vineri, 29 martie 2024
16.2 C
Buzău

România

16.2 C
Buzău
vineri, 29 martie 2024
16.2 C
Buzău
Ești aiciȘTIRI SUD-ESTPodul suspendat peste Dunăre. Câți bani va păpa cel mai scump pod...

Despre Express Sud-Est


New York Times: „Cine sunt băieții ăștia? Niște mâzgălitori obosiți de pe net?”
The Guardian: „Nu am auzit niciodată de Express Sud-Est. Nu ne interesează.”
Le Monde: „Ăștia care scriu sunt români? Ce au furat?”

Megaproiectul „Podul suspendat peste Dunăre” este pe mâini bune: Teodorescu, Chiriac și Fotea

Podul suspendat peste Dunăre. Câți bani va păpa cel mai scump pod din istoria României, dacă va fi gata vreodată

Au început lucrările la podul suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Acesta urmează să fie gata în anul 2021 și va lega județele Brăila și Galați de Tulcea. Cum arată mega-proiectul.

Podul suspendat peste Dunăre, cel mai scump pod din istoria României, se va întinde pe 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea și va costa circa 500 milioane de euro. Deasupra Dunării va fi o porțiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecții giratorii, plus 33 de poduri, podețe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o stație automată de taxare, potrivit Adevărul.

Citește și: PSD vrea să pună BOTNIȚĂ celor care înjură un politician, chiar și penal, deoarece insulta și calomnia ar putea redeveni fapte penale

Contractul de proiectare şi execuție a fost atribuit asocierii dintre firmele Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia). Iar lucrările de pregătire a terenului au început din decembrie 2018.

Cum arată podul suspendat peste Dunăre

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime totală de 23,413 km și va cuprinde două secțiuni. Pe ambele secțiuni de drum, viteza maximă permisă va fi de 80 km/h.

  • drumul principal Brăila – Jijila: are o lungime de 19,095 de kilometri și este prevăzut cu patru sensuri giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea câte două benzi de circulație pe fiecare sens, după care, drumul se va îngusta și va rămâne doar o bandă.
  • drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin: are o lungime de 4,328 de kilometri şi are o singură bandă de circulație pe fiecare sens și două intersecții.

Astfel, traseul începe la intersecția DN2B Buzău – Brăila – Galați cu Șoseaua  Baldovinești (km 110+344 DN2B). Traseul drumului proiectat se termină la km 19+095, în DN22 Râmnicul Sărat – Brăila – Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Traseul include o ramificație de la km 7+940, în direcția sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).

Citește și: Nehoiu, un loc peste mizerie | Cu toate că orașul buzoian a avut odată chiar și statut de zonă defavorizată, la Nehoiu înflorește în continuare doar șomajul, iar Primăria s-a transformat într-un fel de serviciu social care plătește pe bandă rulantă ajutoare

Podul suspendat peste Dunăre va avea o înălțime de cel puțin 38 metri de la nivelul maxim de inundație al Dunării. Lățimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 de metri.  Calea pe pod va avea 22,00 de metri și va fi alcătuită din patru benzi de circulație de câte 3,50 de metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 de metri.

La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere. Trotuarele sunt prevăzute cu o lungime de  2,80 de metri fiecare.

Citește și: GUPTA, SIDEX și ȚEPELE INDIENILOR. După ce i-au fraierit 7 ani pe locuitorii din Oltenița, indienii își mută țepele la Galați

Podul suspendat peste Dunăre va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren, în afara digurilor Dunării. Tablierul este realizat din grinzi casetate cu o înălțime de 3.5 m. Grinda casetată din oțel este alcătuită dintr-un platelaj ortotrop cu plăci rigidizate de minim 16 milimetri grosime și dispuse la 600 de milimetri. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m și sunt rigidizate cu plăci prevăzute cu degajări.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Întrucât suntem CENZURAȚI pe FACEBOOK, ne poți urmări investigațiile și reportajele și pe GoogleNews. Nu te costă nimic, dar ajuți astfel niște ziariști idealiști care se încăpățânează, încă, să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. 

Express Sud-Est.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială, care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice. Puteți să ne sprijiniți prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

Donează prin Transfer Bancar

CONTURI BANCARE:
IBAN RO34BTRLRONCRT0CE8518001, în lei
IBAN RO78BTRLEURCRT0CE8518001, în euro

Deschise la Banca Transilvania

Doriți să primiți notificări ori de câte ori postăm ceva nou?

spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Preluarea textelor de pe paginile EXPRESS SUD-EST se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe EXPRESS SUD-EST sunt protejate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului. Preluarea integrală a materialelor EXPRESS SUD-EST se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

- A word from our sponsor -

spot_img

News

EXPRESS SUD-EST

Editorial

George Lixandru
GEORGE LIXANDRU

Ion Chiaburu din Cislău, despre alegeri

Ion Chiaburu, așa-l știa lumea în Cislău, ca pe unul din neamul lui Chiaburu, cu toate că ăștia n-au avut de niciunele niciodată, cum sunt cei din neamul lui Gică Boieru la care ei au tot fost slugi mai toată viața, chiar dacă numele de familie era Chiaburu… Trag mai mereu câte o fugă pe la Cislău, locul nașterii mele. Odată, parcă în urmă cu vreo trei-patru ani, abia coborât din tren, am dat nas în nas cu Ion Chiaburu. Cu o sacoșă în mână, având îndesate în ea pijamaua și alte mărunțișuri, fostul meu vecin, Ion Chiaburu, așa-l știa satul, ca unul din neamul lui Chiaburu, cu toate că ăștia n-au avut de niciunele niciodată, cum sunt cei din neamul...

Dezvăluiri

Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, prins cu pantalonii-n vrie, în plină primărie

La Buzău, ANI, ca și DNA de altfel, se face că plouă. Dacă o dată la câțiva ani mai cade câte un penal din greii județului, este pentru că, din când în când, ANI ori DNA trebuie să se facă_că lucrează, vorba aia celebră de la loviluția din 89. Ion Gherghiceanu, primarul din Pătârlagele, umblă cu pantalonii incompatibilității în vine prin primărie, dar conform legilor PSD în baza cărora funcționează instituțiile amintite mai sus, nimeni nu vede, nimeni nu...
spot_img

REPORTAJ

Ianca, orașul fantomatic din...

Unitatea de la Ianca a fost 58 de ani elita aviaţiei militare. Acum seamănă cu piramidele mayaşilor din junglă. Ultimii 22 de colonişti de aici merg 5 km ca să-şi cumpere o pâine. E o lungă penitenţă, cea mai plictisitoare din lume. E ca o pedeapsă de 20 de ani la solitudine, pleci capul şi încerci să rezişti, n-ai unde să fugi, n-ai unde să scapi. Câteva familii, le numeri pe degetele de la mâini, îşi contemplă finalul printre ruinele fostei unităţi militare de aviaţie Ianca, într-un decor fantomatic din...

Focurile Vii, locul de baștină a Flăcării olimpice....

Focurile Vii. Un fenomen rar, o locație superbă, un loc cu iz de legendă, chiar mitic dacă este să-i credem pe cei care spun că a inspirat Flacăra Olimpică… Toate acestea sunt ascunse însă de o infrastructură jalnică, fapt ce a dus la o situație caracteristică pentru întreg turismul românesc. Fenomenul natural de la Focurile Vii, din județul Buzău, este puțin cunoscut turiștilor din țară şi străinătate şi nu este deloc promovat în circuitele turistice...

Anchete

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Doi oameni de afaceri reţinuţi și doi directori din companii de stat, sub control judiciar

”Băieții deștepți” din energie, călcați de DNA. Procurorii DNA au reținut pe 8 februarie, pentru 24 de ore, doi oameni de afaceri pe care îi acuză de săvârșirea unor infracțiuni de dare de mită, trafic și cumpărare de influență și deturnare a unor licitații publice. În dosar sunt cercetate şi directorii CET Sud şi Electrocentrale Rovinari. Iată că și ”băieții deștepți” din energie sunt călcați de DNA. Pe când și un dosar cu șmecheriile samsarilor din domeniul furnizării energiei electrice? https://expresssud-est.ro/editorial/de-doi-bani-speranta-vine-primavara-traiasca-stevia/ Un...

- A word from our sponsor -

spot_img

Gura Teghii. Cu drag de deasupra lumii

Înfiptă în coasta cea mai de miazănoapte a Buzăului, la hotarele Vrancei și Covasnei, vatra comunei Gura Teghii a fost chiar sub Piatra lui Vișan, unde se unesc cele două Bâsce, aproape de locul unde odată se ținea „înțărcatul mieilor”, străbunul ritual tracic de urcare a turmelor spre pășunile din munți. Şi mai sunt ritualuri vechi: "Noaptea oilor", când baciul stă de veghe până în zorii zilei, invocând duhuri şi pândind pe cer constelația "Ciobanul cu oile şi câinii",...