miercuri, 25 noiembrie, 2020
4 C
Buzău
miercuri, 25 noiembrie, 2020
4 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Baronul peștilor, prins iarăși cu mâna-n buzunarul nostru. Horia Teodorescu, președintele Consiliul...

Baronul peștilor, prins iarăși cu mâna-n buzunarul nostru. Horia Teodorescu, președintele Consiliul județean Tulcea, ascunde contractele ilegale cu avocații

NEWS

Adrian Zoican, candidatul PNL la Primăria Buzău, împiedicat să intre la urne din cauza termometrului / Ce temperatură avea candidatul liberal

Accesul în secția de votare a candidatului PNL la Primăria Buzău, medicul Adrian Zoican, a fost restricționat din cauza unei erori a termometrului cu care era măsurată temperatura alegătorilor. Acesta a fost nevoit să aștepte duminică ca să își poată exercita dreptul la vot,...

PNL, învins umilitor la Buzău. Blatul jegos pe care „liberalii” buzoieni îl fac de ani de zile cu PSD-ul lui Ciolacu, i-a adus acestuia...

PNL, învins umilitor la Buzău. Blatul pe care „liberalii” buzoieni îl fac de ani de zile cu PSD-ul lui Ciolacu, i-a adus acestuia victoria atât de necesară pentru a rămâne la conducerea PSD. Citește și: Rețeta candidatului comun PNL și USR PLUS a funcționat și...

Rețeta candidatului comun PNL și USR PLUS a funcționat și pentru debarcarea lui Marian Oprișan. Cine este Oprișan și ce-a făcut în ultimii 20...

Marian Oprișan a pierdut funcția de președinte al Consiliului Județean Vrancea, pe care o deținea de aproape 20 de ani. În locul său a câștigat șefia consiliului județean candidatul comun al PNL și USR PLUS, Cătălin Dumitru Toma, acesta fiind ales prin vot direct, prevedere...

De teama Parchetului și a Curții de Conturi, președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, refuză să comunice informațiile care vor proba că a cheltuit ilegal sume uriașe pe contracte cu case de avocatură. Este motivul pentru care „baronul” Teodorescu invocă proceduri judiciare închipuite, dezvăluie cetateanul.net.

Instituția condusă de Horia Teodorescu, supranumit și Baronul peștilor, deși are un serviciu juridic stufos, și-a externalizat serviciile de asistență juridică.

Surse CJ Tulcea: Horia Teodorescu știe că e în culpă

Horia Teodorescu se teme să facă publice informațiile referitoare la cât a cheltuit Consiliul Județean Tulcea, în ultimii ani, din bani publici pe contracte ilegale cu avocați de lux, care au reprezentat în instanță interesele obscure ale baronilor locali.

Citește și: Laura Codruța Kovesi se apropie cu încă un pas de obținerea funcției de procuror-șef al Parchetului European. Ea va fi propunerea înaintată președintelui Parlamentului European, după ce a primit cele mai multe voturi în Comisiile LIBE și CONT

Surse apropiate șefului CJ Tulcea au explicat, pentru ziarul „Cetățeanul”, că Horia Teodorescu știe foarte bine că este în culpă, motiv pentru care a invocat proceduri judiciare în curs, pentru a se eschiva de la comunicarea informațiilor publice.

„Cetățeanul” a solicitat încă din luna decembrie a anului trecut Consiliului Județean Tulcea informațiile de interes public referitoare la valoarea contractelor încheiate cu case de avocatură, precum și hotărârile de consiliu județean pentru aprobarea lor. Pentru că funcționarii publici nu au comunicat informațiile în termenul legal, ziarul „Cetățeanul” a somat de două ori CJ Tulcea să facă publice aceste date, în conformitate cu Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Baronul Teo și procedurile judiciare imaginare

La data de 3 ianuarie, funcționarii CJ Tulcea au precizat că vor da un răspuns în termen de 30 de zile.

CJ Tulcea sfidează legea și refuză să comunice informațiile referitoare la contractele ilegale încheiate cu casele de avocatură

„Urmare solicitării dumneavoastră înregistrată la Consiliul Județean Tulcea sub nr. 51/19.12.2018, vă aducem la cunoștință că vom comunica informațiile solicitate în termen de maxim 30 de zile, în conformitate cu dispozițiile art. 7 din Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public (articol care se referă la dificultatea, complexitatea, volumul lucrarilor documentare solicitate n.r.)”, este tertipul folosit de CJ Tulcea pentru a tergiversa comunicarea informațiilor publice solicitate de „Cetățeanul”.

Citește și: Împușcături pe Marea Neagră. Grănicerii români au tras asupra unei ambarcațiuni de pescuit turcești

În data de 23 ianuarie, întrucât termenul de 30 de zile a fost depășit, „Cetățeanul” a solicitat din nou CJ Tulcea să comunice informațiile publice.

La aproape două luni de la formularea solicitării, în data de 4 februarie 2019, CJ Tulcea informează „Cetățeanul” că informațiile solicitate sunt exceptate de la publicare, pentru că ar afecta proceduri judiciare în curs!

„Ziarul Cetățeanul se consideră îndreptățit să primească informațiile solicitate în temeiul Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, fără a ține cont că furnizarea acestora poate fi limitată în măsura în care este vorba de informații exceptate în baza art.12 din Legea nr. 544/2001. Astfel, potrivit dispozițiilor art.12, alin.(1), lit.f) din Legea nr. 544/2001, informațiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces, se exceptează de la accesul liber al cetățenilor”, se arată în nota remisă redacției de CJ Tulcea.

Pentru a masca inclusiv depășirea termenului legal de răspuns, funcționarii CJ Tulcea au făcut referire la solicitarea din data de 23 ianuarie 2019, prin care „Cetățeanul” a somat CJ Tulcea să respecte termenul legal de răspuns. Mai mult decât atât, șeful CJ Tulcea, Horia Teodorescu, a evitat să semneze documentul.

Expert în Drept: O aberație!

Specialiștii în Drept spun că articolul de lege invocat de Consiliul Județean Tulcea pentru a refuza să comunice informațiile publice solicitate de ziarul „Cetățeanul” nu are nicio legătură cu situația de față.

„Este o aberație! Informațiile solicitate nu au nicio legătură cu activitatea judiciară. Doar o instanță de judecată ar putea invoca niște proceduri judiciare pentru a limita accesul la anumite informații dintr-un dosar, care dacă ar fi făcute publice ar aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces. Informațiile despre legalitatea unui contract din bani publici nu are nicio legătură cu procedurile judiciare avute în vedere de legiuitor. În acest caz, vorbim de hotărâri de consiliul județean. O instituție publică, precum Consiliul Județean, nu are cum să declare o ședință publică drept nepublică”, a declarat, pentru ziarul „Cetățeanul”, avocatul Adrian Cuculis.

Legea, încălcată grosolan de baronii locali

Consiliul Județean Tulcea a preferat să fie reprezentat în instanță, prin încălcarea legii, de avocați sau societăți de avocatură. Și nu orice fel de avocați, ci cei „cu ștaif”, ale căror servicii sunt foarte scumpe. Printre societățile preferate de președintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, se numără Popovici Nițu Stoica & Asociații, una dintre cele mai cunoscute și, în același timp, discrete firme din avocatura de business din România.

Numai că, prin angajarea caselor de avocatură, deși dispune de un compartiment juridic numeros, Consiliul Județean Tulcea a încălcat Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 26/2012, care precizează, la art. 1, alin 1: „Autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale și locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare, societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și regiile autonome care au în structura organizatorică personal propriu de specialitate juridică nu pot achiziționa servicii juridice de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare”.

Legea oferă însă o „portiță” (situație) în care se pot folosi serviciile unei case de avocatură, cea în care este nevoie ca apărătorii entităților publice să aibă un înalt grad de specializare: „În situații temeinic justificate, în care activitățile juridice de consultanță, de asistență şi/sau de reprezentare, necesare autorităților şi instituțiilor publice prevăzute la alin. (1), nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entități, pot fi achiziționate servicii de această natură, în condițiile legii, numai cu aprobarea (…) consiliilor locale, consiliilor județene sau Consiliului General al Municipiului București, după caz, pentru autoritățile şi instituțiile publice ale administrației publice locale”.

Contractele cu avocații „privați”, metodă de risipire a banului public

În 2012, Curtea de Conturi a României a constatat grave neregularități asupra modului de utilizare a fondurilor publice. Una dintre cele mai grave a fost risipa de buni publici pentru serviciile juridice.

Curtea de Conturi a constatat că „pentru aceeași activitate cu caracter juridic, o autoritate/instituție publică a efectuat atât cheltuieli cu personalul propriu de specialitate juridică cât şi cheltuieli cu firme private de avocatură, care, de cele mai multe ori, egalează sau depășesc pe cele cu structura juridică proprie conducând astfel la cheltuieli ineficiente ale banului public”.

Potrivit Raportului acestei instituții pe perioada 2008-2010, cele 408 entități supuse controlului  (reprezentând 3% dintr-un total de 13.500 de entități) au efectuat cheltuieli cu serviciile externe de avocatură în cuantum total de 317,9 milioane lei, iar cheltuielile cu funcționarea structurilor juridice proprii au fost în sumă de 274,6 milioane lei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
13,015,522
266,765
7,664,546
5,084,211
India
9,257,945
135,165
8,673,328
449,452
Brazil
6,127,819
170,199
5,476,018
481,602
Russia
2,162,503
37,538
1,660,419
464,546
France
2,153,815
50,237
154,679
1,948,899
Spain
1,614,126
43,668
0
1,570,458
UK
1,557,007
56,533
0
1,500,474
Italy
1,480,874
52,028
637,149
791,697
Argentina
1,381,795
37,432
1,210,634
133,729
Colombia
1,262,494
35,677
1,167,857
58,960
Mexico
1,060,152
102,739
791,516
165,897
Germany
972,414
15,138
656,400
300,876
Peru
952,439
35,685
882,600
34,154
Poland
924,422
14,988
469,527
439,907
Iran
894,385
46,207
625,606
222,572
South Africa
772,252
21,083
716,444
34,725
Ukraine
661,858
11,492
307,778
342,588
Belgium
561,803
15,938
36,569
509,296
Chile
544,092
15,138
520,180
8,774
Iraq
542,187
12,086
472,054
58,047
Indonesia
511,836
16,225
429,807
65,804
Czechia
505,215
7,611
417,657
79,947
Netherlands
498,653
9,109
0
489,544
Turkey
467,730
12,840
385,480
69,410
Bangladesh
454,146
6,487
369,179
78,480
Romania
440,344
10,541
313,885
115,918
Philippines
422,915
8,215
386,955
27,745
Pakistan
382,892
7,803
332,974
42,115
Saudi Arabia
356,067
5,825
344,787
5,455
Canada
344,926
11,681
275,794
57,451
Morocco
336,506
5,539
284,496
46,471
Israel
331,678
2,826
319,842
9,010
Switzerland
309,469
4,393
211,500
93,576
Portugal
274,011
4,127
189,356
80,528
Austria
260,512
2,667
189,059
68,786
Sweden
230,514
6,555
0
223,959
Nepal
226,026
1,389
207,998
16,639
Jordan
198,021
2,442
131,181
64,398
Ecuador
186,436
13,264
164,009
9,163
Hungary
185,687
4,114
44,020
137,553
UAE
162,662
563
151,044
11,055
Panama
156,930
2,986
138,007
15,937
Bolivia
144,147
8,928
119,835
15,384
Kuwait
141,217
871
134,033
6,313
Serbia
140,608
1,315
31,536
107,757
Dominican Republic
139,396
2,315
113,263
23,818
Qatar
137,851
237
134,950
2,664
Japan
135,400
2,001
114,725
18,674
Costa Rica
133,190
1,662
81,973
49,555
Bulgaria
129,348
3,226
40,102
86,020
Armenia
129,085
2,040
100,913
26,132
Belarus
128,449
1,119
107,452
19,878
Kazakhstan
127,580
1,945
114,347
11,288
Oman
122,579
1,391
113,856
7,332
Lebanon
120,341
950
71,236
48,155
Guatemala
119,989
4,107
108,854
7,028
Georgia
114,889
1,085
95,581
18,223
Egypt
113,742
6,573
102,103
5,066
Croatia
111,617
1,501
89,425
20,691
Ethiopia
107,109
1,664
66,574
38,871
Honduras
105,572
2,877
46,821
55,874
Azerbaijan
102,396
1,224
66,963
34,209
Moldova
101,203
2,209
83,789
15,205
Venezuela
100,498
876
95,344
4,278
Slovakia
99,304
732
53,547
45,025
Greece
97,288
1,902
9,989
85,397
Tunisia
90,213
2,935
65,303
21,975
China
86,469
4,634
81,530
305
Bahrain
86,016
340
84,166
1,510
Myanmar
83,566
1,810
63,366
18,390
Bosnia
83,328
2,429
48,210
32,689
Libyan Arab Jamahiriya
79,797
1,125
50,914
27,758
Kenya
79,322
1,417
52,974
24,931
Algeria
78,025
2,329
50,712
24,984
Paraguay
77,891
1,677
55,531
20,683
Palestine
76,727
665
60,499
15,563
Denmark
74,204
802
58,148
15,254
Uzbekistan
72,178
605
69,455
2,118
Ireland
70,930
2,028
23,364
45,538
Kyrgyzstan
70,744
1,245
62,048
7,451
Slovenia
69,306
1,199
47,770
20,337
Nigeria
66,607
1,169
62,311
3,127
Malaysia
59,817
345
46,501
12,971
Singapore
58,190
28
58,091
71
Macedonia
56,164
1,561
33,892
20,711
Lithuania
51,655
432
12,282
38,941
Ghana
51,225
323
50,127
775
Afghanistan
45,490
1,725
36,145
7,620
El Salvador
37,884
1,086
34,595
2,203
Albania
34,944
743
17,031
17,170
Norway
33,988
316
20,956
12,716
Montenegro
32,808
459
21,229
11,120
Luxembourg
32,100
288
22,630
9,182
S. Korea
31,735
513
26,825
4,397
Australia
27,854
907
25,538
1,409
Cameroon
23,869
436
22,177
1,256
Finland
22,652
388
16,800
5,464
Sri Lanka
21,469
94
15,447
5,928
Côte d'Ivoire
21,156
131
20,833
192
Uganda
18,406
186
8,764
9,456
Zambia
17,466
357
16,707
402
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Sudan
16,431
1,202
9,854
5,375
Senegal
15,927
331
15,540
56
Mozambique
15,302
128
13,459
1,715
Angola
14,742
338
7,444
6,960
Latvia
14,273
184
1,686
12,403
Namibia
14,006
145
13,339
522
French Polynesia
13,517
70
4,842
8,605
Guinea
12,929
76
11,902
951
Maldives
12,854
46
11,681
1,127
DRC
12,365
331
11,433
601
Tajikistan
12,008
86
11,395
527
French Guiana
11,116
70
9,995
1,051
Estonia
10,541
97
6,052
4,392
Jamaica
10,488
247
5,623
4,618
Cabo Verde
10,400
104
9,833
463
Botswana
9,992
31
7,692
2,269
Zimbabwe
9,398
274
8,297
827
Malta
9,253
122
7,062
2,069
Haiti
9,229
232
7,886
1,111
Cyprus
9,199
46
2,055
7,098
Gabon
9,150
59
8,999
92
Guadeloupe
8,344
149
2,242
5,953
Mauritania
8,193
169
7,636
388
Cuba
8,026
133
7,470
423
Réunion
7,836
39
6,660
1,137
Bahamas
7,460
163
5,708
1,589
Syrian Arab Republic
7,369
385
3,213
3,771
Trinidad and Tobago
6,488
115
5,639
734
Andorra
6,428
76
5,542
810
Swaziland
6,247
120
5,878
249
Malawi
6,018
185
5,450
383
Hong Kong
5,867
108
5,295
464
Nicaragua
5,784
160
4,225
1,399
Rwanda
5,750
47
5,241
462
Djibouti
5,670
61
5,575
34
Congo
5,632
93
4,988
551
Martinique
5,413
40
98
5,275
Belize
5,335
125
2,899
2,311
Iceland
5,312
26
5,110
176
Suriname
5,300
117
5,177
6
Guyana
5,189
147
4,204
838
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,137
85
5,005
47
Central African Republic
4,911
63
1,924
2,924
Uruguay
4,870
72
3,827
971
Aruba
4,751
45
4,618
88
Somalia
4,445
113
3,412
920
Mali
4,417
148
3,054
1,215
Thailand
3,926
60
3,780
86
Gambia
3,726
123
3,585
18
South Sudan
3,073
61
2,938
74
Benin
2,916
43
2,579
294
Togo
2,872
64
2,295
513
Burkina Faso
2,757
68
2,557
132
Guinea-Bissau
2,422
43
2,309
70
Sierra Leone
2,408
74
1,829
505
Yemen
2,124
611
1,474
39
Lesotho
2,092
44
1,277
771
New Zealand
2,039
25
1,955
59
Curaçao
1,827
3
1,043
781
Chad
1,649
101
1,493
55
Liberia
1,578
83
1,340
155
San Marino
1,492
44
1,221
227
Niger
1,406
70
1,169
167
Vietnam
1,321
35
1,153
133
Liechtenstein
1,183
14
985
184
Channel Islands
1,124
48
937
139
Sint Maarten
1,020
25
906
89
Gibraltar
991
5
895
91
Sao Tome and Principe
981
17
926
38
Turks and Caicos Islands
746
6
700
40
Diamond Princess
712
13
659
40
Mongolia
699
0
342
357
Saint Martin
690
12
598
80
Burundi
673
1
575
97
Papua New Guinea
630
7
588
35
Taiwan
623
7
553
63
Comoros
607
7
579
21
Monaco
587
3
523
61
Eritrea
558
0
473
85
Tanzania
509
21
183
305
Faroe Islands
500
0
498
2
Mauritius
494
10
433
51
Bhutan
386
0
363
23
Isle of Man
369
25
338
6
Cambodia
307
0
298
9
Cayman Islands
266
2
249
15
Barbados
262
7
242
13
Bermuda
239
9
205
25
Saint Lucia
226
2
109
115
Seychelles
166
0
159
7
Caribbean Netherlands
161
3
155
3
Brunei
150
3
145
2
Antigua and Barbuda
140
4
129
7
St. Barth
127
0
94
33
Saint Vincent and the Grenadines
84
0
78
6
Dominica
77
0
63
14
British Virgin Islands
71
1
70
0
Macao
46
0
46
0
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
24
15
Fiji
38
2
33
3
New Caledonia
32
0
32
0
Timor-Leste
30
0
30
0
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Saint Pierre Miquelon
16
0
12
4
Falkland Islands (Malvinas)
16
0
13
3
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Marshall Islands
4
0
1
3
Anguilla
4
0
3
1
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
1
0
0
1
Vanuatu
1
0
0
1
Updated on 25 November 2020 20:18

TOPUL DE AZI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.