luni, 1 martie, 2021
7.4 C
Buzău

Moscova și PSD și-au întins antenele! Stațiile locale Antena 1 devin posturi regionale Antena 3. RAPORT EAST CENTER ŞI UKRAINE PRISM: Antena 3 şi România TV fac jocurile Moscovei

EXPRESS SUD-EST SPECIAL Dezvăluiri Moscova și PSD și-au întins antenele! Stațiile locale Antena 1 devin posturi...

Moscova și PSD și-au întins antenele! Stațiile locale Antena 1 devin posturi regionale Antena 3. RAPORT EAST CENTER ŞI UKRAINE PRISM: Antena 3 şi România TV fac jocurile Moscovei

NEWS

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Gata, stimați telespectatori, s-a rezolvat beleaua: cică, gorneta de fakenews-uri a partidoiului lui Dragnea Teleormăneanul a fost, în sfârșit, desfundată, adică, s-a înmulțit. Înainte de campania electorală pentru alegerile europarlamentare, Antena 3 devine singura televiziune de știri cu stații locale, după ce le-a preluat pe cele ce aparțineau postului Antena 1.

Nouă stații regionale Antena 1 vor deveni stații Antena 3 şi vor transmite, în cea mai mare parte, programele stațiilor de la București, dar vor avea şi program propriu. Este vorba despre stațiile din Brașov, Călărași, Constanţa, Deva, Iași, Pitești, Ploiești, Slobozia şi Târgul Mureș. 

fake news antena 3
Propagandă cu damf de Putin(ă)

Pe de altă parte, reprezentanții trustului Antena Group au decis să renunțe la două dintre licențele regionale, respectiv Antena 1 Cluj-Napoca şi Antena 1 Arad, care își vor înceta emisia. Prin această mutare, Antena 3 devine singura televiziune de știri cu stații locale, după ce Digi24 a decis să închidă posturile din teritoriu. În plus, schimbarea vine fix înainte de campania pentru alegerile europarlamentare.

Antena 3 şi România TV, promotorii știrilor false

Conform unui studiu întocmit de think-thank-ul polonez EAST Center și ONG-ul Ukranian Prism în perioada mai 2017 – mai 2018, în România există 71 de site-uri de știri care folosesc intens informațiile false. Printre acestea, autorii lucrării au inclus şi site-urile de știri ale televiziunilor Antena 3 şi România TV, precum şi stiripesurse.ro şi dcnews.ro

Citește și: Adina Florea, reclamată la Secția de investigare a infracțiunilor din justiție pentru divulgare de informații. SS-ul condus de Florea o anchetează pe Kovesi pentru exact aceeași infracțiune

Autorii documentului susțin că „știrile prezentate de aceste site-uri web şi preluate de cele două posturi de televiziune sunt similare şi variază de la paleta naționalistă la o campanie anti UE, anti NATO şi anti SUA, spunând despre țara noastră că este o colonie, un vasal sau o marionetă a puterilor occidentale, a decadenței acestuia. Totodată, sunt criticate valorile occidentale cum ar fi capitalismul, globalizarea, ideea de corectitudine politică, minoritățile, drepturile de gen etc. Valorile şi principiile occidentale sunt analizate în opoziție evidentă cu societatea românească ilustrată ca titulară a valorilor adevărate tradiționale, religioase şi morale”.

În studiu se afirmă că toate aceste știri false urmează „foaia de parcurs” stabilită de mașina de propagandă de la Kremlin şi vizează crearea în rândul populației a unei stări psihologice de paranoia cu privire la partenerii euro-atlantici.

Citește și: Laura Codruța Kovesi poate participa în continuare la procedura pentru ocuparea fotoliului de șef al Parchetului European. Curtea Supremă a anulat măsura controlului judiciar impus de SS-ul lui Dragnea

În document se mai spune că, pe lângă propaganda rusă, știrile false sunt furnizate şi de unii politicieni din coaliția de guvernământ, pentru a-şi justifica acțiunile politice controversate, susținând că o fac din dorința de a proteja poporul de interesele companiilor multinaționale occidentale, care i-ar exploata pe românii simpli și decenți. În acest context amintim campania de dezinformare de la Antena 3 şi România TV, ce, în emisiunile în care au fost prezenți Liviu Dragnea – șeful PSD, Olguța Vasilescu – Ministrul Muncii şi Justiției Sociale şi Eugen Teodorovici – Ministrul de Finanțe, au susținut că șefii companiilor multinaționale îi obligă pe angajați să participe la protestele din Piața Victoriei şi că nu doresc să mărească salariile, în condițiile în care cele mai bune remunerații din țara noastră sunt plătite tocmai de aceste companii.

Campania anti-UE

Un alt aspect devoalat de cei de la East Center şi Ukraine Prism este referitor la mesajele media împotriva Uniunii Europene. Conform autorilor studiului, în ultima vreme în cadrul emisiunilor realizate de Antena 3 și România TV, anumiți specialiști și analiști politici susțin că aderarea la UE a fost de fapt o eroare şi că Mecanismul de Cooperare şi Verificare şi eforturile anticorupție întreprinse de România în ultimii ani sunt doar instrumente de intervenție străină de către puterile occidentale.

Citește și: Spre viitor, mergând înapoi! Despre cum s-a scurs timpul istoriei noastre, vreme de vreo treizeci de ani, înainte, adică înapoi

Menționăm că la aceste păreri achiesează de multe ori şi politicienii care participă la aceste emisiuni și care susțin că nici Comisia de la Bruxelles şi nici aliații din NATO (vedeți cazul scrisorii întocmite de cei 12 ambasadori) nu trebuie să intervină în problemele interne ale României, probleme care însă afectează grav statul de drept, democrația şi libera exprimare (vezi cazul intervenției violente a Jandarmeriei la mitingul din 10 august).

În studiu se mai spune că, pentru a da un sens atacurilor, propaganda a identificat în ultimul an trei dușmani politici: președintele Klaus Iohannis, fosta șefă a DNA, Laura Codruța Kovesi şi Hans Klemm, ambasadorul SUA în România. Conform autorilor, Klaus Iohannis şi Codruța Kovesi nu au fost aleși aleatoriu de posturile de propagandă, deoarece ambii susțin valorile şi principiile NATO şi ale UE. Ei susțin că, în această strategie de demonizare a liderilor pro-occidentali, a fost inclus şi fostul comisar european pe agricultură, fostul prim-ministru Dacian Cioloș despre care Antena 3 și România TV au susținut că este fiul nelegitim al lui George Soros.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

PNL, DE DOI BANI SPERANȚĂ

Vine martie cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișiunu de ani. Să ningă dacă e...

Traseiștii Mocanu și Bădulescu sunt OUT!

Incredibil dar adevărat! Cea mai dură lovitură pe care o primesc cei doi traseiști notorii din Buzău. Primele rezultate oficiale ale alegerilor parlamentare ne...