luni, 1 iunie, 2020
14 C
Buzău
luni, 1 iunie, 2020
14 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Culisele adoptării tacite în Camera Deputaților a proiectului de lege privind Ținutul...

Culisele adoptării tacite în Camera Deputaților a proiectului de lege privind Ținutul Secuiesc. Ori despre cum era PSD gata, gata să cedeze Ardealul Ungariei, cu ajutorul Guvernului Ludovic Orban și despre circul politic în plină criză de pandemie. Documente

TOPUL DE AZI

Ciolacu Național și minciuna etatizată. Cât adevăr și câtă minciună există în sintagma „Iohannis a dat-o afară pe Kovesi” și de ce minte Marcel...

Marcel Ciolacu minte prin omisiune, omite date importante, inoculând în mod deliberat o concepție greșită unei comunități și așa...

Secția specială, apărată la baionetă de anti-europenii din CSM. Cui i-a folosit și îi folosește SIIJ, o instituție pentru care Statul cheltuie 6 milioane...

Cei mai mulți dintre membrii actualului Consiliu Superior al Magistraturii (CSM) au demonstrat încă o dată, săptămâna aceasta, ceea...

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei...

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...

ÎPS Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei, spectacol rușinos la Focșani, unde l-a decorat pe Marian Oprișan și i-a cântat „Vrednic este”. Ciprian este unul...

Spectacol extrem de rușinos la Focșani, unde a fost inaugurată luni noua Catedrală „Sfânta Parascheva”. ÎPS Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului...

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Pe mulți români i-a lovit ca un fulger vestea că Ținutul Secuiesc ar putea căpăta autonomie în cadrul statului român. Prin adoptarea tacită a unei astfel de legi, hahalerele aflate în Camera Deputaților au prilejuit poate cea mai neagră și rușinoasă zi din istoria Parlamentului României, atât liderii PSD, cât și cei din PNL ȘTIIND încă din luna martie că se apropie termenul de adoptare tacită, dar s-au făcut că_coronavirus. Altfel spus, un lung șir de bâlbe, acompaniat de „n” interese obscure, au dus la adoptarea tacită a proiectului de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc, în acest circ penalo-politic fiind implicată toată deputățimea din Cameră, în cap cu guvernul PNL.

Documente oficiale dovedesc faptul că, încă din 12 martie 2020, atât Camera Deputaților, cât și Guvernul Orban cunoșteau faptul că proiectul de lege privind  Ținutul Secuiesc urma ca, în 25 martie, să fie aprobat tacit, în situația în care nu era dezbătut în Plenul Camerei Deputaților. Asta, deoarece, la ședința Grupurilor Liderilor din Camera Deputaților, unde a fost ridicată această problemă, a participat, în calitate de invitat, chiar șeful Departamentului guvernamental pentru Relația cu Parlamentul, Nini Săpunaru. Avizul negativ, emis de Guvern cu două luni întârziere și peste termenul-limită de dezbatere a proiectului de lege, a fost transmis, sub semnătura lui Nini Săpunaru, în data de 14 aprilie 2020.

Stenograma ședinței la care a participat și Nini Săpunaru, șeful Departamentului guvernamental pentru Relația cu Parlamentul

Citește și: Iohannis a reușit în doar câteva zile ceea ce nu i-a ieșit nici măcar lui Liviu Dragnea: să destabilizeze partidul de penali al lui Ciolacu! E un cutremur pe ritm de manele în PSD!

Controversatul proiect de lege în discuție a fost introdus pe ordinea de zi a penultimului plen al Camerei Deputaților, dinaintea intrării forțate a Parlamentului în carantină, pe data de 9 martie, aflându-se la poziția 112. În data de 12 martie, la prânz, a avut loc ședința Grupului Liderilor din Camera Deputaților, prezidată de Alfred Simonis, ședință la care a participat, în calitate de invitat, reprezentantul Guvernului Orban care asigură relația cu Parlamentul, secretarul de stat Nini Săpunaru. Este, astfel, imposibil ca Guvernul să nu fi știut că exista riscul ca acest proiect de lege să fie adoptat tacit, nefiind supus la votul plenului.

Conform stenogramei ședinței, deputatul PMP Emil Marius Pașcan a atras atenția că „Este un proiect cu termen care trece de noi în 25 (martie – n.red.); eu vă propun, pentru că nu se știe când vom mai avea plen, PL-x 670 să fie adus de pe poziția 112, să fie adus pe poziția cinci”. Deputatul Varujan Vosganian întreabă „despre ce e vorba în proiect?”, iar Pașcan răspunde: „Este autonomia Ținutului Secuiesc, așa este și… Atenție! Dacă nu-l dezbatem, va trece de noi în 25 și merge la Senat. Și de aceea vă cer… Dar preferați să nu-l discutăm deloc? Aveți ceva…?”. Președintele de ședință, Alfred Simonis, a supus imediat la vot propunerea colegului de la PMP: „Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva? O abținere și un vot împotrivă. Adoptat. Două abțineri”.

Parlamentul și executivul au stat cu „fundul” pe avizul  legii privind Ținutul Secuiesc timp de două luni

Astfel, la plenul obișnuit care trebuia să aibă loc în săptămâna următoare acestei ședințe, proiectul UDMR privind Ținutul Secuiesc urma să fie dezbătut, cu aviz negativ în unanimitate, mai puțin din partea Guvernului, care nu exista la acel moment, printre primele subiecte aflate pe ordinea de zi. Plen al Camerei Deputaților care însă nu a mai putut avea loc, deoarece, în data de 13 martie, Parlamentul României s-a confruntat cu cazul „Chițac”. Singurele întruniri ale plenurilor reunite ale Senatului și Camerei Deputaților au avut loc pe 14 martie, când a fost învestit Guvernul Orban 2, respectiv pe 19 martie, când a fost aprobat primul Decret prezidențial privind instituirea stării de urgență.

autonomia Ținutului Secuiesc
Raportul de respingere adoptat de Guvern a fost înaintată la Camera Deputaților cu două luni întârziere

În aceste condiții, este mai mult decât surprinzător că, deși, încă din data de 23 decembrie 2019, Camera Deputaților a solicitat Guvernului Orban punct de vedere în legătură cu proiectul de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc, cu termen de raport pentru data de 7 februarie, Executivul a răspuns în data de 14 aprilie. Adresa privind raportul de respingere adoptat de Guvern a fost înaintată la Camera Deputaților cu două luni întârziere, sub semnătura secretarului de stat și șef al Departamentului pentru Relația cu Parlamentul, Nini Săpunaru.

Citește și: Marcel Ciolacu și șpaga de partid și de stat. Ori despre cum s-a pricopsit liderul PSD cu un milion de lei, băgând în Parlamentul României un șuț de ustensile medicale din Uniunea Europeană și o fufă care a mai deținut câteva funcții prin guvern în urma șpăgilor date ștabilor zilei

Un alt detaliu extrem de important este faptul că, la Camera Deputaților, Comisia pentru Administrație trebuia să înainteze un raport cu privire la același proiect în data de 20 februarie 2020. Avizul a ajuns la Biroul Permanent, cu propunere de respingere în unanimitate, abia pe data de 4 martie 2020.

În 23 martie, și nu pe 25, proiectul de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc a fost adoptat, tacit, de către Camera Deputaților, ca urmare a depășirii termenului de 45 de zile, prevăzut de art. 75, alineat 2, teza a III-a din Constituția României.

Ce prevedea proiectul

Conform legii adoptate tacit în Camera Deputaților, Ținutul Secuiesc ar fi urmat să cuprindă județele Covasna şi Harghita, precum şi scaunul istoric Mureș, care aparține județului Mureș, cu localitățile aparținătoare ale acestuia. Proiecția reprezentanților maghiari era una de 1 la 1 cu statul român în sensul în care, noua unitate administrativă autonomă, ar fi dispus de un președinte ales prin vot direct, de un guvern, sub denumirea de Comisie de Autoadministrare, de un parlament, sub numele de Consiliu de administrare, de un consiliu județean numit Consiliu de scaun, de primar şi consilii comunale, orășenești sau locale. Practic, administrativ, am fi avut o mini-Românie în România. Autorii legii descriau în detaliu toate atribuțiile acestor instituții care ar fi coordonat viața de acum înainte în regiune.

Citește și: Marcel Vela, fratele geamăn al lui Marian Oprișan. Dezvăluiri terifiante despre cel de-al doilea om din statul român. De ce credem noi că mama lui Oprișan este și mama actualului ministru de interne

Ținutul Secuiesc ar fi fost locul în care cetățenii puteau studia în maghiară, română sau orice altă limbă minoritară, în care numele localităților ar fi fost scris în maghiară sau, la cerere, în orice altă limbă minoritară, în care justiția ar fi fost făcută în maghiară sau, la cerere, în orice altă limbă minoritară. Mai mult, Ținutul Secuiesc ar fi fost locul în care locuitorii puteau să dezvolte programe culturale și educaționale prin care să își promoveze cultura specifică. Nu în ultimul rând, aici copiii ar fi putut studia în limba maghiară, atât în școli de stat cât și în școli private (sâc!). Acum, să mă ierte cititorii dacă greșesc, dar din câte îmi amintesc eu, în România nu a fost niciodată îngrădit unul dintre aceste drepturi pe care autorii legii le consideră fundamentale pentru buna funcționare a acestei noi regiuni autonome.

DE CE AR TREBUI CA ȚINUTUL SECUIESC SĂ FIE AUTONOM?

Într-un stat în care aproape toate minoritățile naționale au reprezentare parlamentară, în care minoritățile primesc fonduri anuale substanțiale pentru promovarea culturii naționale specifice (milioane de euro!), în care toleranța a ajuns la un nivel, zic eu, rezonabil, o astfel de acțiune este o aberație, este condamnabilă pe de-a-ntregul. În condițiile în care, statul român susține comunitatea maghiară, neexistând niciun semn de încercare de asimilare sau mai știu ce (vezi cazul ucrainean!), mi se pare incorect din partea celor care au gândit un astfel să proiect să îl pună în practică.

Fără o poziție fermă, precum cea a Președintelui Iohannis și a Senatului României, accidentul de astăzi s-ar putea repeta, iar rezultatul nu ar fi unul îmbucurător. Trebuie înțeles foarte clar că România este un stat unitar şi indivizibil, iar astfel de jocuri politice nu ar trebui să aibă loc, pentru că nu fac altceva decât să accentueze anumite clivaje şi, doamne ferește, să pornească o serie de conflicte pe care nimeni nu şi le dorește.

Prostia se plătește?

Eu personal prefer să cred că cele întâmplate sunt doar un accident. O prostie generică a actualului Parlament, idioțenia fiind cea care îi definește acut pe politicienii noștri. Închid ochii asupra unui eventual blat între PSD și PNL, „sponsorizat” de interese obscure, chiar şi asupra faptului că Ungaria se implică din ce în ce mai activ în viața politică din România, dar şi asupra faptului că Parlamentul a scăpat printre degete o lege atât de importantă. Poate într-un final, din astfel de greșeli vom învăța ceva. Poate într-un final, pentru unii dragostea de țară va ajunge să fie înaintea intereselor personale. Și poate vom înțelege odată pentru totdeauna că astfel de hahalere nu au ce căuta în forul legislativ al României.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EXPRESS SUD-EST dorește ca acest site să fie un spațiu al discuțiilor civilizate, al comentariilor de bun simț. Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

  1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
  2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătură cu textul. Aceștia pot fi criticați, însă, pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.
Abaterile repetate vor avea drept consecință interdicția accesului la aceasta facilitate a site-ului.

Harta cazurilor de coronavirus din fiecare țară. Graficul îmbolnăvirilor. Statistici

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
1,837,170
106,195
599,867
1,131,108
Brazil
514,992
29,341
206,555
279,096
Russia
414,878
4,855
175,877
234,146
Spain
286,509
27,127
196,958
62,424
UK
274,762
38,489
0
236,273
Italy
232,997
33,415
157,507
42,075
India
190,962
5,411
91,866
93,685
France
188,882
28,802
68,355
91,725
Germany
183,494
8,605
165,900
8,989
Peru
164,476
4,506
67,208
92,762
Turkey
163,942
4,540
127,973
31,429
Iran
151,466
7,797
118,848
24,821
Chile
99,688
1,054
42,727
55,907
Canada
90,947
7,295
48,879
34,773
Mexico
90,664
9,930
64,326
16,408
Saudi Arabia
85,261
503
62,442
22,316
China
83,017
4,634
78,307
76
Pakistan
72,460
1,543
26,083
44,834
Belgium
58,381
9,467
15,887
33,027
Qatar
56,910
38
30,290
26,582
Bangladesh
47,153
650
9,781
36,722
Netherlands
46,442
5,956
0
40,486
Belarus
42,556
235
18,514
23,807
Ecuador
39,098
3,358
19,592
16,148
Sweden
37,542
4,395
4,971
28,176
Singapore
35,292
23
21,699
13,570
UAE
34,557
264
17,932
16,361
South Africa
32,683
683
16,809
15,191
Portugal
32,500
1,410
19,409
11,681
Switzerland
30,862
1,920
28,500
442
Colombia
29,383
939
8,543
19,901
Kuwait
27,043
212
11,386
15,445
Indonesia
26,473
1,613
7,308
17,552
Ireland
24,990
1,652
22,089
1,249
Egypt
24,985
959
6,037
17,989
Ukraine
24,012
718
9,690
13,604
Poland
23,987
1,065
11,449
11,473
Romania
19,257
1,270
13,256
4,731
Philippines
18,086
957
3,909
13,220
Dominican Republic
17,285
502
10,559
6,224
Israel
17,106
285
14,826
1,995
Argentina
16,851
539
5,336
10,976
Japan
16,851
891
14,459
1,501
Austria
16,731
668
15,593
470
Afghanistan
15,750
265
1,428
14,057
Panama
13,463
336
9,514
3,613
Denmark
11,669
574
10,362
733
S. Korea
11,503
271
10,422
810
Oman
11,437
49
2,682
8,706
Serbia
11,412
243
6,698
4,471
Bahrain
11,398
19
6,673
4,706
Kazakhstan
11,308
41
5,404
5,863
Nigeria
10,162
287
3,007
6,868
Bolivia
9,982
313
968
8,701
Armenia
9,492
139
3,402
5,951
Algeria
9,394
653
5,748
2,993
Czechia
9,273
320
6,562
2,391
Norway
8,440
236
7,727
477
Moldova
8,251
295
4,581
3,375
Ghana
8,070
36
2,947
5,087
Malaysia
7,819
115
6,353
1,351
Morocco
7,807
205
5,459
2,143
Australia
7,202
103
6,618
481
Finland
6,859
320
5,500
1,039
Iraq
6,439
205
3,156
3,078
Cameroon
5,904
191
3,568
2,145
Azerbaijan
5,494
63
3,428
2,003
Honduras
5,202
212
537
4,453
Guatemala
5,087
108
735
4,244
Sudan
5,026
286
1,423
3,317
Luxembourg
4,018
110
3,833
75
Tajikistan
3,930
47
2,004
1,879
Hungary
3,892
527
2,156
1,209
Guinea
3,706
23
2,030
1,653
Uzbekistan
3,662
15
2,837
810
Senegal
3,645
42
1,801
1,802
Djibouti
3,354
24
1,504
1,826
Thailand
3,082
57
2,965
60
DRC
3,070
72
448
2,550
Greece
2,917
175
1,374
1,368
Côte d'Ivoire
2,833
33
1,435
1,365
Gabon
2,655
17
722
1,916
El Salvador
2,582
46
1,063
1,473
Bulgaria
2,519
140
1,090
1,289
Bosnia
2,510
153
1,862
495
Croatia
2,246
103
2,072
71
Macedonia
2,226
133
1,552
541
Haiti
2,124
44
24
2,056
Cuba
2,045
83
1,809
153
Somalia
1,976
78
348
1,550
Kenya
1,962
64
478
1,420
Estonia
1,870
68
1,625
177
Kyrgyzstan
1,817
16
1,181
620
Iceland
1,806
10
1,794
2
Maldives
1,773
5
453
1,315
Mayotte
1,699
21
1,385
293
Lithuania
1,678
70
1,236
372
Sri Lanka
1,633
11
801
821
Nepal
1,572
8
220
1,344
Slovakia
1,522
28
1,368
126
Venezuela
1,510
14
302
1,194
New Zealand
1,504
22
1,481
1
Slovenia
1,473
108
1,358
7
Equatorial Guinea
1,306
12
200
1,094
Mali
1,265
77
716
472
Guinea-Bissau
1,256
8
42
1,206
Lebanon
1,220
27
712
481
Ethiopia
1,172
11
209
952
Albania
1,137
33
872
232
Hong Kong
1,085
4
1,037
44
Tunisia
1,077
48
960
69
Latvia
1,066
24
745
297
Zambia
1,057
7
779
271
Costa Rica
1,056
10
669
377
Central African Republic
1,011
2
23
986
South Sudan
994
10
6
978
Paraguay
986
11
477
498
Niger
958
64
839
55
Cyprus
944
17
790
137
Sierra Leone
861
46
454
361
Burkina Faso
847
53
720
74
Uruguay
823
22
685
116
Georgia
794
12
624
158
Chad
778
65
491
222
Madagascar
771
6
168
597
Andorra
764
51
694
19
Nicaragua
759
35
370
354
Jordan
739
9
522
208
Diamond Princess
712
13
651
48
San Marino
671
42
357
272
Malta
618
9
534
75
Congo
611
20
179
412
Jamaica
586
9
311
266
Channel Islands
560
45
528
-13
Mauritania
530
23
27
480
Tanzania
509
21
183
305
French Guiana
499
1
200
298
Sao Tome and Principe
483
12
68
403
Réunion
471
1
411
59
Palestine
449
3
372
74
Taiwan
443
7
427
9
Togo
442
13
211
218
Cabo Verde
435
4
193
238
Uganda
417
0
72
345
Rwanda
370
1
256
113
Isle of Man
336
24
309
3
Mauritius
335
10
322
3
Vietnam
328
0
279
49
Montenegro
324
9
315
0
Yemen
323
80
14
229
Liberia
288
27
157
104
Swaziland
285
2
189
94
Malawi
284
4
42
238
Mozambique
254
2
91
161
Benin
232
3
143
86
Myanmar
228
6
138
84
Martinique
200
14
98
88
Faroe Islands
187
0
187
0
Mongolia
185
0
44
141
Zimbabwe
178
4
29
145
Gibraltar
170
0
149
21
Guadeloupe
162
14
138
10
Libyan Arab Jamahiriya
156
5
52
99
Guyana
153
12
70
71
Cayman Islands
141
1
68
72
Brunei
141
2
138
1
Bermuda
140
9
92
39
Cambodia
125
0
123
2
Syrian Arab Republic
122
5
46
71
Trinidad and Tobago
117
8
108
1
Comoros
106
2
26
78
Bahamas
102
11
48
43
Aruba
101
3
98
0
Monaco
99
4
90
5
Barbados
92
7
76
9
Angola
86
4
18
64
Liechtenstein
82
1
55
26
Sint Maarten
77
15
60
2
Burundi
63
1
33
29
French Polynesia
60
0
60
0
Macao
45
0
45
0
Bhutan
43
0
6
37
Saint Martin
41
3
33
5
Eritrea
39
0
39
0
Botswana
35
1
20
14
Saint Vincent and the Grenadines
26
0
15
11
Antigua and Barbuda
26
3
19
4
Gambia
25
1
20
4
Namibia
24
0
14
10
Timor-Leste
24
0
24
0
Grenada
23
0
18
5
Suriname
23
1
9
13
Lao People's Democratic Republic
19
0
16
3
New Caledonia
19
0
18
1
Curaçao
19
1
14
4
Fiji
18
0
15
3
Saint Lucia
18
0
18
0
Belize
18
2
16
0
Dominica
16
0
16
0
Saint Kitts and Nevis
15
0
15
0
Greenland
13
0
11
2
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Holy See (Vatican City State)
12
0
2
10
Turks and Caicos Islands
12
1
11
0
Seychelles
11
0
11
0
Montserrat
11
1
10
0
Western Sahara
9
1
6
2
MS Zaandam
9
2
0
7
Papua New Guinea
8
0
8
0
British Virgin Islands
8
1
7
0
St. Barth
6
0
6
0
Caribbean Netherlands
6
0
6
0
Anguilla
3
0
3
0
Lesotho
2
0
1
1
Saint Pierre Miquelon
1
0
1
0
Updated on 1 June 2020 11:52
- Advertisement -

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Advertisement -

EDITORIAL

Ciolacu Național și minciuna etatizată. Cât adevăr și câtă minciună există în sintagma „Iohannis a dat-o afară pe Kovesi” și de ce minte Marcel...

Marcel Ciolacu minte prin omisiune, omite date importante, inoculând în mod deliberat o concepție greșită unei comunități și așa ruptă de realitate. Minte pur și simplu. Minte de îngheață Buzăul. Minte, își permite să mintă, dar oricât ar minți, sunt din ce în ce mai puțini cei care mai pun credit pe spusele sale. De data asta nu mai e statul paralel al lui Liviu Dragnea, sunt realități paralele. Complet paralele. Bineînțeles că lumea care se uită la știri...