miercuri, 21 august, 2019

Ai un pont? Sună-ne acum! Suntem tot timpul pe fază!

+40 755 977 819

20 C
Buzău
miercuri, 21 august, 2019

Ai un pont? Sună-ne acum! Suntem tot timpul pe fază!

+40 755 977 819

  • ACTUALITATE
  • ȘTIRI SUD-EST
  • SPECIAL

Barajul Siriu, Prefectura Buzău și comunicatele de presă. Despre un „perpetuum mobile” de tocat bani, inventat de Consiliul Județean și Prefectura Buzău, și despre Barajul Siriu care se duce încet, încet pe apa Buzăului, cu munteni cu tot. Ce se ascunde după comunicatele „liniștitoare” ale „perfectei” PSD Carmen Ichim

topul de azi

Zbor deasupra unei țări de cuci. Ori despre cum am „descoperit” noi că instituțiile României de azi nu mai au nevoie de comisii și...

Toată România așteaptă cu sufletul la gură să afle rezultatul final al cercetărilor făcute de miraculoasele comisii de anchetă...

Dreptatea și Meritocrația PSD. În timp ce pentru cazurile cutremurătoare de la Caracal și Săpoca se caută țapi ispășitori, Viorica Dăncilă a numit un...

În timp ce pentru cazurile cutremurătoare de la Caracal și Săpoca se caută țapi ispășitori, PSD își continuă marșul...

Spitalul Săpoca, un altfel de Caracal care îngrozește România. Un bărbat a ucis patru pacienți și a rănit alți nouă cu un stativ de...

Un pacient de la Spitalul de Neuropsihiatrie şi Măsuri pentru Siguranță Săpoca, județul Buzău, a omorât, în noaptea de...

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei...

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...
GEORGE LIXANDRU
GEORGE LIXANDRUhttps://expresssud-est.ro/
Nu te întreba de ce ți-e dor de acasă – întreabă-te ce trebuie să faci ca să fii acasă şi pune-te pe treabă. Deoarece României îi trebuie oameni care SUNT acasă și plini de viaţă.

Ploile continuă să facă prăpăd în județul Buzău. Mai multe drumuri au fost rupte de viituri, între care Drumul Județean 203 K, la Lopătari, zeci de gospodării au fost inundate iar un cioban a fost la un pas să fie luat de apă, cu animalele sale. Sâmbăta trecută, o viitură puternică produsă a provocat mari pagube și necazuri muncitorilor angrenați în construcția noului pod de la Vadu Pașii care va lega Muntenia de Moldova. Apele umflate al râului Buzău au deteriorat tablierele pregătite pentru instalare și au distrus mai multe cofraje realizate special pentru turnarea structurii de susținere a podului. Constructorul și autoritățile județului Buzău anunță acum o întârziere de cel puțin 1 an la finalizarea proiectului, dar nu ne spun nimic despre măsurile care trebuiau luate pentru a proteja șantierul de astfel de viituri. La Barajul Siriu, încă nu s-a întâmplat, cică, nimic…

EXPRESS SUD-EST a tras, de câțiva ani încoace, nenumărate semnale de alarmă privind lucrările de mântuială şi graba cu care a fost terminat barajul Siriu în anii nouăzeci și pericolul pe care îl reprezintă acesta pentru populația județului Buzău în cazul unor viituri catastrofale ori al unui cutremur care să depășească 6 grade pe scara Richter.

Alunecare de teren Barajul Siriu
Barajul Siriu: un munte care se „prelinge” în lac

Alunecările de teren care se produc pe versanții care străjuiesc Barajul Siriu prin deplasarea rocilor de-a lungul pantei sau lateral ca urmare a unor fenomene naturale (ploi torențiale, mișcări tectonice, prăbușiri ale unor grote, eroziuni puternice, etc.) sau chiar ca urmare a unor activități umane, sunt pentru lacul Siriu şi locuitorii Văii Buzăului un adevărat pericol, întrucât lucrările de finalizare ale barajului au fost făcute la repezeală și cu costuri cât mai mici ori n-au mai fost făcute: injectarea laptelui de ciment în munții din stânga și dreapta barajului, pentru a fi de neclintit, au fost întrerupte, corecția torenților din stânga și dreapta lacului de acumulare, pentru a preveni alunecările de teren în cuva lacului, n-au mai fost finalizate…

Citește și: Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei țări

Astfel, an de an, DN 10 este blocat prin căderea stâncilor urnite de torenți, milioane de metri cubi de pământ se ”preling” în cuva lacului pe Siriaşu, pe Teherău, pe Giurca, colmatându-l, ba, mai mult, în urmă cu câțiva ani, la Groapa Vânturilor, un versant întreg a ajuns în lac despărțindu-l efectiv în două.

Prin colmatare, lacul Siriu ar putea creste presiunea asupra barajului, situaţie în care barajul ar putea să se rupă. Bașca, faptul că, pentru a avea apa necesară pentru fabricat bănuţii pe care-i papă pe degeaba,  Administrația Națională Apele Române a urcat nivelul apei în baraj cu 15 metri pe verticală, în urma acestei măsuri, lungimea lacului crescând cu mai bine de 3 kilometri și, astfel, milioane de metri cubi de apă, neprevăzuți  în proiectul de rezistență al muntelui de anrocament din față, presează barajul, erodează și îngenunchează munții din lateral, căutând astfel să le iasă din strânsoare.

Așadar, la Siriu, sunt absolut necesare și trebuiesc făcute de urgență lucrări de anvergură: golirea barajului şi consolidarea lui punctuală, așa cum s-a procedat acum câțiva ani şi la barajul de la Gura Apei. Pentru că pericolul real pe care îl reprezintă alunecările de teren de la Siriu, nu este închiderea DN 10, ci posibilitatea repetării unei catastrofe ca cea de la Belci, judeţul Bacău, în 1991.

Autoritățile pesediste de la Buzău ne tot prostesc cu privire la Barajul Siriu

Citește și: PSD adoră infractorii! Și pentru că electoratul vrea schimbare, își rotește cadrele infractoare! Remus Borza, noua eminență cenușie din Guvernul Dăncilă, este un condamnat definitiv pentru 34 de fapte, care vrea desființarea celor peste 350 de spitale de stat existente

Lacul de acumulare a fost proiectat în 1970-1972, iar imediat după terminarea proiectului au început şi lucrările de construcţie. O grăbire a întregului proces de construcţie provoacă însă fiori localnicilor: versanții lacului sunt formaţi din șisturi, iar nivelul de apă care se infiltrează în ei depășește valorile maxime din domeniul amenajărilor hidro-energetice. În anii ’90 a existat o tentativă de injectare a versanților cu ciment, astfel încât infiltrațiile să fie limitate.

Regia Apele Române spune însă că barajul în sine, format din anrocamente, nu are absolut nicio asemenea problemă, fiind vorba strict de versantul din dreapta lacului, în care apa nu are voie să se infiltreze prea mult, dar situaţia s-a rezolvat şi, deci, nu mai există pericolul unor masive alunecări de teren.

Pe de altă parte, milioanele de metri cubi de pământ care s-au „prelins” în cuva lacului pe Siriaşu, pe Teherău, pe Giurca, au grăbit periculos de mult colmatarea lacului de acumulare. Iar prin colmatare, lacul Siriu ar putea crește presiunea asupra barajului, situaţie în care barajul ar putea să se rupă. Iar dacă se va întâmpla asta, se va produce cel mai mare dezastru din istoria României, în lacul de acumulare fiind peste 1 500 000 de metri cubi de apă. 

Nu, nu e o bucurie că previziunile mele sunt o realitate de necontestat, ci doar mâhnirea că autoritățile plătite de noi să prevină astfel de calamități ne râd continuu în nas, reușind să ne prostească din nou cu ajutorul lichelelor din presa buzoiană care publicându-le ineptele comunicate de presă măsluiesc aceste adevăruri. Nu mai pomenim aici și de amenințările că vom fi dați în judecată, în acest sens fiind cooptate și cadrele pesediste din SRI-ul buzoian!

DN 10, care leagă Buzăul de Brașov și una dintre cele mai spectaculoase șosele prin munți din lume, se scufundă din an în an

Citește și: Veorica! Fascinantul și curiosul caz al Rodicăi Nica, fata care, deși a căzut toate examenele școlare ale copilăriei și adolescenței ei, a ajuns prim-ministrul României

Drumul Național 10, care leagă Brașovul de Buzău, a fost înscris, anul trecuți, între cele mai spectaculoase atât în ceea ce privește peisajul, cât şi pentru șoferii care le parcurg, de către jurnaliștii de la Yahoo News. Dar, pe cât este de frumos peisajul, pe atât de periculos este să circuli pe el. Este principalul drum care leagă Ardealul de Muntenia și Dobrogea. Șoferii care îl folosesc spun că poate fi asemuit cu Transfăgărășanul. A fost construit odată cu barajul de la Siriu iar acum are DIN NOU nevoie urgentă de reparații capitale pentru că, în 5 puncte de pe traseu, nu mai prezintă siguranță pentru participanții la trafic.

Muntele gâlgâie și aruncă noroi pe carosabil

Când intri din județul Covasna în Buzău, la coada lacului Siriu, peisajul care se dezvăluie ochilor este de o frumusețe cum rar întâlnești. Abia ai timp să te dezmeticești că apare primul hop: viaductul tăiat în masivul stâncos Teherău construit în urmă cu 40 de ani. Grinzile de susținere ale podului sunt atât de erodate de infiltrații încât structura nu mai prezintă siguranță pentru trafic.

Administratorul drumului a luat măsuri ca săi protejeze pe participanții la trafic: restricții de viteză de 10 km/h , de tonaj 7,5 tone ; a limitat accesul pe viaduct la un sens de mers cel dinspre Brașov. Calculele făcute de experți au arătat că reparația viaductului ar costa 1,5 milioane de euro. Șoferii cu experiență, care cunosc bine traseul, spun că la vremea când a fost construit viaductul nu a fost prevăzut un trafic greu, așa cum e în zilele noastre.

Citește și: TROC între ALDE și PSD! Tăriceanu nu se duce, încă, după Dragnea! Senatul A RESPINS ridicarea imunității șefului ALDE

“Mașinile care circulau în anii 70 nu depășeau 5 tone ori acum sunt mai multe și mai grele”, ne spune un șofer de meserie care a străbătut țara în lung și-n lat. Deși restricțiile sunt semnalizate corespunzător nimănui nu se pare să-i pese. Un autovehicul care transport bușteni trece și fără să încetinească și mai ales ignorând restricția de masă.

Șoferul ne mai spune că nu are alt drum decât prin Prahova ceea ce pentru el este un ocol de peste 60 de km. După ce treci prin curbe strânse și deosebit de periculoase, masivul care străjuiește drumul dă din nou emoții puternice. Bolovani imenși stau gata-gata să se prăvălească. La doar 1 km de viaductul Stânca Teherău, se circulă tot pe un singur sens. O stâncă imensă a blocat în urmă cu câțiva ani traficul dar mai ales a distrus o bandă din drum, pe cea dinspre Brașov spre Buzău. La câțiva kilometri în aval, mai exact la km 81, deși versantul pare că a fost consolidat suficient de bine, cu parapeți, după o alunecare masivă din 2005, apare o nouă provocare. Un izvor situat la câteva sute de metri în munte gâlgâie și aruncă noroi pe carosabil.

Au apărut și stalactite

O expertiză tehnică realizată la jumătatea anului 2014 de o firmă de proiectări din Bucureşti a evidențiat numeroase deficiențe și degradări în infrastructura şi suprastructura viaductului Stânca Teherău, care se află pe malul stâng al lacului Siriu, în amonte de barajul de acumulare. Potrivit memoriului tehnic realizat de Beta Cops SRL, au fost constatate armături descoperite și ruginite, iar pe alocuri zone de beton căzute, care descoperă atât etrierii, cât și armăturile de rezistență. La rosturile dintre fâșii au apărut… stalactite. De asemenea, la deschiderea numărul 3 a viaductului a apărut o crăpătură de 6 metri lungime.

Viaductul Stânca Teherău
Viaductul Stânca Teherău

„Bordurile care mărginesc partea carosabilă sunt degradate și rupte pe întreaga lungime a viaductului, pe partea stângă, și lipsesc pe partea dreaptă. Grinda parapetului de siguranță de pe partea stângă are armături descoperite și ruginite. Din cauza degradării unei porțiuni din viaduct, pe acesta se circulă doar pe o bandă, fiind impusă și restricția de viteză de 10 km/oră tocmai pentru că nu există vizibilitate, viaductul fiind într-o curbă.

Citește și: O VICTORIE CA O ÎNFRÂNGERE. De ce a pierdut PNL votul în majoritatea orașelor românești, iar alianța USR-PLUS a câștigat un procent uluitor la europarlamentarele din 26 mai fără…

De asemenea, versantul de pe partea stângă a viaductului, cum mergi spre Buzău, are roca fisurată și crăpată, existând pericolul desprinderii de fragmente din acesta și căderii lor pe partea carosabilă, cu urmări asupra stabilității și rezistenței suprastructurii. Și versantul de pe cealaltă partea are nevoie însă de consolidări. Potrivit experților, sunt necesare lucrări de protecție a versantului de pe partea stângă care vor consta din înlăturarea tuturor stâncilor instabile și montarea unei plase ancorate în stâncă, lucrări de consolidare a infrastructurii, a suprastructurii, lucrări de siguranță rutieră, refacerea parapeților de siguranță și marcaje rutiere, protecție taluz” se mai specifica în raportul de expertiză realizat de Beta Cops SRL.

Un munte de bani pentru șmecherii din conducerea judeţului

Ca urmare a acestui raport de expertiză, CNADNR a desemnat în urmă cu doi ani, prin licitație, constructorul care s-a ocupat de „reabilitarea” viaductului – SC Luconsa BM Galați. Durata estimată a lucrării fusese de 18 luni iar garanția de 5 ani. Costul lucrărilor depăşise 12 milioane de lei iar acestea au început în aprilie 2015. În martie 2016, Instituţia Prefectului Buzău a comunicat că lucrările au fost încheiate şi că circulaţia rutieră pe DN 10 în zona stânca Teherău a fost reluată (sic!).

La Siriu, însă, nu știm cum se face că ce se repară ziua, se strică la loc noaptea, asemenea legendei Meșterului Manole

Cam așa se poate spune despre ce se întâmplă pe DN 10, în zona barajului de la Siriu. De două-trei ori pe an, alunecarea de teren se reactivează, jumătate de șosea ajungând cu câțiva metri sub nivelul celeilalte jumătăți. Situația este însă din ce în ce mai rea. O perioadă extrem de ploioasă cumulată cu un cutremur de cinci-șase grade Richter ar putea fi dezastruoasă, în pofida eforturilor de stabilizare a zonei. La fel s-a întâmplat și în 2016, după trâmbițarea terminării lucrărilor la „reabilitarea” viaductului. La numai câteva luni, se lucra iarăși, cu același „spor”…

Citește și: Marcel Ciolacu și șpaga de partid și de stat. Ori despre cum s-a confirmat la Buzău, existența, pe o anumită stradă, a unor partide cu ciolaci în coadă

„Pică tot muntele”

Astfel, alunecările de teren de la Siriu par de nestăvilit. ,,Situația este destul de gravă, pentru că terenul este destabilizat pe o suprafață de 5 hectare. Vârful versantului s-a îmbibat cu apă și practic, acum, e pe cale să pice tot muntele”, ne declară un sătean.

Un „perpetuum mobile” de tocat bani

De ani de zile, mii de „specialiști” se perindă pe bani grei pe la Siriu, emițând apoi comunicate de presă, în care, într-un limbaj de lemn execrabil, ne explică_că totul e perfect, că bla, bla, bla, viitorul sună bine!

Comunicatele „perfectei” Carmen Ichim

Barajul Siriu
Madam Carmen Ichim o scaldă în comunicate

Recent, madam Carmen Ichim, prefectul Județului Buzău, a emanat un astfel de comunicat în care ne asigură că „siguranța Barajului Siriu se află permanent în atenția specialiștilor ABA Buzău-Ialomița, că bla-bla-bla, că recomandă celor care redactează sau contribuie la propagarea în spațiul public a unor astfel de ”informații” să se documenteze apelând la surse oficiale, pentru a evita inducerea nejustificată a unei stări de teamă și nesiguranță în rândul cetățenilor.”

Nimeni nu ne spune însă în ce a constat verificarea barajului Siriu, dacă Barajul Siriu este prevăzut în interior cu senzori care să atenționeze cea mai mică deformare a sa, dacă se cunoaște nivelul aluviunilor depuse de la punerea sa în funcțiune, ce dimensiune are baza mică a trapezului la nivelul actual al lacului, știindu-se că barajul în secțiune are forma trapezoidală, dacă există un sistem de alarmare a populației din aval în cazul apariției unei eventuale fisuri și în ce constă acest sistem etc..

În acest caz, așa cum am scris de nenumărate ori, toate palavrele din comunicatele lor nu fac doi bani, darămite să fie suficiente pentru oprirea prăbușirii versanților de pe ambele părți ale lacului de acumulare.

„Dacă lovele nu e, nimic nu e”

Cât despre reabilitările viaductului Teherău, acestea nu sunt altceva decât un fel de „perpetuum mobile” isteț, un alt mijloc al șmecherilor din conducerea judeţului de a mai toca munți de bani publici. Nu ştim ce „specialişti” au tăiat panglica finalizării reabilitării viaductului în martie 2016, ce șmenării s-au făcut, cine și cui i-a dat șpagă etc. Nici nu e nevoie. Șmecherii ar trebui să explice DNA-ului, iar DNA-ul ar trebui să ne explice și nouă aceste lucruri. Noi ținem doar evidențele. Iar evidențele, de data asta, sunt cât Munții Siriului de mari!

Ce se ascunde, în fapt, după comunicatele „liniștitoare” ale Prefecturii Buzău despre Barajul de la Siriu

Scriam anul trecut despre intențiile ștabilor PSD de la Administrația Bazinală de Apă (ABA) Buzău-Ialomița de a pune laba pe circa un milion de metri pătrați în zona lacului de acumulare Siriu. Deși, atunci, atât primarul de la Siriu, Corneliu Dumitrescu, cât și directoarea de la Administrația Apelor Buzău-Ialomița, Adriana Petcu, fost ministru al Apelor și Pădurilor, afirmau că nu se pune problema deposedării proprietarilor de drept ai terenurilor împricinate, subalternii lor confirmaseră că mai multe instituții ale statului sunt implicate în această afacere.

Sursele noastre spun că în joc nu este doar „exproprierea” celor de la lacul de acumulare Siriu, ci deposedarea în fapt cu japca a tuturor proprietarilor de drept ai terenurilor din jurul lacurilor de acumulare din țară, terenuri pe care mai apoi Apele Române ar urma să le concesioneze cui trebuie.

Peste 50 de familii din comuna Siriu i-au acționat în judecată pe ștabii de la Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița

Altfel, urcarea nivelului apei în baraj cu 15 metri pe verticală i-a lăsat pe cetățenii care aveau proprietăți pe malurile lacului de acumulare de la Siriu cu buza umflată. Administrația Națională Apele Române le-a băgat la apă terenurile agricole, silvice, pășunile, fânețele şi livezile, deposedându-i, „original” și abuziv, pe localnici de terenurile din strămoși, deși aceștia fuseseră de drept puși în proprietate, în acest sens eliberându-li-se  şi titlurile de proprietate.

Peste 50 de familii din comuna Siriu se judecă acum cu Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița. În acest caz, însă, prefectul județului Buzău, madam Carmen Ichim, nu mai dă niciun comunicat de presă. Nu suflă niciun cuvințel despre abuzurile săvârșite de Apele Române, nu le răspunde nimic zecilor de cetățeni care i-au trecut pragul reclamând-i aceste abuzuri strigătoare la cer. Nici măcar nu-și apără semnătura depusă pe certificatele lor de proprietate…

Ce spune Decretul de expropriere nr. 203/1989?

În 1972, odată cu începerea construcției barajului Siriu, a fost necesară strămutarea populației, care ocupa actuala cuvetă lacustră; realizarea a-menajării determinând inundarea unei zone în care se afla un număr de circa 370 de case de locuit cu toate anexele respective. Atunci, populația afectată a fost expropriată prin Decretul 203/1989, suprafața totală expropriată fiind de 15,5 ha.

Astăzi,  Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița este administratorul unei suprafețe totale de 420 ha, reprezentând cuva actuală a lacului Siriu, stabilită printr-o hotărâre ilegală de guvern pe care Înalta Curte de Casație și Justiție a infirmat-o, de altfel, declarând-o neconstituțională.

Fost inginer la Apele Române, primarul din Siriu îi bagă la apă pe concetățenii care l-au pus in fruntea comunei

Barajul Siriu
Cornel Dumitrescu, primarul de la Siriu, premiat pentru șpagă de șantajiștii de la „Atac de Buzău”

Pe primarul din Siriu, Corneliu Dumitrescu, nici nu l-a interesat ideea de a face posibilă o înștiințare legală a proprietarilor de drept despre expropriere şi măsurile stabilite şi care urmau să fie luate de  Direcția Apelor Buzău-Ialomița sau afișarea vreunei liste la sediul primăriei, așa cum stabilește legea exproprierilor. Nici nu ar fi putut, de altfel, atâta timp cât decretul de expropriere 203/1989 prevede cu totul alte suprafețe față de cele „expropriate” în realitate. S-a mulțumit să-i mintă cu nonșalanță pe localnici, atunci când treceau pe la primărie să-și revendice proprietățile, că ar fi fost expropriați.

Nici nu mai comentăm atunci când aflăm că, înainte de a fi uns ca ștab al comunei tocmai de către cei pe care astăzi îi deposedează senin de terenurile din strămoși, primarele a fost inginer la „Ape”.

Cum se face o expropriere

Legea 255/2010 specifică, în clar, modul în care o autoritate publică poate realiza o expropriere. Astfel, articolul 4 din lege arată ca prima etapă a procedurii de expropriere este aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai lucrărilor de interes național, județean sau local. Ulterior, autoritatea care execută exproprierea este obligată la „consemnarea sumei individuale aferente reprezentând plata pentru imobilele ori terenurile care fac parte din coridorul de expropriere şi afișarea listei proprietarilor”. Ultimele etape prevăzute de lege sunt transferul dreptului de proprietate, respectiv finalizarea formalităților aferente procedurii de expropriere. Toate aceste operațiuni trebuie făcute înainte de demararea proiectului socotit de utilitate publică. Lucru pe care Direcția Apelor Buzău-Ialomița şi Primăria Siriu nu l-au făcut.

Ce se va întâmpla cu terenurile „expropriate” de la Siriu

Potrivit surselor noastre, lacul de acumulare Siriu va fi privatizat, iar terenurile de sub luciul de apă vor ajunge la cine „trebuie”. Este evident, în acest caz, că inundarea terenurilor în cauză este doar o manevră prin care suprafețe masive de teren dintr-o zonă cu potențial imobiliar ridicat, riverane lacului de acumulare, vor trece în proprietatea ștabilor penali din PSD Buzău și a apropiaților acestora. Cu orice risc. Chiar și cu riscul ca aceste depășiri repetate ale NNR să producă dezastrul despre care EXPRESS SUD-EST a tras nenumărate semnale de alarmă. Inundarea acestor terenuri riverane lacului de acumulare fiind așadar o afacere cu o miză uriașă, având un puternic iz penal.

În acest context, depășirea NNR nu ne mai miră, iar întreaga poveste a comunicatelor de presă ale Prefecturii Buzău nu este altceva decât o perdea de fum dindărătul căreia se pun la cale afacerile de partid și de stat din județul Buzău.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un „LIKE” pe pagina noastră de Facebook.

- Advertisement -

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

miercuri, 21 august, 2019
Buzău
cer senin
20 ° C
20 °
20 °
52 %
4.1kmh
5 %
mie
29 °
joi
27 °
vin
27 °
sâm
27 °
Dum
27 °

editorial

Zbor deasupra unei țări de cuci. Ori despre cum am „descoperit” noi că instituțiile României de azi nu mai au nevoie de comisii și...

Toată România așteaptă cu sufletul la gură să afle rezultatul final al cercetărilor făcute de miraculoasele comisii de anchetă trimise de Viorica Dăncilă să investigheze cazurile monstruoase de la Caracal și spitalul Săpoca. Credeți că vor „găsi” ceva? Și indiferent de ce ne vor spune, România tot acolo se află, pe locul în care era în momentul în care...

news

- Advertisement -