luni, 1 iunie, 2020
14 C
Buzău
luni, 1 iunie, 2020
14 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Viorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania...

Viorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, vaca de muls a vicepremierului României

TOPUL DE AZI

Ciolacu Național și minciuna etatizată. Cât adevăr și câtă minciună există în sintagma „Iohannis a dat-o afară pe Kovesi” și de ce minte Marcel...

Marcel Ciolacu minte prin omisiune, omite date importante, inoculând în mod deliberat o concepție greșită unei comunități și așa...

Secția specială, apărată la baionetă de anti-europenii din CSM. Cui i-a folosit și îi folosește SIIJ, o instituție pentru care Statul cheltuie 6 milioane...

Cei mai mulți dintre membrii actualului Consiliu Superior al Magistraturii (CSM) au demonstrat încă o dată, săptămâna aceasta, ceea...

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei...

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...

Marcel Ciolacu și șpaga de partid și de stat. Ori despre cum s-a pricopsit liderul PSD cu un milion de lei, băgând în Parlamentul...

Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților, nu poate justifica aproape un milion de lei. Peste 100.000 de lei i-au apărut...

ARTICOL SCRIS DE

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța SA este o societate de interes național care are în administrare porturile Constanța, Midia și Mangalia. Pe 1 septembrie 2016, a fost numit în funcția de director general al CN APMC SA, Nicolae Dan Tivilichi, gălățean la origine. Susținerea pentru numirea lui Dan Tivilichi în această funcție a venit din partea vicepremierului Viorel Ștefan, gălățean și el.

De fapt, Dan Tivilichi este „produsul” unui grup din PSD cu origini la Galați. Viorel Ștefan are state vechi în PSD, a intrat în partid în 1993 și de atunci a avut trei mandate de senator și două de deputat. În guvernul Grindeanu a ocupat funcția de ministru al Finanțelor Publice dar a fost remaniat după mai multe critici venite din partea lui Liviu Dragnea.

Citește și: Viitorul sună bine! Răgetele lui Liviu Dragnea și mieuneala monedei naționale ori despre bugete, lei și alte acareturi

Conform propriului CV, vicepremierul Viorel Ștefan și-a început activitatea în anul 1980 ca economist în cadrul Navrom Galați. În perioada 1991 – 1997, Viorel Ștefan a fost director al Navrom Galați, iar din 1997 până în 2002 a fost președintele companiei. Între timp Navrom Galați. Conform declarației de avere, vicepremierul Viorel Ștefan deține acțiuni la Navrom Bac, Navrom Reparații și TTS SA societăți care fac parte din grupul Navrom Galați. Grupul de firme Navrom Galați din care face parte și TTS SA deține facilități portuare (dane de operare) în Portul Constanța, închiriate de la CN APMC SA.

Proiect pe bani europeni compromis de managementul defectuos

„Protect – Infrastructură pentru operațiuni sigure și pentru protecția mediului în Portul Constanța” este un proiect derulat de CN APMC SA și cofinanțat de Uniunea Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF). Valoarea totală a proiectului este de 12,5 milioane de euro. Perioada de implementare a proiectului: 01.07.2016 – 31.07.2019.

La licitație s-au înscris următoarele firme: SC Citadina 98 SA, SC Tancrad SRL, SC Utilnavorep SA, SC Ave Tebia SRL, SC Saga Energy SRL, ACSA Obras E Infraestructuras SAU.

Citește și: EXCLUSIV EXPRESS SUD-EST. Marian Oprișan, obsedat de dosarele pe care le are și de „abuzurile” DNA, se dă iarăși la Kovesi. Vedeți aici de ce baronul de Vrancea susține că nu e penal, ci că a fost „persecutat politic” de DNA și de către Laura Codruța Kovesi

Câștigătoare a fost declarată S.C. Ave Tebia SRL. De fapt este vorba despre un consorțiu format din Ave Tebia SRL, Consal Trade SRL și Aduro Impex SRL. Cele trei companii trebuiau să se ocupe de întocmirea proiectului, construirea unei platforme betonate, construirea unei stații de epurare, și extinderea cheului DA2 cu 130 m.

Stația de epurare va prelua și trata apele uzate rezultate de la navele aflate în tranzit în Portul Constanța. Cu toate că mai sunt aproximativ cinci luni până la finalizarea proiectului, nici măcar proiectul nu este finalizat. De foarte mulți ani în porturile maritime românești preluarea apelor uzate de santină de la navele aflate în tranzit se face cu nave vechi, depășite fizic și moral. Stocarea și neutralizarea acestor ape reziduale este o problemă acută pentru CN APMC SA. Portul Constanța nu are nave specializate și nici facilități de tratare și epurare a apelor uzate de la navele aflate în tranzit.

Citește și: Clanurile interlopilor din Brăila. O inedită hartă a zonelor lor influență şi a afacerilor controlate de acestea

Tancul colector, „Canara”, nava specializată în preluarea apelor uzate de la nave ce aparține CN APMC SA are peste 40 de ani vechime și din punct de vedere tehnic nu mai îndeplinește condițiile de navigație. De câțiva ani nava este legată la chei și este folosită doar ca tanc colector. În această situație se impunea achiziționarea unei nave moderne care să poată prelua în condiții de siguranță apele uzate de la vapoarele aflate în tranzit. Soluția a fost tot proiectul Protect care include proiectarea, construirea și livrarea unei nave tanc de 500tdw.

Navrom Shipyard, companie din sfera de influență a vicepremierului Viorel Ștefan și-a adjudecat nava La procedura de achiziție publică pentru nava-tanc au participat: SC Navrom Shipyard SRL și SC Tehnorex International SA.

Câștigător a fost desemnat SC Navrom Shipyard SRL, firmă din zona de interes a vicepremierului Viorel Ștefan. Valoarea contractului este de 2 milioane de euro.

Navrom Shipyard riscă pierderi importante în urma unui contract oferit de CN APMC

În urmă cu un an, pe 18 ianuarie 2018, CN APMC SA, a anunțat în presă că nava tehnică urmează să fie construită de Șantierul Naval Navrom Galați, societate membră a grupului Navrom. Proiectul are ca termen de finalizare luna iunie anul acesta. Cu toate acestea lucrările la navă sunt mult întârziate. Efectiv a fost construit aproape 40% din corpul navei cu toate că la această oră nava trebuia sa înceapă probele de mare.

Citește și: GUPTA, SIDEX și ȚEPELE INDIENILOR. După ce i-au fraierit 7 ani pe locuitorii din Oltenița, indienii își mută țepele la Galați

Dar cea mai mare problemă la acest proiect este că nu s-au respectat cerințele din caietul de sarcini cu privire la alegerea tablei de construcție a navei. Atât în caietul de sarcini cât și în contract, CN APMC a cerut folosirea tablei navale de tip A, uzual folosită în construcțiile navale. SN Navrom a ales o tablă neagră laminată la cald tip S235 JR și S 235 JR+AR. Motivul este că tabla de tip S este mai ieftină decât cea de tip naval A!!!

Nu se cunoaște exact care este proveniența tablei de tip S! Dacă luăm în calcul stadiul lucrărilor, din punct de vedere tehnic cu capacitățile actuale ale șantierului nava nu va putea fi gata la termen.

Dan Tivilichi, omul lui Viorel Ștefan, încearcă să dreagă busuiocul

CN APMC SA nu poate accepta tabla de tip S și în aceste condiții partea de corp construită până în prezent va avea în viitor valoare de fier vechi ceea ce înseamnă o pierdere importantă pentru SN Navrom Galați.

Directorul general al CN APMC SA, Dan Tivilichi încearcă să găsească o soluție de compromis care să nu-l supere prea tare pe susținătorul său de la guvern. Fără să solicite nimeni din CN APMC SA, supervizorul construcției navei agreat de părți, compania Bureau Veritas, firmă respectabilă de altfel, a trimis un document către CN APMC SA în care specifică că tabla e conformă pentru realizarea proiectului.

Citește și: Florin Iordache şi „Filiera Libaneză“. Interesul direct al deputatului PSD de Olt pentru amnistia şi grațierea care i-ar scăpa finul de închisoare

Dar această hârtie nu are nicio valoare din moment ce nu sunt respectate cerințele din Caietul de Sarcini. În situația în care nici platforma betonată, cheiul de acostare din Dana DA 2 a Portului Constanța și stația de epurare sunt mult întârziate este clar că proiectul Protect nu va fi gata la timp, situație în care CN APMC SA va pierde finanțarea europeană și va trebui să finalizeze proiectul cu finanțare proprie. Dacă acest scenariu se va întâmpla atunci CN APMC SA ar trebui să se îndrepte împotriva firmelor care și-au adjudecat contractul pentru daune.

Lucrarea hidrotehnică de construcție a platformei și cheiului au fost adjudecate de SC Consal Trade, societate care în ultimii doi ani și-a mai adjudecat de la CN APMC SA următoarele: Dragajul de întreținere, Dragajul de investiție, Repararea unui dig al Portului Midia și multe alte contracte.

Consal Trade are acționariat anonim în Cipru și este abonată la contractele cu CN APMC SA. Concesiile făcute de către conducerea CN APMC SA partenerilor de contract SN Navrom Galați și Consal Trade au la bază relațiile directorului general al companiei Dan Tivilichi cu oameni din acționariatul celor două companii. Ceea ce duce la pierderi importante pentru Portul Constanța! (Sursa: evz.ro)

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

ARTICOL SCRIS DE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EXPRESS SUD-EST dorește ca acest site să fie un spațiu al discuțiilor civilizate, al comentariilor de bun simț. Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

  1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
  2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătură cu textul. Aceștia pot fi criticați, însă, pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.
Abaterile repetate vor avea drept consecință interdicția accesului la aceasta facilitate a site-ului.

Harta cazurilor de coronavirus din fiecare țară. Graficul îmbolnăvirilor. Statistici

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
1,834,036
106,131
541,150
1,186,755
Brazil
506,708
29,101
205,371
272,236
Russia
405,843
4,693
171,883
229,267
Spain
286,509
27,127
196,958
62,424
UK
274,762
38,489
0
236,273
Italy
232,997
33,415
157,507
42,075
India
190,609
5,408
91,852
93,349
France
188,882
28,802
68,355
91,725
Germany
183,494
8,605
165,200
9,689
Turkey
163,942
4,540
127,973
31,429
Peru
155,671
4,371
66,447
84,853
Iran
151,466
7,797
118,848
24,821
Chile
99,688
1,054
42,727
55,907
Canada
90,928
7,294
48,839
34,795
Mexico
87,512
9,779
61,871
15,862
Saudi Arabia
85,261
503
62,442
22,316
China
83,001
4,634
78,304
63
Pakistan
69,496
1,483
25,271
42,742
Belgium
58,381
9,467
15,887
33,027
Qatar
56,910
38
30,290
26,582
Bangladesh
47,153
650
9,781
36,722
Netherlands
46,442
5,956
0
40,486
Belarus
42,556
235
18,514
23,807
Ecuador
39,098
3,358
19,592
16,148
Sweden
37,542
4,395
4,971
28,176
Singapore
34,884
23
21,699
13,162
UAE
34,557
264
17,932
16,361
South Africa
32,683
683
16,809
15,191
Portugal
32,500
1,410
19,409
11,681
Switzerland
30,862
1,920
28,400
542
Colombia
28,236
890
7,121
20,225
Kuwait
27,043
212
11,386
15,445
Indonesia
26,473
1,613
7,308
17,552
Ireland
24,990
1,652
22,089
1,249
Egypt
24,985
959
6,810
17,216
Poland
23,786
1,064
11,271
11,451
Ukraine
23,672
708
9,538
13,426
Romania
19,257
1,266
13,256
4,735
Philippines
18,086
957
3,909
13,220
Dominican Republic
17,285
502
10,559
6,224
Israel
17,071
285
14,812
1,974
Japan
16,804
886
14,406
1,512
Austria
16,731
668
15,593
470
Argentina
16,214
530
5,336
10,348
Afghanistan
15,205
257
1,328
13,620
Panama
13,018
330
9,414
3,274
Denmark
11,669
574
10,362
733
S. Korea
11,468
270
10,405
793
Oman
11,437
49
2,396
8,992
Serbia
11,412
243
6,698
4,471
Bahrain
11,398
19
6,673
4,706
Kazakhstan
10,858
40
5,404
5,414
Nigeria
9,855
273
2,856
6,726
Bolivia
9,592
310
889
8,393
Algeria
9,394
653
5,748
2,993
Armenia
9,282
131
3,386
5,765
Czechia
9,257
320
6,551
2,386
Norway
8,440
236
7,727
477
Moldova
8,251
295
4,581
3,375
Ghana
7,881
36
2,841
5,004
Malaysia
7,819
115
6,353
1,351
Morocco
7,807
205
5,459
2,143
Australia
7,195
103
6,614
478
Finland
6,859
320
5,500
1,039
Iraq
6,439
205
3,156
3,078
Cameroon
5,904
191
3,568
2,145
Azerbaijan
5,494
63
3,428
2,003
Honduras
5,094
201
536
4,357
Sudan
5,026
286
1,423
3,317
Guatemala
4,739
102
706
3,931
Luxembourg
4,018
110
3,833
75
Tajikistan
3,930
47
2,004
1,879
Hungary
3,876
526
2,147
1,203
Guinea
3,706
23
2,030
1,653
Senegal
3,645
42
1,801
1,802
Uzbekistan
3,623
15
2,837
771
Djibouti
3,354
24
1,504
1,826
Thailand
3,081
57
2,963
61
DRC
3,070
72
448
2,550
Greece
2,917
175
1,374
1,368
Côte d'Ivoire
2,833
33
1,435
1,365
Gabon
2,655
17
722
1,916
El Salvador
2,517
46
1,040
1,431
Bulgaria
2,513
140
1,074
1,299
Bosnia
2,510
153
1,862
495
Croatia
2,246
103
2,072
71
Macedonia
2,226
133
1,552
541
Cuba
2,045
83
1,809
153
Somalia
1,976
78
348
1,550
Kenya
1,962
64
478
1,420
Estonia
1,869
68
1,624
177
Haiti
1,865
41
24
1,800
Iceland
1,806
10
1,794
2
Maldives
1,773
5
453
1,315
Kyrgyzstan
1,748
16
1,170
562
Mayotte
1,699
21
1,385
293
Lithuania
1,675
70
1,236
369
Sri Lanka
1,633
10
801
822
Nepal
1,572
8
220
1,344
Slovakia
1,521
28
1,366
127
New Zealand
1,504
22
1,481
1
Slovenia
1,473
108
1,358
7
Venezuela
1,459
14
302
1,143
Equatorial Guinea
1,306
12
200
1,094
Mali
1,265
77
716
472
Guinea-Bissau
1,256
8
42
1,206
Lebanon
1,220
27
712
481
Ethiopia
1,172
11
209
952
Albania
1,137
33
872
232
Hong Kong
1,085
4
1,037
44
Tunisia
1,077
48
960
69
Latvia
1,066
24
745
297
Zambia
1,057
7
779
271
Costa Rica
1,056
10
669
377
Central African Republic
1,011
2
23
986
South Sudan
994
10
6
978
Paraguay
986
11
477
498
Niger
958
64
839
55
Cyprus
944
17
790
137
Sierra Leone
861
46
454
361
Burkina Faso
847
53
720
74
Uruguay
821
22
682
117
Georgia
783
12
605
166
Chad
778
65
491
222
Madagascar
771
6
168
597
Andorra
764
51
692
21
Nicaragua
759
35
370
354
Jordan
739
9
522
208
Diamond Princess
712
13
651
48
San Marino
671
42
357
272
Malta
618
9
534
75
Congo
611
20
179
412
Jamaica
581
9
290
282
Channel Islands
560
45
528
-13
Mauritania
530
23
27
480
Tanzania
509
21
183
305
Sao Tome and Principe
483
12
68
403
French Guiana
477
1
185
291
Réunion
471
1
411
59
Palestine
448
3
372
73
Taiwan
442
7
423
12
Togo
442
13
211
218
Cabo Verde
435
4
193
238
Uganda
417
0
72
345
Rwanda
359
1
250
108
Isle of Man
336
24
309
3
Mauritius
335
10
322
3
Vietnam
328
0
279
49
Montenegro
324
9
315
0
Yemen
323
80
14
229
Liberia
288
27
157
104
Swaziland
285
2
189
94
Malawi
279
4
42
233
Mozambique
254
2
91
161
Benin
232
3
143
86
Myanmar
224
6
138
80
Martinique
200
14
98
88
Faroe Islands
187
0
187
0
Mongolia
179
0
44
135
Zimbabwe
174
4
29
141
Gibraltar
170
0
149
21
Guadeloupe
162
14
138
10
Guyana
152
12
67
73
Cayman Islands
141
1
68
72
Brunei
141
2
138
1
Bermuda
140
9
92
39
Libyan Arab Jamahiriya
130
5
50
75
Cambodia
125
0
123
2
Syrian Arab Republic
122
5
46
71
Trinidad and Tobago
117
8
108
1
Comoros
106
2
26
78
Bahamas
102
11
48
43
Aruba
101
3
98
0
Monaco
99
4
90
5
Barbados
92
7
76
9
Angola
84
4
18
62
Liechtenstein
82
1
55
26
Sint Maarten
77
15
60
2
Burundi
63
1
33
29
French Polynesia
60
0
60
0
Macao
45
0
45
0
Bhutan
43
0
6
37
Saint Martin
41
3
33
5
Eritrea
39
0
39
0
Botswana
35
1
20
14
Saint Vincent and the Grenadines
26
0
15
11
Antigua and Barbuda
26
3
19
4
Gambia
25
1
20
4
Timor-Leste
24
0
24
0
Namibia
24
0
14
10
Grenada
23
0
18
5
Lao People's Democratic Republic
19
0
16
3
New Caledonia
19
0
18
1
Curaçao
19
1
14
4
Fiji
18
0
15
3
Saint Lucia
18
0
18
0
Belize
18
2
16
0
Dominica
16
0
16
0
Saint Kitts and Nevis
15
0
15
0
Suriname
15
1
9
5
Greenland
13
0
11
2
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Holy See (Vatican City State)
12
0
2
10
Turks and Caicos Islands
12
1
11
0
Seychelles
11
0
11
0
Montserrat
11
1
10
0
Western Sahara
9
1
6
2
MS Zaandam
9
2
0
7
Papua New Guinea
8
0
8
0
British Virgin Islands
8
1
7
0
Caribbean Netherlands
6
0
6
0
St. Barth
6
0
6
0
Anguilla
3
0
3
0
Lesotho
2
0
1
1
Saint Pierre Miquelon
1
0
1
0
Updated on 1 June 2020 0:41
- Advertisement -

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Advertisement -

EDITORIAL

Ciolacu Național și minciuna etatizată. Cât adevăr și câtă minciună există în sintagma „Iohannis a dat-o afară pe Kovesi” și de ce minte Marcel...

Marcel Ciolacu minte prin omisiune, omite date importante, inoculând în mod deliberat o concepție greșită unei comunități și așa ruptă de realitate. Minte pur și simplu. Minte de îngheață Buzăul. Minte, își permite să mintă, dar oricât ar minți, sunt din ce în ce mai puțini cei care mai pun credit pe spusele sale. De data asta nu mai e statul paralel al lui Liviu Dragnea, sunt realități paralele. Complet paralele. Bineînțeles că lumea care se uită la știri...

TOPUL DE AZI