miercuri, 25 noiembrie, 2020
4 C
Buzău
miercuri, 25 noiembrie, 2020
4 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Țara drumurilor rupte sau despre cum se rup drumurile noastre toate, iar...

Țara drumurilor rupte sau despre cum se rup drumurile noastre toate, iar buzunarele baronilor se umplu cu sute de milioane de euro

NEWS

Adrian Zoican, candidatul PNL la Primăria Buzău, împiedicat să intre la urne din cauza termometrului / Ce temperatură avea candidatul liberal

Accesul în secția de votare a candidatului PNL la Primăria Buzău, medicul Adrian Zoican, a fost restricționat din cauza unei erori a termometrului cu care era măsurată temperatura alegătorilor. Acesta a fost nevoit să aștepte duminică ca să își poată exercita dreptul la vot,...

PNL, învins umilitor la Buzău. Blatul jegos pe care „liberalii” buzoieni îl fac de ani de zile cu PSD-ul lui Ciolacu, i-a adus acestuia...

PNL, învins umilitor la Buzău. Blatul pe care „liberalii” buzoieni îl fac de ani de zile cu PSD-ul lui Ciolacu, i-a adus acestuia victoria atât de necesară pentru a rămâne la conducerea PSD. Citește și: Rețeta candidatului comun PNL și USR PLUS a funcționat și...

Rețeta candidatului comun PNL și USR PLUS a funcționat și pentru debarcarea lui Marian Oprișan. Cine este Oprișan și ce-a făcut în ultimii 20...

Marian Oprișan a pierdut funcția de președinte al Consiliului Județean Vrancea, pe care o deținea de aproape 20 de ani. În locul său a câștigat șefia consiliului județean candidatul comun al PNL și USR PLUS, Cătălin Dumitru Toma, acesta fiind ales prin vot direct, prevedere...

Drumurile noastre toate, proaste de dai în gropi! • Doi baroni şi un simulacru de drum Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, şi „regele asfaltului“, Dorinel Umbrărescu, au făcut praf 13 milioane de euro pe o lucrare grăbită de alegeri în 2008 Oprişan, anchetat de DNA pentru drumuri De la tractorist la „regele asfaltului” Sălaj: crăpături în drumul făcut de Umbrărescu Caraş: cratere în asfalt Lucrare de 30 de milioane de euro Cluj: „centura de diamant” Fisuri pe drumul Corabia – Turnu Măgurele

Circulaţia a fost reluată, săptămâna trecută, pe sectorul distrus de apele Zăbalei, în noaptea de Înviere, din drumul judeţean 205 D, Valea Sării-Năruja-Paltin-Nereju-Brădăcești din Vrancea. Lucrările de refacere a acestui sector de drum au demarat, marţi seară şi au fost finalizate joi după-amiază. Lucrarea de refacere a infrastructurii în zona afectată a fost obţinută de firma Vega ’93 Galaţi, prin procedura de negociere, fără anunț de participare, reparațiile costând peste 500.000 de lei.

Apele râului Zăbala au erodat carosabilul Drumului Judeţean 205D

Cei 4.000 de oameni care trăiesc în localităţile vrâncene Spulber şi Nereju au fost izolați încă din prima zi de Paşte, după ce o porțiune de 60 de metri din Drumul Judeţean 205D, care face legătura între cele două localităţi, a fost luată de torenții formaţi în urma ploilor. Drumul, în lungime de 34 de kilometri, a mai fost distrus şi de inundaţiile din anul 2005, de refacerea sa ocupându-se firma lui Dorinel Umbrărescu, „regele asfaltului”.

Drumurile noastre toate, proaste de dai în gropi!

Drumurile noastre toate, proaste de dai în gropi! Nu mai încape îndoială și discuție că în țara asta nicio administrație nu se poate lăuda cu drumurile pe care le are și cu confortul oferit conducătorilor auto. Făcute la repezeală, în special în preajma alegerilor, ca să se poată lăuda cu câți zeci sau sute de kilometri de drum au asfaltat și câți mai urmează, drumurile din basmele actelor semnate de îmbuibații bugetelor noastre sunt contrazise de realitatea din teren, respectiv dezastrul de pe șoselele noastre.

Doi baroni şi un simulacru de drum 

Astfel, modernizarea DJ 205D a început în anul 2008, în plină campanie electorală: în mare grabă a fost turnat un strat de asfalt pe 31 din cei 34 de kilometri ai drumului, fără să se ţină cont de alte lucrări necesare într-un astfel de proiect. Costurile pentru un kilometru de drum reabilitat au fost de 4,8 milioane de lei, preţ similar cu cel perceput pentru un kilometru de autostradă.

Firma UMB Spedition, aparținând omului de afaceri Dorinel Umbrărescu (cunoscut ca fiind un apropiat al lui Marian Oprişan, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea), a încasat până acum din această lucrare aproape 55 de milioane de lei, adică aproape 13 milioane de euro, bani proveniți din fondurile proprii ale Consiliului Judeţean.

Citește și: Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, Luigi Marius Ciubrei, acuzat de luare de mită, a fost plasat în arest la domiciliu

Costul pentru un kilometru de drum reabilitat a fost de aproximativ 400.000 de euro. Contractul semnat în 2008 de Consiliul Judeţean Vrancea cu UMB Spedition are o valoare de 130 de milioane de lei. Oprişan spune că, între timp, s-a constatat că este nevoie de şi mai mulţi bani pentru finalizarea lucrării.

„Ce s-a făcut până acum reprezintă 37,6% din totalul lucrărilor care se impun pentru reabilitarea şi modernizarea completă a DJ 205D. În acest moment, pentru finalizarea investiției mai este nevoie de 104,5 milioane de lei, bani necesari pentru realizarea celor mai importante lucrări, respectiv sistematizarea cursului Zăbalei prin realizarea de gabioane de protecţie, realizarea lucrărilor de consolidare a malului drept, pentru realizarea rigolelor”, a precizat Marian Oprişan, preşedintele CJ Vrancea.

Dacă s-ar aloca şi suma de care vorbeşte Oprişan (echivalentul a aproximativ 23 de milioane de euro), s-ar ajunge la costuri totale de 36 de milioane de euro. Ceea ce ar însemna că un kilometru reabilitat la DJ 205D s-ar ridica la circa 1,1 milioane de euro, cost similar celui pentru construirea unui kilometru de autostradă.

Oprişan, anchetat de DNA pentru drumuri

Preşedintele CJ Vrancea a fost trimis în judecată de Direcţia Naţională Anticorupţie în anul 2006, acuzat că a prejudiciat bugetul judeţului cu 2,2 milioane de euro.

Procurorii afirmă că Marian Oprişan, în calitate de preşedinte al CJ, a numit o comisie de licitaţie care a selectat şi a atribuit lucrări de construcţie unor firme neeligibile, conduse de apropiaţi de-ai săi.

Citește și: Cum să prostești un popor. Dragnea a găsit vinovații pentru inflaţia care macină veniturile românilor!

„Firmele respective au contractat lucrări de asfaltare pentru 41 de drumuri comunale, dintre care o parte erau deja asfaltate, iar pe altele nu s-a executat niciun fel de lucrare, însă banii au fost încasați. Pe cele câteva drumuri pe care au fost executate, lucrările s-au dovedit a fi de proastă calitate şi efectuate fără proiecte tehnice”, au arătat procurorii DNA.

De la tractorist la „regele asfaltului”

Dorinel Umbrărescu (51 de ani) este – potrivit „Forbes Top 500 Miliardari” – cel mai bogat dintre băcăuani. Până în 1990, Dorinel a fost tractorist la IAS Podu Turcului şi apoi „ajutor de şef de coloană” la autobaza IRTA din aceeaşi localitate. Dorinel Umbrărescu a debutat în afaceri imediat după 1990, cu bani împrumutați de la o cunoştinţă din Germania, de profesie medic stomatolog. 

Cu 28.000 de mărci, Umbrărescu a cumpărat două camioane cu care a început să facă transport internaţional, reușind să ajungă în câţiva ani la peste o sută de mijloace de transport.

Succesul adevărat în afaceri a venit, însă, după mai multe contracte cu statul, îndeosebi cu CNADNR. Umbrărescu şi-a construit o reședință faraonică pe Drumul European 85, între Adjud şi Bacău, înconjurată de vile în care stau directorii companiei.

Sălaj: crăpături în drumul făcut de Umbrărescu

La reabilitarea DN 1H Zalău – Aleşd, lucrare câștigată de Dorinel Umbrărescu în Sălaj, au fost semnalate fisuri în fundaţia drumului la doar câteva luni de la începerea lucrărilor.

Problemele au fost semnalate, în septembrie 2011, de prefectul judeţului, Alexandru Vegh. Şeful Secției de Drumuri şi Poduri Sălaj, Mircea Crişan, ne-a declarat la acea vreme că şi el a constatat nereguli în calitatea lucrărilor pe tronsonul respectiv.

Gheorghe Roşu, inginerul rezident al firmei Primacons Bucureşti, care a câştigat licitaţia pentru serviciile de consultanță a proiectului, ne-a confirmat şi el existenţa acestor probleme. „Materialele folosite – mă refer aici la balastul stabilizat – se comportă într-un fel în laborator şi în alt fel în teren. Trebuia încă de la început ca firma constructoare să înceapă lucrul pe o pistă experimentală.

Nu a făcut-o, iar acum au apărut deja fisuri în drum”, explică inginerul. Şi el susţine că a sesizat firma în cauză (asocierea dintre Spedition UMB şi Tehnostrade) şi spune că lucrările deteriorate de calitatea proastă a materialului folosit vor fi refăcute fără a fi afectat bugetul proiectului.

Între timp, Spedition UMB (firmă controlată de Umbrărescu) şi Tehnostrade au dat sub antrepriză lucrarea unei firme din Capitală, Delta ACM Bucureşti.

„Lucrurile s-au mai îmbunătățit de atunci, însă nu s-au rezolvat în totalitate”, ne-a declarat ieri prefectul Alexandru Vegh. Reabilitarea Drumului Naţional 1H Zalău – Aleşd se realizează cu finanţare europeană nerambursabilă, în valoare totală de 196,8 milioane de lei. Firma lui Umbrărescu a câştigat licitaţia pentru unul dintre cele două tronsoane ale drumului, în lungime de peste 42 de kilometri.

Caraş: cratere în asfalt

Drumul Naţional 6, care face legătura între Timişoara şi Bucureşti, oferă o imagine de coșmar. În zona localităţii Domaşnea, judeţul Caraş-Severin, terenul de sub drum a luat-o la vale, astfel că în asfalt a apărut un adevărat crater.

Drumul construit recent este, practic, o centură a comunei Domaşnea, localitate prin mijlocul căreia mii de camioane au trecut de-a lungul anilor. Construcţia drumului a durat aproape 10 ani: în 2002 a fost întocmit proiectul tehnic, iar în decembrie 2011 a avut loc inaugurarea oficială.

La nici şase luni de la deschiderea drumului, când încă se lucrează la finisaje, o parte a șoselei a luat-o la vale. Practic, la intrarea dinspre Caransebeș, alunecările de teren au rupt asfaltul. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Sorin Lucaci, spune că poate oferi un punct de vedere doar după ce primeşte undă verde de la Bucureşti.

Lucrare de 30 de milioane de euro

Proiectul de la Domaşnea a fost unul destul de complex, fiind nevoie ca drumul să „taie” un deal din apropierea comunei. Drumul avariat face parte din proiectul șoselei Caransebeș – Domaşnea, care a costat 30 de milioane de euro, dintre care 17 milioane de euro au fost obţinuţi dintr-o finanţare nerambursabilă înaintea aderării la Uniunea Europeană. Lucrarea a fost efectuată de Pantechniki SA, o firmă din Grecia.

Cluj: „centura de diamant”

Lucrările la centura de est a oraşului Cluj – Napoca, Vâlcele – Apahida, numită şi „centura de diamant” din cauza costurilor uriaşe, au început în 2006 şi nici azi nu s-au terminat.

Cum lungimea totală este de 24 de kilometri şi termenul de finalizare este iunie 2012, media de realizare a centurii este de patru kilometri pe an. Centura a costat circa 530 de milioane de lei, fonduri guvernamentale, deşi fusese contractată cu 215 milioane de lei (50 de milioane de euro).

Încă înainte de inaugurarea parțială din octombrie 2011 de către fostul premier Emil Boc, pe o porțiune de circa 800 de metri din centură au avut loc alunecări de teren. Aici ar fi urmat să se facă un drum ocolitor, pentru ca întreaga centură să poată fi deschisă traficului.

În primele săptămâni ale lui 2012, centura se surpa. Din cele 530 de milioane de lei, 40 de milioane reprezintă lucrări de reparaţii pe porțiunea surpată. Momentan, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu firma maghiară Nemzetkozi Vegyepszer.

Experţii susţin că în zona surpărilor a apărut deja fenomenul de faianțare a stratului de asfalt, respectiv crăparea asfaltului. Asfaltul s-a stricat din cauza efectului îngheț-dezgheț şi a grosimii insuficiente a stratului de uzură.

Fisuri pe drumul Corabia – Turnu Măgurele

Șoferii care au trecut în ultimele zile pe DN54, Turnu Măgurele – Corabia au observat că şoseaua a cam luat-o la vale. Pe o mare porțiune din carosabil au apărut mai multe fisuri, unele adânci chiar şi de un metru. Un izvor ce străbate DN54 a provocat daune mari drumului, iar o porțiune din şosea, la ieşirea din Turnu Măgurele, a cedat. Potrivit directorului Secției DN Alexandria, Alexandru Popa, asfaltul în acea zonă este în fiecare an înlocuit din cauza izvorului.

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
13,039,271
267,024
7,672,015
5,100,232
India
9,264,820
135,245
8,677,986
451,589
Brazil
6,127,819
170,199
5,476,018
481,602
France
2,170,097
50,618
156,552
1,962,927
Russia
2,162,503
37,538
1,660,419
464,546
Spain
1,622,632
44,037
0
1,578,595
UK
1,557,007
56,533
0
1,500,474
Italy
1,480,874
52,028
637,149
791,697
Argentina
1,381,795
37,432
1,210,634
133,729
Colombia
1,262,494
35,677
1,167,857
58,960
Mexico
1,060,152
102,739
791,516
165,897
Germany
976,149
15,224
656,400
304,525
Peru
952,439
35,685
882,600
34,154
Poland
924,422
14,988
469,527
439,907
Iran
894,385
46,207
625,606
222,572
South Africa
772,252
21,083
716,444
34,725
Ukraine
661,858
11,492
307,778
342,588
Belgium
561,803
15,938
36,569
509,296
Chile
544,092
15,138
520,180
8,774
Iraq
542,187
12,086
472,054
58,047
Indonesia
511,836
16,225
429,807
65,804
Czechia
505,215
7,611
417,657
79,947
Netherlands
498,653
9,109
0
489,544
Turkey
467,730
12,840
385,480
69,410
Bangladesh
454,146
6,487
369,179
78,480
Romania
440,344
10,541
313,885
115,918
Philippines
422,915
8,215
386,955
27,745
Pakistan
382,892
7,803
332,974
42,115
Saudi Arabia
356,067
5,825
344,787
5,455
Canada
344,926
11,681
275,794
57,451
Morocco
336,506
5,539
284,496
46,471
Israel
331,678
2,826
319,842
9,010
Switzerland
309,469
4,393
211,500
93,576
Portugal
274,011
4,127
189,356
80,528
Austria
260,512
2,667
189,059
68,786
Sweden
230,514
6,555
0
223,959
Nepal
226,026
1,389
207,998
16,639
Jordan
198,021
2,442
131,181
64,398
Ecuador
186,436
13,264
164,009
9,163
Hungary
185,687
4,114
44,020
137,553
UAE
162,662
563
151,044
11,055
Panama
156,930
2,986
138,007
15,937
Bolivia
144,147
8,928
119,835
15,384
Kuwait
141,217
871
134,033
6,313
Serbia
140,608
1,315
31,536
107,757
Dominican Republic
139,396
2,315
113,263
23,818
Qatar
137,851
237
134,950
2,664
Japan
135,400
2,001
114,725
18,674
Costa Rica
133,190
1,662
81,973
49,555
Bulgaria
129,348
3,226
40,102
86,020
Armenia
129,085
2,040
100,913
26,132
Belarus
128,449
1,119
107,452
19,878
Kazakhstan
127,580
1,945
114,347
11,288
Oman
122,579
1,391
113,856
7,332
Lebanon
120,341
950
71,236
48,155
Guatemala
119,989
4,107
108,854
7,028
Georgia
114,889
1,085
95,581
18,223
Egypt
113,742
6,573
102,103
5,066
Croatia
111,617
1,501
89,425
20,691
Ethiopia
107,109
1,664
66,574
38,871
Honduras
105,572
2,877
46,821
55,874
Azerbaijan
102,396
1,224
66,963
34,209
Moldova
101,203
2,209
83,789
15,205
Venezuela
100,498
876
95,344
4,278
Slovakia
99,304
732
53,547
45,025
Greece
97,288
1,902
9,989
85,397
Tunisia
90,213
2,935
65,303
21,975
China
86,469
4,634
81,530
305
Bahrain
86,016
340
84,166
1,510
Myanmar
83,566
1,810
63,366
18,390
Bosnia
83,328
2,429
48,210
32,689
Libyan Arab Jamahiriya
79,797
1,125
50,914
27,758
Kenya
79,322
1,417
52,974
24,931
Algeria
78,025
2,329
50,712
24,984
Paraguay
77,891
1,677
55,531
20,683
Palestine
76,727
665
60,499
15,563
Denmark
74,204
802
58,148
15,254
Uzbekistan
72,178
605
69,455
2,118
Ireland
71,187
2,033
23,364
45,790
Kyrgyzstan
70,744
1,245
62,048
7,451
Slovenia
69,306
1,199
47,770
20,337
Nigeria
66,607
1,169
62,311
3,127
Malaysia
59,817
345
46,501
12,971
Singapore
58,190
28
58,091
71
Macedonia
56,164
1,561
33,892
20,711
Lithuania
51,655
432
12,282
38,941
Ghana
51,225
323
50,127
775
Afghanistan
45,490
1,725
36,145
7,620
El Salvador
37,884
1,086
34,595
2,203
Albania
34,944
743
17,031
17,170
Norway
33,988
316
20,956
12,716
Montenegro
32,808
459
21,229
11,120
Luxembourg
32,100
288
22,630
9,182
S. Korea
31,735
513
26,825
4,397
Australia
27,854
907
25,538
1,409
Cameroon
23,869
436
22,177
1,256
Finland
22,652
388
16,800
5,464
Sri Lanka
21,469
94
15,447
5,928
Côte d'Ivoire
21,168
131
20,843
194
Uganda
18,890
191
8,832
9,867
Zambia
17,466
357
16,707
402
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Sudan
16,431
1,202
9,854
5,375
Senegal
15,927
331
15,540
56
Mozambique
15,302
128
13,459
1,715
Angola
14,742
338
7,444
6,960
Latvia
14,273
184
1,686
12,403
Namibia
14,006
145
13,339
522
French Polynesia
13,517
70
4,842
8,605
Guinea
12,929
76
11,902
951
Maldives
12,854
46
11,681
1,127
DRC
12,365
331
11,433
601
Tajikistan
12,008
86
11,395
527
French Guiana
11,116
70
9,995
1,051
Estonia
10,541
97
6,052
4,392
Cabo Verde
10,526
104
9,900
522
Jamaica
10,488
247
5,623
4,618
Botswana
9,992
31
7,692
2,269
Zimbabwe
9,398
274
8,297
827
Malta
9,253
122
7,062
2,069
Haiti
9,229
232
7,886
1,111
Cyprus
9,199
46
2,055
7,098
Gabon
9,150
59
8,999
92
Guadeloupe
8,344
149
2,242
5,953
Mauritania
8,193
169
7,636
388
Cuba
8,026
133
7,470
423
Réunion
7,836
39
6,660
1,137
Bahamas
7,460
163
5,708
1,589
Syrian Arab Republic
7,369
385
3,213
3,771
Trinidad and Tobago
6,488
115
5,639
734
Andorra
6,428
76
5,542
810
Swaziland
6,272
120
5,901
251
Malawi
6,018
185
5,450
383
Hong Kong
5,867
108
5,295
464
Nicaragua
5,784
160
4,225
1,399
Rwanda
5,750
47
5,241
462
Djibouti
5,670
61
5,575
34
Congo
5,632
93
4,988
551
Martinique
5,413
40
98
5,275
Belize
5,335
125
2,899
2,311
Iceland
5,312
26
5,110
176
Suriname
5,300
117
5,177
6
Guyana
5,189
147
4,204
838
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,137
85
5,005
47
Central African Republic
4,911
63
1,924
2,924
Uruguay
4,870
72
3,827
971
Aruba
4,751
45
4,618
88
Somalia
4,445
113
3,412
920
Mali
4,417
148
3,054
1,215
Thailand
3,926
60
3,780
86
Gambia
3,726
123
3,585
18
South Sudan
3,073
61
2,938
74
Benin
2,916
43
2,579
294
Togo
2,872
64
2,295
513
Burkina Faso
2,757
68
2,557
132
Guinea-Bissau
2,422
43
2,309
70
Sierra Leone
2,408
74
1,829
505
Yemen
2,124
611
1,474
39
Lesotho
2,092
44
1,277
771
New Zealand
2,039
25
1,955
59
Curaçao
1,827
3
1,043
781
Chad
1,655
101
1,494
60
Liberia
1,578
83
1,340
155
San Marino
1,492
44
1,221
227
Niger
1,406
70
1,169
167
Vietnam
1,321
35
1,153
133
Liechtenstein
1,183
14
985
184
Channel Islands
1,124
48
937
139
Sint Maarten
1,020
25
906
89
Gibraltar
991
5
895
91
Sao Tome and Principe
981
17
926
38
Turks and Caicos Islands
746
6
700
40
Diamond Princess
712
13
659
40
Mongolia
699
0
342
357
Saint Martin
690
12
598
80
Burundi
673
1
575
97
Papua New Guinea
630
7
588
35
Taiwan
623
7
553
63
Comoros
607
7
579
21
Monaco
594
3
530
61
Eritrea
558
0
473
85
Tanzania
509
21
183
305
Faroe Islands
500
0
498
2
Mauritius
494
10
433
51
Bhutan
386
0
363
23
Isle of Man
369
25
338
6
Cambodia
307
0
298
9
Cayman Islands
266
2
249
15
Barbados
262
7
242
13
Bermuda
239
9
205
25
Saint Lucia
226
2
109
115
Seychelles
166
0
159
7
Caribbean Netherlands
161
3
155
3
Brunei
150
3
145
2
Antigua and Barbuda
140
4
129
7
St. Barth
127
0
94
33
Saint Vincent and the Grenadines
84
0
78
6
Dominica
77
0
63
14
British Virgin Islands
71
1
70
0
Macao
46
0
46
0
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
24
15
Fiji
38
2
33
3
New Caledonia
32
0
32
0
Timor-Leste
30
0
30
0
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Saint Pierre Miquelon
16
0
12
4
Falkland Islands (Malvinas)
16
0
13
3
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Marshall Islands
4
0
1
3
Anguilla
4
0
3
1
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
1
0
0
1
Vanuatu
1
0
0
1
Updated on 25 November 2020 21:19

TOPUL DE AZI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.