Tăriceanu, prins în lațul unui nou dosar de corupție. Comisioane de 20.000.000 de euro în afacerea reabilitării căii ferate București-Constanța

dosar de corupție
Citește și dă mai departe!

DNA a deschis un nou dosar de corupție în care susține că pentru reabilitarea căii ferate București-Constanța, care a durat 8 ani, între 2006 și 2014, și a costat aproape 1 miliard de euro, oficiali ai statului ar fi luat comisioane de aproape 20.000.000 de euro. Mita s-ar fi dat pentru plata facturilor sau deblocarea plăților, adică s-ar fi pus în practică ceea ce toată lumea numește în viața reală ”șpaga la factură”.

5 acuzați de mită în valoare de 12.000.000 de euro

Sebastian Vlădescu

În acest nou dosar de corupție, DNA a pus sub acuzare 4 persoane și a cerut aprobarea președintelui României pentru anchetarea penală pentru luare de mită a unui fost ministru. E vorba de fostul ministru de Finanțe în Guvernele Tăriceanu și Boc, Sebastian Vlădescu. Acesta este acuzat că ar fi primit mită 1.000.000 de euro pe când făcea parte din Cabinetul Tăriceanu, reprezentând o parte a comisionului de 3,5 % pe care oficialii români l-ar fi încasat pentru plata facturilor către firmele care reabilitau calea ferată București-Constanța.

Ulterior, în 2010, când a revenit în Guvern, în Cabinetul Boc de această dată, Sebastian Vlădescu ar fi cerut alte 2.000.000 de euro, susțin procurorii. De această dată, comisionul ar fi crescut la 10 %. Însă anchetatorii au probe că Vlădescu ar fi primit doar 65.000 de euro din suma solicitată a doua oară.

Citește și: Prin Israel, spre Casa Albă! Șmecheria politicii unui găinar intrat, nu se știe cum, în politica mare

Ionuț Costea, fostul președinte al EximBank și cumnat al lui Mircea Geoană, ar fi primit şi el 4.500.000 de euro, iar fostul parlamentar PDL Cristian Boureanu, 2.200.000 de euro, 1.000.000 cash și restul reprezentând contravaloarea unor excursii sau măriri de capital la firme.

Încă două persoane – Mihaela Mititelu, considerată apropiată de conducerea CFR în perioada Guvernului Tăriceanu și Constantin Dascălu, fost secretar de stat din Ministerul Transporturilor pe vremea lui Radu Berceanu – ar fi primit și ei, 3.000.000 de euro și, respectiv, 1.000.000 de euro.

DNA a fixat cauțiune pentru persoanele acuzate. În termen de 10 zile, Ionuț Costea trebuie să achite o cauțiune de 1.500.000 de euro, Mihaela Mititelu – 1.000.000 de euro, Constantin Dascălu – 500.000 de euro, iar Cristian Boureanu – 200.000 de euro.

Cumnatul lui Geoană plătește cauțiunea

Niciunul dintre acuzați nu a putut fi contactat pentru a-și prezenta punctul de vedere. Doar avocatul lui Ionuţ Costea a declarat că acesta este nevinovat şi că va plăti cauțiunea.

Unde s-a dus restul presupuselor șpăgi

Dacă vom pune cap la cap presupusele sume primite de cei 5 nominalizați în comunicatul DNA, din noul dosar de corupție, vom constata că aceștia sunt acuzați că au primit mită în jur de 11.5 – 12.000.000 de euro. Or, în același comunicat, procurorii vorbesc de o mită totală de 20.000.000 de euro. Așadar, se pune întrebarea cine ar fi încasat restul presupuselor comisioane?

Citește și: Otilia Trifan este noul general al Inspectoratului Școlar Buzău

Purtătorul de cuvânt al DNA Livia Săplăcan a evitat să răspundă la această întrebare, mulțumindu-se să declare că ancheta este abia la început.

Context

Tăriceanu și Berceanu au semnat, împreună cu Vlădescu, finanțările. Potrivit unor hotărâri de Guvern din 2006 și care pot fi consultate din surse deschise, finanțările pentru reabilitarea căii ferate București-Constanța au fost semnate de premierul de atunci Călin Popescu Tăriceanu și de către miniștrii Transporturilor și Finanțelor, Radu Berceanu și Sebastian Vlădescu. Vezi aici.

Vlădescu, prieten bun cu Tăriceanu. Este de notorietate faptul că actualul președinte al Senatului Călin Popescu Tăriceanu și fostul său ministru de Finanțe, Sebastian Vlădescu, sunt buni prieteni de-o viață.

Un alt inculpat din acest dosar de corupție, omul lui Berceanu. În plus, un alt inculpat din dosarul lui Vlădescu, Constantin Dascălu, a fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în perioada dintre ianuarie 2009 și octombrie 2010 când ministru era Radu Berceanu.

Reabilitarea căii ferate București – Constanța a început în 2006 și s-a prelungit până în 2014. (Sursa: www.g4media.ro)

(Vizitatori: 71.834)
Citește și dă mai departe!

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register