Câți bani primesc drept despăgubiri expropriații proiectului „Podul suspendat peste Dunăre”

podul suspendat peste Dunăre

Guvernul alocă peste 10 milioane lei exproprierilor pentru podul suspendat peste Dunăre care ar urma să asigure legătura dintre județele Brăila şi Tulcea, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră de după Revoluție, în valoare de 2 miliarde lei.

Guvernul a pregătit 10,348 milioane lei pentru a expropria terenuri în suprafață totală de circa 64,23 hectare în județele Brăila şi Tulcea necesare pentru podul suspendat peste Dunăre, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Prin acest act normativ se propune:

  • aprobarea amplasamentului care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila”;
  • aprobarea declanșării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată (…), a listei cuprinzând imobilele supuse exproprierii situate pe raza localităților Brăila şi Vădeni (județul Brăila) şi a localităților Smârdan şi Jijila (județul Tulcea), proprietarii sau deținătorii acestora, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor.

Mai detaliat, este vorba despre sume în cuantum total de 10.348.064 lei, pentru un număr de 400 imobile, în suprafață totală de 642.293 mp teren.

Citește și: Cîrligele, comuna în care un primar PSD a reușit să termine construcția unui pod cu doi ani mai devreme

De precizat că proiectul are statut de lucrare de utilitate publică de interes național, iar cele peste 10 milioane lei estimate cu titlu de despăgubiri rezultă din raportul de evaluare întocmit de către un evaluator autorizat ANEVAR.

O privire de ansamblu asupra acestui studiu arată că din cele 10,35 milioane lei, 9,87 milioane sunt alocate pentru despăgubirile estimate în cazul județului Brăila, în timp ce diferența de 0,478 milioane lei este pentru județul Tulcea.

Stabilirea specialistului în exproprieri încă nefinalizată

În ce privește licitația având ca scop stabilirea unui expert pentru procedura exproprierilor pentru realizarea proiectului podul suspendat peste Dunăre Brăila – Tulcea, mai exact atribuirea contractului „Întocmire documentații cadastrale, rapoarte de evaluare şi asigurare servicii juridice de asistență şi reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării şi execuției obiectivului de investiție «Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila», pe raza localităților Brăila şi Vădeni, județul Brăila şi localitățile Smârdan şi Jijila, județul Tulcea”, procedura este pe masa de lucru a magistraților Curții de Apel București unde a ajuns o plângere formulată de unul dintre ofertanți.

Achiziția, cu o valoare estimată de 1,921 milioane lei, fără TVA, nu a fost încă finalizată întrucât unul dintre ofertanți, SC “Cornel & Cornel Topoexim” SRL, a formulat plângere la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor).

Citește și: Tăriceanu, tot mai aproape de Klaus Iohannis şi tot mai departe de Dragnea

În linii mari, contestatoarea a solicitat “să se constate nelegalitatea/netemeinicia/nefundamentarea şi să fie anulate în parte procesele-verbale şi grilele de evaluare, raportul procedurii şi adresa de comunicare a rezultatului procedurii, precum şi actele subsecvente lor; să fie obligată autoritatea contractantă la reluarea evaluării de la momentul acordării punctajelor şi să emită un nou proces verbal, prin care să fie acordat punctaj tehnic maxim ofertei contestatoarei şi punctajul tehnic corect ofertei concurente; să fie obligată autoritatea contractantă să claseze pe primul loc oferta contestatoarei şi să îi solicite documentele justificative în vederea demonstrării informațiilor din DUAE”.

La final, CNSC a decis că admite în parte contestația formulată, anulează raportul procedurii şi actele subsecvente acestuia, în partea care privește evaluarea ofertei contestatoarei, şi obligă autoritatea contractantă să reevalueze această ofertă.

Citește și: Pupat Piața Independenței! Ecaterina Andronescu a bătut palma cu Dragnea: va fi noul ministru al Educației

Pe cale de consecință, ofertantul declarat câștigător, asocierea formată din “Topovia 2002” SRL, “Stocad Proiect” SRL, “Teaha & Füzeşi” Societate Civilă de Avocați (liderul asocierii) şi “Portnoi şi Asociații” Societate Profesională de Avocați cu Răspundere Limitată, a înaintat, în august anul curent, Curții de Apel București o plângere prin care solicită modificarea deciziei CNSC în sensul respingerii în principal ca tardiv formulată, în subsidiar ca nefondată/neîntemeiată, a contestației inițiale înaintată de SC “Cornel & Cornel Topoexim” SRL, cu consecința menținerii raportului procedurii de atribuire. Altfel spus, atribuirea către asocierea în frunte cu “Topovia 2002” a contractului ce face obiectul procedurii de achiziție publică.

La ședința de la 1 octombrie, completul de judecată a stabilit în recurs că “Respinge ca nefondate plângerile formulate. Definitivă”. De precizat că CNAIR a comunicat faptul că “Semnarea contractului va fi posibilă după soluționarea tuturor litigiilor în cadrul procedurii de atribuire”.

Cum va arăta Podul

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale, de 489,65 şi 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranți verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lățimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50metri lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,5 metri lățime şi o zonă mediană cu lățimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,8 metri fiecare.

Podul suspendat peste Dunăre va fi poziționat între km 4+596,1 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 kilometri şi va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, până la km 7+940.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

Această prezentare necesită JavaScript.

 

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturați, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

0 Comments

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register