cutremur pe ritm de manele în PSD!

Controversatul proiect de lege în discuție a fost introdus pe ordinea de zi a penultimului plen al Camerei Deputaților, dinaintea intrării forțate a Parlamentului în carantină, pe data de 9 martie, aflându-se la poziția 112. În data de 12 martie, la prânz, a avut loc ședința Grupului Liderilor din Camera Deputaților, prezidată de Alfred Simonis, ședință la care a participat, în calitate de invitat, reprezentantul Guvernului Orban care asigură relația cu Parlamentul, secretarul de stat Nini Săpunaru. Este, astfel, imposibil ca Guvernul să nu fi știut că exista riscul ca acest proiect de lege să fie adoptat tacit, nefiind supus la votul plenului.

Conform stenogramei ședinței, deputatul PMP Emil Marius Pașcan a atras atenția că „Este un proiect cu termen care trece de noi în 25 (martie – n.red.); eu vă propun, pentru că nu se știe când vom mai avea plen, PL-x 670 să fie adus de pe poziția 112, să fie adus pe poziția cinci”. Deputatul Varujan Vosganian întreabă „despre ce e vorba în proiect?”, iar Pașcan răspunde: „Este autonomia Ținutului Secuiesc, așa este și… Atenție! Dacă nu-l dezbatem, va trece de noi în 25 și merge la Senat. Și de aceea vă cer… Dar preferați să nu-l discutăm deloc? Aveți ceva…?”. Președintele de ședință, Alfred Simonis, a supus imediat la vot propunerea colegului de la PMP: „Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva? O abținere și un vot împotrivă. Adoptat. Două abțineri”.

Parlamentul și executivul au stat cu „fundul” pe avizul  legii privind Ținutul Secuiesc timp de două luni

Astfel, la plenul obișnuit care trebuia să aibă loc în săptămâna următoare acestei ședințe, proiectul UDMR privind Ținutul Secuiesc urma să fie dezbătut, cu aviz negativ în unanimitate, mai puțin din partea Guvernului, care nu exista la acel moment, printre primele subiecte aflate pe ordinea de zi. Plen al Camerei Deputaților care însă nu a mai putut avea loc, deoarece, în data de 13 martie, Parlamentul României s-a confruntat cu cazul „Chițac”. Singurele întruniri ale plenurilor reunite ale Senatului și Camerei Deputaților au avut loc pe 14 martie, când a fost învestit Guvernul Orban 2, respectiv pe 19 martie, când a fost aprobat primul Decret prezidențial privind instituirea stării de urgență.

autonomia Ținutului Secuiesc
Raportul de respingere adoptat de Guvern a fost înaintată la Camera Deputaților cu două luni întârziere

În aceste condiții, este mai mult decât surprinzător că, deși, încă din data de 23 decembrie 2019, Camera Deputaților a solicitat Guvernului Orban punct de vedere în legătură cu proiectul de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc, cu termen de raport pentru data de 7 februarie, Executivul a răspuns în data de 14 aprilie. Adresa privind raportul de respingere adoptat de Guvern a fost înaintată la Camera Deputaților cu două luni întârziere, sub semnătura secretarului de stat și șef al Departamentului pentru Relația cu Parlamentul, Nini Săpunaru.

Citește și: Marcel Ciolacu și șpaga de partid și de stat. Ori despre cum s-a pricopsit liderul PSD cu un milion de lei, băgând în Parlamentul României un șuț de ustensile medicale din Uniunea Europeană și o fufă care a mai deținut câteva funcții prin guvern în urma șpăgilor date ștabilor zilei

Un alt detaliu extrem de important este faptul că, la Camera Deputaților, Comisia pentru Administrație trebuia să înainteze un raport cu privire la același proiect în data de 20 februarie 2020. Avizul a ajuns la Biroul Permanent, cu propunere de respingere în unanimitate, abia pe data de 4 martie 2020.

În 23 martie, și nu pe 25, proiectul de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc a fost adoptat, tacit, de către Camera Deputaților, ca urmare a depășirii termenului de 45 de zile, prevăzut de art. 75, alineat 2, teza a III-a din Constituția României.

Ce prevedea proiectul

Conform legii adoptate tacit în Camera Deputaților, Ținutul Secuiesc ar fi urmat să cuprindă județele Covasna şi Harghita, precum şi scaunul istoric Mureș, care aparține județului Mureș, cu localitățile aparținătoare ale acestuia. Proiecția reprezentanților maghiari era una de 1 la 1 cu statul român în sensul în care, noua unitate administrativă autonomă, ar fi dispus de un președinte ales prin vot direct, de un guvern, sub denumirea de Comisie de Autoadministrare, de un parlament, sub numele de Consiliu de administrare, de un consiliu județean numit Consiliu de scaun, de primar şi consilii comunale, orășenești sau locale. Practic, administrativ, am fi avut o mini-Românie în România. Autorii legii descriau în detaliu toate atribuțiile acestor instituții care ar fi coordonat viața de acum înainte în regiune.

Citește și: Marcel Vela, fratele geamăn al lui Marian Oprișan. Dezvăluiri terifiante despre cel de-al doilea om din statul român. De ce credem noi că mama lui Oprișan este și mama actualului ministru de interne

Ținutul Secuiesc ar fi fost locul în care cetățenii puteau studia în maghiară, română sau orice altă limbă minoritară, în care numele localităților ar fi fost scris în maghiară sau, la cerere, în orice altă limbă minoritară, în care justiția ar fi fost făcută în maghiară sau, la cerere, în orice altă limbă minoritară. Mai mult, Ținutul Secuiesc ar fi fost locul în care locuitorii puteau să dezvolte programe culturale și educaționale prin care să își promoveze cultura specifică. Nu în ultimul rând, aici copiii ar fi putut studia în limba maghiară, atât în școli de stat cât și în școli private (sâc!). Acum, să mă ierte cititorii dacă greșesc, dar din câte îmi amintesc eu, în România nu a fost niciodată îngrădit unul dintre aceste drepturi pe care autorii legii le consideră fundamentale pentru buna funcționare a acestei noi regiuni autonome.

DE CE AR TREBUI CA ȚINUTUL SECUIESC SĂ FIE AUTONOM?

Într-un stat în care aproape toate minoritățile naționale au reprezentare parlamentară, în care minoritățile primesc fonduri anuale substanțiale pentru promovarea culturii naționale specifice (milioane de euro!), în care toleranța a ajuns la un nivel, zic eu, rezonabil, o astfel de acțiune este o aberație, este condamnabilă pe de-a-ntregul. În condițiile în care, statul român susține comunitatea maghiară, neexistând niciun semn de încercare de asimilare sau mai știu ce (vezi cazul ucrainean!), mi se pare incorect din partea celor care au gândit un astfel să proiect să îl pună în practică.

Fără o poziție fermă, precum cea a Președintelui Iohannis și a Senatului României, accidentul de astăzi s-ar putea repeta, iar rezultatul nu ar fi unul îmbucurător. Trebuie înțeles foarte clar că România este un stat unitar şi indivizibil, iar astfel de jocuri politice nu ar trebui să aibă loc, pentru că nu fac altceva decât să accentueze anumite clivaje şi, doamne ferește, să pornească o serie de conflicte pe care nimeni nu şi le dorește.

Prostia se plătește?

Eu personal prefer să cred că cele întâmplate sunt doar un accident. O prostie generică a actualului Parlament, idioțenia fiind cea care îi definește acut pe politicienii noștri. Închid ochii asupra unui eventual blat între PSD și PNL, „sponsorizat” de interese obscure, chiar şi asupra faptului că Ungaria se implică din ce în ce mai activ în viața politică din România, dar şi asupra faptului că Parlamentul a scăpat printre degete o lege atât de importantă. Poate într-un final, din astfel de greșeli vom învăța ceva. Poate într-un final, pentru unii dragostea de țară va ajunge să fie înaintea intereselor personale. Și poate vom înțelege odată pentru totdeauna că astfel de hahalere nu au ce căuta în forul legislativ al României.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EXPRESS SUD-EST dorește ca acest site să fie un spațiu al discuțiilor civilizate, al comentariilor de bun simț. Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

  1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
  2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătură cu textul. Aceștia pot fi criticați, însă, pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.
Abaterile repetate vor avea drept consecință interdicția accesului la aceasta facilitate a site-ului.

Harta cazurilor de coronavirus din fiecare țară. Graficul îmbolnăvirilor. Statistici

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
5,277,293
167,050
2,722,283
2,387,960
Brazil
3,068,138
102,034
2,163,812
802,292
India
2,328,405
46,188
1,636,614
645,603
Russia
897,599
15,131
703,175
179,293
South Africa
563,598
10,621
417,200
135,777
Mexico
485,836
53,003
327,993
104,840
Peru
483,133
21,276
329,404
132,453
Colombia
397,623
13,154
221,485
162,984
Chile
376,616
10,178
349,541
16,897
Spain
373,692
28,581
0
345,111
Iran
331,189
18,800
288,620
23,769
UK
312,789
46,526
0
266,263
Saudi Arabia
291,468
3,233
255,118
33,117
Pakistan
285,191
6,112
261,246
17,833
Bangladesh
263,503
3,471
151,972
108,060
Argentina
253,868
4,785
181,389
67,694
Italy
251,237
35,215
202,461
13,561
Turkey
243,180
5,873
226,155
11,152
Germany
219,229
9,267
198,900
11,062
France
204,172
30,340
82,836
90,996
Iraq
156,995
5,531
112,102
39,362
Philippines
139,538
2,312
68,432
68,794
Indonesia
128,776
5,824
83,710
39,242
Canada
120,256
8,988
106,524
4,744
Qatar
113,646
188
110,324
3,134
Kazakhstan
100,164
1,269
73,702
25,193
Egypt
95,666
5,035
53,779
36,852
Ecuador
95,563
5,951
78,610
11,002
Bolivia
91,635
3,712
30,823
57,100
Israel
86,147
622
60,055
25,470
China
84,712
4,634
79,284
794
Sweden
83,126
5,770
0
77,356
Ukraine
83,115
1,951
44,934
36,230
Oman
82,050
533
76,720
4,797
Dominican Republic
81,094
1,346
45,666
34,082
Panama
75,394
1,664
49,510
24,220
Belgium
74,620
9,879
17,792
46,949
Kuwait
73,068
486
64,759
7,823
Belarus
69,005
592
65,219
3,194
Romania
63,762
2,764
30,585
30,413
UAE
62,966
358
56,961
5,647
Netherlands
59,973
6,159
0
53,814
Guatemala
56,987
2,222
45,589
9,176
Singapore
55,353
27
50,128
5,198
Poland
52,961
1,821
37,150
13,990
Portugal
52,945
1,761
38,760
12,424
Japan
47,990
1,047
33,058
13,885
Honduras
47,872
1,506
6,649
39,717
Nigeria
46,867
950
33,346
12,571
Bahrain
44,397
165
41,209
3,023
Ghana
41,404
215
39,055
2,134
Armenia
40,593
803
33,157
6,633
Kyrgyzstan
40,455
1,478
32,734
6,243
Afghanistan
37,269
1,344
26,415
9,510
Switzerland
36,895
1,990
32,400
2,505
Algeria
36,204
1,322
25,263
9,619
Morocco
35,195
533
25,385
9,277
Azerbaijan
33,731
495
30,856
2,380
Uzbekistan
31,747
204
23,704
7,839
Serbia
28,497
652
18,965
8,880
Moldova
28,223
857
19,740
7,626
Kenya
27,425
438
13,867
13,120
Ireland
26,801
1,773
23,364
1,664
Venezuela
26,800
229
16,930
9,641
Ethiopia
24,175
440
10,696
13,039
Nepal
23,948
83
16,664
7,201
Costa Rica
23,872
244
7,823
15,805
Austria
22,245
723
20,123
1,399
Australia
21,713
331
12,144
9,238
El Salvador
21,269
570
9,875
10,824
Czechia
18,678
391
13,214
5,073
Cameroon
18,042
395
15,320
2,327
Côte d'Ivoire
16,798
105
13,052
3,641
Denmark
14,959
621
12,988
1,350
Palestine
14,875
103
8,181
6,591
Bosnia
14,708
447
8,411
5,850
S. Korea
14,660
305
13,729
626
Bulgaria
13,512
459
7,980
5,073
Madagascar
13,317
152
11,276
1,889
Macedonia
12,083
529
8,248
3,306
Sudan
12,033
786
6,282
4,965
Senegal
11,380
238
7,449
3,693
Norway
9,712
256
8,857
599
DRC
9,499
225
8,375
899
Malaysia
9,103
125
8,809
169
French Guiana
8,324
49
7,549
726
Zambia
8,275
241
7,004
1,030
Gabon
8,006
51
5,823
2,132
Guinea
7,930
50
6,898
982
Tajikistan
7,871
63
6,653
1,155
Haiti
7,649
183
4,982
2,484
Finland
7,623
333
6,980
310
Paraguay
7,234
82
5,276
1,876
Luxembourg
7,216
121
6,170
925
Lebanon
7,121
87
2,377
4,657
Albania
6,676
205
3,480
2,991
Mauritania
6,555
157
5,570
828
Greece
5,942
214
3,804
1,924
Libyan Arab Jamahiriya
5,929
125
724
5,080
Croatia
5,740
160
4,962
618
Djibouti
5,347
59
5,120
168
Maldives
5,157
20
2,835
2,302
Equatorial Guinea
4,821
83
2,182
2,556
Zimbabwe
4,818
104
1,524
3,190
Hungary
4,746
605
3,527
614
Malawi
4,674
146
2,430
2,098
Central African Republic
4,645
61
1,723
2,861
Hong Kong
4,182
58
3,052
1,072
Nicaragua
3,902
123
2,913
866
Montenegro
3,696
68
2,521
1,107
Congo
3,664
58
1,589
2,017
Thailand
3,351
58
3,163
130
Swaziland
3,309
61
1,634
1,614
Namibia
3,229
19
715
2,495
Somalia
3,227
93
1,728
1,406
Cuba
3,093
88
2,472
533
Mayotte
3,068
39
2,835
194
Cabo Verde
2,883
32
2,128
723
Sri Lanka
2,880
11
2,622
247
Slovakia
2,615
31
1,874
710
Mali
2,577
125
1,973
479
Suriname
2,489
30
1,674
785
South Sudan
2,470
47
1,175
1,248
Mozambique
2,411
16
860
1,535
Lithuania
2,283
81
1,679
523
Slovenia
2,272
129
1,960
183
Estonia
2,167
63
1,968
136
Rwanda
2,152
7
1,392
753
Guinea-Bissau
2,088
29
1,015
1,044
Benin
2,001
38
1,681
282
Iceland
1,968
10
1,844
114
Sierra Leone
1,917
69
1,447
401
Yemen
1,832
518
915
399
Tunisia
1,717
51
1,265
401
Angola
1,679
78
569
1,032
New Zealand
1,570
22
1,526
22
Uruguay
1,364
37
1,146
181
Gambia
1,346
32
227
1,087
Syrian Arab Republic
1,327
53
385
889
Uganda
1,313
9
1,138
166
Latvia
1,293
32
1,078
183
Jordan
1,283
11
1,189
83
Georgia
1,264
17
1,054
193
Cyprus
1,252
19
870
363
Liberia
1,250
81
736
433
Burkina Faso
1,211
54
990
167
Niger
1,158
69
1,062
27
Malta
1,141
9
692
440
Togo
1,067
25
729
313
Botswana
1,066
2
80
984
Jamaica
1,031
14
745
272
Andorra
963
52
839
72
Bahamas
945
15
113
817
Chad
945
76
843
26
Sao Tome and Principe
878
15
800
63
Vietnam
863
16
399
448
Lesotho
781
24
175
582
Diamond Princess
712
13
651
48
San Marino
699
42
657
0
Réunion
690
5
631
54
Aruba
630
3
114
513
Channel Islands
599
47
545
7
Guyana
568
22
189
357
Tanzania
509
21
183
305
Taiwan
480
7
443
30
Burundi
408
1
315
92
Comoros
399
7
369
23
Myanmar
360
6
313
41
Mauritius
344
10
334
0
Martinique
336
16
98
222
Isle of Man
336
24
312
0
Faroe Islands
318
0
225
93
Guadeloupe
317
14
186
117
Trinidad and Tobago
295
8
139
148
Mongolia
293
0
263
30
Eritrea
285
0
248
37
Cambodia
266
0
220
46
Turks and Caicos Islands
216
2
39
175
Papua New Guinea
214
3
53
158
Sint Maarten
205
17
93
95
Cayman Islands
203
1
202
0
Gibraltar
202
0
187
15
Belize
177
2
32
143
Bermuda
159
9
144
6
Barbados
143
7
112
24
Brunei
142
3
138
1
Monaco
133
4
113
16
Seychelles
127
0
126
1
Bhutan
113
0
97
16
French Polynesia
112
0
62
50
Antigua and Barbuda
92
3
76
13
Liechtenstein
89
1
87
1
Saint Martin
84
3
44
37
Saint Vincent and the Grenadines
57
0
52
5
Macao
46
0
46
0
Curaçao
32
1
30
1
Fiji
27
1
18
8
Timor-Leste
25
0
24
1
Saint Lucia
25
0
25
0
Grenada
24
0
23
1
New Caledonia
23
0
22
1
Lao People's Democratic Republic
20
0
19
1
Dominica
18
0
18
0
Saint Kitts and Nevis
17
0
17
0
Greenland
14
0
14
0
St. Barth
13
0
6
7
Caribbean Netherlands
13
0
7
6
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Montserrat
13
1
12
0
Holy See (Vatican City State)
12
0
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
British Virgin Islands
9
1
7
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Saint Pierre Miquelon
4
0
1
3
Anguilla
3
0
3
0
Updated on 11 August 2020 22:27
- Advertisement -

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Advertisement -

EDITORIAL