joi, 3 decembrie, 2020
-2 C
Buzău
joi, 3 decembrie, 2020
-2 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST O VICTORIE CA O ÎNFRÂNGERE. De ce a pierdut PNL votul în...

O VICTORIE CA O ÎNFRÂNGERE. De ce a pierdut PNL votul în majoritatea orașelor românești, iar alianța USR-PLUS a câștigat un procent uluitor la europarlamentarele din 26 mai fără să facă nici cel mai minim efort. Și de ce NU a pierdut PSD niciun vot

SPECIAL

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...

Stelian Ion de la USR, fratele de cruce penală al lui Radu Mazăre. Ce legătură există între candidatul USR la Primăria Constanța și fostul...

O serie de dezvăluiri incendiare prezintă culisele politicii românești. Un episod incredibil se petrece la Constanța unde USR-istul Stelian...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Alegerile viitoare, în mod sigur, nu vor mai beneficia de un referendum al lui Iohannis care să fie locomotiva unui vot anti PSD, și, pe cale de consecință, nici nu va mai exista o prezență masivă la vot care să scoată din pălărie niște bilețele norocoase pentru PNL, USR și PLUS. Astfel, dacă victoria de azi nu va fi fructificată cu luciditate, fără agende personale ale liderilor din opoziție, ea va cântări cât o înfrângere.

Corupția și ambiguitatea ideologică, teme care i-au adus Alianței 2020 USR-PLUS, cu lejeritate, un vot pentru care nu a fost necesar niciun efort

Referendumul lui Iohannis nu le-a dat votanților de ales

La nici o săptămână după votul de la europarlamentare, și măturătorii de pe străzile orașelor din sud-estul României, darămite votanții mai răsăriți, au înțeles că referendumul lui Iohannis, chiar dacă nu prea i-au dibuit miza consultării – anume dacă vor sau nu să aibă o justiție subordonată politic și o legislație penală care să fie schimbată de câte ori au politicienii interese în acest sens, i-a făcut să iasă din case, reușind astfel o prezență la urne peste așteptări. Oamenii au luat referendumul ca pe luptă personală împotriva corupției și au ieșit la vot.

Fără ideologie politică

USR-PLUS se adresează în acest moment unei clase de mijloc, din toate categoriile profesionale, care este sătulă de corupție, ineficiență administrativă, scandaluri pe subiecte artificiale, propagandă, manipulare și putem adăuga la nesfârșit subiecte care fac acum agenda publică, cu largul concurs al presei clasice și televiziunilor de știri, ce dau dovadă în ultimul timp de un autism în stare cronică.

Citește și: USR-PLUS, un fel de PSD de dreapta. Alianța politică care „luptă” împotriva corupției cu corupții din dotare

Am putea spune, astfel, că cele două partide din Alianța 2020 au făcut foarte bine că nu și-au asumat explicit o ideologie politică. Nu i-ar fi ajutat la nimic pentru că votanții pe care Cioloș  și Barna au vrut și au reușit să-i atragă sunt mai atenți la oameni, la ce reprezintă ei și la soluțiile pe care le propun.

„Răul cel mai mic”

Ultimii doi ani au fost ani de răscruce nu doar pentru că PSD a încercat sa dea o lovitură mortală democrației și statului de drept, ci și pentru că a fost anul în care s-a adâncit ideea că toate partidele sunt „aceeași mizerie”. Momentul: modificările aduse legilor justiției și cu ajutorul votului dat de partidele din opoziție.

Cariera acestei devastatoare idei pentru politica românească, lansată de o parte a societății civile, venită din disperare și lehamite, a avut o istorie stranie, ajungând sa fie instrumentalizată politic, prin campanii  abile de manipulare, rezultatul  fiind unul foarte pervers.

Ulterior din „aceeași mizerie” s-a născut „răul cel mai mic”, care a ieșit triumfător în extremis pentru prima oară în 2014. Și iată-l triumfător și în 2019!

”Fără penali în funcții publice”

USR a reușit să strângă un milion de semnături pentru inițiativa  cetățenească ”Fără penali în funcții publice”, inițiativă ce are drept scop revizuirea Constituției. Mai este mult până la revizuirea Constituției, procedura fiind extrem de greoaie, dar succesul de etapă pe care l-a obținut cu această inițiativă USR este unul remarcabil.

USR a reușit, astfel, să puncteze pe mai multe paliere și să își facă un culoar pe care a defilat aproape singur în campania electorală.

Citește și: Ai belin-o, Baroane! Viața ți-a arătat, în sfârșit, de ce toți trolii sfârșesc ca niște proști

Cu un brand de partid care vrea oameni integri, susține lupta anticorupție și dorește eliminarea celor care au comis infracțiuni din funcțiile publice, USR a reușit să se poziționeze și să se afirme ca partidul ”cel mai curat”, iar acest lucru a venit în contextul în care se pare că vom avea și în viitor o agendă publică dominată de lupta cu corupția. Atât timp cât DNA nu este pus cu botul pe labe, atât timp cât penalii din partidele românești vor încerca să se salveze cu orice preț, va exista permanent o focalizare pe ”justiție” și nu pe alte subiecte la fel de importante, cum ar fi economia, pensiile, locurile de muncă etc..

Pe acest fond, ambiguitatea ideologică a USR-PLUS, și de stânga și de dreapta, și anti-PNL și anti-PSD, și mesajul că toate partidele sunt compromise și corupte, că toți liderii acestor partide poartă în fibra lor politică un genom defect, al corupției, i-au împins pe oameni să dea votul singurelor partide care păreau mai curat, în speță alianței conduse de Dacian Cioloș și Dan Barna.

Citește și: USR și PNL, avocații destabilizării României? Eckstein Kovacs, propunerea USR pentru Avocatul Poporului, NEAGĂ caracterul de stat național al României și susține oficializarea LIMBII MAGHIARE

Pe această bază, a neîncrederii și a diabolizării partidelor consacrate, a construit USR-PLUS și reușit să confirme că acest sentiment al urii vis-a-vis de politicieni există. Astfel, și-a adjudecat cu lejeritate un vot pentru care nu a fost necesar niciun efort.

De ce a pierdut PNL votul în majoritatea orașelor românești

Din păcate, PNL nu a reușit să se poziționeze și a ajuns în postura în care este prins la mijloc între PSD și USR-PLUS pe tema anticorupției. Din cauza trecutului de „frăție” cu PSD pe care l-au avut, din cauza greșelilor făcute de-a lungul timpului, liberalii sunt total necredibili pe acest subiect. Însă și mai rău este faptul că aceștia nu pot să își creioneze un brand nou.

Degeaba exclud ori detronează acum, de ochii lumii, doi, trei lideri de filială pentru non combat electoral. La Buzău, la Brăila etc., lideri precum Cristinel Romanescu ori Vasile Varga dau senzația că liberalii ar fi PSD, dar cu galben.

Plus faptul că aleșii PNL votează cum votează în Parlamentul României.

Citește și: CULTURA URII. SINGURA CONSTANTĂ A POLITICII ȘI SOCIETĂȚII ROMÂNEȘTI

Plus că două din doamnele alese-n 2014 din partea PNL, Norica Nicolai și Renate Weber, au trecut între timp la ALDE. Norica Nicolai a fost chiar cap de listă. Ea e doamna aia care a spus că sunt trucate imaginile cu jandarmi care băteau nevinovați la protestul din 10 august şi cea care l-a invitat să vorbească la Bruxelles pe fostul ofițer SRI Daniel Dragomir, care vrea să scoată România din Uniunea Europeană. N-aș vrea să spun de ea că nu știe pe ce lume trăiește, dar faptul că a fost avertizată în PE să se ridice când ia cuvântul spune multe.

Altfel, liberalii trebuie să își construiască o imagine nouă, dacă vor să nu piardă din ce în ce mai mult teren. Rareș Bogdan ar putea fi liderul care să dea tonul înlăturării din prima linie a blatiștilor din partid. Președintele Iohannis ar putea să se ”lipească” de demersul USR, să țină PSD în șah și să preseze pentru următorii pași necesari ca inițiativa cetățenească de revizuire a Constituției să ajungă în punctul final.

De ce nu a pierdut PSD niciun vot

Prezența la urne a fost mult peste așteptări

La alegerile europarlamentare au votat 49,9% dintre alegători, iar la referendum 41,2%. Cele două procente sunt remarcabile din mai multe motive. În primul rând, suntem aproape de media europeană, care a fost de 51%, o prezență cu mult mai mare decât la precedentele alegeri europarlamentare, cele din 2014. Atunci media UE a fost de 42,6 %, iar în România 32,4 %, undeva la coada clasamentului.

Citește și: Mazăre. Portretul standard al pesedistului care te fură fiindcă te iubește

Pe de altă parte, și prezența la referendumul pe justiție din România a fost mare, 41,2%, fie și numai dacă o compari cu participarea la referendumul de anul trecut pentru familia tradițională (20,4%). Și asta îți arată că, în ciuda întrebărilor complicate de pe buletinul de vot, oamenii au înțeles miza consultării și anume dacă vor sau nu să aibă o justiție subordonată politic și o legislație penală care să fie schimbată de câte ori au politicienii interese în acest sens. Aceste procente demonstrează indubitabil, pentru cei care încă mai neagă însemnătatea lui, că referendumul lui Iohannis a fost locomotiva unui vot anticorupție, în speță un vot anti PSD, în alegerile parlamentare din 26 mai!

Un alt motiv pentru care procentul de prezență la vot este remarcabil îl reprezintă faptul că cele aproape 50 de procente se raportează la o populație cu drept de vot de aproape 19 milioane. E suficient însă să vorbești cu orice primar de comună din țara asta care-ți va confirma că între numărul de oameni înscriși în actele oficiale și numărul real al locuitorilor este o mare diferență. Asta face ca cele 50 de procente să reprezinte mai mult decât credem noi.

O VICTORIE CA O ÎNFRÂNGERE

Astfel, în acest context, alegerile din 26 mai merită analizate la rece, pentru că o concluzie greșită ne poate genera probleme uriașe în viitor. Aparent, avem o victorie neașteptată a PNL, un scor fabulos al USR-PLUS și un scor prost al PSD. Cifrele indică, însă, altceva, raportate la precedentele alegeri europene, pentru că a compara europarlamentarele cu localele, spre exemplu, e mai neinspirat decât a compara banală gripă cu o boală de plămâni.

Mai întâi de toate, PSD aproape că nu a pierdut voturi. În 2014, candidând împreună cu UNPR – partid destul de solid la acea vreme – și cu PC, PSD a luat 16 mandate cu 2.093.237 voturi, cu circa 60.000 mai mult decât acum. Altfel spus, PSD și-a adjudecat acum electoratul propriu în nota obișnuită, luând însă doar 8 mandate.

PNL, la rândul lui, marele câștigător, are undeva spre 27-28% în acest moment, ceea ce înseamnă circa 10 europarlamentari. În 2014, PNL și PDL, cele două partide care constituie azi PNL, au avut la un loc 27,2% și 11 europarlamentari. Unde ar fi câștigul?

Citește și: Nehoiu, orașul care moare. O altfel de istorie a orășelului de la poalele munților Buzăului, de la teroristul Omar Hayssam, la primarul penal Ionuț Milea

Dacă negocierile PSD-Pro România, spre exemplu, s-ar solda cu succes și dezertorii anti-Dragnea revin în partid, PSD egalează PNL la europarlamentari. Diferența ar fi că, și în 2014 și în 2019, PSD a avut de a face în alegeri cu un președinte extrem de ostil, Băsescu ori Iohannis, în timp ce liberalii l-au avut pe actualul președinte drept locomotivă de campanie. Marea performanță a liberalilor, care s-au confruntat cu un PSD erodat de guvernarea din ultimii ani nu mai apare chiar așa mare, nu?

De ce a luat PSD un scor atât de slab în procente de astă dată, față de 2014 se explică prin cu totul alt fenomen: prezența masivă și stupefiantă la vot. De la 32% în 2014, la 49% acum, e o diferență de circa 3,2 milioane de voturi. USR-PLUS și PNL au luat la un loc, duminică, circa 4,2 milioane de voturi. PMP și UDMR au luat scoruri aproape identice în 2019 față de 2014, deci pot fi lăsate în afara discuției. Ceea ce înseamnă că opoziția momentului, PNL și USR-PLUS, au ”recoltat”, pe lângă cele 3,2 milioane de voturi în plus de duminică, doar vreun milion de voturi exprimate în 2014. Iar în 2014, PNL și PDL au luat la un loc circa 1,5 milioane de voturi.

Citește și: Ionel Banu, directorul cu portofel pesedist al Colegiului „B.P. Hașdeu” din Buzău, exmatriculează un elev pentru „nesimțirea” de a critica_cântăreața colegiului, dar „fraternizează” cu un profesor condamnat pentru pornografie infantilă!

Concluzia e simplă și, matematic, clară: în absența uriașei mobilizări la vot de duminică, PNL și USR-PLUS ar fi luat scoruri de-a dreptul subțirele. Fără a mai vorbi de faptul că PSD a pierdut voturi masiv în favoarea Pro România, circa 574.431 voturi care au fost smulse în proporție de peste 90%, probabil, din zestrea social-democraților. Prezența la vot și doar ea a făcut ca în 2014 PSD să fi luat 37% cu două milioane de voturi, în timp ce azi, cu aceleași voturi, să fi luat doar 23%. Cu cât crește prezența la vot, segmentul electoral fix al PSD scade ca număr de procente și invers. Un lucru care nu e o surpriză, s-a știut dintotdeauna.

Marea victorie a opoziției anti-pesediste nu trebuie explicată, așadar, nici prin prestația PNL și a USR-PLUS, nici prin istericalele lui Rareș Bogdan ori Andrei Caramitru, nici prin meritocrația și onestitatea clamate de cei doi lideri ai USR-PLUS șamd. Scorul anti-pesediștilor a fost dat doar de MOBILIZARE, de PREZENȚA EXEMPLARĂ A ROMÂNILOR la vot, un rol decisiv fiind jucat și de Iohannis cu referendumul lui.

Alegerile viitoare, în mod sigur, nu vor mai beneficia de un referendum al lui Iohannis care să fie locomotiva unui vot anti PSD, și, pe cale de consecință, nici nu va mai exista o prezență masivă la vot care să scoată din pălărie niște bilețele norocoase pentru PNL, USR și PLUS. Astfel, dacă victoria de azi nu va fi fructificată cu luciditate, fără agende personale ale liderilor din opoziție, ea va cântări cât o înfrângere.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
14,309,221
279,845
8,447,109
5,582,267
India
9,533,471
138,657
8,970,104
424,710
Brazil
6,436,650
174,531
5,698,353
563,766
Russia
2,347,401
41,053
1,830,349
475,999
France
2,244,635
53,816
165,563
2,025,256
Spain
1,682,533
45,784
0
1,636,749
UK
1,659,256
59,699
0
1,599,557
Italy
1,641,610
57,045
823,335
761,230
Argentina
1,440,103
39,156
1,268,358
132,589
Colombia
1,334,089
37,117
1,225,635
71,337
Mexico
1,122,362
106,765
829,817
185,780
Germany
1,105,832
17,812
779,500
308,520
Poland
1,013,747
18,208
622,980
372,559
Iran
989,572
48,990
688,054
252,528
Peru
965,228
36,031
896,978
32,219
South Africa
796,472
21,709
734,305
40,458
Ukraine
758,264
12,717
369,054
376,493
Turkey
700,880
14,129
414,141
272,610
Belgium
579,212
16,786
37,924
524,502
Iraq
556,728
12,340
486,313
58,075
Chile
553,898
15,438
529,501
8,959
Indonesia
549,508
17,199
458,880
73,429
Czechia
533,042
8,515
461,599
62,928
Netherlands
532,444
9,504
0
522,940
Romania
484,550
11,665
371,231
101,654
Bangladesh
469,423
6,713
385,786
76,924
Philippines
434,357
8,436
399,005
26,916
Pakistan
403,311
8,166
345,365
49,780
Canada
389,775
12,325
309,886
67,564
Morocco
364,190
5,985
314,237
43,968
Saudi Arabia
357,872
5,919
347,513
4,440
Israel
339,619
2,883
325,260
11,476
Switzerland
335,660
5,045
257,600
73,015
Portugal
303,846
4,645
223,446
75,755
Austria
289,461
3,446
233,657
52,358
Sweden
266,158
6,972
0
259,186
Nepal
236,246
1,538
218,161
16,547
Jordan
227,208
2,854
168,429
55,925
Hungary
225,209
5,142
65,888
154,179
Ecuador
194,876
13,562
169,804
11,510
Serbia
191,356
1,704
31,536
158,116
UAE
171,434
580
156,380
14,474
Panama
169,339
3,114
146,576
19,649
Bulgaria
151,913
4,347
55,206
92,360
Japan
150,386
2,172
127,304
20,910
Dominican Republic
145,197
2,334
115,611
27,252
Bolivia
144,810
8,963
122,495
13,352
Georgia
143,376
1,342
121,621
20,413
Kuwait
143,260
882
138,134
4,244
Costa Rica
141,340
1,739
88,226
51,375
Belarus
139,908
1,174
117,195
21,539
Qatar
139,256
239
136,513
2,504
Armenia
137,231
2,228
111,795
23,208
Croatia
134,881
1,916
110,355
22,610
Kazakhstan
133,118
1,990
117,362
13,766
Lebanon
131,297
1,055
83,034
47,208
Azerbaijan
129,544
1,470
79,162
48,912
Oman
124,145
1,430
115,613
7,102
Guatemala
123,460
4,191
112,181
7,088
Egypt
116,724
6,694
102,949
7,081
Ethiopia
110,984
1,715
76,067
33,202
Moldova
110,580
2,343
96,711
11,526
Greece
109,655
2,606
9,989
97,060
Slovakia
109,226
898
71,738
36,590
Honduras
108,641
2,927
48,556
57,158
Venezuela
102,621
901
97,562
4,158
Tunisia
99,280
3,359
73,607
22,314
Myanmar
93,600
1,998
72,601
19,001
Bosnia
90,378
2,773
54,967
32,638
Palestine
90,192
763
66,989
22,440
Bahrain
87,270
341
85,463
1,466
China
86,551
4,634
81,649
268
Kenya
85,130
1,484
56,464
27,182
Algeria
85,084
2,464
54,990
27,630
Paraguay
84,482
1,783
59,465
23,234
Libyan Arab Jamahiriya
84,087
1,200
54,712
28,175
Denmark
83,535
852
66,086
16,597
Slovenia
79,566
1,547
57,447
20,572
Kyrgyzstan
73,513
1,277
65,189
7,047
Uzbekistan
73,335
611
70,534
2,190
Ireland
73,066
2,074
23,364
47,628
Malaysia
68,020
365
56,969
10,686
Nigeria
67,960
1,177
63,839
2,944
Lithuania
64,621
547
25,278
38,796
Macedonia
63,890
1,825
40,977
21,088
Singapore
58,230
29
58,144
57
Ghana
51,667
323
50,547
797
Afghanistan
46,980
1,822
37,026
8,132
Albania
39,719
839
19,912
18,968
El Salvador
39,130
1,129
35,839
2,162
Norway
36,969
351
27,414
9,204
Montenegro
36,351
510
25,409
10,432
Luxembourg
35,802
334
26,497
8,971
S. Korea
35,163
526
28,065
6,572
Australia
27,923
908
25,612
1,403
Finland
25,882
408
18,100
7,374
Sri Lanka
25,410
124
18,304
6,982
Cameroon
24,487
441
22,177
1,869
Uganda
21,409
206
9,044
12,159
Côte d'Ivoire
21,361
132
21,010
219
Latvia
18,377
224
1,823
16,330
Sudan
18,254
1,265
10,493
6,496
Zambia
17,700
357
17,086
257
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Senegal
16,173
334
15,657
182
Mozambique
15,866
132
14,014
1,720
Angola
15,319
351
8,139
6,829
French Polynesia
14,716
77
4,842
9,797
Namibia
14,477
151
13,697
629
Guinea
13,143
76
12,154
913
Maldives
13,070
47
12,001
1,022
Estonia
13,019
122
7,608
5,289
DRC
12,987
336
11,694
957
Tajikistan
12,269
87
11,677
505
French Guiana
11,283
70
9,995
1,218
Cyprus
11,175
52
2,057
9,066
Cabo Verde
10,867
106
10,422
339
Jamaica
10,864
258
6,500
4,106
Botswana
10,742
34
7,912
2,796
Zimbabwe
10,129
277
8,643
1,209
Malta
10,101
146
7,887
2,068
Haiti
9,313
233
8,091
989
Gabon
9,239
60
9,089
90
Mauritania
8,863
179
7,780
904
Cuba
8,456
136
7,714
606
Guadeloupe
8,427
149
2,242
6,036
Réunion
8,102
40
7,172
890
Syrian Arab Republic
8,059
426
3,689
3,944
Bahamas
7,543
163
5,934
1,446
Andorra
6,842
76
5,988
778
Trinidad and Tobago
6,704
121
5,843
740
Hong Kong
6,500
110
5,394
996
Swaziland
6,455
122
6,032
301
Uruguay
6,225
80
4,584
1,561
Malawi
6,040
185
5,471
384
Rwanda
5,994
50
5,575
369
Belize
5,854
148
3,151
2,555
Nicaragua
5,838
161
4,225
1,452
Congo
5,774
94
4,988
692
Djibouti
5,682
61
5,587
34
Martinique
5,520
41
98
5,381
Guyana
5,449
151
4,530
768
Iceland
5,413
27
5,187
199
Suriname
5,320
117
5,200
3
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,156
85
5,009
62
Central African Republic
4,918
63
1,924
2,931
Aruba
4,902
45
4,718
139
Mali
4,837
161
3,263
1,413
Somalia
4,525
121
3,480
924
Thailand
4,026
60
3,822
144
Gambia
3,765
123
3,609
33
South Sudan
3,111
61
2,954
96
Benin
3,015
43
2,839
133
Togo
2,997
64
2,515
418
Burkina Faso
2,931
68
2,644
219
Curaçao
2,658
7
1,218
1,433
Guinea-Bissau
2,441
44
2,327
70
Sierra Leone
2,416
74
1,838
504
Yemen
2,217
621
1,518
78
Lesotho
2,142
44
1,278
820
New Zealand
2,060
25
1,963
72
Chad
1,705
102
1,539
64
San Marino
1,687
46
1,340
301
Niger
1,640
76
1,227
337
Liberia
1,595
83
1,343
169
Channel Islands
1,397
48
1,012
337
Vietnam
1,358
35
1,201
122
Liechtenstein
1,318
16
1,149
153
Sint Maarten
1,072
25
973
74
Gibraltar
1,035
5
954
76
Sao Tome and Principe
997
17
934
46
Mongolia
812
0
358
454
Turks and Caicos Islands
750
6
720
24
Saint Martin
717
12
641
64
Diamond Princess
712
13
659
40
Burundi
689
1
575
113
Taiwan
685
7
570
108
Papua New Guinea
669
7
597
65
Monaco
617
3
559
55
Comoros
613
7
586
20
Eritrea
577
0
498
79
Tanzania
509
21
183
305
Mauritius
505
10
463
32
Faroe Islands
503
0
500
3
Bhutan
414
0
386
28
Isle of Man
369
25
344
0
Cambodia
329
0
304
25
Cayman Islands
285
2
256
27
Barbados
279
7
255
17
Bermuda
267
9
215
43
Saint Lucia
261
2
141
118
Seychelles
183
0
162
21
Caribbean Netherlands
162
3
157
2
Brunei
151
3
145
3
St. Barth
147
1
105
41
Antigua and Barbuda
144
4
133
7
Dominica
85
0
63
22
Saint Vincent and the Grenadines
85
0
80
5
British Virgin Islands
72
1
71
0
Macao
46
0
46
0
Fiji
42
2
33
7
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
26
13
New Caledonia
33
0
32
1
Timor-Leste
31
0
30
1
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Falkland Islands (Malvinas)
17
0
15
2
Saint Pierre Miquelon
16
0
14
2
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Anguilla
6
0
3
3
Marshall Islands
4
0
4
0
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
2
0
0
2
Vanuatu
1
0
1
0
Updated on 3 December 2020 3:12
- Advertisement -

EDITORIAL

Pensiile speciale și vladțepeșistii poporului. Despre cum să dai pe la nasul prostimii cu un pic de damf de anticorupție și, astfel, să...

Nu trebuie să te fi uitat foarte atent la demisiile amalgamate din parlament pentru a sesiza șmechereala slinoasă cu care ștabii politici, fie ai PSD ori PNL, fie ai USR, vor să prostească un popor deja prostit. Vorbesc despre demisiile alea care, cică, i-ar lăsa pe ei - parlamentarii sulii - fără pensiile speciale. Toți poartă acum fesul unei...

TOPUL DE AZI