duminică, 28 februarie, 2021
3.3 C
Buzău
EXPRESS SUD-EST ȘTIRI SUD-EST Brăila Înainte de a fi debarcat de la GUVERN, brăileanul TUDOSE a semnat...

Înainte de a fi debarcat de la GUVERN, brăileanul TUDOSE a semnat CONTRACTUL pentru PODUL BRĂILA. Banii n-ajung nici de proiectare

Înainte de a fi debarcat de la GUVERN, brăileanul TUDOSE a semnat CONTRACTUL pentru PODUL BRĂILA. Banii n-ajung nici de proiectare

NEWS

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

Cu câteva ore înaintea ședinței Comitetului Executiv al PSD în care se decide soarta actualului Guvern, premierul Mihai Tudose a ținut să participe la semnarea contractului pentru Podul peste Dunăre de la Brăila, organizată la sediul Ministerului Transporturilor.

Semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, reprezintă un mare pas înainte pentru România şi o intrare în normalitate, fiind vorba de un proiect despre care se discută din anii 80, a declarat luni premierul Mihai Tudose, originar chiar din orașul dunărean, în cadrul unei conferințe de presă derulate la Ministerul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, este unul dintre susținătorii premierului în cadrul votului ce va avea loc luni după-amiază.

Dan Beșciu, contestatarul

În luna octombrie, asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. a fost declarată câștigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, lucrare cu o valoare de aproape două miliarde de lei, fără, TVA, considerată cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.

Inițial licitația și rezultatul acesteia au fost contestate la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) de către mai multe firme chineze participante la licitație, asociate cu asfaltatorul român Dan Beșciu, deținătorul firmei Euro Construct Trading 98. După două insuccese în fața CNSC, asocierea firmelor chineze și română au renunțat să mai conteste licitația și la Curtea de Apel București.

În prezent, traversarea Dunării se face cu bacul

„Semnarea contractului reprezintă intrarea în normalitate. Este un proiect discutat din anii 80. Sunt aproape 40 de ani de când se tot discută despre acest lucru. Este un pas imens. (…) Din acest moment, s-a intrat în linie dreaptă. Este un obiectiv major şi din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei şi terminând cu Dobrogea. Este şi un element de siguranţă naţională, este şi un element de normalitate”, a afirmat Tudose.

Traversarea Dunării între județele Brăila și Tulcea are loc în prezent cu ajutorul câtorva bacuri deținute de două societăți din zonă. În condiții de ceață sau noaptea bacurile nu circulă. Realizarea podului va face ca traversarea Dunării să se facă mult mai rapid. Beneficiile se vor simți asupra turismului din Delta Dunării, Litoral, și transportului de mărfuri pe cale rutieră între Portul Constanța și regiunea Moldovei.

Banii puțini pentru 2018

Banii prevăzuți pentru acest proiect în 2018 nu sunt mulți. Bugetul Ministerului Transporturilor prevede pentru podul dunărean în acest an o sumă de 23,8 milioane lei, infimă față de întreaga valoare a contractului de aproape 2 miliarde de lei. Din banii prevăzuți nu se va putea face nici măcar proiectarea podului. Standardele actuale prevăd o pondere a activităților de proiectare în jurul a 3%-5% din totalul contractului, in cazul de față de aproximativ 60-100 milioane lei.

Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi execuția drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin. Podul va avea un sistem de suspendare cu un cablu principal şi tiranți verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Două deschideri laterale, pe ambele maluri

Podul Fatih Sultan Mehmet din Istanbul, proiectat de japonezii de la IHI

„Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m.

La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare”, spunea recent Compania de Drumuri. Lucrările vor fi făcute de firma Astaldi, asociată cu cea japoneză IHI.

George Lixandru
George Lixandruhttps://expresssud-est.ro
Sunt mândru, ăsta este Oscarul meu! E grozav să trăiesc într-un județ pesedizat, iar niște imbecili, Dumnezeu știe de ce, să considere că, dacă nu sunt cu PSD, nu merit să fiu, sanchi, cineva!

PNL, DE DOI BANI SPERANȚĂ

Vine martie cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișiunu de ani. Să ningă dacă e...

Traseiștii Mocanu și Bădulescu sunt OUT!

Incredibil dar adevărat! Cea mai dură lovitură pe care o primesc cei doi traseiști notorii din Buzău. Primele rezultate oficiale ale alegerilor parlamentare ne...

PNL, DE DOI BANI SPERANȚĂ

Vine martie cu mâzgă și noroaie pur autohtone, iar ceața ne răscolește toate rănile căpătate în ultimii treizecișiunu de ani. Să ningă dacă e să fie, nicio criză nu ne mai afectează de mult, ne-am obișnuit să tot primim, pentru voturile noastre, de doi bani speranță, să trecem suferind prin fiecare iarnă,  învățând din suferințe prin primăvară, memorând suferințele vara şi schimbându-le cu altele, mai noi sau mai vechi, toamna. Citește și: Primăria municipiului Buzău lansează jocul „Găsește Tomalăul“ Iarna stă...

ARTICOLE DE TOP

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.