sâmbătă, 28 noiembrie, 2020
7.8 C
Buzău
sâmbătă, 28 noiembrie, 2020
7.8 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Tăriceanu, tot mai aproape de Klaus Iohannis şi tot mai departe de...

Tăriceanu, tot mai aproape de Klaus Iohannis şi tot mai departe de Dragnea

SPECIAL

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...

Stelian Ion de la USR, fratele de cruce penală al lui Radu Mazăre. Ce legătură există între candidatul USR la Primăria Constanța și fostul...

O serie de dezvăluiri incendiare prezintă culisele politicii românești. Un episod incredibil se petrece la Constanța unde USR-istul Stelian...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Deși parteneri de guvernare, Călin Popescu Tăriceanu şi Liviu Dragnea au avut mesaje total diferite după consultările cu preşedintele Klaus Iohannis. Astfel, se pare că prăpastia dintre cei doi lideri este din ce în ce mai adâncă.

Președintele Klaus Iohannis a convocat, miercuri, la Palatul Cotroceni, toate partidele parlamentare, cu scopul de a încheia o înțelegere între formațiunile politice pe tema legislației penale.

„Am invitat toate partidele politice pentru a discuta despre Legile justiției, pentru că trebuie regândite, modernizate şi îmbunătățite. Obiectivul meu e să garantăm independența justiției. Eu cred că e nevoie de reluarea ciclului legislativ pe legile justiției, de o legiferare transparentă care să ducă la modernizarea reală a legislației în materie. Nu trebuie ignorate ca până acum avizele CSM. Pe partea politică avem nevoie de un acord între partidele parlamentare pentru a relua ciclul legislativ. Avem opinia finală a Comisiei de la Veneția, acele recomandări trebuie şi ele luate foarte în serios pentru că sunt recomandări ale specialiștilor, gândite să ajuta România”, a declarat Klaus Iohannis înaintea întâlnirilor.

Citește și: Pupat Piața Independenței! Ecaterina Andronescu a bătut palma cu Dragnea: va fi noul ministru al Educației

Deși președintele  Klaus Iohannis a precizat de la început că „nu își dorește un pact cu PSD“, ci doar o înțelegere între partide pe care să o medieze, liderul social-democrat, Liviu Dragnea, a declarat, la finalul discuțiilor, că nu este de acord cu un consens între partide, nefiind nevoie de reluarea procesului legislativ, de vreme ce OUG 92, “care cuprinde o mare parte din recomandările Comisiei de la Veneția“, a ajuns la Parlament, acolo unde va intra în procedura parlamentară.

Citește și: Decebal Făgădău, primarul Constanței, refuză să spună numele firmei misterioase care s-a oferit să spoiască Cazinoul din Constanța

Totodată, şeful PSD a anunțat că i-a lăsat lui Klaus Iohannis un set de șapte întrebări, dar şi cele zece principii de guvernare ale PSD, şi a ținut să puncteze că, dacă își dorea, preşedintele putea juca rolul de mediator până acum. „Prefer să nu mă pronunț dacă a fost utilă întâlnirea asta sau nu, nu știu încă, îmi trebuie timp să mai analizez, mai ales că am mai picat în capcane de-a lungul timpului. Însă, cu tot respectul pentru instituția prezidențială, domnul președinte Iohannis putea să fie mediator până acum.

Nu noi am înflăcărat, nu noi am incitat, nu noi am alimentat ura, dezbinarea, scandalul pe marginea discuțiilor despre legile justiției. Doar că am rezistat la aceste presiuni, la aceste jigniri, la aceste atacuri violente atât din presă, şi nu numai, mergând în continuare pe atingerea obiectivelor, şi anume pentru a modifica legislația din justiție în sensul principiilor pe care le-am enunțat mai devreme“, a afirmat preşedintele Camerei Deputaților.

Tăriceanu, mai aproape de Iohannis

De partea cealaltă a coaliției de guvern are, liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a fost de părere că între partidele politice ar fi utilă o discuție şi un consens în ceea ce privește Legile justiției. Acesta a precizat că atât timp cât drepturile cetățenilor vor fi puse în prim plan şi protocoalele secrete vor fi scoase la lumină, formațiunea politică pe care o conduce este dispusă să se așeze la o masă a negocierilor.

„Cred că e necesară o discuție între partidele din Parlament pentru a ajunge la un consens asupra modificărilor. Însă trebuie să începem cu considerarea necesității scoaterii la lumină a tuturor protocoalelor secrete, abrogarea lor şi evident cu tot ce au presupus ele, cu consecințele lor“, a declarat Tăriceanu după întâlnirea cu Klaus Iohannis.

Șeful Senatului a ținut să mai precizeze că la Ministerul Justiției trebuie să rămână un tehnocrat, care să garanteze independența justiției. Declarația liderului ALDE vine în contextul în care preşedintele i-a cerut demisia lui Tudorel Toader în urmă cu câteva zile, iar Liviu Dragnea a acuzat colegii de coaliție că „nu au respectat rugămințile de a nu mai avea intervenții pe tema ministrului Justiției“. Întrebat dacă partidul pe care îl conduce aderă la principiile PSD prezentate miercuri de Dragnea, Călin Popescu Tăriceanu a refuzat să răspundă.

Consens în opoziție

După discuțiile cu pre ședințele Klaus Iohannis, principalele partide de Opoziție şi-au declarat public susținerea față de demersul lansat de şeful statului şi au anunțat că reluarea procesului legislativ în cazul Legilor justiției ar fi o soluție dezirabilă.

„PNL salută iniţiativa președintelui, în urma rapoartelor adoptate de Comisia de la Veneția care exprimă puncte de vedere extrem de critice şi recomandări foarte serioase. România este într-un punct de cotitură. Obsesia lui Dragnea de a scăpa de pușcărie şi obsesia ultrașilor din PSD de a controla justiția au făcut un rău imens României. Este momentul ca partidele care compun majoritatea parlamentară să abandoneze proiectul lui Dragnea. Cred că este momentul ca, pentru binele României, să ne așezăm la masă şi să facem legi care să fie susținute de societate“, a anunțat preşedintele PNL, Ludovic Orban.

Citește și: Militari dezertori pe raza de competență a regiunii de sud-est a României. Ultimul dezertor, de la Tulcea

Acesta a mai spus că un acord între partide este într-adevăr necesar, dar şi că liberalii au pregătit deja un proiect de lege care să respecte recomandările Comisiei de la Veneția, alături de o serie de amendamente pe care le vor aduce la legile din Parlament.

Și liderul USR, Dan Barna, a fost de părere că medierea președintelui Klaus Iohannis pe tema legilor Justiției este binevenită, mai ales în contextul în care raportul Comisiei de la Veneția a fost unul „foarte negativ“. „I-am transmis președintelui că astăzi USR a depus un proiect de lege, la Camera Deputaților, pentru însușirea recomandărilor Comisiei de la Veneția. I-am cerut ca în cazul unei remanieri, să nu accepte nicio propunere de ministru al Justiției care să nu prezinte siguranța că va respecta recomandările Comisiei de la Veneția“, a declarat Barna.

În acord cu PNL şi USR s-a poziționat şi UDMR, Kelemen Hunor menționând la finalul consultărilor că este de acord cu respectarea recomandărilor Comisiei de la Veneția, instituția fiind una care “trebuie luată în serios“.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
13,454,346
271,029
7,945,585
5,237,732
India
9,354,426
136,267
8,762,455
455,704
Brazil
6,238,350
171,998
5,536,524
529,828
Russia
2,242,633
39,068
1,739,470
464,095
France
2,196,119
51,914
159,915
1,984,290
Spain
1,646,192
44,668
0
1,601,524
UK
1,589,301
57,551
0
1,531,750
Italy
1,538,217
53,677
696,647
787,893
Argentina
1,407,277
38,216
1,235,257
133,804
Colombia
1,290,510
36,214
1,189,499
64,797
Mexico
1,090,675
104,873
803,581
182,221
Germany
1,027,325
16,172
696,100
315,053
Poland
973,593
16,746
538,273
418,574
Peru
958,324
35,839
888,815
33,670
Iran
935,799
47,486
648,831
239,482
South Africa
781,941
21,378
722,876
37,687
Ukraine
709,701
12,093
335,135
362,473
Belgium
570,829
16,339
37,238
517,252
Iraq
548,821
12,200
478,537
58,084
Turkey
548,244
13,191
392,616
142,437
Chile
547,223
15,278
522,259
9,686
Indonesia
527,999
16,646
441,983
69,370
Czechia
515,984
7,967
432,587
75,430
Netherlands
508,866
9,267
0
499,599
Romania
465,982
11,045
335,764
119,173
Bangladesh
460,619
6,580
375,885
78,154
Philippines
427,797
8,333
388,062
31,402
Pakistan
392,356
7,942
337,553
46,861
Canada
359,064
11,894
286,504
60,666
Saudi Arabia
356,911
5,870
346,023
5,018
Morocco
345,276
5,689
294,036
45,551
Israel
333,802
2,839
321,346
9,617
Switzerland
318,290
4,596
222,100
91,594
Portugal
285,838
4,276
199,446
82,116
Austria
275,661
3,018
210,697
61,946
Sweden
243,129
6,681
0
236,448
Nepal
230,723
1,454
211,186
18,083
Jordan
207,601
2,570
140,400
64,631
Hungary
204,708
4,516
54,021
146,171
Ecuador
189,534
13,358
164,009
12,167
UAE
166,502
569
153,449
12,484
Panama
161,744
3,030
142,046
16,668
Serbia
155,994
1,423
31,536
123,035
Bolivia
144,494
8,943
121,050
14,501
Kuwait
142,195
875
135,889
5,431
Dominican Republic
141,777
2,324
113,817
25,636
Bulgaria
139,955
3,680
46,740
89,535
Japan
139,491
2,051
118,135
19,305
Qatar
138,477
237
135,651
2,589
Costa Rica
137,093
1,690
84,991
50,412
Armenia
133,594
2,121
106,479
24,994
Belarus
133,324
1,143
111,455
20,726
Kazakhstan
130,039
1,990
116,044
12,005
Georgia
127,942
1,195
106,328
20,419
Lebanon
123,982
980
74,008
48,994
Croatia
123,693
1,655
98,465
23,573
Oman
122,579
1,391
113,856
7,332
Guatemala
121,132
4,141
109,619
7,372
Egypt
114,832
6,608
102,390
5,834
Azerbaijan
109,813
1,291
69,931
38,591
Ethiopia
108,438
1,686
67,506
39,246
Honduras
107,134
2,899
47,576
56,659
Slovakia
104,632
798
62,094
41,740
Moldova
104,140
2,250
91,797
10,093
Venezuela
101,524
888
96,402
4,234
Greece
101,287
2,102
9,989
89,196
Tunisia
93,770
3,106
68,464
22,200
Myanmar
86,633
1,865
65,972
18,796
Bahrain
86,515
341
84,653
1,521
China
86,501
4,634
81,582
285
Bosnia
85,431
2,542
50,001
32,888
Palestine
81,890
704
62,944
18,242
Kenya
81,656
1,441
54,125
26,090
Libyan Arab Jamahiriya
81,273
1,153
52,299
27,821
Paraguay
80,436
1,720
56,991
21,725
Algeria
80,168
2,372
51,946
25,850
Denmark
78,354
823
61,461
16,070
Slovenia
74,257
1,336
52,814
20,107
Uzbekistan
72,582
608
69,859
2,115
Kyrgyzstan
71,971
1,262
63,407
7,302
Ireland
71,699
2,043
23,364
46,292
Nigeria
67,220
1,171
62,686
3,363
Malaysia
63,176
354
51,314
11,508
Macedonia
59,701
1,658
36,825
21,218
Lithuania
58,212
482
14,056
43,674
Singapore
58,205
28
58,111
66
Ghana
51,225
323
50,127
775
Afghanistan
45,966
1,752
36,709
7,505
El Salvador
38,405
1,107
35,078
2,220
Albania
36,245
771
17,755
17,719
Norway
35,193
328
20,956
13,909
Montenegro
33,836
474
22,366
10,996
Luxembourg
33,409
300
24,073
9,036
S. Korea
33,375
522
27,349
5,504
Australia
27,885
907
25,585
1,393
Finland
24,307
393
16,800
7,114
Cameroon
24,117
437
22,177
1,503
Sri Lanka
22,501
107
16,656
5,738
Côte d'Ivoire
21,232
131
20,873
228
Uganda
19,588
197
8,840
10,551
Zambia
17,569
357
16,845
367
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Sudan
16,864
1,215
9,964
5,685
Latvia
16,561
193
1,719
14,649
Senegal
16,027
332
15,582
113
Mozambique
15,506
128
13,631
1,747
Angola
15,008
342
7,697
6,969
Namibia
14,207
149
13,388
670
French Polynesia
14,096
73
4,842
9,181
Guinea
13,039
76
11,982
981
Maldives
12,933
46
11,749
1,138
DRC
12,470
333
11,495
642
Tajikistan
12,118
86
11,518
514
Estonia
11,698
109
6,974
4,615
French Guiana
11,158
70
9,995
1,093
Cabo Verde
10,626
105
10,088
433
Jamaica
10,600
250
5,829
4,521
Botswana
10,258
31
7,717
2,510
Cyprus
9,983
48
2,057
7,878
Zimbabwe
9,714
275
8,470
969
Malta
9,609
132
7,418
2,059
Haiti
9,264
232
7,951
1,081
Gabon
9,191
59
9,037
95
Mauritania
8,424
172
7,665
587
Guadeloupe
8,344
149
2,242
5,953
Cuba
8,110
133
7,525
452
Réunion
7,940
40
6,660
1,240
Syrian Arab Republic
7,635
404
3,389
3,842
Bahamas
7,496
163
5,830
1,503
Andorra
6,610
76
5,710
824
Trinidad and Tobago
6,586
118
5,710
758
Swaziland
6,362
120
5,959
283
Hong Kong
6,124
108
5,328
688
Malawi
6,024
185
5,453
386
Rwanda
5,872
47
5,397
428
Nicaragua
5,784
160
4,225
1,399
Congo
5,774
94
4,988
692
Djibouti
5,676
61
5,577
38
Belize
5,587
141
3,056
2,390
Martinique
5,413
40
98
5,275
Iceland
5,371
26
5,152
193
Suriname
5,311
117
5,187
7
Guyana
5,310
149
4,272
889
Uruguay
5,303
74
4,107
1,122
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,153
85
5,009
59
Central African Republic
4,913
63
1,924
2,926
Aruba
4,808
45
4,648
115
Mali
4,567
149
3,091
1,327
Somalia
4,451
113
3,417
921
Thailand
3,966
60
3,798
108
Gambia
3,731
123
3,590
18
South Sudan
3,104
61
2,954
89
Benin
2,974
43
2,579
352
Togo
2,926
64
2,401
461
Burkina Faso
2,816
68
2,579
169
Guinea-Bissau
2,422
43
2,309
70
Sierra Leone
2,410
74
1,833
503
Curaçao
2,157
3
1,114
1,040
Yemen
2,148
614
1,491
43
Lesotho
2,109
44
1,278
787
New Zealand
2,050
25
1,956
69
Chad
1,663
101
1,499
63
Liberia
1,595
83
1,343
169
San Marino
1,586
45
1,285
256
Niger
1,472
70
1,192
210
Vietnam
1,341
35
1,179
127
Liechtenstein
1,253
15
1,024
214
Channel Islands
1,218
48
960
210
Sint Maarten
1,053
25
936
92
Gibraltar
1,009
5
920
84
Sao Tome and Principe
985
17
930
38
Mongolia
760
0
347
413
Turks and Caicos Islands
748
6
705
37
Diamond Princess
712
13
659
40
Saint Martin
690
12
598
80
Burundi
681
1
575
105
Taiwan
648
7
556
85
Papua New Guinea
645
7
588
50
Comoros
610
7
585
18
Monaco
603
3
532
68
Eritrea
566
0
477
89
Tanzania
509
21
183
305
Mauritius
501
10
443
48
Faroe Islands
500
0
498
2
Bhutan
395
0
372
23
Isle of Man
369
25
338
6
Cambodia
308
0
299
9
Barbados
270
7
249
14
Cayman Islands
269
2
249
18
Saint Lucia
246
2
109
135
Bermuda
242
9
207
26
Seychelles
173
0
162
11
Caribbean Netherlands
161
3
155
3
Brunei
150
3
145
2
Antigua and Barbuda
141
4
130
7
St. Barth
127
0
94
33
Saint Vincent and the Grenadines
85
0
79
6
Dominica
80
0
63
17
British Virgin Islands
71
1
70
0
Macao
46
0
46
0
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
24
15
Fiji
38
2
33
3
New Caledonia
32
0
32
0
Timor-Leste
30
0
30
0
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Saint Pierre Miquelon
16
0
12
4
Falkland Islands (Malvinas)
16
0
13
3
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Marshall Islands
4
0
1
3
Anguilla
4
0
3
1
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
2
0
0
2
Vanuatu
1
0
0
1
Updated on 28 November 2020 15:35
- Advertisement -

DE ACELAȘI AUTOR

EDITORIAL

Pensiile speciale și vladțepeșistii poporului. Despre cum să dai pe la nasul prostimii cu un pic de damf de anticorupție și, astfel, să...

Nu trebuie să te fi uitat foarte atent la demisiile amalgamate din parlament pentru a sesiza șmechereala slinoasă cu care ștabii politici, fie ai PSD ori PNL, fie ai USR, vor să prostească un popor deja prostit. Vorbesc despre demisiile alea care, cică, i-ar lăsa pe ei - parlamentarii sulii - fără pensiile speciale. Toți poartă acum fesul unei...

TOPUL DE AZI