sâmbătă, 24 octombrie, 2020
19 C
Buzău
sâmbătă, 24 octombrie, 2020
19 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Barajul Siriu, Prefectura Buzău și comunicatele de presă. Despre un „perpetuum mobile”...

Barajul Siriu, Prefectura Buzău și comunicatele de presă. Despre un „perpetuum mobile” de tocat bani, inventat de Consiliul Județean și Prefectura Buzău, și despre Barajul Siriu care se duce încet, încet pe apa Buzăului, cu munteni cu tot. Ce se ascunde după comunicatele „liniștitoare” ale „perfectei” PSD Carmen Ichim

TOPUL DE AZI

Adevărul despre cartierul Orizont din Buzău sau despre cum a pus laba PSD Buzău pe terenurile moșiei Mărăcineni, iar Boșco și „faliții” lui s-au...

Cât a fost Boșco primar, PSD Buzău și Primăria Buzău s-au specializat în „afaceri” care au produs bani buni...

Adrian Zoican, candidatul PNL la Primăria Buzău, împiedicat să intre la urne din cauza termometrului / Ce temperatură avea candidatul liberal

Accesul în secția de votare a candidatului PNL la Primăria Buzău, medicul Adrian Zoican, a fost restricționat din cauza...

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei...

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...

La vânătoare de trufe în munții Buzăului / Prin zăpezi feerice, în căutarea „comorii” de 100.000 de euro

Ești gata pentru o vânătoare de trufe prin pădurile înzăpezite din Munții Buzăului? Ei bine, ai ajuns în locul potrivit....

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Ploile continuă să facă prăpăd în județul Buzău. Mai multe drumuri au fost rupte de viituri, între care Drumul Județean 203 K, la Lopătari, zeci de gospodării au fost inundate iar un cioban a fost la un pas să fie luat de apă, cu animalele sale. Sâmbăta trecută, o viitură puternică produsă a provocat mari pagube și necazuri muncitorilor angrenați în construcția noului pod de la Vadu Pașii care va lega Muntenia de Moldova. Apele umflate al râului Buzău au deteriorat tablierele pregătite pentru instalare și au distrus mai multe cofraje realizate special pentru turnarea structurii de susținere a podului. Constructorul și autoritățile județului Buzău anunță acum o întârziere de cel puțin 1 an la finalizarea proiectului, dar nu ne spun nimic despre măsurile care trebuiau luate pentru a proteja șantierul de astfel de viituri. La Barajul Siriu, încă nu s-a întâmplat, cică, nimic…

EXPRESS SUD-EST a tras, de câțiva ani încoace, nenumărate semnale de alarmă privind lucrările de mântuială şi graba cu care a fost terminat barajul Siriu în anii nouăzeci și pericolul pe care îl reprezintă acesta pentru populația județului Buzău în cazul unor viituri catastrofale ori al unui cutremur care să depășească 6 grade pe scara Richter.

Alunecare de teren Barajul Siriu
Barajul Siriu: un munte care se „prelinge” în lac

Alunecările de teren care se produc pe versanții care străjuiesc Barajul Siriu prin deplasarea rocilor de-a lungul pantei sau lateral ca urmare a unor fenomene naturale (ploi torențiale, mișcări tectonice, prăbușiri ale unor grote, eroziuni puternice, etc.) sau chiar ca urmare a unor activități umane, sunt pentru lacul Siriu şi locuitorii Văii Buzăului un adevărat pericol, întrucât lucrările de finalizare ale barajului au fost făcute la repezeală și cu costuri cât mai mici ori n-au mai fost făcute: injectarea laptelui de ciment în munții din stânga și dreapta barajului, pentru a fi de neclintit, au fost întrerupte, corecția torenților din stânga și dreapta lacului de acumulare, pentru a preveni alunecările de teren în cuva lacului, n-au mai fost finalizate…

Citește și: Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei țări

Astfel, an de an, DN 10 este blocat prin căderea stâncilor urnite de torenți, milioane de metri cubi de pământ se ”preling” în cuva lacului pe Siriaşu, pe Teherău, pe Giurca, colmatându-l, ba, mai mult, în urmă cu câțiva ani, la Groapa Vânturilor, un versant întreg a ajuns în lac despărțindu-l efectiv în două.

Prin colmatare, lacul Siriu ar putea creste presiunea asupra barajului, situaţie în care barajul ar putea să se rupă. Bașca, faptul că, pentru a avea apa necesară pentru fabricat bănuţii pe care-i papă pe degeaba,  Administrația Națională Apele Române a urcat nivelul apei în baraj cu 15 metri pe verticală, în urma acestei măsuri, lungimea lacului crescând cu mai bine de 3 kilometri și, astfel, milioane de metri cubi de apă, neprevăzuți  în proiectul de rezistență al muntelui de anrocament din față, presează barajul, erodează și îngenunchează munții din lateral, căutând astfel să le iasă din strânsoare.

Așadar, la Siriu, sunt absolut necesare și trebuiesc făcute de urgență lucrări de anvergură: golirea barajului şi consolidarea lui punctuală, așa cum s-a procedat acum câțiva ani şi la barajul de la Gura Apei. Pentru că pericolul real pe care îl reprezintă alunecările de teren de la Siriu, nu este închiderea DN 10, ci posibilitatea repetării unei catastrofe ca cea de la Belci, judeţul Bacău, în 1991.

Autoritățile pesediste de la Buzău ne tot prostesc cu privire la Barajul Siriu

Citește și: PSD adoră infractorii! Și pentru că electoratul vrea schimbare, își rotește cadrele infractoare! Remus Borza, noua eminență cenușie din Guvernul Dăncilă, este un condamnat definitiv pentru 34 de fapte, care vrea desființarea celor peste 350 de spitale de stat existente

Lacul de acumulare a fost proiectat în 1970-1972, iar imediat după terminarea proiectului au început şi lucrările de construcţie. O grăbire a întregului proces de construcţie provoacă însă fiori localnicilor: versanții lacului sunt formaţi din șisturi, iar nivelul de apă care se infiltrează în ei depășește valorile maxime din domeniul amenajărilor hidro-energetice. În anii ’90 a existat o tentativă de injectare a versanților cu ciment, astfel încât infiltrațiile să fie limitate.

Regia Apele Române spune însă că barajul în sine, format din anrocamente, nu are absolut nicio asemenea problemă, fiind vorba strict de versantul din dreapta lacului, în care apa nu are voie să se infiltreze prea mult, dar situaţia s-a rezolvat şi, deci, nu mai există pericolul unor masive alunecări de teren.

Pe de altă parte, milioanele de metri cubi de pământ care s-au „prelins” în cuva lacului pe Siriaşu, pe Teherău, pe Giurca, au grăbit periculos de mult colmatarea lacului de acumulare. Iar prin colmatare, lacul Siriu ar putea crește presiunea asupra barajului, situaţie în care barajul ar putea să se rupă. Iar dacă se va întâmpla asta, se va produce cel mai mare dezastru din istoria României, în lacul de acumulare fiind peste 1 500 000 de metri cubi de apă. 

Nu, nu e o bucurie că previziunile mele sunt o realitate de necontestat, ci doar mâhnirea că autoritățile plătite de noi să prevină astfel de calamități ne râd continuu în nas, reușind să ne prostească din nou cu ajutorul lichelelor din presa buzoiană care publicându-le ineptele comunicate de presă măsluiesc aceste adevăruri. Nu mai pomenim aici și de amenințările că vom fi dați în judecată, în acest sens fiind cooptate și cadrele pesediste din SRI-ul buzoian!

DN 10, care leagă Buzăul de Brașov și una dintre cele mai spectaculoase șosele prin munți din lume, se scufundă din an în an

Citește și: Veorica! Fascinantul și curiosul caz al Rodicăi Nica, fata care, deși a căzut toate examenele școlare ale copilăriei și adolescenței ei, a ajuns prim-ministrul României

Drumul Național 10, care leagă Brașovul de Buzău, a fost înscris, anul trecuți, între cele mai spectaculoase atât în ceea ce privește peisajul, cât şi pentru șoferii care le parcurg, de către jurnaliștii de la Yahoo News. Dar, pe cât este de frumos peisajul, pe atât de periculos este să circuli pe el. Este principalul drum care leagă Ardealul de Muntenia și Dobrogea. Șoferii care îl folosesc spun că poate fi asemuit cu Transfăgărășanul. A fost construit odată cu barajul de la Siriu iar acum are DIN NOU nevoie urgentă de reparații capitale pentru că, în 5 puncte de pe traseu, nu mai prezintă siguranță pentru participanții la trafic.

Muntele gâlgâie și aruncă noroi pe carosabil

Când intri din județul Covasna în Buzău, la coada lacului Siriu, peisajul care se dezvăluie ochilor este de o frumusețe cum rar întâlnești. Abia ai timp să te dezmeticești că apare primul hop: viaductul tăiat în masivul stâncos Teherău construit în urmă cu 40 de ani. Grinzile de susținere ale podului sunt atât de erodate de infiltrații încât structura nu mai prezintă siguranță pentru trafic.

Administratorul drumului a luat măsuri ca săi protejeze pe participanții la trafic: restricții de viteză de 10 km/h , de tonaj 7,5 tone ; a limitat accesul pe viaduct la un sens de mers cel dinspre Brașov. Calculele făcute de experți au arătat că reparația viaductului ar costa 1,5 milioane de euro. Șoferii cu experiență, care cunosc bine traseul, spun că la vremea când a fost construit viaductul nu a fost prevăzut un trafic greu, așa cum e în zilele noastre.

Citește și: TROC între ALDE și PSD! Tăriceanu nu se duce, încă, după Dragnea! Senatul A RESPINS ridicarea imunității șefului ALDE

“Mașinile care circulau în anii 70 nu depășeau 5 tone ori acum sunt mai multe și mai grele”, ne spune un șofer de meserie care a străbătut țara în lung și-n lat. Deși restricțiile sunt semnalizate corespunzător nimănui nu se pare să-i pese. Un autovehicul care transport bușteni trece și fără să încetinească și mai ales ignorând restricția de masă.

Șoferul ne mai spune că nu are alt drum decât prin Prahova ceea ce pentru el este un ocol de peste 60 de km. După ce treci prin curbe strânse și deosebit de periculoase, masivul care străjuiește drumul dă din nou emoții puternice. Bolovani imenși stau gata-gata să se prăvălească. La doar 1 km de viaductul Stânca Teherău, se circulă tot pe un singur sens. O stâncă imensă a blocat în urmă cu câțiva ani traficul dar mai ales a distrus o bandă din drum, pe cea dinspre Brașov spre Buzău. La câțiva kilometri în aval, mai exact la km 81, deși versantul pare că a fost consolidat suficient de bine, cu parapeți, după o alunecare masivă din 2005, apare o nouă provocare. Un izvor situat la câteva sute de metri în munte gâlgâie și aruncă noroi pe carosabil.

Au apărut și stalactite

O expertiză tehnică realizată la jumătatea anului 2014 de o firmă de proiectări din Bucureşti a evidențiat numeroase deficiențe și degradări în infrastructura şi suprastructura viaductului Stânca Teherău, care se află pe malul stâng al lacului Siriu, în amonte de barajul de acumulare. Potrivit memoriului tehnic realizat de Beta Cops SRL, au fost constatate armături descoperite și ruginite, iar pe alocuri zone de beton căzute, care descoperă atât etrierii, cât și armăturile de rezistență. La rosturile dintre fâșii au apărut… stalactite. De asemenea, la deschiderea numărul 3 a viaductului a apărut o crăpătură de 6 metri lungime.

Viaductul Stânca Teherău
Viaductul Stânca Teherău

„Bordurile care mărginesc partea carosabilă sunt degradate și rupte pe întreaga lungime a viaductului, pe partea stângă, și lipsesc pe partea dreaptă. Grinda parapetului de siguranță de pe partea stângă are armături descoperite și ruginite. Din cauza degradării unei porțiuni din viaduct, pe acesta se circulă doar pe o bandă, fiind impusă și restricția de viteză de 10 km/oră tocmai pentru că nu există vizibilitate, viaductul fiind într-o curbă.

Citește și: O VICTORIE CA O ÎNFRÂNGERE. De ce a pierdut PNL votul în majoritatea orașelor românești, iar alianța USR-PLUS a câștigat un procent uluitor la europarlamentarele din 26 mai fără…

De asemenea, versantul de pe partea stângă a viaductului, cum mergi spre Buzău, are roca fisurată și crăpată, existând pericolul desprinderii de fragmente din acesta și căderii lor pe partea carosabilă, cu urmări asupra stabilității și rezistenței suprastructurii. Și versantul de pe cealaltă partea are nevoie însă de consolidări. Potrivit experților, sunt necesare lucrări de protecție a versantului de pe partea stângă care vor consta din înlăturarea tuturor stâncilor instabile și montarea unei plase ancorate în stâncă, lucrări de consolidare a infrastructurii, a suprastructurii, lucrări de siguranță rutieră, refacerea parapeților de siguranță și marcaje rutiere, protecție taluz” se mai specifica în raportul de expertiză realizat de Beta Cops SRL.

Un munte de bani pentru șmecherii din conducerea judeţului

Ca urmare a acestui raport de expertiză, CNADNR a desemnat în urmă cu doi ani, prin licitație, constructorul care s-a ocupat de „reabilitarea” viaductului – SC Luconsa BM Galați. Durata estimată a lucrării fusese de 18 luni iar garanția de 5 ani. Costul lucrărilor depăşise 12 milioane de lei iar acestea au început în aprilie 2015. În martie 2016, Instituţia Prefectului Buzău a comunicat că lucrările au fost încheiate şi că circulaţia rutieră pe DN 10 în zona stânca Teherău a fost reluată (sic!).

La Siriu, însă, nu știm cum se face că ce se repară ziua, se strică la loc noaptea, asemenea legendei Meșterului Manole

Cam așa se poate spune despre ce se întâmplă pe DN 10, în zona barajului de la Siriu. De două-trei ori pe an, alunecarea de teren se reactivează, jumătate de șosea ajungând cu câțiva metri sub nivelul celeilalte jumătăți. Situația este însă din ce în ce mai rea. O perioadă extrem de ploioasă cumulată cu un cutremur de cinci-șase grade Richter ar putea fi dezastruoasă, în pofida eforturilor de stabilizare a zonei. La fel s-a întâmplat și în 2016, după trâmbițarea terminării lucrărilor la „reabilitarea” viaductului. La numai câteva luni, se lucra iarăși, cu același „spor”…

Citește și: Marcel Ciolacu și șpaga de partid și de stat. Ori despre cum s-a confirmat la Buzău, existența, pe o anumită stradă, a unor partide cu ciolaci în coadă

„Pică tot muntele”

Astfel, alunecările de teren de la Siriu par de nestăvilit. ,,Situația este destul de gravă, pentru că terenul este destabilizat pe o suprafață de 5 hectare. Vârful versantului s-a îmbibat cu apă și practic, acum, e pe cale să pice tot muntele”, ne declară un sătean.

Un „perpetuum mobile” de tocat bani

De ani de zile, mii de „specialiști” se perindă pe bani grei pe la Siriu, emițând apoi comunicate de presă, în care, într-un limbaj de lemn execrabil, ne explică_că totul e perfect, că bla, bla, bla, viitorul sună bine!

Comunicatele „perfectei” Carmen Ichim

Barajul Siriu
Madam Carmen Ichim o scaldă în comunicate

Recent, madam Carmen Ichim, prefectul Județului Buzău, a emanat un astfel de comunicat în care ne asigură că „siguranța Barajului Siriu se află permanent în atenția specialiștilor ABA Buzău-Ialomița, că bla-bla-bla, că recomandă celor care redactează sau contribuie la propagarea în spațiul public a unor astfel de ”informații” să se documenteze apelând la surse oficiale, pentru a evita inducerea nejustificată a unei stări de teamă și nesiguranță în rândul cetățenilor.”

Nimeni nu ne spune însă în ce a constat verificarea barajului Siriu, dacă Barajul Siriu este prevăzut în interior cu senzori care să atenționeze cea mai mică deformare a sa, dacă se cunoaște nivelul aluviunilor depuse de la punerea sa în funcțiune, ce dimensiune are baza mică a trapezului la nivelul actual al lacului, știindu-se că barajul în secțiune are forma trapezoidală, dacă există un sistem de alarmare a populației din aval în cazul apariției unei eventuale fisuri și în ce constă acest sistem etc..

În acest caz, așa cum am scris de nenumărate ori, toate palavrele din comunicatele lor nu fac doi bani, darămite să fie suficiente pentru oprirea prăbușirii versanților de pe ambele părți ale lacului de acumulare.

„Dacă lovele nu e, nimic nu e”

Cât despre reabilitările viaductului Teherău, acestea nu sunt altceva decât un fel de „perpetuum mobile” isteț, un alt mijloc al șmecherilor din conducerea judeţului de a mai toca munți de bani publici. Nu ştim ce „specialişti” au tăiat panglica finalizării reabilitării viaductului în martie 2016, ce șmenării s-au făcut, cine și cui i-a dat șpagă etc. Nici nu e nevoie. Șmecherii ar trebui să explice DNA-ului, iar DNA-ul ar trebui să ne explice și nouă aceste lucruri. Noi ținem doar evidențele. Iar evidențele, de data asta, sunt cât Munții Siriului de mari!

Ce se ascunde, în fapt, după comunicatele „liniștitoare” ale Prefecturii Buzău despre Barajul de la Siriu

Scriam anul trecut despre intențiile ștabilor PSD de la Administrația Bazinală de Apă (ABA) Buzău-Ialomița de a pune laba pe circa un milion de metri pătrați în zona lacului de acumulare Siriu. Deși, atunci, atât primarul de la Siriu, Corneliu Dumitrescu, cât și directoarea de la Administrația Apelor Buzău-Ialomița, Adriana Petcu, fost ministru al Apelor și Pădurilor, afirmau că nu se pune problema deposedării proprietarilor de drept ai terenurilor împricinate, subalternii lor confirmaseră că mai multe instituții ale statului sunt implicate în această afacere.

Sursele noastre spun că în joc nu este doar „exproprierea” celor de la lacul de acumulare Siriu, ci deposedarea în fapt cu japca a tuturor proprietarilor de drept ai terenurilor din jurul lacurilor de acumulare din țară, terenuri pe care mai apoi Apele Române ar urma să le concesioneze cui trebuie.

Peste 50 de familii din comuna Siriu i-au acționat în judecată pe ștabii de la Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița

Altfel, urcarea nivelului apei în baraj cu 15 metri pe verticală i-a lăsat pe cetățenii care aveau proprietăți pe malurile lacului de acumulare de la Siriu cu buza umflată. Administrația Națională Apele Române le-a băgat la apă terenurile agricole, silvice, pășunile, fânețele şi livezile, deposedându-i, „original” și abuziv, pe localnici de terenurile din strămoși, deși aceștia fuseseră de drept puși în proprietate, în acest sens eliberându-li-se  şi titlurile de proprietate.

Peste 50 de familii din comuna Siriu se judecă acum cu Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița. În acest caz, însă, prefectul județului Buzău, madam Carmen Ichim, nu mai dă niciun comunicat de presă. Nu suflă niciun cuvințel despre abuzurile săvârșite de Apele Române, nu le răspunde nimic zecilor de cetățeni care i-au trecut pragul reclamând-i aceste abuzuri strigătoare la cer. Nici măcar nu-și apără semnătura depusă pe certificatele lor de proprietate…

Ce spune Decretul de expropriere nr. 203/1989?

În 1972, odată cu începerea construcției barajului Siriu, a fost necesară strămutarea populației, care ocupa actuala cuvetă lacustră; realizarea a-menajării determinând inundarea unei zone în care se afla un număr de circa 370 de case de locuit cu toate anexele respective. Atunci, populația afectată a fost expropriată prin Decretul 203/1989, suprafața totală expropriată fiind de 15,5 ha.

Astăzi,  Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița este administratorul unei suprafețe totale de 420 ha, reprezentând cuva actuală a lacului Siriu, stabilită printr-o hotărâre ilegală de guvern pe care Înalta Curte de Casație și Justiție a infirmat-o, de altfel, declarând-o neconstituțională.

Fost inginer la Apele Române, primarul din Siriu îi bagă la apă pe concetățenii care l-au pus in fruntea comunei

Barajul Siriu
Cornel Dumitrescu, primarul de la Siriu, premiat pentru șpagă de șantajiștii de la „Atac de Buzău”

Pe primarul din Siriu, Corneliu Dumitrescu, nici nu l-a interesat ideea de a face posibilă o înștiințare legală a proprietarilor de drept despre expropriere şi măsurile stabilite şi care urmau să fie luate de  Direcția Apelor Buzău-Ialomița sau afișarea vreunei liste la sediul primăriei, așa cum stabilește legea exproprierilor. Nici nu ar fi putut, de altfel, atâta timp cât decretul de expropriere 203/1989 prevede cu totul alte suprafețe față de cele „expropriate” în realitate. S-a mulțumit să-i mintă cu nonșalanță pe localnici, atunci când treceau pe la primărie să-și revendice proprietățile, că ar fi fost expropriați.

Nici nu mai comentăm atunci când aflăm că, înainte de a fi uns ca ștab al comunei tocmai de către cei pe care astăzi îi deposedează senin de terenurile din strămoși, primarele a fost inginer la „Ape”.

Cum se face o expropriere

Legea 255/2010 specifică, în clar, modul în care o autoritate publică poate realiza o expropriere. Astfel, articolul 4 din lege arată ca prima etapă a procedurii de expropriere este aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai lucrărilor de interes național, județean sau local. Ulterior, autoritatea care execută exproprierea este obligată la „consemnarea sumei individuale aferente reprezentând plata pentru imobilele ori terenurile care fac parte din coridorul de expropriere şi afișarea listei proprietarilor”. Ultimele etape prevăzute de lege sunt transferul dreptului de proprietate, respectiv finalizarea formalităților aferente procedurii de expropriere. Toate aceste operațiuni trebuie făcute înainte de demararea proiectului socotit de utilitate publică. Lucru pe care Direcția Apelor Buzău-Ialomița şi Primăria Siriu nu l-au făcut.

Ce se va întâmpla cu terenurile „expropriate” de la Siriu

Potrivit surselor noastre, lacul de acumulare Siriu va fi privatizat, iar terenurile de sub luciul de apă vor ajunge la cine „trebuie”. Este evident, în acest caz, că inundarea terenurilor în cauză este doar o manevră prin care suprafețe masive de teren dintr-o zonă cu potențial imobiliar ridicat, riverane lacului de acumulare, vor trece în proprietatea ștabilor penali din PSD Buzău și a apropiaților acestora. Cu orice risc. Chiar și cu riscul ca aceste depășiri repetate ale NNR să producă dezastrul despre care EXPRESS SUD-EST a tras nenumărate semnale de alarmă. Inundarea acestor terenuri riverane lacului de acumulare fiind așadar o afacere cu o miză uriașă, având un puternic iz penal.

În acest context, depășirea NNR nu ne mai miră, iar întreaga poveste a comunicatelor de presă ale Prefecturii Buzău nu este altceva decât o perdea de fum dindărătul căreia se pun la cale afacerile de partid și de stat din județul Buzău.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EXPRESS SUD-EST dorește ca acest site să fie un spațiu al discuțiilor civilizate, al comentariilor de bun simț. Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

  1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
  2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătură cu textul. Aceștia pot fi criticați, însă, pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.
Abaterile repetate vor avea drept consecință interdicția accesului la aceasta facilitate a site-ului.

Harta cazurilor de coronavirus din fiecare țară. Graficul îmbolnăvirilor. Statistici

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
8,769,097
229,551
5,704,352
2,835,194
India
7,829,226
118,236
7,030,903
680,087
Brazil
5,358,498
156,565
4,797,872
404,061
Russia
1,497,167
25,821
1,130,818
340,528
Spain
1,110,372
34,752
0
1,075,620
Argentina
1,069,368
28,338
866,695
174,335
France
1,041,075
34,508
109,486
897,081
Colombia
998,942
29,802
901,652
67,488
Peru
883,116
34,033
800,480
48,603
Mexico
880,775
88,312
641,075
151,388
UK
854,010
44,745
0
809,265
South Africa
712,412
18,891
643,523
49,998
Iran
562,705
32,320
450,891
79,494
Italy
504,509
37,210
264,117
203,182
Chile
500,542
13,892
476,576
10,074
Iraq
449,153
10,568
378,209
60,376
Germany
423,067
10,097
314,100
98,870
Bangladesh
397,507
5,780
313,563
78,164
Indonesia
385,980
13,205
309,219
63,556
Philippines
367,819
6,934
313,112
47,773
Turkey
359,784
9,727
313,093
36,964
Saudi Arabia
344,552
5,281
330,995
8,276
Ukraine
337,410
6,289
139,755
191,366
Pakistan
327,063
6,727
310,101
10,235
Israel
309,374
2,366
291,130
15,878
Belgium
287,700
10,658
22,517
254,525
Netherlands
281,052
7,019
0
274,033
Poland
241,946
4,351
109,344
128,251
Czechia
238,323
1,971
91,651
144,701
Canada
213,727
9,920
179,537
24,270
Romania
205,793
6,318
147,932
51,543
Morocco
190,416
3,205
157,175
30,036
Ecuador
159,614
12,542
134,187
12,885
Nepal
155,233
842
108,334
46,057
Bolivia
140,612
8,608
107,633
24,371
Qatar
130,965
229
127,868
2,868
Panama
127,866
2,622
103,985
21,259
Dominican Republic
124,018
2,220
102,353
19,445
UAE
123,764
475
116,894
6,395
Kuwait
120,927
744
112,110
8,073
Portugal
116,109
2,297
67,842
45,970
Oman
111,837
1,147
97,949
12,741
Sweden
110,594
5,933
0
104,661
Kazakhstan
110,250
1,796
105,566
2,888
Egypt
106,230
6,176
98,713
1,341
Guatemala
104,632
3,609
93,880
7,143
Switzerland
103,653
2,071
55,800
45,782
Costa Rica
101,826
1,265
61,662
38,899
Japan
95,138
1,694
88,245
5,199
Ethiopia
92,229
1,400
46,118
44,711
Belarus
91,978
953
82,670
8,355
Honduras
91,882
2,612
37,697
51,573
Venezuela
88,718
764
82,899
5,055
China
85,775
4,634
80,876
265
Bahrain
79,574
312
76,143
3,119
Austria
78,029
965
56,791
20,273
Armenia
75,523
1,157
50,701
23,665
Moldova
71,089
1,669
51,719
17,701
Lebanon
68,479
559
32,412
35,508
Uzbekistan
64,923
544
62,033
2,346
Nigeria
61,882
1,129
57,190
3,563
Paraguay
58,259
1,278
38,797
18,184
Singapore
57,965
28
57,844
93
Hungary
56,098
1,390
16,007
38,701
Algeria
55,630
1,897
38,788
14,945
Ireland
55,261
1,878
23,364
30,019
Kyrgyzstan
55,144
1,130
47,337
6,677
Libyan Arab Jamahiriya
54,374
790
29,965
23,619
Jordan
50,750
540
7,508
42,702
Palestine
49,989
443
43,232
6,314
Azerbaijan
49,013
664
41,051
7,298
Tunisia
48,799
819
5,032
42,948
Kenya
48,790
896
33,876
14,018
Ghana
47,690
316
46,887
487
Myanmar
43,788
1,066
23,708
19,014
Slovakia
40,801
159
9,920
30,722
Afghanistan
40,768
1,511
34,023
5,234
Bosnia
39,758
1,075
26,368
12,315
Denmark
39,411
700
31,701
7,010
Serbia
38,872
789
31,536
6,547
Bulgaria
36,519
1,077
18,102
17,340
Croatia
33,959
429
23,785
9,745
El Salvador
32,585
944
28,258
3,383
Greece
29,992
564
9,989
19,439
Australia
27,499
905
25,181
1,413
Georgia
26,503
193
10,163
16,147
Macedonia
26,394
897
18,430
7,067
S. Korea
25,775
457
23,834
1,484
Malaysia
25,742
221
16,555
8,966
Cameroon
21,570
425
20,117
1,028
Slovenia
21,274
235
8,018
13,021
Côte d'Ivoire
20,405
121
20,100
184
Albania
18,858
473
10,548
7,837
Norway
17,670
279
11,863
5,528
Madagascar
16,810
238
16,215
357
Montenegro
16,629
263
12,601
3,765
Zambia
16,095
346
15,179
570
Senegal
15,543
321
14,161
1,061
Finland
14,652
353
9,800
4,499
Sudan
13,724
836
6,764
6,124
Luxembourg
13,713
144
9,085
4,484
Namibia
12,501
133
10,748
1,620
Mozambique
11,748
82
9,234
2,432
Guinea
11,635
71
10,474
1,090
Maldives
11,391
37
10,428
926
Uganda
11,297
99
7,281
3,917
DRC
11,122
304
10,379
439
Tajikistan
10,736
81
9,836
819
French Guiana
10,351
69
9,995
287
Lithuania
9,578
129
4,015
5,434
Haiti
9,015
231
7,361
1,423
Gabon
8,919
54
8,512
353
Angola
8,829
265
3,384
5,180
Jamaica
8,670
186
4,209
4,275
Zimbabwe
8,257
236
7,771
250
Cabo Verde
8,198
94
7,034
1,070
Mauritania
7,662
163
7,374
125
Sri Lanka
7,354
15
3,714
3,625
Guadeloupe
7,329
115
2,199
5,015
Cuba
6,534
128
5,927
479
Bahamas
6,268
130
3,795
2,343
Botswana
5,923
21
927
4,975
Malawi
5,885
183
5,287
415
Swaziland
5,831
116
5,485
230
French Polynesia
5,797
20
3,623
2,154
Djibouti
5,528
61
5,393
74
Trinidad and Tobago
5,487
104
3,945
1,438
Nicaragua
5,434
155
4,225
1,054
Malta
5,373
50
3,478
1,845
Syrian Arab Republic
5,319
264
1,692
3,363
Hong Kong
5,290
105
5,041
144
Congo
5,156
92
3,887
1,177
Suriname
5,155
109
5,010
36
Réunion
5,149
20
4,630
499
Equatorial Guinea
5,079
83
4,962
34
Rwanda
5,052
34
4,806
212
Central African Republic
4,862
62
1,924
2,876
Latvia
4,467
54
1,357
3,056
Aruba
4,401
36
4,160
205
Iceland
4,394
11
3,302
1,081
Estonia
4,351
73
3,441
837
Mayotte
4,276
44
2,964
1,268
Andorra
4,038
69
2,729
1,240
Guyana
3,960
117
2,923
920
Somalia
3,897
102
3,166
629
Thailand
3,731
59
3,529
143
Gambia
3,659
119
2,660
880
Mali
3,444
132
2,620
692
Cyprus
3,314
25
1,882
1,407
Belize
3,050
46
1,872
1,132
South Sudan
2,876
56
1,290
1,530
Uruguay
2,759
53
2,241
465
Benin
2,557
41
2,330
186
Burkina Faso
2,433
65
1,996
372
Guinea-Bissau
2,403
41
1,818
544
Sierra Leone
2,343
74
1,782
487
Martinique
2,257
24
98
2,135
Togo
2,162
52
1,586
524
Yemen
2,060
599
1,354
107
Lesotho
1,940
43
970
927
New Zealand
1,934
25
1,835
74
Chad
1,423
96
1,234
93
Liberia
1,393
82
1,278
33
Niger
1,215
69
1,128
18
Vietnam
1,160
35
1,051
74
Sao Tome and Principe
938
15
898
25
San Marino
819
42
716
61
Curaçao
818
1
534
283
Channel Islands
795
48
659
88
Sint Maarten
776
22
702
52
Diamond Princess
712
13
659
40
Turks and Caicos Islands
699
6
689
4
Gibraltar
660
0
507
153
Papua New Guinea
583
7
545
31
Burundi
555
1
497
57
Taiwan
550
7
497
46
Saint Martin
538
8
422
108
Comoros
517
7
494
16
Tanzania
509
21
183
305
Faroe Islands
490
0
473
17
Eritrea
461
0
405
56
Mauritius
435
10
386
39
Isle of Man
348
24
321
3
Liechtenstein
340
1
170
169
Mongolia
337
0
312
25
Bhutan
336
0
306
30
Monaco
295
2
241
52
Cambodia
287
0
283
4
Cayman Islands
239
1
215
23
Barbados
226
7
207
12
Bermuda
190
9
175
6
Seychelles
153
0
149
4
Caribbean Netherlands
150
3
121
26
Brunei
148
3
143
2
Antigua and Barbuda
122
3
107
12
St. Barth
77
0
66
11
Saint Vincent and the Grenadines
73
0
64
9
British Virgin Islands
71
1
70
0
Saint Lucia
48
0
27
21
Macao
46
0
46
0
Dominica
37
0
29
8
Fiji
33
2
30
1
Timor-Leste
29
0
28
1
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Grenada
27
0
24
3
New Caledonia
27
0
27
0
Lao People's Democratic Republic
24
0
22
2
Saint Kitts and Nevis
19
0
19
0
Greenland
17
0
16
1
Saint Pierre Miquelon
16
0
12
4
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Solomon Islands
4
0
3
1
Anguilla
3
0
3
0
Wallis and Futuna
1
0
1
0
Updated on 24 October 2020 19:22
- Advertisement -

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Advertisement -

EDITORIAL