duminică, 29 noiembrie, 2020
2 C
Buzău
duminică, 29 noiembrie, 2020
2 C
Buzău
Ești aici Ești aici EXPRESS SUD-EST Viorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania...

Viorel Ștefan, omul care mulge vaca. Ori despre cum a devenit Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, vaca de muls a vicepremierului României

SPECIAL

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...

Stelian Ion de la USR, fratele de cruce penală al lui Radu Mazăre. Ce legătură există între candidatul USR la Primăria Constanța și fostul...

O serie de dezvăluiri incendiare prezintă culisele politicii românești. Un episod incredibil se petrece la Constanța unde USR-istul Stelian...

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța SA este o societate de interes național care are în administrare porturile Constanța, Midia și Mangalia. Pe 1 septembrie 2016, a fost numit în funcția de director general al CN APMC SA, Nicolae Dan Tivilichi, gălățean la origine. Susținerea pentru numirea lui Dan Tivilichi în această funcție a venit din partea vicepremierului Viorel Ștefan, gălățean și el.

De fapt, Dan Tivilichi este „produsul” unui grup din PSD cu origini la Galați. Viorel Ștefan are state vechi în PSD, a intrat în partid în 1993 și de atunci a avut trei mandate de senator și două de deputat. În guvernul Grindeanu a ocupat funcția de ministru al Finanțelor Publice dar a fost remaniat după mai multe critici venite din partea lui Liviu Dragnea.

Citește și: Viitorul sună bine! Răgetele lui Liviu Dragnea și mieuneala monedei naționale ori despre bugete, lei și alte acareturi

Conform propriului CV, vicepremierul Viorel Ștefan și-a început activitatea în anul 1980 ca economist în cadrul Navrom Galați. În perioada 1991 – 1997, Viorel Ștefan a fost director al Navrom Galați, iar din 1997 până în 2002 a fost președintele companiei. Între timp Navrom Galați. Conform declarației de avere, vicepremierul Viorel Ștefan deține acțiuni la Navrom Bac, Navrom Reparații și TTS SA societăți care fac parte din grupul Navrom Galați. Grupul de firme Navrom Galați din care face parte și TTS SA deține facilități portuare (dane de operare) în Portul Constanța, închiriate de la CN APMC SA.

Proiect pe bani europeni compromis de managementul defectuos

„Protect – Infrastructură pentru operațiuni sigure și pentru protecția mediului în Portul Constanța” este un proiect derulat de CN APMC SA și cofinanțat de Uniunea Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF). Valoarea totală a proiectului este de 12,5 milioane de euro. Perioada de implementare a proiectului: 01.07.2016 – 31.07.2019.

La licitație s-au înscris următoarele firme: SC Citadina 98 SA, SC Tancrad SRL, SC Utilnavorep SA, SC Ave Tebia SRL, SC Saga Energy SRL, ACSA Obras E Infraestructuras SAU.

Citește și: EXCLUSIV EXPRESS SUD-EST. Marian Oprișan, obsedat de dosarele pe care le are și de „abuzurile” DNA, se dă iarăși la Kovesi. Vedeți aici de ce baronul de Vrancea susține că nu e penal, ci că a fost „persecutat politic” de DNA și de către Laura Codruța Kovesi

Câștigătoare a fost declarată S.C. Ave Tebia SRL. De fapt este vorba despre un consorțiu format din Ave Tebia SRL, Consal Trade SRL și Aduro Impex SRL. Cele trei companii trebuiau să se ocupe de întocmirea proiectului, construirea unei platforme betonate, construirea unei stații de epurare, și extinderea cheului DA2 cu 130 m.

Stația de epurare va prelua și trata apele uzate rezultate de la navele aflate în tranzit în Portul Constanța. Cu toate că mai sunt aproximativ cinci luni până la finalizarea proiectului, nici măcar proiectul nu este finalizat. De foarte mulți ani în porturile maritime românești preluarea apelor uzate de santină de la navele aflate în tranzit se face cu nave vechi, depășite fizic și moral. Stocarea și neutralizarea acestor ape reziduale este o problemă acută pentru CN APMC SA. Portul Constanța nu are nave specializate și nici facilități de tratare și epurare a apelor uzate de la navele aflate în tranzit.

Citește și: Clanurile interlopilor din Brăila. O inedită hartă a zonelor lor influență şi a afacerilor controlate de acestea

Tancul colector, „Canara”, nava specializată în preluarea apelor uzate de la nave ce aparține CN APMC SA are peste 40 de ani vechime și din punct de vedere tehnic nu mai îndeplinește condițiile de navigație. De câțiva ani nava este legată la chei și este folosită doar ca tanc colector. În această situație se impunea achiziționarea unei nave moderne care să poată prelua în condiții de siguranță apele uzate de la vapoarele aflate în tranzit. Soluția a fost tot proiectul Protect care include proiectarea, construirea și livrarea unei nave tanc de 500tdw.

Navrom Shipyard, companie din sfera de influență a vicepremierului Viorel Ștefan și-a adjudecat nava La procedura de achiziție publică pentru nava-tanc au participat: SC Navrom Shipyard SRL și SC Tehnorex International SA.

Câștigător a fost desemnat SC Navrom Shipyard SRL, firmă din zona de interes a vicepremierului Viorel Ștefan. Valoarea contractului este de 2 milioane de euro.

Navrom Shipyard riscă pierderi importante în urma unui contract oferit de CN APMC

În urmă cu un an, pe 18 ianuarie 2018, CN APMC SA, a anunțat în presă că nava tehnică urmează să fie construită de Șantierul Naval Navrom Galați, societate membră a grupului Navrom. Proiectul are ca termen de finalizare luna iunie anul acesta. Cu toate acestea lucrările la navă sunt mult întârziate. Efectiv a fost construit aproape 40% din corpul navei cu toate că la această oră nava trebuia sa înceapă probele de mare.

Citește și: GUPTA, SIDEX și ȚEPELE INDIENILOR. După ce i-au fraierit 7 ani pe locuitorii din Oltenița, indienii își mută țepele la Galați

Dar cea mai mare problemă la acest proiect este că nu s-au respectat cerințele din caietul de sarcini cu privire la alegerea tablei de construcție a navei. Atât în caietul de sarcini cât și în contract, CN APMC a cerut folosirea tablei navale de tip A, uzual folosită în construcțiile navale. SN Navrom a ales o tablă neagră laminată la cald tip S235 JR și S 235 JR+AR. Motivul este că tabla de tip S este mai ieftină decât cea de tip naval A!!!

Nu se cunoaște exact care este proveniența tablei de tip S! Dacă luăm în calcul stadiul lucrărilor, din punct de vedere tehnic cu capacitățile actuale ale șantierului nava nu va putea fi gata la termen.

Dan Tivilichi, omul lui Viorel Ștefan, încearcă să dreagă busuiocul

CN APMC SA nu poate accepta tabla de tip S și în aceste condiții partea de corp construită până în prezent va avea în viitor valoare de fier vechi ceea ce înseamnă o pierdere importantă pentru SN Navrom Galați.

Directorul general al CN APMC SA, Dan Tivilichi încearcă să găsească o soluție de compromis care să nu-l supere prea tare pe susținătorul său de la guvern. Fără să solicite nimeni din CN APMC SA, supervizorul construcției navei agreat de părți, compania Bureau Veritas, firmă respectabilă de altfel, a trimis un document către CN APMC SA în care specifică că tabla e conformă pentru realizarea proiectului.

Citește și: Florin Iordache şi „Filiera Libaneză“. Interesul direct al deputatului PSD de Olt pentru amnistia şi grațierea care i-ar scăpa finul de închisoare

Dar această hârtie nu are nicio valoare din moment ce nu sunt respectate cerințele din Caietul de Sarcini. În situația în care nici platforma betonată, cheiul de acostare din Dana DA 2 a Portului Constanța și stația de epurare sunt mult întârziate este clar că proiectul Protect nu va fi gata la timp, situație în care CN APMC SA va pierde finanțarea europeană și va trebui să finalizeze proiectul cu finanțare proprie. Dacă acest scenariu se va întâmpla atunci CN APMC SA ar trebui să se îndrepte împotriva firmelor care și-au adjudecat contractul pentru daune.

Lucrarea hidrotehnică de construcție a platformei și cheiului au fost adjudecate de SC Consal Trade, societate care în ultimii doi ani și-a mai adjudecat de la CN APMC SA următoarele: Dragajul de întreținere, Dragajul de investiție, Repararea unui dig al Portului Midia și multe alte contracte.

Consal Trade are acționariat anonim în Cipru și este abonată la contractele cu CN APMC SA. Concesiile făcute de către conducerea CN APMC SA partenerilor de contract SN Navrom Galați și Consal Trade au la bază relațiile directorului general al companiei Dan Tivilichi cu oameni din acționariatul celor două companii. Ceea ce duce la pierderi importante pentru Portul Constanța! (Sursa: evz.ro)

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook și, dacă vrei, poți să ne dai Like și mai jos: 

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
13,608,038
272,254
8,040,861
5,294,923
India
9,390,791
136,705
8,799,249
454,837
Brazil
6,290,272
172,561
5,562,539
555,172
Russia
2,242,633
39,068
1,739,470
464,095
France
2,208,699
52,127
161,137
1,995,435
Spain
1,646,192
44,668
0
1,601,524
UK
1,605,172
58,030
0
1,547,142
Italy
1,564,532
54,363
720,861
789,308
Argentina
1,413,375
38,322
1,242,877
132,176
Colombia
1,299,613
36,401
1,197,204
66,008
Mexico
1,090,675
104,873
803,581
182,221
Germany
1,041,970
16,377
711,000
314,593
Poland
973,593
16,746
538,273
418,574
Peru
960,368
35,879
891,004
33,485
Iran
935,799
47,486
648,831
239,482
South Africa
785,139
21,439
723,347
40,353
Ukraine
709,701
12,093
335,135
362,473
Turkey
578,347
13,373
396,227
168,747
Belgium
570,829
16,339
37,238
517,252
Chile
548,941
15,322
523,792
9,827
Iraq
548,821
12,200
478,537
58,084
Indonesia
527,999
16,646
441,983
69,370
Czechia
517,692
8,024
437,365
72,303
Netherlands
513,325
9,326
0
503,999
Romania
465,982
11,045
335,764
119,173
Bangladesh
460,619
6,580
375,885
78,154
Philippines
427,797
8,333
388,062
31,402
Pakistan
392,356
7,942
337,553
46,861
Canada
364,810
11,976
290,700
62,134
Saudi Arabia
356,911
5,870
346,023
5,018
Morocco
349,688
5,739
298,574
45,375
Israel
334,789
2,854
322,012
9,923
Switzerland
318,290
4,621
222,100
91,569
Portugal
290,706
4,363
206,275
80,068
Austria
275,661
3,018
210,697
61,946
Sweden
243,129
6,681
0
236,448
Nepal
230,723
1,454
211,186
18,083
Jordan
210,709
2,626
142,710
65,373
Hungary
204,708
4,516
54,021
146,171
Ecuador
190,909
13,371
164,009
13,529
UAE
166,502
569
153,449
12,484
Panama
163,453
3,039
142,872
17,542
Serbia
163,035
1,484
31,536
130,015
Bolivia
144,494
8,943
121,050
14,501
Dominican Republic
142,653
2,328
114,317
26,008
Kuwait
142,195
875
135,889
5,431
Japan
142,068
2,074
120,259
19,735
Bulgaria
141,747
3,749
47,779
90,219
Qatar
138,477
237
135,651
2,589
Costa Rica
137,093
1,690
84,991
50,412
Armenia
133,594
2,121
106,479
24,994
Belarus
133,324
1,143
111,455
20,726
Kazakhstan
130,039
1,990
116,044
12,005
Georgia
127,942
1,195
106,328
20,419
Lebanon
125,678
991
74,950
49,737
Croatia
123,693
1,655
98,465
23,573
Oman
122,579
1,391
113,856
7,332
Guatemala
121,798
4,161
110,209
7,428
Egypt
115,183
6,621
102,490
6,072
Azerbaijan
114,025
1,323
71,691
41,011
Ethiopia
108,930
1,695
68,250
38,985
Honduras
107,134
2,899
47,576
56,659
Moldova
105,852
2,269
93,028
10,555
Slovakia
104,632
798
62,094
41,740
Greece
103,034
2,223
9,989
90,822
Venezuela
101,524
888
96,402
4,234
Tunisia
94,980
3,153
69,226
22,601
Myanmar
87,977
1,887
67,588
18,502
Bosnia
86,710
2,576
51,068
33,066
Bahrain
86,645
341
84,785
1,519
China
86,501
4,634
81,582
285
Kenya
82,605
1,445
54,399
26,761
Palestine
81,890
704
62,944
18,242
Libyan Arab Jamahiriya
81,273
1,153
52,299
27,821
Algeria
81,212
2,393
52,568
26,251
Paraguay
81,131
1,731
57,496
21,904
Denmark
78,354
823
61,461
16,070
Slovenia
74,257
1,336
52,814
20,107
Uzbekistan
72,718
608
69,980
2,130
Kyrgyzstan
71,971
1,262
63,407
7,302
Ireland
71,942
2,050
23,364
46,528
Nigeria
67,330
1,171
62,819
3,340
Malaysia
63,176
354
51,314
11,508
Macedonia
60,723
1,699
37,505
21,519
Lithuania
58,212
482
14,056
43,674
Singapore
58,205
29
58,119
57
Ghana
51,379
323
50,298
758
Afghanistan
45,966
1,752
36,709
7,505
El Salvador
38,405
1,107
35,078
2,220
Albania
36,790
787
18,152
17,851
Norway
35,546
328
20,956
14,262
Montenegro
34,454
481
22,796
11,177
Luxembourg
33,974
306
24,073
9,595
S. Korea
33,375
522
27,349
5,504
Australia
27,885
907
25,585
1,393
Finland
24,307
393
16,800
7,114
Cameroon
24,117
437
22,177
1,503
Sri Lanka
22,988
109
16,656
6,223
Côte d'Ivoire
21,261
131
20,912
218
Uganda
19,944
201
8,944
10,799
Zambia
17,589
357
16,925
307
Sudan
17,404
1,235
10,175
5,994
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Latvia
16,561
193
1,719
14,649
Senegal
16,027
332
15,582
113
Mozambique
15,586
129
13,677
1,780
Angola
15,087
345
7,763
6,979
Namibia
14,285
150
13,412
723
French Polynesia
14,096
73
4,842
9,181
Guinea
13,039
76
11,982
981
Maldives
12,947
46
11,781
1,120
DRC
12,608
333
11,495
780
Tajikistan
12,118
86
11,518
514
Estonia
11,698
109
6,974
4,615
French Guiana
11,179
70
9,995
1,114
Cabo Verde
10,700
105
10,161
434
Jamaica
10,669
251
5,953
4,465
Botswana
10,258
31
7,717
2,510
Cyprus
10,231
48
2,057
8,126
Zimbabwe
9,822
275
8,472
1,075
Malta
9,609
132
7,418
2,059
Haiti
9,272
232
7,951
1,089
Gabon
9,191
59
9,037
95
Mauritania
8,458
172
7,665
621
Guadeloupe
8,344
149
2,242
5,953
Cuba
8,173
133
7,554
486
Réunion
7,940
40
7,172
728
Syrian Arab Republic
7,715
409
3,444
3,862
Bahamas
7,496
163
5,830
1,503
Trinidad and Tobago
6,630
118
5,732
780
Andorra
6,610
76
5,710
824
Swaziland
6,406
121
5,987
298
Hong Kong
6,124
108
5,328
688
Malawi
6,025
185
5,453
387
Rwanda
5,891
47
5,480
364
Nicaragua
5,784
160
4,225
1,399
Congo
5,774
94
4,988
692
Djibouti
5,676
61
5,577
38
Belize
5,587
141
3,056
2,390
Uruguay
5,511
75
4,185
1,251
Martinique
5,413
40
98
5,275
Iceland
5,371
26
5,152
193
Guyana
5,338
149
4,317
872
Suriname
5,312
117
5,192
3
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,153
85
5,009
59
Central African Republic
4,913
63
1,924
2,926
Aruba
4,833
45
4,664
124
Mali
4,659
149
3,138
1,372
Somalia
4,451
113
3,417
921
Thailand
3,966
60
3,798
108
Gambia
3,731
123
3,590
18
South Sudan
3,104
61
2,954
89
Benin
2,974
43
2,579
352
Togo
2,946
64
2,435
447
Burkina Faso
2,816
68
2,579
169
Guinea-Bissau
2,422
43
2,309
70
Sierra Leone
2,410
74
1,834
502
Yemen
2,160
615
1,498
47
Curaçao
2,157
3
1,114
1,040
Lesotho
2,109
44
1,278
787
New Zealand
2,050
25
1,956
69
Chad
1,663
101
1,504
58
Liberia
1,595
83
1,343
169
San Marino
1,586
45
1,285
256
Niger
1,484
70
1,205
209
Vietnam
1,341
35
1,179
127
Liechtenstein
1,253
15
1,024
214
Channel Islands
1,218
48
960
210
Sint Maarten
1,062
25
947
90
Gibraltar
1,009
5
920
84
Sao Tome and Principe
989
17
930
42
Mongolia
760
0
347
413
Turks and Caicos Islands
748
6
706
36
Diamond Princess
712
13
659
40
Saint Martin
690
12
598
80
Burundi
681
1
575
105
Taiwan
648
7
556
85
Papua New Guinea
645
7
588
50
Comoros
611
7
586
18
Monaco
607
3
537
67
Eritrea
577
0
498
79
Tanzania
509
21
183
305
Faroe Islands
502
0
498
4
Mauritius
501
10
443
48
Bhutan
395
0
372
23
Isle of Man
369
25
338
6
Cambodia
308
0
299
9
Cayman Islands
274
2
252
20
Barbados
270
7
249
14
Saint Lucia
252
2
109
141
Bermuda
247
9
211
27
Seychelles
173
0
162
11
Caribbean Netherlands
161
3
155
3
Brunei
150
3
145
2
Antigua and Barbuda
141
4
130
7
St. Barth
127
0
94
33
Saint Vincent and the Grenadines
85
0
79
6
Dominica
85
0
63
22
British Virgin Islands
71
1
70
0
Macao
46
0
46
0
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
24
15
Fiji
38
2
33
3
New Caledonia
32
0
32
0
Timor-Leste
30
0
30
0
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Saint Pierre Miquelon
16
0
12
4
Falkland Islands (Malvinas)
16
0
13
3
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Marshall Islands
4
0
1
3
Anguilla
4
0
3
1
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
2
0
0
2
Vanuatu
1
0
0
1
Updated on 29 November 2020 2:37
- Advertisement -

DE ACELAȘI AUTOR

EDITORIAL

Pensiile speciale și vladțepeșistii poporului. Despre cum să dai pe la nasul prostimii cu un pic de damf de anticorupție și, astfel, să...

Nu trebuie să te fi uitat foarte atent la demisiile amalgamate din parlament pentru a sesiza șmechereala slinoasă cu care ștabii politici, fie ai PSD ori PNL, fie ai USR, vor să prostească un popor deja prostit. Vorbesc despre demisiile alea care, cică, i-ar lăsa pe ei - parlamentarii sulii - fără pensiile speciale. Toți poartă acum fesul unei...

TOPUL DE AZI