luni, 8 martie, 2021
5.9 C
Buzău
EXPRESS SUD-EST ȘTIRI SUD-EST Brăila Primul feribot electric construit în România, la Brăila, a fost lansat la...

Primul feribot electric construit în România, la Brăila, a fost lansat la apă

Primul feribot electric construit în România, la Brăila, a fost lansat la apă

NEWS

Avatar
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Primul feribot electric construit în România a fost lansat la apă la șantierul naval Vard din Brăila. Până la sfârșitul lunii, la bordul navei urmează să fie realizate finisaje și instalate o serie de echipamente. Feribotul are o lungime de 134 de metri și o lățime de 20,7 metri. Acesta poate transporta maximum 550 de oameni și până la 180 de autoturisme.

Feribotul electric a fost realizat la Brăila în proporție de 85 la sută – corp navă, motorizare, echipamentul hidraulic de „stocare” a maşinilor, echipamentele primare, scrie Adevărul. Restul echipamentelor de comandă și navigație urmează să fie instalate la șantierul naval Vard din Brevik, Norvegia.

Beneficiarul contractului a cărui valoare nu a fost făcută publică este firma norvegiană „Torghatten Nord AS”. Feribotul va fi însă concesionat de Ministerul Transporturilor din Norvegia și va asigura curse prin fiordurile acestei țări nordice.

Citește și: Cum își recompensează PSD-ALDE votanții / Peste 58 de milioane de lei, suma totală plătită de statul român în luna aprilie pentru ajutor social

Potrivit oficialilor norvegieni, construirea feribotului electric a avut ca scop încurajarea transportului naval nepoluant și dezvoltarea turismului. Nava realizată la șantierul din Brăila este echipată cu propulsie electrică. Asta înseamnă că va folosi energia stocată într-un set de baterii ce pot fi încărcate de la o stație fixă din zona de operare, notează sursa citată.

De asemenea, feribotul poate produce, la nevoie, electricitate, cu ajutorul unor generatoare Diesel montate la bord. Nava are o propulsie neconvențională ce îi permite să parcurgă rute care nu depășesc 55 de minute ca durată, fără a porni generatoarele Diesel.

Specialiștii susțin că feribotul poate transporta maximum 550 persoane (pasageri şi echipaj) şi 180 de maşini standard. Într-o altă variantă de încărcare, pe punţi pot fi urcate 18 TIR-uri, caz în care ar mai avea loc încă alte 50 de automobile.

Feribotul va fi „botezat” în Norvegia, unde va primi numele „Flatoy” care înseamnă „insula plată”, în limba norvegiană.

Avatar
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

PNL, DE DOI BANI SPERANȚĂ

Vine martie cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișiunu de ani. Să ningă dacă e...

Traseiștii Mocanu și Bădulescu sunt OUT!

Incredibil dar adevărat! Cea mai dură lovitură pe care o primesc cei doi traseiști notorii din Buzău. Primele rezultate oficiale ale alegerilor parlamentare ne...

PNL, DE DOI BANI SPERANȚĂ

Vine martie cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișiunu de ani. Să ningă dacă e să fie, nicio criză nu ne mai afectează de mult, ne-am obișnuit să tot primim, pentru voturile noastre, de doi bani speranță, să trecem suferind prin fiecare iarnă,  învățând din suferințe prin primăvară, memorând suferințele vara şi schimbându-le cu altele, mai noi sau mai vechi, toamna. Citește și: Primăria municipiului Buzău lansează jocul „Găsește Tomalăul“ Iarna stă...

TOPUL DE AZI