joi, 25 aprilie 2024
12.4 C
Buzău

România

12.4 C
Buzău
joi, 25 aprilie 2024
12.4 C
Buzău
Ești aiciSocialAtenție, să nu rămâneți fără mașini! Ce gest nu trebuie să faceți....

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Atenție, să nu rămâneți fără mașini! Ce gest nu trebuie să faceți. Sute de români au pățit-o

Faptul că cetățenii tuturor orașelor din țară suferă din cauza lipsei locurilor de parcare nu este o notate pentru nimeni. În Capitală pietonii sunt obligați de multe ori să meargă pe șosea, să se expună accidentelor rutiere, pentru că pe trotuare sunt parcate mașini.

Acesta este şi motivul pentru care un parlamentar propune ca toate mașinile parcate pe trotuar să poată fi ridicate de autorități. Problema este faptul că, în niciun oraș din țară, șoferii nu nu prea au alte locuri în care să-şi lase mașina. În Capitală, pentru fiecare loc de parcare se bat 5 mașini în fiecare zi.

Citește și: PENSII! Ce se va întâmpla cu pensiile dumneavoastră. PSD a lămurit-o: pe hârtie lucrurile sunt clare. 

Un deputat USR susţine că a găsit rezolvarea problemei. Vrea să modifice Codul Rutier pentru că, în momentul de față, legea le permite polițiștilor să ceară ridicarea unei mașini doar dacă blochează șoseaua, nu şi trotuarul.

„Poliția nu poate face nimic în prezent şi sunt situații când se poate bloca accesul într-un spital sau unități de învățământ. În toate aceste situații, poliția poate să pună o amendă în parbriz, dar nu poate face nimic pentru a înlătura efectiv pericolul. Lipsa locurilor de parcare este o problemă reală. Asta nu înseamnă că unii dintre noi trebuie să-i chinuim pe ceilalți”, Cătălin Drulă, deputat USR.

Citește și: Modificări legislative pentru Delta Dunării. Ce reguli vor fi de acum pentru sănătatea mediului

Șoferii, cei pe care îi afectează direct propunerea parlamentarului, nu sunt de acord.

În București, circulă în fiecare zi peste un milion de mașini. Locuri de parcare sunt de 5 ori mai puține, aproximativ 200.000, iar parcări subterane sau supraterane găsim doar în zonele centrale din Capitală. Acolo, tarifele pornesc de la trei lei pe oră şi pot ajunge chiar şi la 10 lei pentru 60 de minute de parcare.

Primăria Capitalei a anunțat vineri seara o dată pentru intrarea în vigoare a proiectului privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.

Citește și: Constanța. Radu Mazăre și Cristi Borcea condamnați definitiv, joi seară, în dosarul retrocedărilor ilegale de terenuri

Viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, a declarat, vineri, că proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ar putea intra în vigoare în primăvară, după ce va intra în plen pe data de 20 februarie. Taxa pentru recuperarea unei mașini ridicate ajunge la 500 de lei.

Proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe marile bulevarde ale Capitalei a fost dezbătut, vineri, la Primăria Capitalei.

Citește și: Șoc pentru PSD! Kovesi ar putea fi favorita Franței şi Germaniei în cursa pentru șefia Parchetului European, asta deși au fiecare câte un candidat propriu rămas în cursă

Potrivit viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu, acest nou regulament ar putea intra în vigoare din primăvară, scrie Mediafax.

„În regulament există doar rețeaua de bulevarde a Municipiului București, care vascularizează atât drumurile, cât şi accesul către serviciile public-sociale. Nu va fi ceea ce am declinat, de afaceri ale unor sectoare sau companii. Operatorul va fi public, o societate comercială a municipiului București.

Nu este o vânătoare a cetățenilor, a șoferilor care își lasă mașinile la voia întâmplării. Este vorba de descurajarea prin decizii ferme şi măsuri obiective ale unor astfel de situații. Se pot ridica mașinile de pe pista de biciclete, nu de pe trotuar. Poate fi sancționat cel care a parcat pe trotuar de către polițiștii rutieri”, a declarat, vineri, Aurelian Bădulescu, la Primăria Capitalei.

Citește și: Buzău, Simileasca și PSD. Buzăurile din lăuntrul și din afara sufletului meu

„Pe 20 februarie va intra proiectul în plen, așteptăm 10 zile ca să fie publicat în Monitorul Oficial, așteptăm şi punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care credem că în maximum 30 de zile (în primăvară – n.r.) vom avea acest regulament în vigoare”, mai susţine Bădulescu.

Pe site-ul Primăriei București a fost publicat, în decembrie, un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din rețeaua principală de străzi a municipiului București.

De această operațiune se va ocupa Compania Municipală Managementul Transportului București S.A., iar activitatea va avea loc 24 din 24 de ore.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

CACOMAN

Din punctul meu de vedere nici nu prea contează dacă Ion Coman o să câștige sau dacă, într-un final, va pierde la un candidat mai spălat. Însuși faptul că un astfel de personaj precum Cacoman există și este primit cu respect, respect, respect (în loc de flegmă, flegmă, flegmă) spune imens de multe despre unii dintre foștii mei concetățeni din Cislău. Adică omul e pe față cu lumea interlopă, calcă legile la vedere, practică șmecheria nonșalant, găsește singurii oameni mai penali, mai escroci și mai agramați ca el cu care să facă echipă, Mitroiu și Ceaușel, și, totuși, e privit cu încredere. Ca o speranță că va aduce bine. Cacoman și visul pesedistului român De fapt, motivul pentru care mai are simpatizanți și...

Dezvăluiri

Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, prins cu pantalonii-n vrie, în plină primărie

La Buzău, ANI, ca și DNA de altfel, se face că plouă. Dacă o dată la câțiva ani mai cade câte un penal din greii județului, este pentru că, din când în când, ANI ori DNA trebuie să se facă_că lucrează, vorba aia celebră de la loviluția din 89. Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, umblă cu pantalonii incompatibilității în vine prin primărie, dar conform legilor PSD în baza cărora funcționează instituțiile amintite mai sus, nimeni nu vede, nimeni nu...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Doi oameni de afaceri reţinuţi și doi directori din companii de stat, sub control judiciar

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Procurorii DNA au reținut pe 8 februarie, pentru 24 de ore, doi oameni de afaceri pe care îi acuză de săvârșirea unor infracțiuni de dare de mită, trafic și cumpărare de influență și deturnare a unor licitații publice. În dosar sunt cercetate şi directorii CET Sud şi Electrocentrale Rovinari. Iată că și ”băieții deștepți” din energie sunt călcați de DNA. Pe când și un dosar cu șmecheriile samsarilor din domeniul furnizării energiei electrice? https://expresssud-est.ro/editorial/de-doi-bani-speranta-vine-primavara-traiasca-stevia/ Un...

- A word from our sponsor -

spot_img

Gura Teghii. Cu drag de deasupra lumii

Înfiptă în coasta cea mai de miazănoapte a Buzăului, la hotarele Vrancei și Covasnei, vatra comunei Gura Teghii a fost chiar sub Piatra lui Vișan, unde se unesc cele două Bâsce, aproape de locul unde odată se ținea „înțărcatul mieilor”, străbunul ritual tracic de urcare a turmelor spre pășunile din munți. Şi mai sunt ritualuri vechi: "Noaptea oilor", când baciul stă de veghe până în zorii zilei, invocând duhuri şi pândind pe cer constelația "Ciobanul cu oile şi câinii",...