joi, 26 noiembrie, 2020
3.5 C
Buzău
joi, 26 noiembrie, 2020
3.5 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST CCR L-A „GRAȚIAT” PE DRAGNEA! Prin DECLARAREA protocoalelor secrete cu SRI ca...

CCR L-A „GRAȚIAT” PE DRAGNEA! Prin DECLARAREA protocoalelor secrete cu SRI ca fiind NECONSTITUȚIONALE, CCR a pregătit practic terenul pentru ca PENALII din PARLAMENT să poată da AMNISTIE și GRAȚIERE!

PENALILOR, DORMIȚI LINIȘTIȚI! CCR LUCREAZĂ PENTRU VOI!

SPECIAL

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...

Stelian Ion de la USR, fratele de cruce penală al lui Radu Mazăre. Ce legătură există între candidatul USR la Primăria Constanța și fostul...

O serie de dezvăluiri incendiare prezintă culisele politicii românești. Un episod incredibil se petrece la Constanța unde USR-istul Stelian...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Decizie crucială luată ieri de Curtea Constituțională cu privire la protocoalele secrete încheiate între Parchetul general şi SRI: CCR consideră că protocoalele sunt neconstituționale! CCR deschide, practic, „Cutia Pandorei”: dosare grele ar putea fi aruncate în aer, rămâne de văzut ce va conține motivarea Curții și ce va spune în materie de revizuire a sentințelor date în dosarele de corupție.

Curtea Constituțională a României (CCR) s-a pronunțat, miercuri, asupra sesizării președintelui Camerei Deputaților, Florin Iordache, referitoare la existența unui conflict juridic de natură constituțională între Ministerul Public, pe de o parte, şi Parlament, Înalta Curte de Casație și Justiție și celelalte instanțe judecătorești, pe de altă parte, pe tema protocoalelor de colaborare cu SRI din 2009 și 2016.

Citește și: Aprozarele lui Dragnea Teleormăneanul sau despre cum să sifonezi zeci de milioane de euro de la buget și să dai vina pe „bunăstarea” cetățeanului-votant-pesedist

CCR a luat decizia extrem de importantă pentru destinul dosarelor de corupție după ce a amânat de mai multe ori pronunțarea cu privire la această sesizare.

Decizia instanței a fost luată cu majoritate de voturi, șase voturi fiind „pentru” şi trei „împotrivă”.

CCR și contextul ideal pentru amnistie și grațiere

Situația se complică și mai mult în justiție la început de 2019: cele mai multe instituții-cheie sunt destructurate, iar deciziile CCR simplifică atacurile alianței PSD-ALDE la combaterea corupției. S-a creat practic contextul ideal pentru un proiect de grațiere și amnistie.

Florin Iordache: Probele sunt lovite de nulitate

Vicepreședintele Camerei Deputaților, Florin Iordache, a declarat deunăzi la postul Digi 24 că probele obținute cu ajutorul SRI sunt lovite de nulitate absolută.

„Am spus că sunt două protocoale, din 2009 și 2016, care nu respectă Codul de procedură penală. Prin aceste protocoale, SRI a făcut acte de procedură penală.

Citește și: Augustin Lazăr a decis că dosarul Tel Drum rămâne la DNA. Miliția lui Dragnea, în speță Secția pentru investigarea magistraților, ceruse de patru ori dosarul

Eu mi-am propus (în pledoaria de la CCR –  n. red.) ca toate aceste acte de urmărire penală, făcute nelegal, să fie declarate nelegale și în aceste condiții în acele dosare discutam de o nulitate a acelor acte. Discutăm de niște nulități absolute.”, a declarat Florin Iordache.

În cazul dosarelor în care s-au dat sentințe, Iordache a explicat că trebuie așteptată minuta și motivarea CCR.

CCR îl „grațiază”, în fapt, pe Dragnea

Liviu Dragnea este unul dintre beneficiarii deciziei CCR cu privire la protocoalele secrete. În dosarul Tel Drum, în care politicianul este cercetat la DNA, sunt mai multe interceptări telefonice realizate de ofițerii SRI. În plus, astfel de interceptări sunt și în dosarul Referendumul, în care politicianul a fost condamnat deja definitiv la 2 ani de închisoare cu suspendare.

Citește și: Oancea, comuna în care PSD Galați a „naționalizat“ două bălți. Ori despre cum nesocotesc autoritățile gălățene două sentințe definitive și irevocabile ale Tribunalului Galați ca să nu-și supere clientela politică

Rămâne de văzut dacă motivarea CCR va face referire și sentințele definitive. Sesizarea CCR a fost semnată de vicepreședintele Camerei Deputaților, Florin Iordache, deoarece în ziua respectivă, președintele forului inferior al Legislativului, Liviu Dragnea, i-a delegat acestuia atribuțiile funcției.

Mass-media a speculat că o decizie CCR de constatare a conflictului constituțional în acest caz ar fi favorabilă lui Liviu Dragnea.

Inițiativa România chiar a făcut o plângere împotrivă lui Iordache, care a trimis sesizarea la CCR pentru a masca un conflict de interese în cazul lui Liviu Dragnea.

„Folosind instituțiile statului prin interpuși, președintele Camerei Deputaților pune în mișcare de aproape 2 ani mecanisme instituționale și de legiferare care au un singur scop: eliminarea răspunderii penale a domnului Liviu Dragnea în dosarele în care a fost condamnat sau inculpat”, acuza Inițiativă România.

Ce a reclamat PSD la CCR în cazul protocoalelor SRI-DNA

Florin Iordache a susținut pe 28 noiembrie, la dezbaterea de la CCR, că Ministerul Public, prin protocoalele încheiate cu SRI, a readus Justiția de după 2009 la cea care se înfăptuia în perioada comunistă.

„Vă solicit să admiteți acest conflict de natură constituțională existent în prezent între Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte, pe de o parte, Parlamentul României, ca unică autoritate legiuitoare a țării, precum şi Înalta Curte de Casație și Justiție şi celelalte instanțe judecătorești, (…) conflict constând în faptul că Ministerul Public, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, prin semnarea protocoalelor cu SRI (…), şi-a încălcat propriile competențe constituționale și, uzurpând competențele Parlamentului, a învestit SRI cu competența de a desfășura activități specifice organelor de cercetare penală, fapt interzis în mod expres de legiuitor. (…) Acționând în acest mod, conferind, prin acte secrete, SRI competențe acolo unde Parlamentul nu le-a prevăzut sau chiar le-a interzis, Ministerul Public s-a comportat ca legiuitor, interferând în mod discreționar în atributul exclusiv al Parlamentului ca unică autoritate legiuitoare a țării”, declara Iordache.

De partea cealaltă, Iuliana Nedelcu, reprezentantul Ministerului Public, a precizat că activitatea Serviciului Român de Informații este verificată de Parlament, iar dacă Legislativul şi-ar fi îndeplinit în mod corespunzător atribuția constituțională, ar fi identificat din vreme situația sesizată la CCR privind protocoalele cu SRI.

Hotărârea de azi are un impact major în sute de dosare penale și arată ca Parchetul General, prin încheierea protocoalelor cu SRI, ar fi provocat un conflict cu Parlamentul, Înalta Curte și instanțele judecătorești.

Ce conțin cele două protocoale înfierate la CCR

Serviciul Român de Informații (SRI) a publicat, în noiembrie 2018, protocolul de colaborare încheiat de SRI cu Parchetul General în februarie 2009.

Potrivit documentului publicat de SRI, cooperarea se face „în activitatea de valorificare a informațiilor din domeniu prevenirii și combaterii infracțiunilor împotriva securității naționale, a actelor de terorism, infracțiunile ce au corespondent în amenințarea la adresa securității naționale și a altor infracțiuni grave.”

„În situațiile în care anumite informații, documente sau materiale clasificate au o utilitate probatorie determinantă pentru soluționarea unor cauze, fiind necesară introducerea lor în dosarele penale, Pachetul va solicita în scris și în mod argumentat declasificarea acestora, urmând ca la nivelul conducerii Serviciului să se adopte decizii în sprijinul acestor solicitări, în condiții care să prevină și să înlăture orice riscuri care privesc protecția metodelor și mijloacelor de activități de informații ori alte interese legitime privind realizarea securității naționale.

Serviciul va transmite Parchetului de îndată datele și informațiile obținute cu privire la inițierea și organizarea unor acțiuni de intimidare sau amenințare, vizând integralitatea fizică a magistraților și a familiilor lor”, se precizează la categoria Reguli Speciale.

În ceea ce privește soluționarea propunerilor formulate de către serviciu, se precizează:

„În situațiile în care se impune desfășurarea și a altor activități decât cele autorizate prin mandatul anterior. Serviciul poate propune, în scris și motivat, procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, completarea mandatului potrivit nevoilor impuse de evoluția amenințărilor ce constituie temeiul legal al acesteia. Adresa cu propuneri de prelungire a mandatului se prezintă Procurorului General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu cel puțin 48 de ore înainte de expirarea termenului de valabilitate a mandatului sau prelungirii anterioare.”

Valorificarea în cadrul urmăririi penale a informațiilor comunicate de Serviciu, cu privire la fapte ce constituie infracțiuni:

„Pentru valorificarea momentelor operative, în situații deosebite, schimbul de informații se poate face și cu privire la alte cauze, după obținerea aprobării verbale a șefilor celor două instituții sau a înlocuitorilor legali ai acestora, urmând ca, în termen de 24 de ore, să fie transmise, spre aprobare, la nivelul celor două instituții, documentele necesare.”

Despre interceptări:

„Se poate solicita Serviciului, prin unitatea specializată, respectiv prin direcțiile județene de informații, efectuarea unor verificări tehnice cu privire la identitatea titularului postului telefonic propus a fi interceptat, starea de funcționare a postului, precum și la existența condițiilor tehnice necesare ducerii la îndeplinire a prevederilor autorizației. La solicitare, Serviciul va efectua verificări în evidențele specifice a unor date apărute în procesul de realizare a interceptărilor, efectuate în baza actelor de autorizare.”

„Serviciul va asigura înregistrarea comunicărilor sau convorbirilor rezultate din interceptare pe suporți de date înseriați, puși la dispoziție de procuror, precum și trimiterea acestora Parchetului sau parchetelor teritoriale. În vederea sprijinirii activităților specifice desfășurare de Parchet sau parchetele teritoriale, Serviciul va asigura transcrierea comunicărilor sau convorbirilor considerate relevante în cauză.

Ulterior, la solicitarea scrisă a procurorului, Serviciul poate asigura redarea altor convorbiri, selectate din traficul înregistrat. Solicitarea trebuie să conțină numărul actului de autorizare, criteriul de interceptare (număr post telefonic, serie IMEI a terminalului mobil, adresă IP, frecvență radio), data și ora efectuării convorbirii sau comunicării. În vederea desfășurării acestor activități, Parchetul sau parchetele teritoriale vor transmite Serviciului suporții de date conținând înregistrările menționate.

Înregistrările rezultate din punerea în executare a autorizațiilor sau ordonanțelor cu titlu provizoriu (…) sunt neclasificate. Parchetul sau parchetele teritoriale pot solicita, în scris, Serviciului stabilirea istoricului poziției geografice și caracteristicile tehnice (IMSI, IMEI) ale terminalului mobil, în condițiile legii”.

Colaborarea SRI – DNA:

„În condițiile legii, Serviciul acordă sprijin tehnic pentru asigurarea îndeplinirii sarcinilor ce revin DNA, structura centrală. Sprijinul tehnic constă în transmiterea semnalului, managementul și întreținerea echipamentelor de transmitere a semnalului, de la centrele de interceptare ale Serviciului spre spațiile destinate Direcției. Receptarea semnalului și transcrierea conținutului comunicațiilor interceptate se efectuează de către direcție. Rețelele LAN aferente spațiilor destinate beneficiarului vor fi implementate de către Serviciu, cu suportarea cheltuielilor de către Direcție.”

Executarea de către serviciu a operațiunilor tehnice audio/video:

„La cererea scrisă a Parchetului sau parchetelor teritoriale, Serviciul efectuează operațiuni tehnice audio/video în baza actului de autorizare emis de instanța de judecată sau de procuror, pe momente operative, în cazuri concrete, numai prin intermediul ofițerilor de legătură desemnați de Serviciu. Acțiunile audio/video vor fi executate de unitatea specializată a Serviciului sau de direcțiile de informații, sub coordonarea procurorului de caz.”

Supravegherea operativă:

„Supravegherea operativă și investigația informativă se organizează și se execută de Serviciu, numai prin intermediul ofițerilor de legătură și a structurilor specializate, la solicitarea scrisă a Parchetului. Solicitarea de realizare a unei acțiuni de supraveghere operativă se transmite celor în drept să o aprobe cu cel puțin 48 de ore înainte de declanșarea acesteia, timp necesar organizării în mod conspirat a dispozitivelor. Termenul de angajare a supravegherii operative este de 24 de ore. În situații deosebite, poate fi extins până la maximum 3 zile, indiferent de natura infracțiunilor săvârșite sau a măsurilor preventive dispuse.

În situații excepționale, când nu există posibilitatea emiterii solicitării scrise în termen, cu acordul verbal al prim-adiunctului directorului or adjunctului care coordonează activitatea de profil, acțiunea se poate executa, urmând ca în 24 de ore să fie transmisă solicitarea scrisă, în care se vor menționa în mod obligatoriu datele pe baza cărora s-a obținut aprobarea.”

Două variante la protocolul din 2016

Parchetul General a publicat un protocol încheiat în anul 2016 cu SRI, valabil şi azi, ce prevede condițiile concrete de acces la sisteme tehnice ale Centrului Național de Interceptare a Comunicațiilor. Documentul este semnat de procurorul Augustin Lazăr şi de directorul SRI, Eduard Hellvig.

Consilierul premierului Darius Vâlcov a făcut publică o altă variantă a protocolului semnat între cele două instituții în 2016. Purtătorul de cuvânt al SRI, Ovidiu Marincea, a spus că protocolul a fost denunțat după o lună şi nu şi-a făcut efectul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
13,215,793
269,134
7,830,506
5,116,153
India
9,308,751
135,734
8,716,566
456,451
Brazil
6,170,827
170,832
5,512,847
487,148
Russia
2,187,990
38,062
1,685,492
464,436
France
2,183,660
50,957
158,236
1,974,467
Spain
1,637,844
44,374
0
1,593,470
UK
1,574,562
57,031
0
1,517,531
Italy
1,509,875
52,850
661,180
795,845
Argentina
1,390,388
37,714
1,217,284
135,390
Colombia
1,270,991
35,860
1,174,959
60,172
Mexico
1,070,487
103,597
798,037
168,853
Germany
1,001,965
15,706
676,100
310,159
Peru
954,459
35,727
884,747
33,985
Poland
941,112
15,568
494,869
430,675
Iran
908,346
46,689
633,275
228,382
South Africa
775,502
21,201
716,444
37,857
Ukraine
677,189
11,717
317,395
348,077
Belgium
564,967
16,077
36,569
512,321
Chile
545,662
15,235
521,247
9,180
Iraq
544,670
12,125
474,376
58,169
Indonesia
516,753
16,352
433,649
66,752
Czechia
509,665
7,751
425,542
76,372
Turkey
503,738
13,014
388,771
101,953
Netherlands
503,123
9,184
0
493,939
Bangladesh
456,438
6,524
371,453
78,461
Romania
449,349
10,712
323,514
115,123
Philippines
424,297
8,242
387,266
28,789
Pakistan
386,198
7,843
334,392
43,963
Saudi Arabia
356,389
5,840
345,215
5,334
Canada
350,422
11,763
279,539
59,120
Morocco
340,684
5,619
289,808
45,257
Israel
332,420
2,827
320,078
9,515
Switzerland
313,978
4,451
218,900
90,627
Portugal
280,394
4,209
193,944
82,241
Austria
266,038
2,773
196,342
66,923
Sweden
236,355
6,622
0
229,733
Nepal
227,640
1,412
209,435
16,793
Jordan
203,021
2,509
135,650
64,862
Hungary
192,047
4,229
49,616
138,202
Ecuador
188,138
13,316
164,009
10,813
UAE
163,967
564
151,870
11,533
Panama
158,532
3,002
139,356
16,174
Serbia
148,214
1,366
31,536
115,312
Bolivia
144,276
8,933
120,209
15,134
Kuwait
141,547
872
134,750
5,925
Dominican Republic
140,922
2,317
113,687
24,918
Qatar
138,066
237
135,198
2,631
Japan
137,261
2,022
116,378
18,861
Costa Rica
134,520
1,674
82,611
50,235
Bulgaria
133,060
3,367
42,620
87,073
Armenia
130,870
2,068
103,055
25,747
Belarus
130,012
1,128
108,769
20,115
Kazakhstan
128,400
1,990
114,821
11,589
Oman
122,579
1,391
113,856
7,332
Lebanon
122,200
974
72,152
49,074
Guatemala
120,685
4,133
109,306
7,246
Georgia
118,690
1,124
98,781
18,785
Croatia
115,626
1,552
92,349
21,725
Egypt
114,107
6,585
102,201
5,321
Ethiopia
107,669
1,672
67,001
38,996
Honduras
106,116
2,888
47,006
56,222
Azerbaijan
106,101
1,256
68,572
36,273
Moldova
102,894
2,229
90,485
10,180
Slovakia
101,257
749
56,378
44,130
Venezuela
100,817
880
95,669
4,268
Greece
99,306
2,001
9,989
87,316
Tunisia
92,475
3,034
67,453
21,988
China
86,490
4,634
81,550
306
Bahrain
86,185
341
84,335
1,509
Myanmar
85,205
1,846
64,645
18,714
Bosnia
84,252
2,480
48,780
32,992
Libyan Arab Jamahiriya
80,407
1,140
51,585
27,682
Kenya
80,102
1,427
53,526
25,149
Paraguay
78,878
1,691
56,025
21,162
Palestine
78,493
680
61,241
16,572
Algeria
78,025
2,329
50,712
24,984
Denmark
75,395
811
59,250
15,334
Uzbekistan
72,289
606
69,477
2,206
Ireland
71,494
2,036
23,364
46,094
Kyrgyzstan
71,171
1,251
62,544
7,376
Slovenia
71,073
1,245
49,654
20,174
Nigeria
66,805
1,169
62,493
3,143
Malaysia
60,752
348
49,056
11,348
Macedonia
58,608
1,630
36,064
20,914
Singapore
58,195
28
58,104
63
Lithuania
53,757
449
12,655
40,653
Ghana
51,225
323
50,127
775
Afghanistan
45,716
1,737
36,232
7,747
El Salvador
37,884
1,098
34,595
2,191
Albania
35,600
753
17,352
17,495
Norway
34,268
316
20,956
12,996
Montenegro
33,316
469
21,721
11,126
Luxembourg
32,873
294
23,404
9,175
S. Korea
32,318
515
26,950
4,853
Australia
27,867
907
25,565
1,395
Cameroon
23,915
437
22,177
1,301
Finland
23,148
388
16,800
5,960
Sri Lanka
22,028
99
15,816
6,113
Côte d'Ivoire
21,199
131
20,852
216
Uganda
18,890
191
8,832
9,867
Zambia
17,535
357
16,755
423
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Sudan
16,649
1,210
9,908
5,531
Senegal
15,960
331
15,558
71
Mozambique
15,467
128
13,520
1,819
Latvia
15,171
188
1,719
13,264
Angola
14,821
340
7,517
6,964
Namibia
14,155
147
13,355
653
French Polynesia
13,783
70
4,842
8,871
Guinea
12,949
76
11,922
951
Maldives
12,889
46
11,717
1,126
DRC
12,365
331
11,433
601
Tajikistan
12,044
86
11,437
521
French Guiana
11,138
70
9,995
1,073
Estonia
10,955
99
6,497
4,359
Jamaica
10,541
248
5,721
4,572
Cabo Verde
10,526
104
9,900
522
Botswana
10,258
31
7,717
2,510
Zimbabwe
9,508
274
8,336
898
Cyprus
9,453
47
2,055
7,351
Malta
9,405
125
7,165
2,115
Haiti
9,248
232
7,916
1,100
Gabon
9,173
59
9,016
98
Guadeloupe
8,344
149
2,242
5,953
Mauritania
8,288
171
7,652
465
Cuba
8,075
133
7,497
445
Réunion
7,836
39
6,660
1,137
Bahamas
7,469
163
5,733
1,573
Syrian Arab Republic
7,459
391
3,271
3,797
Andorra
6,534
76
5,649
809
Trinidad and Tobago
6,503
116
5,655
732
Swaziland
6,329
120
5,929
280
Malawi
6,018
185
5,450
383
Hong Kong
5,948
108
5,300
540
Rwanda
5,851
47
5,345
459
Nicaragua
5,784
160
4,225
1,399
Djibouti
5,676
61
5,576
39
Congo
5,632
93
4,988
551
Belize
5,423
129
2,986
2,308
Martinique
5,413
40
98
5,275
Iceland
5,312
26
5,110
176
Suriname
5,305
117
5,184
4
Guyana
5,236
147
4,242
847
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,137
85
5,005
47
Uruguay
4,988
73
3,923
992
Central African Republic
4,911
63
1,924
2,924
Aruba
4,791
45
4,640
106
Mali
4,505
148
3,076
1,281
Somalia
4,445
113
3,412
920
Thailand
3,942
60
3,788
94
Gambia
3,727
123
3,587
17
South Sudan
3,092
61
2,949
82
Benin
2,974
43
2,579
352
Togo
2,889
64
2,320
505
Burkina Faso
2,777
68
2,567
142
Guinea-Bissau
2,422
43
2,309
70
Sierra Leone
2,408
74
1,829
505
Yemen
2,137
612
1,484
41
Lesotho
2,109
44
1,278
787
New Zealand
2,040
25
1,955
60
Curaçao
1,929
3
1,057
869
Chad
1,661
101
1,496
64
Liberia
1,591
83
1,340
168
San Marino
1,514
44
1,231
239
Niger
1,419
70
1,170
179
Vietnam
1,331
35
1,166
130
Liechtenstein
1,208
14
1,010
184
Channel Islands
1,147
48
960
139
Sint Maarten
1,036
25
919
92
Gibraltar
991
5
903
83
Sao Tome and Principe
982
17
926
39
Turks and Caicos Islands
746
6
700
40
Diamond Princess
712
13
659
40
Mongolia
712
0
345
367
Saint Martin
690
12
598
80
Burundi
677
1
575
101
Papua New Guinea
645
7
588
50
Taiwan
625
7
555
63
Comoros
610
7
585
18
Monaco
600
3
530
67
Eritrea
566
0
477
89
Tanzania
509
21
183
305
Faroe Islands
500
0
498
2
Mauritius
497
10
440
47
Bhutan
386
0
367
19
Isle of Man
369
25
338
6
Cambodia
307
0
298
9
Cayman Islands
269
2
249
18
Barbados
266
7
246
13
Bermuda
241
9
206
26
Saint Lucia
238
2
109
127
Seychelles
166
0
159
7
Caribbean Netherlands
161
3
155
3
Brunei
150
3
145
2
Antigua and Barbuda
140
4
129
7
St. Barth
127
0
94
33
Saint Vincent and the Grenadines
84
0
78
6
Dominica
77
0
63
14
British Virgin Islands
71
1
70
0
Macao
46
0
46
0
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
24
15
Fiji
38
2
33
3
New Caledonia
32
0
32
0
Timor-Leste
30
0
30
0
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Saint Pierre Miquelon
16
0
12
4
Falkland Islands (Malvinas)
16
0
13
3
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Marshall Islands
4
0
1
3
Anguilla
4
0
3
1
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
1
0
0
1
Vanuatu
1
0
0
1
Updated on 26 November 2020 22:25
- Advertisement -

EDITORIAL

TOPUL DE AZI