vineri, 4 decembrie, 2020
8 C
Buzău
vineri, 4 decembrie, 2020
8 C
Buzău
Ești aici Ești aici EXPRESS SUD-EST Ce încearcă PSD să ascundă prin noua lege a pensiilor! Avertisment către...

Ce încearcă PSD să ascundă prin noua lege a pensiilor! Avertisment către toți contribuabilii

SPECIAL

Marea escrocherie COVID: Ce secret teribil ascunde China? Informații care răstoarnă tot ce credeam că știm despre pandemie

Informațiile despre existența coronavirusului cu luni de zile înainte de ce știam până acum răstoarnă tot ce credeam că...

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Modificarea legislației privind sistemul public de pensii a fost cel mai important proiect al PSD, din punct de vedere electoral. Promisiunile au fost multe și deja calendarul nu a fost respectat. De peste un an se discută despre majorări, dar între timp am ajuns campionii UE la inflație, așa că orice creștere pare degeaba. Ministrul Muncii, Lia Olguța Vasilescu este acum pusă la zid de patronate.

Acestea arată lipsa de transparență în redactarea legii privind sistemul public de pensii, lipsa unei fundamentări corespunzătoare din punct de vedere al impactului bugetar, precum şi faptul că cea mai mare creștere a punctului de pensie este stabilită pentru 1 septembrie 2020, cu 2 luni înainte de alegeri. 

Modificarea legislației privind sistemul public de pensii are implicații multiple sociale şi economice, fiind imperios necesar ca înainte de luarea unei hotărâri în acest domeniu să fie realizate ample analize de impact (social, bugetar, economic) şi consultări cu partenerii sociali şi organizaţiile societăţii civile, spun reprezentanţii Consiliului pentru IMM-uri.

Citește și: Primăria CONSTANȚA, dată în judecată. Primarul FĂGĂDĂU ar fi ANULAT fără motiv 6.000 de SEMNĂTURI din 19.000 pentru campania „FĂRĂ PENALI”

CNIPMMR atrage atenţia asupra următoarelor aspecte privind proiectul Legii privind sistemul public de pensii:

– Lipsa transparenţei şi a consultărilor cu confederaţiile patronale reprezentative înainte de data publicării proiectului pe site-ul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în condiţiile în care potrivit dispoziţiilor art. 121 lit. b) din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, republicată este statuată „consultarea obligatorie a partenerilor sociali asupra iniţiativelor legislative sau de altă natură cu caracter economico-social”;

– Lipsa unei fundamentări corespunzătoare din punct de vedere al impactului bugetar (exp. la analiza impactului bugetar, nu sunt deloc completetate informaţii despre „Calculele detaliate privind fundamentarea modificărilor veniturilor şi/sau cheltuielilor bugetare”, deşi se recunosc creşteri importante a cheltuielilor bugetare.

În Nota de fundamentare a proiectului Legii privind sistemul public de pensii este menţionat în mod explicit un impact financiar negativ pentru perioada 2020-2022: „Impact financiar, plus/minus: 2020: -6,9 mld lei, 2021: -25,1 mld lei, 2022: -15,5 mld lei, în condiţiile în care contribuţiile de asigurări menţionate în Nota de fundamentare a proiectului sunt evident mai mari decât cele prevăzute şi estimate în Legea nr. 2/2018 a bugetului de stat pe anul 2018, diferenţa evidenţiind de fapt un impact financiar negativ şi mai mare decât cel menţionat.

– Necesitatea identificării soluţiilor de creştere responsabilă fiscal şi susternabilă pe termen scurt şi mediu a pensiilor, fără creşterea contribuţiilor angajatorilor şi fără mărirea taxelor, impozitelor şi celorlate sarcini fiscale.

– Necesitatea clarificării sursei veniturilor bugetare care vor asigura creşterile importante a cheltuielilor bugetare generate de proiectul Legii privind sistemul public de pensii, având în vedere că sunt prevăzute creşteri cu peste 70% nominal în urmatorii 3 ani a valorii punctului de pensie, cea mai mare creştere fiind stabilită pentru 01.09.2020, cu 2 luni înainte de alegeri;

Citește și: MIHAI TUDOSE, candidat unic pentru PREȘEDINȚIA PSD Brăila. Alegerile vor avea loc vineri

Necesitatea analizării în mod realist şi obiectiv a situaţiei de fapt (numărul de salariaţi, numărul de pensionari, venirurile şi cheltuielile bugetare, situaţia forţei de muncă de pe piaţa muncii, ţinta maximă de 3% pentru deficitul annual, etc.):

– În prezent, veniturile bugetului de pensii sunt de ~55,4 miliarde lei, rezultate din contribuţiile salariaţilor şi angajatorilor, având în vedere că sunt peste 4,9 milioane de salariaţi din economie, cu o contribuţie de 25% din salariul brut la bugetul de asigurări sociale, din care 3,75% se virează mai departe către fondurile de pensii administrate privat, cu excepţia salariaţilor care acum au peste 55 de ani şi nu au intrat în sistemul Pilon II;

– Principalele venituri nete la bugetul de pensii se pot aproxima a fi 21,25% din totalul salariilor din economie, adică ~ 52,3 miliarde lei;

– Contribuţia angajatorilor este de ~ 3 miliarde de lei;

– Există 4,69 milioane de pensionari, iar pensia medie a fost inainte de 1.07.2018 de 1.072 lei; prin majorarea punctului de pensie de la 1 iulie, pensia medie va creşte la ~ 1.180 lei în a doua jumătate a anului 2018, rezultând o cheltuială anuală de 62 miliarde lei pentru anul 2018;

– Ca urmare, în 2018 va exista un deficit de  ~7 miliarde de lei la bugetul de pensii, care va fi acoperit de la bugetul general;

– Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză estimează 5,7 milioane de salariaţi şi un salariu mediu brut de 5.362 lei în 2021 (netul urmând să fie 3.313 lei);

– 21,25% din salariul mediu brut în 2021 ar genera venituri la bugetul de pensii de 78 miliarde de lei, în condiţiile unei colectări integrale, iar cheltuielile pentru pensii în 2021 vor fi de 115 miliarde lei, deficitul fiind de peste 30 miliarde de lei.

Citește și: Ecologizare cu… ciolaci în coadă! Județul Buzău s-a clasat PE ULTIMUL LOC în țară ca număr de voluntari și saci cu gunoaie strânse în cadrul campaniei „Let`s Do It, Romania!”

Noua lege privind sistemul public de pensii trebuie să respecte pe deplin principiile politicii fiscal-bugetare statuate de art. 4 din Legea nr. 69/2010 a responsabilităţii fiscal-bugetare, republicată, respectiv: 

– Principiul transparenţei;

– Principiul stabilităţii, cu asigurarea predictibilităţii pe termen mediu, în scopul menţinerii stabilităţii macroeconomice;

– Principiul responsabilităţii fiscale, care include obligaţia de a conduce politica fiscal-bugetară în mod prudent şi de a gestiona resursele şi obligaţiile bugetare, precum şi riscurile fiscale de o manieră care să asigure sustenabilitatea poziţiei fiscale pe termen mediu şi lung, fără efecte destabilizatoare din punct de vedere economic sau social;

– Principiul echităţii, cu luarea în calcul a impactul financiar potenţial asupra dezvoltării economice pe termen mediu şi lung;

– Principiul eficienţei (utilizarea eficientă a resurselor publice eficienţei economice).

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
14,601,969
283,610
8,580,911
5,737,448
India
9,606,810
139,700
9,056,668
410,442
Brazil
6,496,050
175,432
5,725,010
595,608
Russia
2,402,949
42,176
1,888,752
472,021
France
2,257,331
54,140
166,940
2,036,251
Spain
1,693,591
46,038
0
1,647,553
UK
1,690,432
60,617
0
1,629,815
Italy
1,688,939
58,852
872,385
757,702
Argentina
1,447,732
39,305
1,274,675
133,752
Colombia
1,343,322
37,305
1,233,115
72,902
Mexico
1,144,643
108,173
843,231
193,239
Germany
1,143,116
18,492
820,600
304,024
Poland
1,041,846
19,359
666,413
356,074
Iran
1,016,835
49,695
708,106
259,034
Peru
968,846
36,104
901,544
31,198
South Africa
800,872
21,803
739,367
39,702
Ukraine
787,891
13,195
397,809
376,887
Turkey
765,997
14,509
423,142
328,346
Belgium
584,857
17,033
38,577
529,247
Indonesia
563,680
17,479
466,178
80,023
Iraq
560,622
12,387
489,772
58,463
Chile
557,135
15,558
531,543
10,034
Netherlands
543,924
9,623
0
534,301
Czechia
537,663
8,641
468,302
60,720
Romania
500,273
12,052
390,212
98,009
Bangladesh
473,991
6,772
390,951
76,268
Philippines
436,345
8,509
399,345
28,491
Pakistan
410,072
8,260
350,305
51,507
Canada
399,396
12,460
317,541
69,395
Morocco
368,624
6,063
318,987
43,574
Saudi Arabia
358,336
5,940
348,238
4,158
Switzerland
344,497
5,285
260,600
78,612
Israel
342,101
2,896
327,162
12,043
Portugal
312,553
4,803
234,038
73,712
Austria
297,245
3,651
243,775
49,819
Sweden
278,912
7,067
0
271,845
Nepal
238,861
1,567
221,847
15,447
Hungary
238,056
5,513
68,525
164,018
Jordan
234,353
2,960
177,195
54,198
Serbia
206,940
1,834
31,536
173,570
Ecuador
195,884
13,612
169,804
12,468
UAE
174,062
586
157,828
15,648
Panama
171,219
3,141
148,396
19,682
Japan
155,232
2,240
131,176
21,816
Bulgaria
155,193
4,503
57,141
93,549
Georgia
152,704
1,425
126,904
24,375
Dominican Republic
146,680
2,343
116,169
28,168
Bolivia
145,186
8,982
124,015
12,189
Kuwait
143,917
886
139,148
3,883
Belarus
143,383
1,190
120,571
21,622
Croatia
143,370
2,032
117,148
24,190
Costa Rica
142,505
1,757
91,424
49,324
Armenia
139,692
2,277
114,990
22,425
Qatar
139,643
239
136,872
2,532
Azerbaijan
138,000
1,551
83,800
52,649
Kazakhstan
134,706
1,990
118,643
14,073
Lebanon
134,295
1,078
86,019
47,198
Guatemala
124,805
4,224
113,273
7,308
Oman
124,329
1,435
115,866
7,028
Egypt
117,156
6,713
103,082
7,361
Moldova
113,829
2,384
98,276
13,169
Slovakia
113,392
957
77,142
35,293
Greece
113,185
2,804
9,989
100,392
Ethiopia
111,579
1,724
77,385
32,470
Honduras
109,760
2,938
48,953
57,869
Venezuela
103,548
909
98,521
4,118
Tunisia
99,280
3,359
73,607
22,314
Myanmar
96,520
2,059
74,973
19,488
Palestine
94,676
797
70,206
23,673
Bosnia
92,793
2,865
57,545
32,383
Bahrain
87,432
341
85,598
1,493
Kenya
87,249
1,506
68,110
17,633
Denmark
86,743
867
68,632
17,244
Algeria
86,730
2,492
56,079
28,159
China
86,584
4,634
81,679
271
Libyan Arab Jamahiriya
85,529
1,219
56,048
28,262
Paraguay
85,477
1,796
60,086
23,595
Slovenia
83,133
1,653
60,957
20,523
Kyrgyzstan
74,373
1,285
66,113
6,975
Uzbekistan
73,592
611
70,861
2,120
Ireland
73,228
2,080
23,364
47,784
Malaysia
70,236
376
59,061
10,799
Lithuania
69,582
590
27,760
41,232
Nigeria
68,303
1,179
64,291
2,833
Macedonia
65,231
1,847
41,656
21,728
Singapore
58,242
29
58,152
61
Ghana
52,096
325
50,924
847
Afghanistan
47,388
1,847
37,347
8,194
Albania
41,302
870
20,974
19,458
El Salvador
39,718
1,142
36,286
2,290
Montenegro
37,467
522
26,414
10,531
Norway
37,371
354
27,414
9,603
Luxembourg
37,017
345
28,029
8,643
S. Korea
36,332
536
28,611
7,185
Australia
27,949
908
25,629
1,412
Finland
26,758
408
18,100
8,250
Sri Lanka
26,559
129
19,438
6,992
Cameroon
24,560
441
23,344
775
Uganda
21,612
206
9,110
12,296
Côte d'Ivoire
21,389
132
21,022
235
Latvia
19,993
242
1,849
17,902
Sudan
18,535
1,271
10,672
6,592
Zambia
17,730
357
17,102
271
Madagascar
17,513
255
16,657
601
Senegal
16,297
336
15,707
254
Mozambique
16,038
133
14,160
1,745
Angola
15,361
352
8,244
6,765
French Polynesia
14,897
78
4,842
9,977
Namibia
14,599
151
13,774
674
Estonia
13,939
125
8,549
5,265
DRC
13,281
337
11,753
1,191
Guinea
13,186
76
12,270
840
Maldives
13,106
47
12,154
905
Tajikistan
12,349
87
11,758
504
Botswana
11,531
34
8,978
2,519
Cyprus
11,523
54
2,057
9,412
French Guiana
11,318
70
9,995
1,253
Jamaica
10,987
260
6,730
3,997
Cabo Verde
10,938
107
10,454
377
Zimbabwe
10,424
280
8,754
1,390
Malta
10,320
149
8,120
2,051
Haiti
9,331
233
8,114
984
Gabon
9,239
60
9,089
90
Mauritania
9,005
181
7,785
1,039
Cuba
8,531
136
7,770
625
Guadeloupe
8,427
149
2,242
6,036
Réunion
8,200
41
7,729
430
Syrian Arab Republic
8,147
432
3,748
3,967
Bahamas
7,549
163
5,934
1,452
Belize
7,236
164
3,571
3,501
Andorra
6,955
77
6,130
748
Trinidad and Tobago
6,725
121
5,861
743
Hong Kong
6,702
112
5,465
1,125
Swaziland
6,474
122
6,044
308
Uruguay
6,455
80
4,707
1,668
Malawi
6,043
185
5,472
386
Rwanda
6,011
50
5,596
365
Nicaragua
5,838
161
4,225
1,452
Congo
5,774
94
4,988
692
Djibouti
5,689
61
5,591
37
Guyana
5,528
151
4,618
759
Martinique
5,520
41
98
5,381
Iceland
5,462
27
5,223
212
Suriname
5,322
117
5,203
2
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,159
85
5,023
51
Aruba
4,923
45
4,733
145
Central African Republic
4,918
63
1,924
2,931
Mali
4,880
162
3,281
1,437
Somalia
4,525
121
3,480
924
Thailand
4,053
60
3,839
154
Gambia
3,767
123
3,610
34
South Sudan
3,154
62
2,977
115
Burkina Faso
3,062
68
2,679
315
Benin
3,055
44
2,907
104
Togo
3,039
65
2,567
407
Curaçao
2,740
7
1,245
1,488
Guinea-Bissau
2,441
44
2,327
70
Sierra Leone
2,416
74
1,840
502
Yemen
2,239
624
1,525
90
Lesotho
2,150
44
1,278
828
New Zealand
2,069
25
1,983
61
San Marino
1,756
47
1,381
328
Chad
1,708
102
1,539
67
Liberia
1,663
83
1,358
222
Niger
1,640
76
1,227
337
Channel Islands
1,458
48
1,012
398
Vietnam
1,361
35
1,220
106
Liechtenstein
1,351
17
1,183
151
Sint Maarten
1,105
25
993
87
Gibraltar
1,042
5
969
68
Sao Tome and Principe
997
17
937
43
Mongolia
831
0
365
466
Turks and Caicos Islands
751
6
733
12
Saint Martin
717
12
641
64
Diamond Princess
712
13
699
0
Burundi
692
1
575
116
Taiwan
690
7
572
111
Papua New Guinea
671
7
597
67
Monaco
630
3
570
57
Comoros
615
7
590
18
Eritrea
594
0
498
96
Tanzania
509
21
183
305
Mauritius
508
10
465
33
Faroe Islands
505
0
500
5
Bhutan
418
0
386
32
Isle of Man
370
25
344
1
Cambodia
335
0
304
31
Cayman Islands
288
2
257
29
Barbados
281
7
257
17
Bermuda
272
9
216
47
Saint Lucia
262
2
141
119
Seychelles
184
0
168
16
Caribbean Netherlands
164
3
158
3
Brunei
151
3
146
2
St. Barth
147
1
105
41
Antigua and Barbuda
144
4
133
7
Saint Vincent and the Grenadines
87
0
80
7
Dominica
85
0
63
22
British Virgin Islands
72
1
71
0
Macao
46
0
46
0
Fiji
44
2
33
9
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
26
13
New Caledonia
34
0
32
2
Timor-Leste
31
0
30
1
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Falkland Islands (Malvinas)
17
0
15
2
Saint Pierre Miquelon
16
0
14
2
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
7
0
Anguilla
7
0
3
4
Marshall Islands
4
0
4
0
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
2
0
0
2
Vanuatu
1
0
1
0
Updated on 4 December 2020 19:43
- Advertisement -

EDITORIAL

Pensiile speciale și vladțepeșistii poporului. Despre cum să dai pe la nasul prostimii cu un pic de damf de anticorupție și, astfel, să...

Nu trebuie să te fi uitat foarte atent la demisiile amalgamate din parlament pentru a sesiza șmechereala slinoasă cu care ștabii politici, fie ai PSD ori PNL, fie ai USR, vor să prostească un popor deja prostit. Vorbesc despre demisiile alea care, cică, i-ar lăsa pe ei - parlamentarii sulii - fără pensiile speciale. Toți poartă acum fesul unei...

TOPUL DE AZI