sâmbătă, 15 august, 2020
21 C
Buzău
sâmbătă, 15 august, 2020
21 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Barajul Siriu, Prefectura Buzău și comunicatele de presă. Despre un „perpetuum mobile”...

Barajul Siriu, Prefectura Buzău și comunicatele de presă. Despre un „perpetuum mobile” de tocat bani, inventat de Consiliul Județean și Prefectura Buzău, și despre Barajul Siriu care se duce încet, încet pe apa Buzăului, cu munteni cu tot. Ce se ascunde după comunicatele „liniștitoare” ale „perfectei” PSD Carmen Ichim

TOPUL DE AZI

Brăești, comuna care coboară din cer. Despre cum să ai privilegiul de a fi izolat, fără a se înțelege, însă, prin izolare, înstrăinare

Brăești, Brătilești, Goidești, Ivănețu, Pârscovelu, Pinu și Ruginoasa. Toate sunt pe Valea Bălănesei și toate au ceva în comun:...

Campania preelectorală și pelicula ei de jeg românesc. Ori despre circul mic, ieftin, făcut cu ciocul mare şi bogat de candidați veniți acum în...

Cel care frapează, cel care face ca milioane de oameni să stea ca hipnotizați în fața televizorului, nu este...

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei...

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...

Adevărul despre cartierul Orizont din Buzău sau despre cum a pus laba PSD Buzău pe terenurile moșiei Mărăcineni, iar Boșco și „faliții” lui s-au...

Cât a fost Boșco primar, PSD Buzău și Primăria Buzău s-au specializat în „afaceri” care au produs bani buni...

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Ploile continuă să facă prăpăd în județul Buzău. Mai multe drumuri au fost rupte de viituri, între care Drumul Județean 203 K, la Lopătari, zeci de gospodării au fost inundate iar un cioban a fost la un pas să fie luat de apă, cu animalele sale. Sâmbăta trecută, o viitură puternică produsă a provocat mari pagube și necazuri muncitorilor angrenați în construcția noului pod de la Vadu Pașii care va lega Muntenia de Moldova. Apele umflate al râului Buzău au deteriorat tablierele pregătite pentru instalare și au distrus mai multe cofraje realizate special pentru turnarea structurii de susținere a podului. Constructorul și autoritățile județului Buzău anunță acum o întârziere de cel puțin 1 an la finalizarea proiectului, dar nu ne spun nimic despre măsurile care trebuiau luate pentru a proteja șantierul de astfel de viituri. La Barajul Siriu, încă nu s-a întâmplat, cică, nimic…

EXPRESS SUD-EST a tras, de câțiva ani încoace, nenumărate semnale de alarmă privind lucrările de mântuială şi graba cu care a fost terminat barajul Siriu în anii nouăzeci și pericolul pe care îl reprezintă acesta pentru populația județului Buzău în cazul unor viituri catastrofale ori al unui cutremur care să depășească 6 grade pe scara Richter.

Alunecare de teren Barajul Siriu
Barajul Siriu: un munte care se „prelinge” în lac

Alunecările de teren care se produc pe versanții care străjuiesc Barajul Siriu prin deplasarea rocilor de-a lungul pantei sau lateral ca urmare a unor fenomene naturale (ploi torențiale, mișcări tectonice, prăbușiri ale unor grote, eroziuni puternice, etc.) sau chiar ca urmare a unor activități umane, sunt pentru lacul Siriu şi locuitorii Văii Buzăului un adevărat pericol, întrucât lucrările de finalizare ale barajului au fost făcute la repezeală și cu costuri cât mai mici ori n-au mai fost făcute: injectarea laptelui de ciment în munții din stânga și dreapta barajului, pentru a fi de neclintit, au fost întrerupte, corecția torenților din stânga și dreapta lacului de acumulare, pentru a preveni alunecările de teren în cuva lacului, n-au mai fost finalizate…

Citește și: Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei țări

Astfel, an de an, DN 10 este blocat prin căderea stâncilor urnite de torenți, milioane de metri cubi de pământ se ”preling” în cuva lacului pe Siriaşu, pe Teherău, pe Giurca, colmatându-l, ba, mai mult, în urmă cu câțiva ani, la Groapa Vânturilor, un versant întreg a ajuns în lac despărțindu-l efectiv în două.

Prin colmatare, lacul Siriu ar putea creste presiunea asupra barajului, situaţie în care barajul ar putea să se rupă. Bașca, faptul că, pentru a avea apa necesară pentru fabricat bănuţii pe care-i papă pe degeaba,  Administrația Națională Apele Române a urcat nivelul apei în baraj cu 15 metri pe verticală, în urma acestei măsuri, lungimea lacului crescând cu mai bine de 3 kilometri și, astfel, milioane de metri cubi de apă, neprevăzuți  în proiectul de rezistență al muntelui de anrocament din față, presează barajul, erodează și îngenunchează munții din lateral, căutând astfel să le iasă din strânsoare.

Așadar, la Siriu, sunt absolut necesare și trebuiesc făcute de urgență lucrări de anvergură: golirea barajului şi consolidarea lui punctuală, așa cum s-a procedat acum câțiva ani şi la barajul de la Gura Apei. Pentru că pericolul real pe care îl reprezintă alunecările de teren de la Siriu, nu este închiderea DN 10, ci posibilitatea repetării unei catastrofe ca cea de la Belci, judeţul Bacău, în 1991.

Autoritățile pesediste de la Buzău ne tot prostesc cu privire la Barajul Siriu

Citește și: PSD adoră infractorii! Și pentru că electoratul vrea schimbare, își rotește cadrele infractoare! Remus Borza, noua eminență cenușie din Guvernul Dăncilă, este un condamnat definitiv pentru 34 de fapte, care vrea desființarea celor peste 350 de spitale de stat existente

Lacul de acumulare a fost proiectat în 1970-1972, iar imediat după terminarea proiectului au început şi lucrările de construcţie. O grăbire a întregului proces de construcţie provoacă însă fiori localnicilor: versanții lacului sunt formaţi din șisturi, iar nivelul de apă care se infiltrează în ei depășește valorile maxime din domeniul amenajărilor hidro-energetice. În anii ’90 a existat o tentativă de injectare a versanților cu ciment, astfel încât infiltrațiile să fie limitate.

Regia Apele Române spune însă că barajul în sine, format din anrocamente, nu are absolut nicio asemenea problemă, fiind vorba strict de versantul din dreapta lacului, în care apa nu are voie să se infiltreze prea mult, dar situaţia s-a rezolvat şi, deci, nu mai există pericolul unor masive alunecări de teren.

Pe de altă parte, milioanele de metri cubi de pământ care s-au „prelins” în cuva lacului pe Siriaşu, pe Teherău, pe Giurca, au grăbit periculos de mult colmatarea lacului de acumulare. Iar prin colmatare, lacul Siriu ar putea crește presiunea asupra barajului, situaţie în care barajul ar putea să se rupă. Iar dacă se va întâmpla asta, se va produce cel mai mare dezastru din istoria României, în lacul de acumulare fiind peste 1 500 000 de metri cubi de apă. 

Nu, nu e o bucurie că previziunile mele sunt o realitate de necontestat, ci doar mâhnirea că autoritățile plătite de noi să prevină astfel de calamități ne râd continuu în nas, reușind să ne prostească din nou cu ajutorul lichelelor din presa buzoiană care publicându-le ineptele comunicate de presă măsluiesc aceste adevăruri. Nu mai pomenim aici și de amenințările că vom fi dați în judecată, în acest sens fiind cooptate și cadrele pesediste din SRI-ul buzoian!

DN 10, care leagă Buzăul de Brașov și una dintre cele mai spectaculoase șosele prin munți din lume, se scufundă din an în an

Citește și: Veorica! Fascinantul și curiosul caz al Rodicăi Nica, fata care, deși a căzut toate examenele școlare ale copilăriei și adolescenței ei, a ajuns prim-ministrul României

Drumul Național 10, care leagă Brașovul de Buzău, a fost înscris, anul trecuți, între cele mai spectaculoase atât în ceea ce privește peisajul, cât şi pentru șoferii care le parcurg, de către jurnaliștii de la Yahoo News. Dar, pe cât este de frumos peisajul, pe atât de periculos este să circuli pe el. Este principalul drum care leagă Ardealul de Muntenia și Dobrogea. Șoferii care îl folosesc spun că poate fi asemuit cu Transfăgărășanul. A fost construit odată cu barajul de la Siriu iar acum are DIN NOU nevoie urgentă de reparații capitale pentru că, în 5 puncte de pe traseu, nu mai prezintă siguranță pentru participanții la trafic.

Muntele gâlgâie și aruncă noroi pe carosabil

Când intri din județul Covasna în Buzău, la coada lacului Siriu, peisajul care se dezvăluie ochilor este de o frumusețe cum rar întâlnești. Abia ai timp să te dezmeticești că apare primul hop: viaductul tăiat în masivul stâncos Teherău construit în urmă cu 40 de ani. Grinzile de susținere ale podului sunt atât de erodate de infiltrații încât structura nu mai prezintă siguranță pentru trafic.

Administratorul drumului a luat măsuri ca săi protejeze pe participanții la trafic: restricții de viteză de 10 km/h , de tonaj 7,5 tone ; a limitat accesul pe viaduct la un sens de mers cel dinspre Brașov. Calculele făcute de experți au arătat că reparația viaductului ar costa 1,5 milioane de euro. Șoferii cu experiență, care cunosc bine traseul, spun că la vremea când a fost construit viaductul nu a fost prevăzut un trafic greu, așa cum e în zilele noastre.

Citește și: TROC între ALDE și PSD! Tăriceanu nu se duce, încă, după Dragnea! Senatul A RESPINS ridicarea imunității șefului ALDE

“Mașinile care circulau în anii 70 nu depășeau 5 tone ori acum sunt mai multe și mai grele”, ne spune un șofer de meserie care a străbătut țara în lung și-n lat. Deși restricțiile sunt semnalizate corespunzător nimănui nu se pare să-i pese. Un autovehicul care transport bușteni trece și fără să încetinească și mai ales ignorând restricția de masă.

Șoferul ne mai spune că nu are alt drum decât prin Prahova ceea ce pentru el este un ocol de peste 60 de km. După ce treci prin curbe strânse și deosebit de periculoase, masivul care străjuiește drumul dă din nou emoții puternice. Bolovani imenși stau gata-gata să se prăvălească. La doar 1 km de viaductul Stânca Teherău, se circulă tot pe un singur sens. O stâncă imensă a blocat în urmă cu câțiva ani traficul dar mai ales a distrus o bandă din drum, pe cea dinspre Brașov spre Buzău. La câțiva kilometri în aval, mai exact la km 81, deși versantul pare că a fost consolidat suficient de bine, cu parapeți, după o alunecare masivă din 2005, apare o nouă provocare. Un izvor situat la câteva sute de metri în munte gâlgâie și aruncă noroi pe carosabil.

Au apărut și stalactite

O expertiză tehnică realizată la jumătatea anului 2014 de o firmă de proiectări din Bucureşti a evidențiat numeroase deficiențe și degradări în infrastructura şi suprastructura viaductului Stânca Teherău, care se află pe malul stâng al lacului Siriu, în amonte de barajul de acumulare. Potrivit memoriului tehnic realizat de Beta Cops SRL, au fost constatate armături descoperite și ruginite, iar pe alocuri zone de beton căzute, care descoperă atât etrierii, cât și armăturile de rezistență. La rosturile dintre fâșii au apărut… stalactite. De asemenea, la deschiderea numărul 3 a viaductului a apărut o crăpătură de 6 metri lungime.

Viaductul Stânca Teherău
Viaductul Stânca Teherău

„Bordurile care mărginesc partea carosabilă sunt degradate și rupte pe întreaga lungime a viaductului, pe partea stângă, și lipsesc pe partea dreaptă. Grinda parapetului de siguranță de pe partea stângă are armături descoperite și ruginite. Din cauza degradării unei porțiuni din viaduct, pe acesta se circulă doar pe o bandă, fiind impusă și restricția de viteză de 10 km/oră tocmai pentru că nu există vizibilitate, viaductul fiind într-o curbă.

Citește și: O VICTORIE CA O ÎNFRÂNGERE. De ce a pierdut PNL votul în majoritatea orașelor românești, iar alianța USR-PLUS a câștigat un procent uluitor la europarlamentarele din 26 mai fără…

De asemenea, versantul de pe partea stângă a viaductului, cum mergi spre Buzău, are roca fisurată și crăpată, existând pericolul desprinderii de fragmente din acesta și căderii lor pe partea carosabilă, cu urmări asupra stabilității și rezistenței suprastructurii. Și versantul de pe cealaltă partea are nevoie însă de consolidări. Potrivit experților, sunt necesare lucrări de protecție a versantului de pe partea stângă care vor consta din înlăturarea tuturor stâncilor instabile și montarea unei plase ancorate în stâncă, lucrări de consolidare a infrastructurii, a suprastructurii, lucrări de siguranță rutieră, refacerea parapeților de siguranță și marcaje rutiere, protecție taluz” se mai specifica în raportul de expertiză realizat de Beta Cops SRL.

Un munte de bani pentru șmecherii din conducerea judeţului

Ca urmare a acestui raport de expertiză, CNADNR a desemnat în urmă cu doi ani, prin licitație, constructorul care s-a ocupat de „reabilitarea” viaductului – SC Luconsa BM Galați. Durata estimată a lucrării fusese de 18 luni iar garanția de 5 ani. Costul lucrărilor depăşise 12 milioane de lei iar acestea au început în aprilie 2015. În martie 2016, Instituţia Prefectului Buzău a comunicat că lucrările au fost încheiate şi că circulaţia rutieră pe DN 10 în zona stânca Teherău a fost reluată (sic!).

La Siriu, însă, nu știm cum se face că ce se repară ziua, se strică la loc noaptea, asemenea legendei Meșterului Manole

Cam așa se poate spune despre ce se întâmplă pe DN 10, în zona barajului de la Siriu. De două-trei ori pe an, alunecarea de teren se reactivează, jumătate de șosea ajungând cu câțiva metri sub nivelul celeilalte jumătăți. Situația este însă din ce în ce mai rea. O perioadă extrem de ploioasă cumulată cu un cutremur de cinci-șase grade Richter ar putea fi dezastruoasă, în pofida eforturilor de stabilizare a zonei. La fel s-a întâmplat și în 2016, după trâmbițarea terminării lucrărilor la „reabilitarea” viaductului. La numai câteva luni, se lucra iarăși, cu același „spor”…

Citește și: Marcel Ciolacu și șpaga de partid și de stat. Ori despre cum s-a confirmat la Buzău, existența, pe o anumită stradă, a unor partide cu ciolaci în coadă

„Pică tot muntele”

Astfel, alunecările de teren de la Siriu par de nestăvilit. ,,Situația este destul de gravă, pentru că terenul este destabilizat pe o suprafață de 5 hectare. Vârful versantului s-a îmbibat cu apă și practic, acum, e pe cale să pice tot muntele”, ne declară un sătean.

Un „perpetuum mobile” de tocat bani

De ani de zile, mii de „specialiști” se perindă pe bani grei pe la Siriu, emițând apoi comunicate de presă, în care, într-un limbaj de lemn execrabil, ne explică_că totul e perfect, că bla, bla, bla, viitorul sună bine!

Comunicatele „perfectei” Carmen Ichim

Barajul Siriu
Madam Carmen Ichim o scaldă în comunicate

Recent, madam Carmen Ichim, prefectul Județului Buzău, a emanat un astfel de comunicat în care ne asigură că „siguranța Barajului Siriu se află permanent în atenția specialiștilor ABA Buzău-Ialomița, că bla-bla-bla, că recomandă celor care redactează sau contribuie la propagarea în spațiul public a unor astfel de ”informații” să se documenteze apelând la surse oficiale, pentru a evita inducerea nejustificată a unei stări de teamă și nesiguranță în rândul cetățenilor.”

Nimeni nu ne spune însă în ce a constat verificarea barajului Siriu, dacă Barajul Siriu este prevăzut în interior cu senzori care să atenționeze cea mai mică deformare a sa, dacă se cunoaște nivelul aluviunilor depuse de la punerea sa în funcțiune, ce dimensiune are baza mică a trapezului la nivelul actual al lacului, știindu-se că barajul în secțiune are forma trapezoidală, dacă există un sistem de alarmare a populației din aval în cazul apariției unei eventuale fisuri și în ce constă acest sistem etc..

În acest caz, așa cum am scris de nenumărate ori, toate palavrele din comunicatele lor nu fac doi bani, darămite să fie suficiente pentru oprirea prăbușirii versanților de pe ambele părți ale lacului de acumulare.

„Dacă lovele nu e, nimic nu e”

Cât despre reabilitările viaductului Teherău, acestea nu sunt altceva decât un fel de „perpetuum mobile” isteț, un alt mijloc al șmecherilor din conducerea judeţului de a mai toca munți de bani publici. Nu ştim ce „specialişti” au tăiat panglica finalizării reabilitării viaductului în martie 2016, ce șmenării s-au făcut, cine și cui i-a dat șpagă etc. Nici nu e nevoie. Șmecherii ar trebui să explice DNA-ului, iar DNA-ul ar trebui să ne explice și nouă aceste lucruri. Noi ținem doar evidențele. Iar evidențele, de data asta, sunt cât Munții Siriului de mari!

Ce se ascunde, în fapt, după comunicatele „liniștitoare” ale Prefecturii Buzău despre Barajul de la Siriu

Scriam anul trecut despre intențiile ștabilor PSD de la Administrația Bazinală de Apă (ABA) Buzău-Ialomița de a pune laba pe circa un milion de metri pătrați în zona lacului de acumulare Siriu. Deși, atunci, atât primarul de la Siriu, Corneliu Dumitrescu, cât și directoarea de la Administrația Apelor Buzău-Ialomița, Adriana Petcu, fost ministru al Apelor și Pădurilor, afirmau că nu se pune problema deposedării proprietarilor de drept ai terenurilor împricinate, subalternii lor confirmaseră că mai multe instituții ale statului sunt implicate în această afacere.

Sursele noastre spun că în joc nu este doar „exproprierea” celor de la lacul de acumulare Siriu, ci deposedarea în fapt cu japca a tuturor proprietarilor de drept ai terenurilor din jurul lacurilor de acumulare din țară, terenuri pe care mai apoi Apele Române ar urma să le concesioneze cui trebuie.

Peste 50 de familii din comuna Siriu i-au acționat în judecată pe ștabii de la Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița

Altfel, urcarea nivelului apei în baraj cu 15 metri pe verticală i-a lăsat pe cetățenii care aveau proprietăți pe malurile lacului de acumulare de la Siriu cu buza umflată. Administrația Națională Apele Române le-a băgat la apă terenurile agricole, silvice, pășunile, fânețele şi livezile, deposedându-i, „original” și abuziv, pe localnici de terenurile din strămoși, deși aceștia fuseseră de drept puși în proprietate, în acest sens eliberându-li-se  şi titlurile de proprietate.

Peste 50 de familii din comuna Siriu se judecă acum cu Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița. În acest caz, însă, prefectul județului Buzău, madam Carmen Ichim, nu mai dă niciun comunicat de presă. Nu suflă niciun cuvințel despre abuzurile săvârșite de Apele Române, nu le răspunde nimic zecilor de cetățeni care i-au trecut pragul reclamând-i aceste abuzuri strigătoare la cer. Nici măcar nu-și apără semnătura depusă pe certificatele lor de proprietate…

Ce spune Decretul de expropriere nr. 203/1989?

În 1972, odată cu începerea construcției barajului Siriu, a fost necesară strămutarea populației, care ocupa actuala cuvetă lacustră; realizarea a-menajării determinând inundarea unei zone în care se afla un număr de circa 370 de case de locuit cu toate anexele respective. Atunci, populația afectată a fost expropriată prin Decretul 203/1989, suprafața totală expropriată fiind de 15,5 ha.

Astăzi,  Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița este administratorul unei suprafețe totale de 420 ha, reprezentând cuva actuală a lacului Siriu, stabilită printr-o hotărâre ilegală de guvern pe care Înalta Curte de Casație și Justiție a infirmat-o, de altfel, declarând-o neconstituțională.

Fost inginer la Apele Române, primarul din Siriu îi bagă la apă pe concetățenii care l-au pus in fruntea comunei

Barajul Siriu
Cornel Dumitrescu, primarul de la Siriu, premiat pentru șpagă de șantajiștii de la „Atac de Buzău”

Pe primarul din Siriu, Corneliu Dumitrescu, nici nu l-a interesat ideea de a face posibilă o înștiințare legală a proprietarilor de drept despre expropriere şi măsurile stabilite şi care urmau să fie luate de  Direcția Apelor Buzău-Ialomița sau afișarea vreunei liste la sediul primăriei, așa cum stabilește legea exproprierilor. Nici nu ar fi putut, de altfel, atâta timp cât decretul de expropriere 203/1989 prevede cu totul alte suprafețe față de cele „expropriate” în realitate. S-a mulțumit să-i mintă cu nonșalanță pe localnici, atunci când treceau pe la primărie să-și revendice proprietățile, că ar fi fost expropriați.

Nici nu mai comentăm atunci când aflăm că, înainte de a fi uns ca ștab al comunei tocmai de către cei pe care astăzi îi deposedează senin de terenurile din strămoși, primarele a fost inginer la „Ape”.

Cum se face o expropriere

Legea 255/2010 specifică, în clar, modul în care o autoritate publică poate realiza o expropriere. Astfel, articolul 4 din lege arată ca prima etapă a procedurii de expropriere este aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai lucrărilor de interes național, județean sau local. Ulterior, autoritatea care execută exproprierea este obligată la „consemnarea sumei individuale aferente reprezentând plata pentru imobilele ori terenurile care fac parte din coridorul de expropriere şi afișarea listei proprietarilor”. Ultimele etape prevăzute de lege sunt transferul dreptului de proprietate, respectiv finalizarea formalităților aferente procedurii de expropriere. Toate aceste operațiuni trebuie făcute înainte de demararea proiectului socotit de utilitate publică. Lucru pe care Direcția Apelor Buzău-Ialomița şi Primăria Siriu nu l-au făcut.

Ce se va întâmpla cu terenurile „expropriate” de la Siriu

Potrivit surselor noastre, lacul de acumulare Siriu va fi privatizat, iar terenurile de sub luciul de apă vor ajunge la cine „trebuie”. Este evident, în acest caz, că inundarea terenurilor în cauză este doar o manevră prin care suprafețe masive de teren dintr-o zonă cu potențial imobiliar ridicat, riverane lacului de acumulare, vor trece în proprietatea ștabilor penali din PSD Buzău și a apropiaților acestora. Cu orice risc. Chiar și cu riscul ca aceste depășiri repetate ale NNR să producă dezastrul despre care EXPRESS SUD-EST a tras nenumărate semnale de alarmă. Inundarea acestor terenuri riverane lacului de acumulare fiind așadar o afacere cu o miză uriașă, având un puternic iz penal.

În acest context, depășirea NNR nu ne mai miră, iar întreaga poveste a comunicatelor de presă ale Prefecturii Buzău nu este altceva decât o perdea de fum dindărătul căreia se pun la cale afacerile de partid și de stat din județul Buzău.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EXPRESS SUD-EST dorește ca acest site să fie un spațiu al discuțiilor civilizate, al comentariilor de bun simț. Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

  1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
  2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătură cu textul. Aceștia pot fi criticați, însă, pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.
Abaterile repetate vor avea drept consecință interdicția accesului la aceasta facilitate a site-ului.

Harta cazurilor de coronavirus din fiecare țară. Graficul îmbolnăvirilor. Statistici

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
5,476,266
171,535
2,875,147
2,429,584
Brazil
3,278,895
106,571
2,384,302
788,022
India
2,530,490
49,170
1,809,702
671,618
Russia
917,884
15,617
729,411
172,856
South Africa
579,140
11,556
461,734
105,850
Peru
516,296
25,856
354,232
136,208
Mexico
511,369
55,908
345,653
109,808
Colombia
445,111
14,492
261,296
169,323
Chile
382,111
10,340
355,037
16,734
Spain
358,843
28,617
0
330,226
Iran
338,825
19,331
293,811
25,683
UK
316,367
41,358
0
275,009
Saudi Arabia
295,902
3,338
262,959
29,605
Pakistan
288,047
6,162
265,624
16,261
Argentina
282,437
5,527
199,005
77,905
Bangladesh
274,525
3,625
157,635
113,265
Italy
252,809
35,234
203,326
14,249
Turkey
246,861
5,934
228,980
11,947
Germany
223,774
9,289
202,550
11,935
France
212,211
30,406
83,848
97,957
Iraq
168,290
5,709
120,129
42,452
Philippines
157,918
2,600
72,209
83,109
Indonesia
137,468
6,071
91,321
40,076
Canada
121,652
9,020
107,942
4,690
Qatar
114,532
190
111,258
3,084
Kazakhstan
102,287
1,269
80,716
20,302
Ecuador
99,409
6,030
79,176
14,203
Bolivia
97,950
3,939
34,723
59,288
Egypt
96,220
5,124
57,858
33,238
Israel
91,080
665
66,965
23,450
Ukraine
89,719
2,044
47,430
40,245
China
84,808
4,634
79,519
655
Dominican Republic
84,488
1,409
49,539
33,540
Sweden
84,294
5,783
0
78,511
Oman
82,924
562
77,550
4,812
Panama
79,402
1,734
52,886
24,782
Belgium
77,113
9,924
17,941
49,248
Kuwait
75,185
494
66,740
7,951
Belarus
69,308
603
66,452
2,253
Romania
68,046
2,904
31,920
33,222
UAE
63,819
359
57,473
5,987
Netherlands
61,840
6,167
0
55,673
Guatemala
61,428
2,341
49,355
9,732
Poland
56,090
1,869
38,853
15,368
Singapore
55,661
27
51,049
4,585
Portugal
53,783
1,772
39,374
12,637
Japan
52,217
1,073
37,479
13,665
Honduras
49,467
1,548
7,128
40,791
Nigeria
48,445
973
35,998
11,474
Bahrain
46,052
169
42,469
3,414
Ghana
41,847
223
39,718
1,906
Kyrgyzstan
41,645
1,493
33,951
6,201
Armenia
41,495
817
34,484
6,194
Morocco
39,241
611
27,644
10,986
Switzerland
37,671
1,991
32,900
2,780
Algeria
37,664
1,351
26,308
10,005
Afghanistan
37,550
1,369
27,166
9,015
Azerbaijan
34,018
504
31,490
2,024
Uzbekistan
34,017
221
28,661
5,135
Venezuela
31,381
266
21,580
9,535
Moldova
29,483
884
20,556
8,043
Kenya
29,334
465
15,298
13,571
Serbia
29,233
665
26,117
2,451
Ethiopia
27,242
492
11,660
15,090
Ireland
26,995
1,774
23,364
1,857
Costa Rica
26,931
281
8,785
17,865
Nepal
25,551
99
17,077
8,375
Austria
23,179
728
20,627
1,824
Australia
23,035
379
13,355
9,301
El Salvador
22,619
603
10,618
11,398
Czechia
19,693
394
13,731
5,568
Cameroon
18,469
401
15,320
2,748
Côte d'Ivoire
16,935
108
13,721
3,106
Palestine
15,834
106
9,382
6,346
Bosnia
15,535
469
9,344
5,722
Denmark
15,379
621
13,216
1,542
S. Korea
15,039
305
13,901
833
Bulgaria
14,243
492
9,114
4,637
Madagascar
13,643
164
12,011
1,468
Macedonia
12,515
535
9,030
2,950
Sudan
12,162
793
6,325
5,044
Senegal
11,872
249
7,615
4,008
Norway
9,908
261
8,857
790
DRC
9,605
238
8,512
855
Malaysia
9,175
125
8,831
219
Paraguay
9,022
108
5,657
3,257
Zambia
9,021
256
7,586
1,179
French Guiana
8,549
53
7,841
655
Guinea
8,260
50
7,177
1,033
Gabon
8,225
51
6,277
1,897
Lebanon
8,045
94
2,551
5,400
Tajikistan
7,989
63
6,777
1,149
Haiti
7,831
196
5,235
2,400
Finland
7,700
333
7,050
317
Luxembourg
7,405
122
6,500
783
Libyan Arab Jamahiriya
7,327
139
848
6,340
Albania
7,117
219
3,695
3,203
Mauritania
6,676
157
5,889
630
Greece
6,632
223
3,804
2,605
Croatia
6,258
163
5,134
961
Maldives
5,572
22
3,010
2,540
Djibouti
5,367
59
5,181
127
Zimbabwe
5,072
128
1,998
2,946
Malawi
4,988
156
2,576
2,256
Hungary
4,877
607
3,606
664
Equatorial Guinea
4,821
83
2,182
2,556
Central African Republic
4,652
61
1,728
2,863
Hong Kong
4,407
67
3,487
853
Nicaragua
4,115
128
2,913
1,074
Montenegro
3,930
73
2,752
1,105
Congo
3,745
60
1,625
2,060
Namibia
3,726
31
848
2,847
Swaziland
3,670
68
1,991
1,611
Thailand
3,376
58
3,193
125
Somalia
3,250
93
2,268
889
Cuba
3,229
88
2,547
594
Cabo Verde
3,136
33
2,254
849
Mayotte
3,119
39
2,940
140
Sri Lanka
2,886
11
2,666
209
Slovakia
2,855
31
1,969
855
Suriname
2,838
41
1,894
903
Mozambique
2,708
19
1,075
1,614
Mali
2,597
125
1,979
493
South Sudan
2,482
47
1,175
1,260
Slovenia
2,369
129
2,027
213
Lithuania
2,352
81
1,691
580
Rwanda
2,293
8
1,604
681
Estonia
2,184
63
1,976
145
Guinea-Bissau
2,088
29
1,015
1,044
Benin
2,014
38
1,681
295
Iceland
1,983
10
1,861
112
Sierra Leone
1,947
69
1,502
376
Tunisia
1,903
53
1,320
530
Yemen
1,858
528
1,009
321
Angola
1,852
86
584
1,182
Gambia
1,623
50
304
1,269
New Zealand
1,609
22
1,531
56
Syrian Arab Republic
1,515
58
403
1,054
Uruguay
1,421
38
1,182
201
Uganda
1,385
12
1,142
231
Jordan
1,329
11
1,229
89
Georgia
1,321
17
1,088
216
Cyprus
1,318
20
870
428
Latvia
1,315
32
1,078
205
Malta
1,276
9
762
505
Liberia
1,252
82
738
432
Burkina Faso
1,238
54
1,005
179
Botswana
1,214
3
120
1,091
Niger
1,161
69
1,075
17
Togo
1,124
26
806
292
Bahamas
1,119
17
138
964
Jamaica
1,082
14
761
307
Andorra
989
53
863
73
Aruba
973
4
114
855
Chad
951
76
862
13
Vietnam
930
22
437
471
Sao Tome and Principe
885
15
809
61
Lesotho
884
25
271
588
Réunion
776
5
657
114
Diamond Princess
712
13
651
48
San Marino
699
42
657
0
Guyana
649
22
306
321
Channel Islands
607
47
545
15
Tanzania
509
21
183
305
Taiwan
482
7
450
25
Guadeloupe
446
14
289
143
Trinidad and Tobago
426
10
139
277
Burundi
412
1
315
96
Comoros
403
7
379
17
Belize
388
3
35
350
Myanmar
374
6
322
46
Faroe Islands
365
0
225
140
Mauritius
345
10
334
1
Martinique
336
16
98
222
Isle of Man
336
24
312
0
Mongolia
298
0
272
26
Eritrea
285
0
248
37
Turks and Caicos Islands
274
2
54
218
Cambodia
273
0
229
44
Papua New Guinea
271
3
78
190
Sint Maarten
269
17
102
150
Gibraltar
206
0
188
18
Cayman Islands
203
1
202
0
French Polynesia
166
0
64
102
Bermuda
159
9
145
5
Barbados
148
7
119
22
Monaco
146
4
114
28
Brunei
142
3
138
1
Bhutan
133
0
102
31
Seychelles
127
0
126
1
Saint Martin
109
4
49
56
Antigua and Barbuda
93
3
83
7
Liechtenstein
91
1
87
3
Saint Vincent and the Grenadines
57
0
55
2
Macao
46
0
46
0
Curaçao
33
1
31
1
Fiji
28
1
20
7
Timor-Leste
25
0
24
1
Saint Lucia
25
0
25
0
Grenada
24
0
23
1
New Caledonia
23
0
22
1
Lao People's Democratic Republic
22
0
19
3
Dominica
18
0
18
0
Saint Kitts and Nevis
17
0
17
0
Greenland
14
0
14
0
Caribbean Netherlands
13
0
7
6
St. Barth
13
0
9
4
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Montserrat
13
1
12
0
Holy See (Vatican City State)
12
0
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
British Virgin Islands
9
1
7
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Saint Pierre Miquelon
4
0
1
3
Anguilla
3
0
3
0
Updated on 15 August 2020 13:05
- Advertisement -

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Advertisement -

EDITORIAL