luni, 30 noiembrie, 2020
2.9 C
Buzău
luni, 30 noiembrie, 2020
2.9 C
Buzău
Ești aici EXPRESS SUD-EST Vlad Cosma, copia la indigo a lui Sebastian Ghiță

Vlad Cosma, copia la indigo a lui Sebastian Ghiță

SPECIAL

Petre Emanoil Neagu: NU există cale de întoarcere. Trebuie să câștigăm un nou mandat, pentru că anul viitor va fi un an de foc...

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, vorbește, într-un amplu interviu acordat EXPRESS SUD-EST, despre activitatea sa în cadrul...

Claudiu Voicu, trompeta cu jeg de Mocanu, vrea să fericească pe veci orașul Pătârlagele, să-l ducă la loc cu verdeață. Ori despre un altfel...

Desigur, știrea poate părea a fi una falsă, ticluită în laboratoarele perfidului PSD/Pro România, ca să bage spaima sau...

Stelian Ion de la USR, fratele de cruce penală al lui Radu Mazăre. Ce legătură există între candidatul USR la Primăria Constanța și fostul...

O serie de dezvăluiri incendiare prezintă culisele politicii românești. Un episod incredibil se petrece la Constanța unde USR-istul Stelian...
George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Vlad Cosma a ieşit în public cu acuzaţii la adresa DNA şi a vârfului acesteia având excesiv de multe în comun cu scenariul la care a recurs un alt fost deputat PSD, Sebastian Ghiţă, în lupta sa cu SRI şi cu DNA. Diferenţa este că Sebastian Ghiţă a făcut-o la scurt timp după ce fugise din ţară – nu se ştie oficial, nici în momentul de faţă, cum, pe unde şi cu ajutorul cui –, iar Vlad Cosma, după ce părăsise ţara imediat după ce a lansat acuzaţiile, s-a reîntors tocmai pentru a da „greutate” așa zisei sincerități a acuzațiilor sale.

Este clar că Vlad Cosma a ieșit la bătaie după o strategie patentată de Ghiţă. Vă mai amintiți că la sfârşitul lui 2016, televiziunea lui Sebastian Ghiţă a difuzat o serie de înregistrări pe care urmăritul general Sebastian Ghiţă le transmitea la ore de maximă audienţă – fără a fi clar dacă au fost realizate înainte sau după fuga lui. Era însă clar că indicau o strategie bine gândită, care a avut menirea decapitării “binomului” – din care o parte, cea a SRI, a şi picat la scurtă vreme.

Un indiciu că a existat o strategie erau probele aduse în discuţie de Sebastian Ghiţă, adunate şi păstrate profesionist şi care nu vorbeau despre o acţiune de amator, nici de un fugar ce trăia cu spaima capturării din moment în moment şi a încarcerării sale. Un alt indiciu a fost modul în care erau prezentate. De la o înregistrare la alta, se acutiza gravitatea informaţiilor devoalate.

Strategia patentată de Ghiţă

S-a pornit de la deconspirarea unor întâlniri oficiale dintre Florian Coldea, procurorul-şef al DNA, Codruţa Kövesi, şi agenţi CIA – întâlniri la care el, Sebastian Ghiţă, membru al Comisiei de Control al SRI, avea, în mod inexplicabil, acces. Au urmat informaţii privind modul în care s-ar fi fabricat dosare penale şi în care el a intrat în jocul “binomului”, pentru a-i pune pe tavă o televiziune.

Într-o înregistrare următoare apăreau, pentru greutate, declaraţii ale fostului preşedinte Traian Băsescu, care vorbea despre dosare penale în care nu s-ar fi administrat toate probele – iar aici era resimţită, din nou, mâna unor oameni din servicii. Nu se ştie nici acum cine a autorizat, cine a realizat şi cu ce scop înregistrarea lui Traian Băsescu, făcută după terminarea mandatului prezidenţial şi, mai ales, cum şi în ce scop a ajuns la Ghiţă.

Coldea, pionul rege

În următoarele înregistrări, acesta vorbea despre modul în care Victor Ponta ar fi fost şantajat de Florian Coldea să o numească pe Codruţa Kövesi la şefia DNA, despre petreceri, cu aceiaşi actanţi, la cramă sau în vie, despre concedii comune în Seychelles, pe banii săi, şi despre vizita prim-adjunctului SRI la vila sa. Punctul culminant l-a reprezentat ultima înregistrare în care Sebastian Ghiţă vorbea despre concediile în care a fost cu prim-adjunctul SRI, pe care i le-ar fi plătit şi ale căror urme ar fi fost şterse cu facturi false.

La scurt timp, directorul SRI, Eduard Hellvig, i-a solicitat preşedintelui României trecerea în rezervă a lui Florian Coldea. Asta, după ce “o investigaţie complexă, minuţioasă”, transmitea SRI, nu a revelat „elemente care să se constituie în încălcări ale legii sau normelor interne în vigoare”, după ce s-a decis repunerea în funcţie a lui Florian Coldea şi după ce acesta a solicitat eliberarea din funcţie din motive ce ţin de demnitate şi onoare militară.

„Bombă” detonată sub „supravegherea” lui Ghiță

Iată că acum, după strategia patentată de Ghiţă, este vizată cealaltă parte a fostului „Binom”. Cel care detonează bomba, pe două televiziuni, tot la oră de maximă audienţă, e fostul deputat PSD Vlad Cosma, care acuză DNA că fabrică dosare, iar pentru acest lucru prezintă public înregistări ale unor discuţii pe care spune că le-ar fi avut cu procurorii Mircea Negulescu şi Lucian Onea, de la DNA Ploieşti.

Acuzaţii lansate – cu isonul ţinut, de la distanţă, de Sebastian Ghiţă – după ce, aflăm de la DNA, vreo două luni de zile a făcut, prin apropiaţi de-ai săi, şantaj la unii procurori DNA. Cerându-le „să-i creeze o situaţie favorabilă lui şi tatălui său, inculpatul Cosma Mircea, (…) să nu deruleze o anchetă penală cu privire la presupuse infracţiuni aflate în dosarul deja trimis în judecată, precum şi să întocmească şi să elibereze un înscris care să îi folosească inculpatului Cosma Mircea la îmbunătăţirea situaţiei juridice în dosarul aflat la ÎCCJ, în faza procesuală a apelului.”

O familie de penali

Dosarul la care se face referire este unul în care Înalta Curte i-a condamnat, în 2016, pe Vlad Cosma, la cinci ani de închisoare cu executare, pentru trafic de influenţă, iar pe Mircea Cosma, la opt ani de închisoare, pentru luare de mită şi abuz în serviciu. Înainte cu câteva zile de următorul termen din dosar,19 februarie, dosar în care urmează a fi dată sentinţa definitivă, şi înainte cu o zi de chemarea la DNA Ploieşti, unde era citat ca martor, în dosarul de şantaj, Vlad Cosma pleacă din ţară. Important e, se pare, nu faptul că s-a reîntors, totuși, în țară (iar asta – credem noi – conform unui scenariu la fel de bine pus la punct), ci că şi-a făcut misiunea şi a detonat bomba. După, interesant, trei ani; faptele pe care le invocă sunt din 2015 şi nu a explicat de ce vorbeşte despre ele abia acum.

Poate ceea ce afirmă Vlad Cosma este real. Atunci lucrurile sunt foarte grave, iar procurorii care se fac vinovaţi de ele trebuie să răspundă în faţa legii, indiferent de numele sau poziţia lor în DNA. În plus, asta ar însemna că nişte indivizi cu serioase probleme în justiţie îşi fac jocul – decredibilizând DNA şi lupta anticorupţie şi pozând în victime inocente –, recurgând exact la punctele vulnerabile ale inamicului. Ceea ce ar fi umilitor pentru conducerea DNA şi periculos pentru instituţia în sine şi pentru anticorupţie, de care avem mare nevoie şi care trebuie dusă în continuare.

Leit-motiv pentru demisia sau destituirea rapidă a Codruţei Kövesi

Este însă prematur ca oricine – mai ales din exteriorul sistemului – să se pronunţe cu certitudine în privinţa veridicităţii sau a falsului acestor probe, în privinţa vinovăţiei sau a nevinovăţiei cuiva, înainte ca instituţia abilitată, respectiv Inspecţia Judiciară, să verifice toate informaţiile legate de acuzaţiile lansate în spaţiul public, să le pună cap la cap şi să formuleze o concluzie.

Nu e, însă, prematur pentru PSD. Pe diferite voci, direct sau indirect, se cere demisia sau destituirea rapidă a Codruţei Kövesi. În acest caz nu mai e, iată, valabilă prezumţia de nevinovăţie, pe care PSD o clamează. Ca, de exemplu, în situaţia lui Darius Vâlcov, membru PSD, consilier al premierului, condamnat în primă instanţă la opt ani de închisoare, pentru trafic de influenţă, spălare de bani şi operaţiuni financiare sau acte de comerţ incompatibile cu funcţiile ocupate. Sau a miniştrilor nominalizaţi în Guvern chiar dacă au probleme de natură judiciară. Ori a parlamentarilor cercetaţi penal. Iar în cazul unora, a liderului PSD, Liviu Dragnea, prezumţia de nevinovăţie a rămas activată şi după condamnarea definitivă; drept urmare, nu numai că nu a făcut, benevol sau obligat, pasul în spate, dar a fost promovat de partid pe a treia funcţie în Statul român. (Sursa: timpolis.ro)

Statistici Covid-19

Country/Region
Confirmed cases
Deaths
Recovered
Active cases
USA
13,750,404
273,072
8,107,203
5,370,129
India
9,432,075
137,177
8,846,313
448,585
Brazil
6,314,740
172,848
5,578,118
563,774
Russia
2,269,316
39,527
1,761,457
468,332
France
2,218,483
52,325
161,427
2,004,731
Spain
1,646,192
44,668
0
1,601,524
UK
1,617,327
58,245
0
1,559,082
Italy
1,585,178
54,904
734,503
795,771
Argentina
1,418,807
38,473
1,249,843
130,491
Colombia
1,308,376
36,584
1,204,452
67,340
Mexico
1,107,071
105,655
818,397
183,019
Germany
1,055,607
16,533
722,300
316,774
Poland
985,075
17,029
559,429
408,617
Peru
962,530
35,923
893,061
33,546
Iran
948,749
47,874
658,292
242,583
South Africa
787,702
21,477
730,633
35,592
Ukraine
722,679
12,213
339,378
371,088
Turkey
607,628
13,558
400,242
193,828
Belgium
574,448
16,461
37,238
520,749
Iraq
550,435
12,224
480,903
57,308
Chile
550,430
15,356
525,212
9,862
Indonesia
534,266
16,815
445,793
71,658
Czechia
519,723
8,138
444,406
67,179
Netherlands
518,910
9,349
0
509,561
Romania
471,536
11,193
348,852
111,491
Bangladesh
462,407
6,609
378,172
77,626
Philippines
429,864
8,373
398,624
22,867
Pakistan
395,185
7,985
339,810
47,390
Canada
370,278
12,032
294,411
63,835
Saudi Arabia
357,128
5,884
346,409
4,835
Morocco
353,803
5,789
302,314
45,700
Israel
335,598
2,864
323,067
9,667
Switzerland
318,290
4,650
222,100
91,540
Portugal
294,799
4,427
209,534
80,838
Austria
279,708
3,105
216,998
59,605
Sweden
243,129
6,681
0
236,448
Nepal
231,978
1,479
212,590
17,909
Jordan
214,307
2,694
148,572
63,041
Hungary
211,527
4,672
55,637
151,218
Ecuador
192,117
13,423
169,804
8,890
Serbia
169,214
1,549
31,536
136,129
UAE
167,753
570
154,185
12,998
Panama
164,729
3,060
143,616
18,053
Japan
144,653
2,106
121,891
20,656
Bolivia
144,622
8,952
121,472
14,198
Dominican Republic
143,473
2,330
114,818
26,325
Bulgaria
142,486
3,814
48,594
90,078
Kuwait
142,426
878
136,413
5,135
Qatar
138,648
237
135,862
2,549
Costa Rica
137,093
1,690
84,991
50,412
Belarus
135,008
1,151
113,375
20,482
Armenia
134,768
2,142
107,364
25,262
Georgia
132,368
1,230
110,049
21,089
Kazakhstan
130,865
1,990
116,187
12,688
Lebanon
126,944
1,004
76,774
49,166
Croatia
126,612
1,712
101,838
23,062
Oman
123,484
1,418
114,963
7,103
Guatemala
121,971
4,166
110,588
7,217
Azerbaijan
118,195
1,361
73,676
43,158
Egypt
115,541
6,636
102,596
6,309
Ethiopia
109,534
1,700
69,315
38,519
Honduras
107,513
2,905
47,638
56,970
Moldova
107,017
2,290
94,586
10,141
Slovakia
105,733
816
64,197
40,720
Greece
104,227
2,321
9,989
91,917
Venezuela
102,040
894
96,652
4,494
Tunisia
96,251
3,219
69,624
23,408
Myanmar
89,486
1,918
68,910
18,658
Bosnia
87,374
2,620
51,479
33,275
Bahrain
86,787
341
84,977
1,469
China
86,512
4,634
81,598
280
Palestine
83,585
717
63,834
19,034
Kenya
83,316
1,452
54,975
26,889
Libyan Arab Jamahiriya
82,430
1,166
53,266
27,998
Algeria
82,221
2,410
53,204
26,607
Paraguay
81,906
1,743
57,947
22,216
Denmark
79,352
829
62,514
16,009
Slovenia
75,381
1,384
53,687
20,310
Uzbekistan
72,870
608
70,151
2,111
Kyrgyzstan
72,427
1,266
63,789
7,372
Ireland
72,241
2,052
23,364
46,825
Nigeria
67,412
1,173
63,055
3,184
Malaysia
64,485
357
52,647
11,481
Macedonia
61,543
1,731
38,400
21,412
Lithuania
60,193
493
14,120
45,580
Singapore
58,213
29
58,124
60
Ghana
51,569
323
50,450
796
Afghanistan
46,215
1,763
36,731
7,721
El Salvador
38,405
1,111
35,078
2,216
Albania
37,625
798
18,481
18,346
Norway
35,828
328
20,956
14,544
Montenegro
34,881
487
23,484
10,910
Luxembourg
34,539
312
24,073
10,154
S. Korea
34,201
526
27,653
6,022
Australia
27,902
908
25,589
1,405
Finland
24,629
393
16,800
7,436
Cameroon
24,117
437
22,177
1,503
Sri Lanka
23,484
116
17,002
6,366
Côte d'Ivoire
21,310
131
20,947
232
Uganda
20,145
201
8,989
10,955
Zambia
17,608
357
16,983
268
Sudan
17,404
1,235
10,175
5,994
Madagascar
17,341
251
16,657
433
Latvia
16,975
197
1,719
15,059
Senegal
16,075
333
15,597
145
Mozambique
15,613
130
13,677
1,806
Angola
15,103
346
7,763
6,994
Namibia
14,345
151
13,439
755
French Polynesia
14,096
73
4,842
9,181
Guinea
13,039
76
11,982
981
Maldives
12,994
46
11,902
1,046
DRC
12,702
333
11,585
784
Tajikistan
12,155
86
11,559
510
Estonia
12,052
112
7,010
4,930
French Guiana
11,179
70
9,995
1,114
Cabo Verde
10,747
105
10,229
413
Jamaica
10,709
256
6,066
4,387
Cyprus
10,383
48
2,057
8,278
Botswana
10,258
31
7,717
2,510
Zimbabwe
9,822
275
8,472
1,075
Malta
9,752
133
7,557
2,062
Haiti
9,272
232
7,951
1,089
Gabon
9,191
59
9,037
95
Mauritania
8,547
175
7,717
655
Guadeloupe
8,344
149
2,242
5,953
Cuba
8,233
134
7,586
513
Réunion
7,940
40
7,172
728
Syrian Arab Republic
7,797
413
3,500
3,884
Bahamas
7,517
163
5,867
1,487
Andorra
6,712
76
5,794
842
Trinidad and Tobago
6,660
120
5,745
795
Swaziland
6,410
121
5,996
293
Hong Kong
6,239
109
5,340
790
Malawi
6,025
185
5,453
387
Rwanda
5,919
48
5,480
391
Nicaragua
5,784
160
4,225
1,399
Congo
5,774
94
4,988
692
Uruguay
5,716
76
4,267
1,373
Djibouti
5,677
61
5,577
39
Belize
5,647
144
3,072
2,431
Martinique
5,413
40
98
5,275
Iceland
5,381
26
5,168
187
Guyana
5,376
150
4,346
880
Suriname
5,312
117
5,192
3
Mayotte
5,181
49
2,964
2,168
Equatorial Guinea
5,153
85
5,009
59
Central African Republic
4,913
63
1,924
2,926
Aruba
4,838
45
4,679
114
Mali
4,688
152
3,178
1,358
Somalia
4,451
113
3,417
921
Thailand
3,977
60
3,800
117
Gambia
3,734
123
3,591
20
South Sudan
3,109
61
2,954
94
Benin
2,974
43
2,819
112
Togo
2,962
64
2,464
434
Burkina Faso
2,856
68
2,593
195
Guinea-Bissau
2,422
43
2,309
70
Sierra Leone
2,411
74
1,836
501
Curaçao
2,364
4
1,138
1,222
Yemen
2,177
617
1,504
56
Lesotho
2,109
44
1,278
787
New Zealand
2,056
25
1,959
72
Chad
1,682
101
1,515
66
Liberia
1,595
83
1,343
169
San Marino
1,586
45
1,285
256
Niger
1,516
70
1,207
239
Vietnam
1,343
35
1,179
129
Liechtenstein
1,253
15
1,024
214
Channel Islands
1,218
48
975
195
Sint Maarten
1,062
25
947
90
Gibraltar
1,014
5
932
77
Sao Tome and Principe
989
17
930
42
Mongolia
791
0
354
437
Turks and Caicos Islands
748
6
706
36
Diamond Princess
712
13
659
40
Saint Martin
690
12
598
80
Burundi
681
1
575
105
Taiwan
651
7
565
79
Papua New Guinea
645
7
588
50
Comoros
611
7
586
18
Monaco
608
3
537
68
Eritrea
577
0
498
79
Tanzania
509
21
183
305
Faroe Islands
502
0
498
4
Mauritius
501
10
443
48
Bhutan
396
0
373
23
Isle of Man
369
25
338
6
Cambodia
317
0
301
16
Barbados
275
7
250
18
Cayman Islands
274
2
252
20
Saint Lucia
257
2
109
146
Bermuda
251
9
213
29
Seychelles
173
0
162
11
Caribbean Netherlands
162
3
157
2
Brunei
150
3
145
2
Antigua and Barbuda
141
4
130
7
St. Barth
127
0
94
33
Dominica
85
0
63
22
Saint Vincent and the Grenadines
85
0
79
6
British Virgin Islands
71
1
70
0
Macao
46
0
46
0
Grenada
41
0
30
11
Lao People's Democratic Republic
39
0
24
15
Fiji
38
2
33
3
New Caledonia
32
0
32
0
Timor-Leste
30
0
30
0
Holy See (Vatican City State)
27
0
15
12
Saint Kitts and Nevis
22
0
19
3
Greenland
18
0
18
0
Solomon Islands
17
0
5
12
Saint Pierre Miquelon
16
0
12
4
Falkland Islands (Malvinas)
16
0
13
3
Montserrat
13
1
12
0
Western Sahara
10
1
8
1
MS Zaandam
9
2
0
7
Anguilla
4
0
3
1
Marshall Islands
4
0
4
0
Wallis and Futuna
3
0
1
2
Samoa
2
0
0
2
Vanuatu
1
0
0
1
Updated on 30 November 2020 5:43
- Advertisement -

DE ACELAȘI AUTOR

EDITORIAL

Pensiile speciale și vladțepeșistii poporului. Despre cum să dai pe la nasul prostimii cu un pic de damf de anticorupție și, astfel, să...

Nu trebuie să te fi uitat foarte atent la demisiile amalgamate din parlament pentru a sesiza șmechereala slinoasă cu care ștabii politici, fie ai PSD ori PNL, fie ai USR, vor să prostească un popor deja prostit. Vorbesc despre demisiile alea care, cică, i-ar lăsa pe ei - parlamentarii sulii - fără pensiile speciale. Toți poartă acum fesul unei...

TOPUL DE AZI