miercuri, 2 decembrie, 2020
-0.3 C
Buzău
miercuri, 2 decembrie, 2020
-0.3 C
Buzău
Ești aici Ești aici EXPRESS SUD-EST Unde se duc banii noștri, când se duc / Consiliul Județean Tulcea...

Unde se duc banii noștri, când se duc / Consiliul Județean Tulcea cheltuie zeci de milioane de euro pentru modernizarea unui aeroport fără… avioane

SPECIAL

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...

Stelian Ion de la USR, fratele de cruce penală al lui Radu Mazăre. Ce legătură există între candidatul USR la Primăria Constanța și fostul...

O serie de dezvăluiri incendiare prezintă culisele politicii românești. Un episod incredibil se petrece la Constanța unde USR-istul Stelian...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Pe oriunde ai lua-o, pe șosea sau pe calea ferată, legătura Bucureștiului cu Delta Dunării este extrem de proastă, cu toate că zona are un potențial turistic unic în Europa. În loc să rezolve problema, autoritățile au decis să facă o tichie de mărgăritar: au modernizat cu mai mult de 25 de milioane de euro aeroportul din Tulcea.

Aeroportul din Tulcea a fost modernizat deja de  trei ori. Și, după spusele ștabilor tulceni, ar mai necesita o modernizare. Horia Teodorescu, preşedintele Consiliului Județean Tulcea, zis și Baronul peștilor, promitea acum câțiva ani că aeroportul tulcean va atrage 600.000 de pasageri anual, urmând să transforme această zonă subdezvoltată într-o Mecca turistică din sud-estul României. Când te apropii însă de intrare, îți dai seama că ceva a mers deosebit de prost.

Toate instalațiile sunt gata, turnul de control, zona pentru bagaje. Totuși, pistele sunt goale, iar cerul de deasupra este învăluit de o liniște ciudată. Nicio cursă regulată nu a mai aterizat aici din 1993 și niciun operator aerian nu şi-a arătat interesul pentru acest aeroport.

Citește și: Liviu Dragnea, te iubim, că ca tine nu găsim!

Consiliul Județean Tulcea a investit aici, în ultimii ani, 13 milioane de euro pentru lungirea pistei, o platformă de îmbarcare-debarcare şi zone dedicate pentru parcarea avioanelor. Cu alte şapte milioane de euro s-a ridicat un terminal de sosiri după cerințele Schengen.

Totuși, aeroportul a „refuzat” să revină la viață. Așa că cei de la Consiliul Județean Tulcea au mai investit aproape 20 de milioane de lei într-o altă așa zisă modernizare a lui. Inutilă, de altfel, atâta timp cât Consiliul Județean nu reușește să atragă nicio companie aeriană care să aterizeze aici, iar pista şi terminalul de sosiri zac nefolosite de ani buni.

Poartă de intrare în magica Deltă a Dunării

Deschis acum mai bine de o jumătate de secol, aeroportul din Tulcea a fost ani la rând un punct important pe harta de zbor a României. Zilnic aici operau 30 de avioane care aveau curse regulate către Bucureşti, Constanța şi Galaţi. În paralel, avioane de tip cargo decolau spre China cu peşte, icre şi stuf. 

Citește și: Spitalul cu viermi din Galaţi scapă de sancțiuni. Explicația dată de inspectorii DSP

Astăzi, pe acest aeroport nu operează nicio cursă regulată din 1993, cu excepţia celor câteva efectuate în 2014 de către o companie a omului de afaceri Ovidiu Tender. Aceasta cu toate că anul trecut a fost finalizată o megainvestiție cu bani europeni. „85% din bani sunt fonduri europene, 13% provin de la bugetul de stat, iar 2% de la bugetul local. Lucrările de modernizare se fac la pistă, căi de rulare. În urma modernizării vom avea cinci locuri pentru parcarea avioanelor”, spunea în 2016 Constantin Albu, directorul general al Aeroportului Tulcea.

20 milioane de euro investite aiurea

Când a fost modernizat, aeroportul se voia o poartă de intrare în România a sute de mii de turişti dornici să ajungă în Delta Dunării.

După modernizare, pista de decolare-aterizare a fost extinsă cu 60 de metri şi lărgită de la 30 de metri la 45 de metri. În plus, au fost turnate trei straturi de mixturi asfaltice pe întreaga suprafaţă a pistei şi a fost extinsă platforma de îmbarcare-debarcare de la două locuri de parcare la cinci locuri de parcare pentru aeronave.

Aceştia nu sunt toţi banii care au fost investiți de-a lungul anilor în aeroportul tulcean. În perioada 2006-2010, Consiliul Judeţean Tulcea mai alocase 24 milioane de lei (peste şapte milioane de euro) pentru modernizarea aerogării, construcţia unui nou terminal de sosiri după cerințele Schengen şi achiziţia unor echipamente aeronautice.

Nicio cursă regulată

Şi totuşi, rezultatele întârzie să apară. În continuare, pe aeroportul din Tulcea nu operează nicio cursă regulată, iar charterele sunt puţine.  „Am operat curse charter, operate cu Boeing 737 sau Airbus 320, 90% dintre ele de la Paris – Charles de Gaulle, dar au fost şi de la Zurich, Bruxelles sau Viena. În general, au fost 140-150 de pasageri pe cursă. Mai aterizează şi curse charter cu avioane de mici dimensiuni”, a declarat deunăzi directorul operațional al Aeroportului internaţional Tulcea „Delta Dunării”. El a refuzat însă să precizeze ce frecvență au aceste curse şi ce număr mediu zilnic de pasageri se înregistrează în aerogară.

Ar mai trebui vreo 15 milioane de euro

Invesţiile nu au dus însă şi la reluarea curselor. Aeroportul din Tulcea, cu trei directori şi 46 de angajaţi, este în continuare gol şi niciun avion de linie nu aterizează aici.

Aeroportul Delta Dunării este în administrarea Consiliului Judeţean Tulcea. În mod normal, instituţia ar fi trebuit să aibă o politică de atragere a companiilor aeriene şi să le acorde, de pildă, facilităţi fiscale.

Facilităţile constau în acordarea de reduceri la taxe pentru operatorii aerieni cu nişte condiţii impuse pe care eu Consiliul Județean vin şi le subvenţionez. În asta va consta ajutorul său, oferta pe care o facem noi companiei”, explică Nicoleta Anton, director economic al Consiliului Județean Tulcea.

Consiliul Judeţean ar trebui să mai investească încă 15 milioane de euro pentru achiziționarea unor maşini de pompieri şi a unui sistem de ghidaj pentru aterizarea în condiţii meteo nefavorabile.

Fără un plan de dezvoltare a turismului în zonă, nici TAROM nu vrea să se bage

Pe aeroportul din Tulcea ar putea atertiza 1 milion de pasageri, susţin cei responsabili. Deocamdată, în Deltă, se ajunge doar cu maşina. Anul trecut, 300 de mii de turişti, mulţi dintre ei străini, au vizitat rezervaţia. Proprietarii de pensiuni susţin, însă, că autorităţile nu fac nimic că le uşureze acestora sosirea.

Un aeroport pentru noi cei din Tulcea şi din Deltă ar însemna siguranţa unor pachete turistice vândute anticipat, înseamnă turoperatori turistici şi aerieni care pot angaja aceste pachete cu un an înainte”, explică Daniel Ilușcă, președintele Patronatului Delata Dunării.

Prima companie interesată de curse regulate spre Tulcea este TAROM. Ca să dea drumul la zboruri, operatorul aşteaptă ca Ministerul Turismului să facă un plan de dezvoltare a turismului în zonă. Responsabilii din Minister susţin că urmează să aibă discuţii cu cei din Consiliul Judeţean Tulcea.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
14,108,490
276,976
8,333,018
5,498,496
India
9,499,710
138,159
8,931,798
429,753
Brazil
6,388,526
173,862
5,656,498
558,166
Russia
2,322,056
40,464
1,803,467
478,125
France
2,230,571
53,506
164,029
2,013,036
Spain
1,673,202
45,511
0
1,627,691
UK
1,643,086
59,051
0
1,584,035
Italy
1,620,901
56,361
784,595
779,945
Argentina
1,432,570
38,928
1,263,251
130,391
Colombia
1,324,792
36,934
1,217,647
70,211
Mexico
1,122,362
106,765
829,817
185,780
Germany
1,085,661
17,359
758,800
309,502
Poland
999,924
17,599
597,589
384,736
Iran
975,951
48,628
677,963
249,360
Peru
965,228
36,031
896,978
32,219
South Africa
792,299
21,644
732,531
38,124
Ukraine
745,123
12,548
355,172
377,403
Turkey
668,957
13,936
409,320
245,701
Belgium
577,345
16,645
37,474
523,226
Iraq
554,767
12,306
484,570
57,891
Chile
552,864
15,430
528,034
9,400
Indonesia
543,975
17,081
454,879
72,015
Czechia
528,474
8,407
455,177
64,890
Netherlands
527,523
9,438
0
518,085
Romania
479,634
11,530
360,934
107,170
Bangladesh
467,225
6,675
383,224
77,326
Philippines
432,925
8,418
398,782
25,725
Pakistan
400,482
8,091
343,286
49,105
Canada
383,468
12,211
304,888
66,369
Morocco
359,844
5,915
310,193
43,736
Saudi Arabia
357,623
5,907
347,176
4,540
Israel
338,127
2,877
324,449
10,801
Switzerland
330,874
4,940
250,200
75,734
Portugal
300,462
4,577
220,877
75,008
Austria
285,489
3,325
227,497
54,667
Sweden
260,758
6,798
0
253,960
Nepal
233,452
1,529
216,594
15,329
Jordan
223,617
2,802
162,959
57,856
Hungary
221,073
4,977
64,802
151,294
Ecuador
193,673
13,501
169,804
10,368
Serbia
183,437
1,652
31,536
150,249
UAE
170,149
576
155,667
13,906
Panama
167,311
3,098
145,518
18,695
Bulgaria
148,775
4,188
53,000
91,587
Japan
148,694
2,139
125,470
21,085
Bolivia
144,810
8,963
122,495
13,352
Dominican Republic
144,302
2,333
115,530
26,439
Kuwait
142,992
881
137,625
4,486
Costa Rica
140,172
1,731
87,721
50,720
Georgia
139,343
1,303
117,560
20,480
Qatar
139,001
238
136,306
2,457
Belarus
138,219
1,166
115,587
21,466
Armenia
135,967
2,193
110,365
23,409
Kazakhstan
132,348
1,990
116,863
13,495
Croatia
131,342
1,861
108,231
21,250
Lebanon
129,455
1,033
83,034
45,388
Azerbaijan
125,602
1,433
76,897
47,272
Oman
123,908
1,430
115,441
7,037
Guatemala
122,774
4,178
111,574
7,022
Egypt
116,303
6,666
102,816
6,821
Ethiopia
110,554
1,709
74,917
33,928
Moldova
108,863
2,323
95,918
10,622
Honduras
108,253
2,918
48,073
57,262
Greece
107,470
2,517
9,989
94,964
Slovakia
107,183
868
68,859
37,456
Venezuela
102,394
897
97,326
4,171
Tunisia
96,769
3,260
70,851
22,658
Myanmar
92,189
1,972
71,343
18,874
Bosnia
89,085
2,727
53,724
32,634
Palestine
88,004
747
65,938
21,319
Bahrain
87,137
341
85,357
1,439
China
86,551
4,634
81,649
268
Kenya
84,169
1,474
55,610
27,085
Algeria
84,152
2,447
54,405
27,300
Paraguay
83,479
1,771
58,949
22,759
Libyan Arab Jamahiriya
83,417
1,196
54,209
28,012
Denmark
81,949
846
64,757
16,346
Slovenia
77,135
1,490
55,476
20,169
Kyrgyzstan
73,178
1,275
64,711
7,192
Uzbekistan
73,145
610
70,337
2,198
Ireland
72,798
2,069
23,364
47,365
Nigeria
67,838
1,176
63,430
3,232
Malaysia
67,169
363
56,311
10,495
Macedonia
62,945
1,792
40,188
20,965
Lithuania
62,515
519
15,077
46,919
Singapore
58,228
29
58,139
60
Ghana
51,667
323
50,547
797
Afghanistan
46,717
1,797
36,907
8,013
El Salvador
39,130
1,120
35,839
2,171
Albania
39,014
822
19,384
18,808
Norway
36,591
334
27,414
8,843
Montenegro
35,849
504
24,637
10,708
S. Korea
35,163
526
28,065
6,572
Luxembourg
35,129
330
26,156
8,643
Australia
27,921
908
25,605
1,408
Finland
25,462
399
16,800
8,263
Sri Lanka
24,532
122
17,817
6,593
Cameroon
24,487
441
22,177
1,869
Côte d'Ivoire
21,334
132
20,981
221
Uganda
21,035
205
9,044
11,786
Sudan
18,045
1,255
10,369
6,421
Latvia
17,687
210
1,806
15,671
Zambia
17,665
357
17,059
249
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Senegal
16,107
333
15,627
147
Mozambique
15,770
131
13,778
1,861
Angola
15,251
350
7,932
6,969
French Polynesia
14,559
76
4,842
9,641
Namibia
14,416
151
13,600
665
Guinea
13,119
76
12,045
998
Maldives
13,049
47
11,968
1,034
DRC
12,859
335
11,663
861
Estonia
12,497
121
7,536
4,840
Tajikistan
12,231
86
11,640
505
French Guiana
11,240
70
9,995
1,175
Cyprus
10,883
49
2,057
8,777
Cabo Verde
10,816
106
10,366
344
Jamaica
10,810
258
6,364
4,188
Botswana
10,742
34
7,912
2,796
Zimbabwe
10,129
277
8,643
1,209
Malta
9,975
141
7,748
2,086
Haiti
9,296
233
8,023
1,040
Gabon
9,214
60
9,066
88
Mauritania
8,710
177
7,764
769
Guadeloupe
8,427
149
2,242
6,036
Cuba
8,381
136
7,658
587
Réunion
8,054
40
7,172
842
Syrian Arab Republic
7,973
422
3,624
3,927
Bahamas
7,543
163
5,934
1,446
Andorra
6,790
76
5,940
774
Trinidad and Tobago
6,685
120
5,807
758
Swaziland
6,442
122
6,017
303
Hong Kong
6,397
109
5,360
928
Malawi
6,028
185
5,465
378
Uruguay
6,024
78
4,483
1,463
Rwanda
5,948
49
5,544
355
Belize
5,854
148
3,151
2,555
Nicaragua
5,838
161
4,225
1,452
Congo
5,774
94
4,988
692
Djibouti
5,680
61
5,587
32
Martinique
5,520
41
98
5,381
Guyana
5,423
151
4,436
836
Iceland
5,413
27
5,187
199
Suriname
5,319
117
5,197
5
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,156
85
5,009
62
Central African Republic
4,918
63
1,924
2,931
Aruba
4,872
45
4,705
122
Mali
4,762
160
3,241
1,361
Somalia
4,451
113
3,417
921
Thailand
4,008
60
3,811
137
Gambia
3,743
123
3,607
13
South Sudan
3,111
61
2,954
96
Benin
3,015
43
2,839
133
Togo
2,997
64
2,515
418
Burkina Faso
2,931
68
2,644
219
Curaçao
2,503
7
1,191
1,305
Guinea-Bissau
2,441
44
2,327
70
Sierra Leone
2,413
74
1,838
501
Yemen
2,197
619
1,514
64
Lesotho
2,137
44
1,278
815
New Zealand
2,060
25
1,963
72
Chad
1,700
102
1,532
66
San Marino
1,650
46
1,334
270
Liberia
1,595
83
1,343
169
Niger
1,586
75
1,219
292
Vietnam
1,351
35
1,195
121
Channel Islands
1,341
48
1,012
281
Liechtenstein
1,286
16
1,110
160
Sint Maarten
1,069
25
964
80
Gibraltar
1,030
5
950
75
Sao Tome and Principe
996
17
934
45
Mongolia
801
0
358
443
Turks and Caicos Islands
750
6
720
24
Saint Martin
717
12
641
64
Diamond Princess
712
13
659
40
Burundi
689
1
575
113
Taiwan
679
7
568
104
Papua New Guinea
656
7
597
52
Monaco
617
3
559
55
Comoros
613
7
586
20
Eritrea
577
0
498
79
Tanzania
509
21
183
305
Mauritius
505
10
463
32
Faroe Islands
503
0
500
3
Bhutan
410
0
381
29
Isle of Man
369
25
340
4
Cambodia
326
0
304
22
Cayman Islands
285
2
254
29
Barbados
278
7
255
16
Bermuda
262
9
214
39
Saint Lucia
259
2
138
119
Seychelles
183
0
162
21
Caribbean Netherlands
162
3
157
2
Brunei
151
3
145
3
St. Barth
147
1
105
41
Antigua and Barbuda
142
4
130
8
Dominica
85
0
63
22
Saint Vincent and the Grenadines
85
0
80
5
British Virgin Islands
72
1
71
0
Macao
46
0
46
0
Fiji
42
2
33
7
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
26
13
New Caledonia
33
0
32
1
Timor-Leste
30
0
30
0
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Falkland Islands (Malvinas)
16
0
13
3
Saint Pierre Miquelon
16
0
14
2
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Anguilla
6
0
3
3
Marshall Islands
4
0
4
0
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
2
0
0
2
Vanuatu
1
0
1
0
Updated on 2 December 2020 5:00
- Advertisement -

EDITORIAL

Pensiile speciale și vladțepeșistii poporului. Despre cum să dai pe la nasul prostimii cu un pic de damf de anticorupție și, astfel, să...

Nu trebuie să te fi uitat foarte atent la demisiile amalgamate din parlament pentru a sesiza șmechereala slinoasă cu care ștabii politici, fie ai PSD ori PNL, fie ai USR, vor să prostească un popor deja prostit. Vorbesc despre demisiile alea care, cică, i-ar lăsa pe ei - parlamentarii sulii - fără pensiile speciale. Toți poartă acum fesul unei...

TOPUL DE AZI