joi, 3 decembrie, 2020
0 C
Buzău
joi, 3 decembrie, 2020
0 C
Buzău
Ești aici Ești aici EXPRESS SUD-EST Culisele adoptării tacite în Camera Deputaților a proiectului de lege privind Ținutul...

Culisele adoptării tacite în Camera Deputaților a proiectului de lege privind Ținutul Secuiesc. Ori despre cum era PSD gata, gata să cedeze Ardealul Ungariei, cu ajutorul Guvernului Ludovic Orban și despre circul politic în plină criză de pandemie. Documente

SPECIAL

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...

Stelian Ion de la USR, fratele de cruce penală al lui Radu Mazăre. Ce legătură există între candidatul USR la Primăria Constanța și fostul...

O serie de dezvăluiri incendiare prezintă culisele politicii românești. Un episod incredibil se petrece la Constanța unde USR-istul Stelian...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Pe mulți români i-a lovit ca un fulger vestea că Ținutul Secuiesc ar putea căpăta autonomie în cadrul statului român. Prin adoptarea tacită a unei astfel de legi, hahalerele aflate în Camera Deputaților au prilejuit poate cea mai neagră și rușinoasă zi din istoria Parlamentului României, atât liderii PSD, cât și cei din PNL ȘTIIND încă din luna martie că se apropie termenul de adoptare tacită, dar s-au făcut că_coronavirus. Altfel spus, un lung șir de bâlbe, acompaniat de „n” interese obscure, au dus la adoptarea tacită a proiectului de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc, în acest circ penalo-politic fiind implicată toată deputățimea din Cameră, în cap cu guvernul PNL.

Documente oficiale dovedesc faptul că, încă din 12 martie 2020, atât Camera Deputaților, cât și Guvernul Orban cunoșteau faptul că proiectul de lege privind  Ținutul Secuiesc urma ca, în 25 martie, să fie aprobat tacit, în situația în care nu era dezbătut în Plenul Camerei Deputaților. Asta, deoarece, la ședința Grupurilor Liderilor din Camera Deputaților, unde a fost ridicată această problemă, a participat, în calitate de invitat, chiar șeful Departamentului guvernamental pentru Relația cu Parlamentul, Nini Săpunaru. Avizul negativ, emis de Guvern cu două luni întârziere și peste termenul-limită de dezbatere a proiectului de lege, a fost transmis, sub semnătura lui Nini Săpunaru, în data de 14 aprilie 2020.

Stenograma ședinței la care a participat și Nini Săpunaru, șeful Departamentului guvernamental pentru Relația cu Parlamentul

Citește și: Iohannis a reușit în doar câteva zile ceea ce nu i-a ieșit nici măcar lui Liviu Dragnea: să destabilizeze partidul de penali al lui Ciolacu! E un cutremur pe ritm de manele în PSD!

Controversatul proiect de lege în discuție a fost introdus pe ordinea de zi a penultimului plen al Camerei Deputaților, dinaintea intrării forțate a Parlamentului în carantină, pe data de 9 martie, aflându-se la poziția 112. În data de 12 martie, la prânz, a avut loc ședința Grupului Liderilor din Camera Deputaților, prezidată de Alfred Simonis, ședință la care a participat, în calitate de invitat, reprezentantul Guvernului Orban care asigură relația cu Parlamentul, secretarul de stat Nini Săpunaru. Este, astfel, imposibil ca Guvernul să nu fi știut că exista riscul ca acest proiect de lege să fie adoptat tacit, nefiind supus la votul plenului.

Conform stenogramei ședinței, deputatul PMP Emil Marius Pașcan a atras atenția că „Este un proiect cu termen care trece de noi în 25 (martie – n.red.); eu vă propun, pentru că nu se știe când vom mai avea plen, PL-x 670 să fie adus de pe poziția 112, să fie adus pe poziția cinci”. Deputatul Varujan Vosganian întreabă „despre ce e vorba în proiect?”, iar Pașcan răspunde: „Este autonomia Ținutului Secuiesc, așa este și… Atenție! Dacă nu-l dezbatem, va trece de noi în 25 și merge la Senat. Și de aceea vă cer… Dar preferați să nu-l discutăm deloc? Aveți ceva…?”. Președintele de ședință, Alfred Simonis, a supus imediat la vot propunerea colegului de la PMP: „Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva? O abținere și un vot împotrivă. Adoptat. Două abțineri”.

Parlamentul și executivul au stat cu „fundul” pe avizul  legii privind Ținutul Secuiesc timp de două luni

Astfel, la plenul obișnuit care trebuia să aibă loc în săptămâna următoare acestei ședințe, proiectul UDMR privind Ținutul Secuiesc urma să fie dezbătut, cu aviz negativ în unanimitate, mai puțin din partea Guvernului, care nu exista la acel moment, printre primele subiecte aflate pe ordinea de zi. Plen al Camerei Deputaților care însă nu a mai putut avea loc, deoarece, în data de 13 martie, Parlamentul României s-a confruntat cu cazul „Chițac”. Singurele întruniri ale plenurilor reunite ale Senatului și Camerei Deputaților au avut loc pe 14 martie, când a fost învestit Guvernul Orban 2, respectiv pe 19 martie, când a fost aprobat primul Decret prezidențial privind instituirea stării de urgență.

autonomia Ținutului Secuiesc
Raportul de respingere adoptat de Guvern a fost înaintată la Camera Deputaților cu două luni întârziere

În aceste condiții, este mai mult decât surprinzător că, deși, încă din data de 23 decembrie 2019, Camera Deputaților a solicitat Guvernului Orban punct de vedere în legătură cu proiectul de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc, cu termen de raport pentru data de 7 februarie, Executivul a răspuns în data de 14 aprilie. Adresa privind raportul de respingere adoptat de Guvern a fost înaintată la Camera Deputaților cu două luni întârziere, sub semnătura secretarului de stat și șef al Departamentului pentru Relația cu Parlamentul, Nini Săpunaru.

Citește și: Marcel Ciolacu și șpaga de partid și de stat. Ori despre cum s-a pricopsit liderul PSD cu un milion de lei, băgând în Parlamentul României un șuț de ustensile medicale din Uniunea Europeană și o fufă care a mai deținut câteva funcții prin guvern în urma șpăgilor date ștabilor zilei

Un alt detaliu extrem de important este faptul că, la Camera Deputaților, Comisia pentru Administrație trebuia să înainteze un raport cu privire la același proiect în data de 20 februarie 2020. Avizul a ajuns la Biroul Permanent, cu propunere de respingere în unanimitate, abia pe data de 4 martie 2020.

În 23 martie, și nu pe 25, proiectul de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc a fost adoptat, tacit, de către Camera Deputaților, ca urmare a depășirii termenului de 45 de zile, prevăzut de art. 75, alineat 2, teza a III-a din Constituția României.

Ce prevedea proiectul

Conform legii adoptate tacit în Camera Deputaților, Ținutul Secuiesc ar fi urmat să cuprindă județele Covasna şi Harghita, precum şi scaunul istoric Mureș, care aparține județului Mureș, cu localitățile aparținătoare ale acestuia. Proiecția reprezentanților maghiari era una de 1 la 1 cu statul român în sensul în care, noua unitate administrativă autonomă, ar fi dispus de un președinte ales prin vot direct, de un guvern, sub denumirea de Comisie de Autoadministrare, de un parlament, sub numele de Consiliu de administrare, de un consiliu județean numit Consiliu de scaun, de primar şi consilii comunale, orășenești sau locale. Practic, administrativ, am fi avut o mini-Românie în România. Autorii legii descriau în detaliu toate atribuțiile acestor instituții care ar fi coordonat viața de acum înainte în regiune.

Citește și: Marcel Vela, fratele geamăn al lui Marian Oprișan. Dezvăluiri terifiante despre cel de-al doilea om din statul român. De ce credem noi că mama lui Oprișan este și mama actualului ministru de interne

Ținutul Secuiesc ar fi fost locul în care cetățenii puteau studia în maghiară, română sau orice altă limbă minoritară, în care numele localităților ar fi fost scris în maghiară sau, la cerere, în orice altă limbă minoritară, în care justiția ar fi fost făcută în maghiară sau, la cerere, în orice altă limbă minoritară. Mai mult, Ținutul Secuiesc ar fi fost locul în care locuitorii puteau să dezvolte programe culturale și educaționale prin care să își promoveze cultura specifică. Nu în ultimul rând, aici copiii ar fi putut studia în limba maghiară, atât în școli de stat cât și în școli private (sâc!). Acum, să mă ierte cititorii dacă greșesc, dar din câte îmi amintesc eu, în România nu a fost niciodată îngrădit unul dintre aceste drepturi pe care autorii legii le consideră fundamentale pentru buna funcționare a acestei noi regiuni autonome.

DE CE AR TREBUI CA ȚINUTUL SECUIESC SĂ FIE AUTONOM?

Într-un stat în care aproape toate minoritățile naționale au reprezentare parlamentară, în care minoritățile primesc fonduri anuale substanțiale pentru promovarea culturii naționale specifice (milioane de euro!), în care toleranța a ajuns la un nivel, zic eu, rezonabil, o astfel de acțiune este o aberație, este condamnabilă pe de-a-ntregul. În condițiile în care, statul român susține comunitatea maghiară, neexistând niciun semn de încercare de asimilare sau mai știu ce (vezi cazul ucrainean!), mi se pare incorect din partea celor care au gândit un astfel să proiect să îl pună în practică.

Fără o poziție fermă, precum cea a Președintelui Iohannis și a Senatului României, accidentul de astăzi s-ar putea repeta, iar rezultatul nu ar fi unul îmbucurător. Trebuie înțeles foarte clar că România este un stat unitar şi indivizibil, iar astfel de jocuri politice nu ar trebui să aibă loc, pentru că nu fac altceva decât să accentueze anumite clivaje şi, doamne ferește, să pornească o serie de conflicte pe care nimeni nu şi le dorește.

Prostia se plătește?

Eu personal prefer să cred că cele întâmplate sunt doar un accident. O prostie generică a actualului Parlament, idioțenia fiind cea care îi definește acut pe politicienii noștri. Închid ochii asupra unui eventual blat între PSD și PNL, „sponsorizat” de interese obscure, chiar şi asupra faptului că Ungaria se implică din ce în ce mai activ în viața politică din România, dar şi asupra faptului că Parlamentul a scăpat printre degete o lege atât de importantă. Poate într-un final, din astfel de greșeli vom învăța ceva. Poate într-un final, pentru unii dragostea de țară va ajunge să fie înaintea intereselor personale. Și poate vom înțelege odată pentru totdeauna că astfel de hahalere nu au ce căuta în forul legislativ al României.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
14,314,265
279,867
8,462,434
5,571,964
India
9,534,964
138,657
8,973,373
422,934
Brazil
6,436,650
174,531
5,698,353
563,766
Russia
2,347,401
41,053
1,830,349
475,999
France
2,244,635
53,816
165,563
2,025,256
Spain
1,682,533
45,784
0
1,636,749
UK
1,659,256
59,699
0
1,599,557
Italy
1,641,610
57,045
823,335
761,230
Argentina
1,440,103
39,156
1,268,358
132,589
Colombia
1,334,089
37,117
1,225,635
71,337
Mexico
1,133,613
107,565
836,567
189,481
Germany
1,105,832
17,812
779,500
308,520
Poland
1,013,747
18,208
622,980
372,559
Iran
989,572
48,990
688,054
252,528
Peru
967,075
36,076
899,213
31,786
South Africa
796,472
21,709
734,305
40,458
Ukraine
772,760
12,960
384,426
375,374
Turkey
700,880
14,129
414,141
272,610
Belgium
582,252
16,911
38,261
527,080
Iraq
556,728
12,340
486,313
58,075
Chile
553,898
15,438
529,501
8,959
Indonesia
549,508
17,199
458,880
73,429
Czechia
533,042
8,515
461,599
62,928
Netherlands
532,444
9,504
0
522,940
Romania
484,550
11,665
371,231
101,654
Bangladesh
469,423
6,713
385,786
76,924
Philippines
434,357
8,436
399,005
26,916
Pakistan
406,810
8,205
346,951
51,654
Canada
389,775
12,325
309,886
67,564
Morocco
364,190
5,985
314,237
43,968
Saudi Arabia
357,872
5,919
347,513
4,440
Israel
339,939
2,883
325,305
11,751
Switzerland
335,660
5,045
257,600
73,015
Portugal
303,846
4,645
223,446
75,755
Austria
289,461
3,446
233,657
52,358
Sweden
266,158
6,972
0
259,186
Nepal
236,246
1,538
218,161
16,547
Jordan
227,208
2,854
168,429
55,925
Hungary
225,209
5,142
65,888
154,179
Ecuador
194,876
13,562
169,804
11,510
Serbia
191,356
1,704
31,536
158,116
UAE
171,434
580
156,380
14,474
Panama
169,339
3,114
146,576
19,649
Bulgaria
151,913
4,347
55,206
92,360
Japan
150,386
2,172
127,304
20,910
Georgia
147,636
1,387
124,568
21,681
Dominican Republic
145,197
2,334
115,611
27,252
Bolivia
144,994
8,972
123,673
12,349
Kuwait
143,260
882
138,134
4,244
Costa Rica
141,340
1,739
88,226
51,375
Belarus
139,908
1,174
117,195
21,539
Qatar
139,256
239
136,513
2,504
Armenia
138,508
2,254
113,228
23,026
Croatia
134,881
1,916
110,355
22,610
Kazakhstan
133,887
1,990
118,004
13,893
Lebanon
131,297
1,055
83,034
47,208
Azerbaijan
129,544
1,470
79,162
48,912
Oman
124,145
1,430
115,613
7,102
Guatemala
123,460
4,191
112,181
7,088
Egypt
116,724
6,694
102,949
7,081
Ethiopia
110,984
1,715
76,067
33,202
Moldova
110,580
2,343
96,711
11,526
Greece
109,655
2,606
9,989
97,060
Slovakia
109,226
898
71,738
36,590
Honduras
109,144
2,930
48,877
57,337
Venezuela
103,067
905
98,030
4,132
Tunisia
99,280
3,359
73,607
22,314
Myanmar
93,600
1,998
72,601
19,001
Bosnia
90,378
2,773
54,967
32,638
Palestine
90,192
763
66,989
22,440
Bahrain
87,270
341
85,463
1,466
China
86,567
4,634
81,667
266
Kenya
85,130
1,484
56,464
27,182
Algeria
85,084
2,464
54,990
27,630
Paraguay
84,482
1,783
59,465
23,234
Libyan Arab Jamahiriya
84,087
1,200
54,712
28,175
Denmark
83,535
852
66,086
16,597
Slovenia
79,566
1,547
57,447
20,572
Kyrgyzstan
73,933
1,281
65,589
7,063
Uzbekistan
73,431
611
70,712
2,108
Ireland
73,066
2,074
23,364
47,628
Malaysia
68,020
365
56,969
10,686
Nigeria
67,960
1,177
63,839
2,944
Lithuania
64,621
547
25,278
38,796
Macedonia
63,890
1,825
40,977
21,088
Singapore
58,230
29
58,144
57
Ghana
51,667
323
50,547
797
Afghanistan
47,021
1,822
37,026
8,173
Albania
39,719
839
19,912
18,968
El Salvador
39,130
1,134
35,839
2,157
Norway
36,969
351
27,414
9,204
Montenegro
36,351
510
25,409
10,432
Luxembourg
35,802
334
26,497
8,971
S. Korea
35,703
529
28,352
6,822
Australia
27,939
908
25,614
1,417
Finland
25,882
408
18,100
7,374
Sri Lanka
25,410
124
18,304
6,982
Cameroon
24,487
441
22,177
1,869
Uganda
21,409
206
9,044
12,159
Côte d'Ivoire
21,361
132
21,010
219
Latvia
18,377
224
1,823
16,330
Sudan
18,254
1,265
10,493
6,496
Zambia
17,700
357
17,086
257
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Senegal
16,173
334
15,657
182
Mozambique
15,866
132
14,014
1,720
Angola
15,319
351
8,139
6,829
French Polynesia
14,716
77
4,842
9,797
Namibia
14,477
151
13,697
629
Guinea
13,143
76
12,154
913
Maldives
13,070
47
12,001
1,022
Estonia
13,019
122
7,608
5,289
DRC
12,987
336
11,694
957
Tajikistan
12,269
87
11,677
505
French Guiana
11,283
70
9,995
1,218
Cyprus
11,175
52
2,057
9,066
Cabo Verde
10,867
106
10,422
339
Jamaica
10,864
258
6,500
4,106
Botswana
10,742
34
7,912
2,796
Zimbabwe
10,129
277
8,643
1,209
Malta
10,101
146
7,887
2,068
Haiti
9,313
233
8,091
989
Gabon
9,239
60
9,089
90
Mauritania
8,863
179
7,780
904
Cuba
8,456
136
7,714
606
Guadeloupe
8,427
149
2,242
6,036
Réunion
8,102
40
7,172
890
Syrian Arab Republic
8,059
426
3,689
3,944
Bahamas
7,543
163
5,934
1,446
Andorra
6,842
76
5,988
778
Trinidad and Tobago
6,704
121
5,843
740
Hong Kong
6,500
110
5,394
996
Swaziland
6,455
122
6,032
301
Uruguay
6,225
80
4,584
1,561
Malawi
6,040
185
5,471
384
Rwanda
5,994
50
5,575
369
Belize
5,854
148
3,151
2,555
Nicaragua
5,838
161
4,225
1,452
Congo
5,774
94
4,988
692
Djibouti
5,682
61
5,587
34
Martinique
5,520
41
98
5,381
Guyana
5,449
151
4,530
768
Iceland
5,413
27
5,187
199
Suriname
5,320
117
5,200
3
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,156
85
5,009
62
Central African Republic
4,918
63
1,924
2,931
Aruba
4,902
45
4,718
139
Mali
4,837
161
3,263
1,413
Somalia
4,525
121
3,480
924
Thailand
4,039
60
3,832
147
Gambia
3,765
123
3,609
33
South Sudan
3,118
61
2,966
91
Benin
3,055
44
2,839
172
Togo
3,014
65
2,543
406
Burkina Faso
3,010
68
2,667
275
Curaçao
2,658
7
1,218
1,433
Guinea-Bissau
2,441
44
2,327
70
Sierra Leone
2,416
74
1,838
504
Yemen
2,217
621
1,518
78
Lesotho
2,142
44
1,278
820
New Zealand
2,069
25
1,974
70
Chad
1,705
102
1,539
64
San Marino
1,687
46
1,340
301
Niger
1,640
76
1,227
337
Liberia
1,595
83
1,343
169
Channel Islands
1,397
48
1,012
337
Vietnam
1,358
35
1,201
122
Liechtenstein
1,318
16
1,149
153
Sint Maarten
1,072
25
973
74
Gibraltar
1,035
5
954
76
Sao Tome and Principe
997
17
934
46
Mongolia
819
0
365
454
Turks and Caicos Islands
750
6
720
24
Saint Martin
717
12
641
64
Diamond Princess
712
13
659
40
Burundi
689
1
575
113
Taiwan
686
7
572
107
Papua New Guinea
669
7
597
65
Monaco
621
3
563
55
Comoros
613
7
586
20
Eritrea
577
0
498
79
Tanzania
509
21
183
305
Mauritius
508
10
465
33
Faroe Islands
503
0
500
3
Bhutan
415
0
386
29
Isle of Man
369
25
344
0
Cambodia
331
0
304
27
Cayman Islands
285
2
256
27
Barbados
279
7
255
17
Bermuda
267
9
215
43
Saint Lucia
261
2
141
118
Seychelles
183
0
162
21
Caribbean Netherlands
162
3
157
2
Brunei
151
3
145
3
St. Barth
147
1
105
41
Antigua and Barbuda
144
4
133
7
Dominica
85
0
63
22
Saint Vincent and the Grenadines
85
0
80
5
British Virgin Islands
72
1
71
0
Macao
46
0
46
0
Fiji
42
2
33
7
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
26
13
New Caledonia
33
0
32
1
Timor-Leste
31
0
30
1
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Falkland Islands (Malvinas)
17
0
15
2
Saint Pierre Miquelon
16
0
14
2
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Anguilla
6
0
3
3
Marshall Islands
4
0
4
0
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
2
0
0
2
Vanuatu
1
0
1
0
Updated on 3 December 2020 9:18
- Advertisement -

EDITORIAL

Pensiile speciale și vladțepeșistii poporului. Despre cum să dai pe la nasul prostimii cu un pic de damf de anticorupție și, astfel, să...

Nu trebuie să te fi uitat foarte atent la demisiile amalgamate din parlament pentru a sesiza șmechereala slinoasă cu care ștabii politici, fie ai PSD ori PNL, fie ai USR, vor să prostească un popor deja prostit. Vorbesc despre demisiile alea care, cică, i-ar lăsa pe ei - parlamentarii sulii - fără pensiile speciale. Toți poartă acum fesul unei...