joi, 4 iunie, 2020
10.1 C
Buzău
joi, 4 iunie, 2020
10.1 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Țara drumurilor rupte sau despre cum se rup drumurile noastre toate, iar...

Țara drumurilor rupte sau despre cum se rup drumurile noastre toate, iar buzunarele baronilor se umplu cu sute de milioane de euro

TOPUL DE AZI

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei...

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...

Secția specială, apărată la baionetă de anti-europenii din CSM. Cui i-a folosit și îi folosește SIIJ, o instituție pentru care Statul cheltuie 6 milioane...

Cei mai mulți dintre membrii actualului Consiliu Superior al Magistraturii (CSM) au demonstrat încă o dată, săptămâna aceasta, ceea...

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Drumurile noastre toate, proaste de dai în gropi! • Doi baroni şi un simulacru de drum Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, şi „regele asfaltului“, Dorinel Umbrărescu, au făcut praf 13 milioane de euro pe o lucrare grăbită de alegeri în 2008 Oprişan, anchetat de DNA pentru drumuri De la tractorist la „regele asfaltului” Sălaj: crăpături în drumul făcut de Umbrărescu Caraş: cratere în asfalt Lucrare de 30 de milioane de euro Cluj: „centura de diamant” Fisuri pe drumul Corabia – Turnu Măgurele

Circulaţia a fost reluată, săptămâna trecută, pe sectorul distrus de apele Zăbalei, în noaptea de Înviere, din drumul judeţean 205 D, Valea Sării-Năruja-Paltin-Nereju-Brădăcești din Vrancea. Lucrările de refacere a acestui sector de drum au demarat, marţi seară şi au fost finalizate joi după-amiază. Lucrarea de refacere a infrastructurii în zona afectată a fost obţinută de firma Vega ’93 Galaţi, prin procedura de negociere, fără anunț de participare, reparațiile costând peste 500.000 de lei.

Apele râului Zăbala au erodat carosabilul Drumului Judeţean 205D

Cei 4.000 de oameni care trăiesc în localităţile vrâncene Spulber şi Nereju au fost izolați încă din prima zi de Paşte, după ce o porțiune de 60 de metri din Drumul Judeţean 205D, care face legătura între cele două localităţi, a fost luată de torenții formaţi în urma ploilor. Drumul, în lungime de 34 de kilometri, a mai fost distrus şi de inundaţiile din anul 2005, de refacerea sa ocupându-se firma lui Dorinel Umbrărescu, „regele asfaltului”.

Drumurile noastre toate, proaste de dai în gropi!

Drumurile noastre toate, proaste de dai în gropi! Nu mai încape îndoială și discuție că în țara asta nicio administrație nu se poate lăuda cu drumurile pe care le are și cu confortul oferit conducătorilor auto. Făcute la repezeală, în special în preajma alegerilor, ca să se poată lăuda cu câți zeci sau sute de kilometri de drum au asfaltat și câți mai urmează, drumurile din basmele actelor semnate de îmbuibații bugetelor noastre sunt contrazise de realitatea din teren, respectiv dezastrul de pe șoselele noastre.

Doi baroni şi un simulacru de drum 

Astfel, modernizarea DJ 205D a început în anul 2008, în plină campanie electorală: în mare grabă a fost turnat un strat de asfalt pe 31 din cei 34 de kilometri ai drumului, fără să se ţină cont de alte lucrări necesare într-un astfel de proiect. Costurile pentru un kilometru de drum reabilitat au fost de 4,8 milioane de lei, preţ similar cu cel perceput pentru un kilometru de autostradă.

Firma UMB Spedition, aparținând omului de afaceri Dorinel Umbrărescu (cunoscut ca fiind un apropiat al lui Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea), a încasat până acum din această lucrare aproape 55 de milioane de lei, adică aproape 13 milioane de euro, bani proveniți din fondurile proprii ale Consiliului Judeţean.

Citește și: Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, Luigi Marius Ciubrei, acuzat de luare de mită, a fost plasat în arest la domiciliu

Costul pentru un kilometru de drum reabilitat a fost de aproximativ 400.000 de euro. Contractul semnat în 2008 de Consiliul Judeţean Vrancea cu UMB Spedition are o valoare de 130 de milioane de lei. Oprişan spune că, între timp, s-a constatat că este nevoie de şi mai mulţi bani pentru finalizarea lucrării.

„Ce s-a făcut până acum reprezintă 37,6% din totalul lucrărilor care se impun pentru reabilitarea şi modernizarea completă a DJ 205D. În acest moment, pentru finalizarea investiției mai este nevoie de 104,5 milioane de lei, bani necesari pentru realizarea celor mai importante lucrări, respectiv sistematizarea cursului Zăbalei prin realizarea de gabioane de protecţie, realizarea lucrărilor de consolidare a malului drept, pentru realizarea rigolelor”, a precizat Marian Oprişan, preşedintele CJ Vrancea.

Dacă s-ar aloca şi suma de care vorbeşte Oprişan (echivalentul a aproximativ 23 de milioane de euro), s-ar ajunge la costuri totale de 36 de milioane de euro. Ceea ce ar însemna că un kilometru reabilitat la DJ 205D s-ar ridica la circa 1,1 milioane de euro, cost similar celui pentru construirea unui kilometru de autostradă.

Oprişan, anchetat de DNA pentru drumuri

Preşedintele CJ Vrancea a fost trimis în judecată de Direcţia Naţională Anticorupţie în anul 2006, acuzat că a prejudiciat bugetul judeţului cu 2,2 milioane de euro.

Procurorii afirmă că Marian Oprişan, în calitate de preşedinte al CJ, a numit o comisie de licitaţie care a selectat şi a atribuit lucrări de construcţie unor firme neeligibile, conduse de apropiaţi de-ai săi.

Citește și: Cum să prostești un popor. Dragnea a găsit vinovații pentru inflaţia care macină veniturile românilor!

„Firmele respective au contractat lucrări de asfaltare pentru 41 de drumuri comunale, dintre care o parte erau deja asfaltate, iar pe altele nu s-a executat niciun fel de lucrare, însă banii au fost încasați. Pe cele câteva drumuri pe care au fost executate, lucrările s-au dovedit a fi de proastă calitate şi efectuate fără proiecte tehnice”, au arătat procurorii DNA.

De la tractorist la „regele asfaltului”

Dorinel Umbrărescu (51 de ani) este – potrivit „Forbes Top 500 Miliardari” – cel mai bogat dintre băcăuani. Până în 1990, Dorinel a fost tractorist la IAS Podu Turcului şi apoi „ajutor de şef de coloană” la autobaza IRTA din aceeaşi localitate. Dorinel Umbrărescu a debutat în afaceri imediat după 1990, cu bani împrumutați de la o cunoştinţă din Germania, de profesie medic stomatolog. 

Cu 28.000 de mărci, Umbrărescu a cumpărat două camioane cu care a început să facă transport internaţional, reușind să ajungă în câţiva ani la peste o sută de mijloace de transport.

Succesul adevărat în afaceri a venit, însă, după mai multe contracte cu statul, îndeosebi cu CNADNR. Umbrărescu şi-a construit o reședință faraonică pe Drumul European 85, între Adjud şi Bacău, înconjurată de vile în care stau directorii companiei.

Sălaj: crăpături în drumul făcut de Umbrărescu

La reabilitarea DN 1H Zalău – Aleşd, lucrare câștigată de Dorinel Umbrărescu în Sălaj, au fost semnalate fisuri în fundaţia drumului la doar câteva luni de la începerea lucrărilor.

Problemele au fost semnalate, în septembrie 2011, de prefectul judeţului, Alexandru Vegh. Şeful Secției de Drumuri şi Poduri Sălaj, Mircea Crişan, ne-a declarat la acea vreme că şi el a constatat nereguli în calitatea lucrărilor pe tronsonul respectiv.

Gheorghe Roşu, inginerul rezident al firmei Primacons Bucureşti, care a câştigat licitaţia pentru serviciile de consultanță a proiectului, ne-a confirmat şi el existenţa acestor probleme. „Materialele folosite – mă refer aici la balastul stabilizat – se comportă într-un fel în laborator şi în alt fel în teren. Trebuia încă de la început ca firma constructoare să înceapă lucrul pe o pistă experimentală.

Nu a făcut-o, iar acum au apărut deja fisuri în drum”, explică inginerul. Şi el susţine că a sesizat firma în cauză (asocierea dintre Spedition UMB şi Tehnostrade) şi spune că lucrările deteriorate de calitatea proastă a materialului folosit vor fi refăcute fără a fi afectat bugetul proiectului.

Între timp, Spedition UMB (firmă controlată de Umbrărescu) şi Tehnostrade au dat sub antrepriză lucrarea unei firme din Capitală, Delta ACM Bucureşti.

„Lucrurile s-au mai îmbunătățit de atunci, însă nu s-au rezolvat în totalitate”, ne-a declarat ieri prefectul Alexandru Vegh. Reabilitarea Drumului Naţional 1H Zalău – Aleşd se realizează cu finanţare europeană nerambursabilă, în valoare totală de 196,8 milioane de lei. Firma lui Umbrărescu a câştigat licitaţia pentru unul dintre cele două tronsoane ale drumului, în lungime de peste 42 de kilometri.

Caraş: cratere în asfalt

Drumul Naţional 6, care face legătura între Timişoara şi Bucureşti, oferă o imagine de coșmar. În zona localităţii Domaşnea, judeţul Caraş-Severin, terenul de sub drum a luat-o la vale, astfel că în asfalt a apărut un adevărat crater.

Drumul construit recent este, practic, o centură a comunei Domaşnea, localitate prin mijlocul căreia mii de camioane au trecut de-a lungul anilor. Construcţia drumului a durat aproape 10 ani: în 2002 a fost întocmit proiectul tehnic, iar în decembrie 2011 a avut loc inaugurarea oficială.

La nici şase luni de la deschiderea drumului, când încă se lucrează la finisaje, o parte a șoselei a luat-o la vale. Practic, la intrarea dinspre Caransebeș, alunecările de teren au rupt asfaltul. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Sorin Lucaci, spune că poate oferi un punct de vedere doar după ce primeşte undă verde de la Bucureşti.

Lucrare de 30 de milioane de euro

Proiectul de la Domaşnea a fost unul destul de complex, fiind nevoie ca drumul să „taie” un deal din apropierea comunei. Drumul avariat face parte din proiectul șoselei Caransebeș – Domaşnea, care a costat 30 de milioane de euro, dintre care 17 milioane de euro au fost obţinuţi dintr-o finanţare nerambursabilă înaintea aderării la Uniunea Europeană. Lucrarea a fost efectuată de Pantechniki SA, o firmă din Grecia.

Cluj: „centura de diamant”

Lucrările la centura de est a oraşului Cluj – Napoca, Vâlcele – Apahida, numită şi „centura de diamant” din cauza costurilor uriaşe, au început în 2006 şi nici azi nu s-au terminat.

Cum lungimea totală este de 24 de kilometri şi termenul de finalizare este iunie 2012, media de realizare a centurii este de patru kilometri pe an. Centura a costat circa 530 de milioane de lei, fonduri guvernamentale, deşi fusese contractată cu 215 milioane de lei (50 de milioane de euro).

Încă înainte de inaugurarea parțială din octombrie 2011 de către fostul premier Emil Boc, pe o porțiune de circa 800 de metri din centură au avut loc alunecări de teren. Aici ar fi urmat să se facă un drum ocolitor, pentru ca întreaga centură să poată fi deschisă traficului.

În primele săptămâni ale lui 2012, centura se surpa. Din cele 530 de milioane de lei, 40 de milioane reprezintă lucrări de reparaţii pe porțiunea surpată. Momentan, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu firma maghiară Nemzetkozi Vegyepszer.

Experţii susţin că în zona surpărilor a apărut deja fenomenul de faianțare a stratului de asfalt, respectiv crăparea asfaltului. Asfaltul s-a stricat din cauza efectului îngheț-dezgheț şi a grosimii insuficiente a stratului de uzură.

Fisuri pe drumul Corabia – Turnu Măgurele

Șoferii care au trecut în ultimele zile pe DN54, Turnu Măgurele – Corabia au observat că şoseaua a cam luat-o la vale. Pe o mare porțiune din carosabil au apărut mai multe fisuri, unele adânci chiar şi de un metru. Un izvor ce străbate DN54 a provocat daune mari drumului, iar o porțiune din şosea, la ieşirea din Turnu Măgurele, a cedat. Potrivit directorului Secției DN Alexandria, Alexandru Popa, asfaltul în acea zonă este în fiecare an înlocuit din cauza izvorului.

ARTICOL SCRIS DE

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EXPRESS SUD-EST dorește ca acest site să fie un spațiu al discuțiilor civilizate, al comentariilor de bun simț. Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

  1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
  2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătură cu textul. Aceștia pot fi criticați, însă, pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.
Abaterile repetate vor avea drept consecință interdicția accesului la aceasta facilitate a site-ului.

Harta cazurilor de coronavirus din fiecare țară. Graficul îmbolnăvirilor. Statistici

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
1,901,783
109,142
688,670
1,103,971
Brazil
584,562
32,568
266,132
285,862
Russia
432,277
5,215
195,957
231,105
Spain
287,406
27,128
0
260,278
UK
279,856
39,728
0
240,128
Italy
233,836
33,601
160,938
39,297
India
216,824
6,088
104,071
106,665
Germany
184,425
8,699
167,300
8,426
Peru
178,914
4,894
72,319
101,701
Turkey
166,422
4,609
130,852
30,961
Iran
160,696
8,012
125,206
27,478
France
151,677
29,021
69,455
53,201
Chile
113,628
1,275
86,173
26,180
Mexico
101,238
11,729
73,271
16,238
Canada
93,085
7,498
51,048
34,539
Saudi Arabia
91,182
579
68,159
22,444
China
83,022
4,634
78,319
69
Pakistan
80,463
1,688
28,923
49,852
Qatar
62,160
45
37,542
24,573
Belgium
58,685
9,522
15,959
33,204
Bangladesh
55,140
746
11,590
42,804
Netherlands
46,733
5,977
0
40,756
Belarus
45,116
248
20,171
24,697
Ecuador
40,966
3,486
20,019
17,461
Sweden
40,803
4,542
0
36,261
South Africa
37,525
792
19,682
17,051
Singapore
36,405
24
23,582
12,799
UAE
36,359
270
19,153
16,936
Colombia
33,354
1,045
12,288
20,021
Portugal
33,261
1,447
20,079
11,735
Switzerland
30,893
1,921
28,600
372
Kuwait
29,359
230
15,750
13,379
Egypt
28,615
1,088
7,350
20,177
Indonesia
28,233
1,698
8,406
18,129
Ireland
25,111
1,659
22,698
754
Ukraine
24,823
735
10,440
13,648
Poland
24,687
1,115
12,014
11,558
Philippines
19,748
974
4,153
14,621
Romania
19,669
1,296
13,800
4,573
Argentina
19,268
583
5,896
12,789
Dominican Republic
18,040
516
11,224
6,300
Israel
17,377
291
14,983
2,103
Afghanistan
17,267
294
1,522
15,451
Japan
16,986
900
14,771
1,315
Austria
16,771
670
15,672
429
Panama
14,609
357
9,519
4,733
Oman
13,537
67
2,845
10,625
Bahrain
12,815
20
7,410
5,385
Kazakhstan
11,796
48
6,240
5,508
Denmark
11,771
580
10,552
639
S. Korea
11,590
273
10,467
850
Serbia
11,523
245
6,852
4,426
Nigeria
11,166
315
3,329
7,522
Bolivia
10,991
376
1,298
9,317
Armenia
10,524
170
3,454
6,900
Algeria
9,733
673
6,218
2,842
Czechia
9,438
325
6,749
2,364
Moldova
8,795
310
4,863
3,622
Ghana
8,548
38
3,132
5,378
Norway
8,477
237
7,727
513
Iraq
8,168
256
4,095
3,817
Malaysia
7,970
115
6,531
1,324
Morocco
7,922
206
6,866
850
Australia
7,229
102
6,640
487
Finland
6,911
321
5,500
1,090
Cameroon
6,585
200
3,676
2,709
Azerbaijan
6,260
76
3,665
2,519
Guatemala
5,586
123
824
4,639
Honduras
5,527
225
563
4,739
Sudan
5,499
314
1,711
3,474
Tajikistan
4,191
48
2,347
1,796
Luxembourg
4,024
110
3,861
53
Djibouti
3,935
26
1,636
2,273
Guinea
3,933
23
2,332
1,578
Senegal
3,932
45
2,063
1,824
Hungary
3,931
534
2,190
1,207
Uzbekistan
3,843
16
3,014
813
DRC
3,495
75
492
2,928
Côte d'Ivoire
3,110
35
1,530
1,545
Thailand
3,084
58
2,968
58
Greece
2,937
179
1,374
1,384
Gabon
2,902
20
801
2,081
El Salvador
2,705
49
1,179
1,477
Bulgaria
2,560
146
1,206
1,208
Bosnia
2,551
157
1,939
455
Haiti
2,507
48
24
2,435
Macedonia
2,492
145
1,605
742
Nepal
2,300
9
278
2,013
Croatia
2,246
103
2,095
48
Kenya
2,216
74
553
1,589
Somalia
2,146
79
406
1,661
Cuba
2,107
83
1,830
194
Mayotte
1,993
24
1,523
446
Estonia
1,880
69
1,650
161
Kyrgyzstan
1,871
20
1,265
586
Maldives
1,850
7
644
1,199
Venezuela
1,819
18
334
1,467
Iceland
1,806
10
1,794
2
Sri Lanka
1,735
11
836
888
Lithuania
1,684
71
1,260
353
Slovakia
1,525
28
1,375
122
New Zealand
1,504
22
1,481
1
Ethiopia
1,486
17
246
1,223
Slovenia
1,477
109
1,358
10
Mali
1,386
79
788
519
Guinea-Bissau
1,339
8
53
1,278
Equatorial Guinea
1,306
12
200
1,094
Lebanon
1,256
27
724
505
Albania
1,184
33
898
253
Central African Republic
1,173
4
23
1,146
Costa Rica
1,157
10
685
462
Nicaragua
1,118
46
370
702
Hong Kong
1,094
4
1,039
51
Zambia
1,089
7
912
170
Tunisia
1,087
49
965
73
Latvia
1,079
24
760
295
Paraguay
1,070
11
511
548
South Sudan
994
10
6
978
Niger
961
65
857
39
Cyprus
958
17
790
151
Sierra Leone
909
47
491
371
Madagascar
908
6
195
707
Burkina Faso
884
53
753
78
Andorra
851
51
735
65
Uruguay
828
23
698
107
Chad
820
66
590
164
Georgia
800
13
640
147
Jordan
757
9
561
187
Mauritania
745
34
57
654
Diamond Princess
712
13
651
48
San Marino
674
42
391
241
Malta
622
9
562
51
Congo
611
20
179
412
Jamaica
591
10
361
220
Channel Islands
561
46
512
3
French Guiana
533
1
254
278
Tanzania
509
21
183
305
Uganda
507
0
82
425
Sao Tome and Principe
484
12
68
404
Réunion
478
1
411
66
Cabo Verde
477
5
238
234
Palestine
457
3
372
82
Togo
452
13
236
203
Taiwan
443
7
428
8
Yemen
419
95
17
307
Rwanda
397
2
271
124
Malawi
369
4
51
314
Isle of Man
336
24
312
0
Mauritius
335
10
322
3
Vietnam
328
0
302
26
Montenegro
324
9
315
0
Mozambique
316
2
109
205
Liberia
316
28
169
119
Swaziland
295
3
201
91
Benin
244
3
148
93
Myanmar
233
6
145
82
Zimbabwe
222
4
29
189
Martinique
200
14
98
88
Libyan Arab Jamahiriya
196
5
52
139
Faroe Islands
187
0
187
0
Mongolia
185
0
44
141
Gibraltar
173
0
153
20
Guadeloupe
162
14
138
10
Cayman Islands
156
1
78
77
Guyana
153
12
70
71
Brunei
141
2
138
1
Bermuda
141
9
113
19
Comoros
132
2
27
103
Cambodia
125
0
123
2
Syrian Arab Republic
123
6
53
64
Trinidad and Tobago
117
8
108
1
Bahamas
102
11
55
36
Aruba
101
3
98
0
Monaco
99
4
90
5
Barbados
92
7
81
4
Angola
86
4
18
64
Liechtenstein
82
1
55
26
Sint Maarten
77
15
60
2
Suriname
74
1
9
64
Burundi
63
1
33
29
French Polynesia
60
0
60
0
Bhutan
47
0
9
38
Macao
45
0
45
0
Saint Martin
41
3
33
5
Botswana
40
1
23
16
Eritrea
39
0
39
0
Saint Vincent and the Grenadines
26
0
15
11
Gambia
26
1
20
5
Antigua and Barbuda
26
3
20
3
Namibia
25
0
16
9
Timor-Leste
24
0
24
0
Grenada
23
0
18
5
Curaçao
21
1
15
5
New Caledonia
20
0
18
2
Lao People's Democratic Republic
19
0
18
1
Fiji
18
0
15
3
Dominica
18
0
16
2
Saint Lucia
18
0
18
0
Belize
18
2
16
0
Saint Kitts and Nevis
15
0
15
0
Greenland
13
0
11
2
Falkland Islands (Malvinas)
13
0
13
0
Holy See (Vatican City State)
12
0
2
10
Turks and Caicos Islands
12
1
11
0
Seychelles
11
0
11
0
Montserrat
11
1
10
0
Western Sahara
9
1
6
2
MS Zaandam
9
2
0
7
Papua New Guinea
8
0
8
0
British Virgin Islands
8
1
7
0
Caribbean Netherlands
7
0
7
0
St. Barth
6
0
6
0
Lesotho
4
0
2
2
Anguilla
3
0
3
0
Saint Pierre Miquelon
1
0
1
0
Updated on 4 June 2020 4:03
- Advertisement -

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Advertisement -

EDITORIAL

Ciolacu Național și minciuna etatizată. Cât adevăr și câtă minciună există în sintagma „Iohannis a dat-o afară pe Kovesi” și de ce minte Marcel...

Marcel Ciolacu minte prin omisiune, omite date importante, inoculând în mod deliberat o concepție greșită unei comunități și așa ruptă de realitate. Minte pur și simplu. Minte de îngheață Buzăul. Minte, își permite să mintă, dar oricât ar minți, sunt din ce în ce mai puțini cei care mai pun credit pe spusele sale. De data asta nu mai e statul paralel al lui Liviu Dragnea, sunt realități paralele. Complet paralele. Bineînțeles că lumea care se uită la știri...

TOPUL DE AZI