joi, 23 ianuarie, 2020

Ai un pont? Sună-ne acum! Suntem tot timpul pe fază!

+40 755 977 819

1 C
Buzău
joi, 23 ianuarie, 2020

Dumnezeul legumelor din PSD Buzău și matrioșka mincinoșilor: fake news, manipulare, populism. Ori despre cum PSD, un partid de hoți, face campanii de presă...

Costel Vânătoru nu mai e! Deși au existat campanii de presă cu tot registrul genurilor jurnalistice: știri, anchete, reportaje, interviuri, talkshow-uri, editoriale, comentarii, analize,...

Cele 5 mari urgențe ale Guvernului Orban. De la presiunea pentru creionarea unui buget sustenabil pentru 2020, până la întărirea statului de drept

Guvernul Orban are câteva puncte fierbinți pe care ar trebui să le rezolve în perioada următoare, de la presiunea pentru creionarea unui buget sustenabil...
CONSTANȚA Portul Constanța, „obligat” de autoritățile române să falimenteze!

Portul Constanța, „obligat” de autoritățile române să falimenteze!

Marcel Ciolacu, impostorul de la vârful PSD. Conform certificatului utilizat de Ciolacu, în Buzău a existat revoluție....

Când a devenit Marcel Ciolacu luptător cu rol determinant în evenimentele din decembrie 1989? În decembrie 1989? Sau puțin...

Anca Alexandrescu, femeia care reprezenta interfața lui Liviu Dragnea la Guvernul Dăncilă, s-a întors! Fosta consilieră a...

Anca Alexandrescu, fosta consilieră a lui Liviu Dragnea, a fost văzută luni, la Palatul Parlamentului. Conform unor surse din...

Gabriel Oprea, în stafful PSD. Cum a ajuns fesul „interesului național”, purtat șmecherește de o asociație obscură...

Gabriel Oprea și-a premeditat revenirea în PSD, pe ușa din dos, înființând, la finalul lunii mai 2019, o asociație...

TOPUL DE AZI

Barajul Siriu, o catastrofă din ce în ce mai iminentă. Ori despre un eventual Dam Vajont românesc și nesimțirea celor care conduc destinele acestei țări

Conform unui scenariu privind o eventuală catastrofă produsă la Barajul Siriu, la o ruptură a barajului cu o breșă...

Clanurile interlopilor din Brăila. O inedită hartă a zonelor de influență şi a afacerilor controlate de acestea

De la Revoluție încoace, municipiul Brăila şi-a consolidat an de an „reputația” de cel mai interlop oraș din România,...

Carmen Adriana Ichim, o DĂNCILĂ înfiptă cu sula în fruntea JUDEȚULUI BUZĂU, informează: TOT ce se scrie de RĂU despre BARAJUL SIRIU e FAKE NEWS! Planul secret al dănciloaiei de la Buzău

Credeați că e proastă? Nuuu! Carmen Adriana Ichim, prefectul județului Buzău, e și proastă și nimfomană! Așadar, și-a chemat...
GEORGE LIXANDRU
GEORGE LIXANDRUhttps://expresssud-est.ro/
Nu te întreba de ce ți-e dor de acasă – întreabă-te ce trebuie să faci ca să fii acasă şi pune-te pe treabă. Deoarece României îi trebuie oameni care SUNT acasă și plini de viaţă.

De peste două decenii, operatorii și Administrația portului Constanța se străduiesc să atragă cât mai multe fluxuri de mărfuri. Au investit sute de milioane de euro în infrastructura portuară, în noi capacități de operare a mărfurilor și în modernizarea celor vechi, au organizat misiuni economice și evenimente în străinătate și au participat la târguri internaționale.

Statul român ar trebui să susțină aceste eforturi, iar unele instituții centrale și locale chiar o fac. Am în vedere Ministerul Transporturilor și Primăria Constanța.

Există, însă, și instituții care acționează sistematic împotriva intereselor portului Constanța și ale economiei naționale, cum este cazul unor structuri din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. 

Potrivit unui comunicat dat publicității pe piața de capital, prin decizia nr. 2/2017, comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Galați, a decis să revoce autorizația de antrepozit fiscal, din data de 22.10.2015, pe care o deținea compania Oil Terminal din portul Constanța.

Istoria respectivei autorizații este lungă. În iunie 2010, sub pretextul combaterii evaziunii, Fiscul a desfiinţat antrepozitele de carburanţi de la Oil Terminal, fapt ce a afectat semnificativ activitatea companiei. În acele vremuri, frâiele ANAF se aflau în pumnul lui Sorin Blejnar. Culmea ironiei, personajul este judecat, astăzi, în dosarul „Motorina”, o afacere care, susţin procurorii, a păgubit statul de TVA şi accize în sumă de 22.000.000 lei.

Conducerea Oil Terminal a dus ani de zile muncă de lămurire cu reprezentanții Ministerului Finanţelor Publice şi ANAF, pentru a-i ajuta să înţeleagă specificul activităţilor portuare. Mai mult, pentru a nu mai exista niciun fel de obiecţii privind cerinţele tehnice ce trebuie îndeplinite, a achiziţionat debitmetre moderne, de mare precizie, pentru măsurarea intrărilor şi ieşirilor de produse, din rezervoare, investiţia ridicându-se la circa 500.000 euro. 

Nu știm ce interese are comisia din cadrul DGFP Galați să suspende autorizația de antrepozit fiscal deținută de Oil Terminal din 1015 până în 2017. Dar este clar că Oil Terminal, portul Constanța și economia românească vor avea de pierdut.

Coadă din portul Constanța până la Ploiești

Practic, Oil Terminal este condamnată să nu mai depoziteze produsele petroliere în rezervoare, ci să încarce navele direct din trenuri. Astfel, pentru încărcarea unei nave de 40.000 de tone, coloana de trenuri în așteptare se va întinde din portul Constanța până la Ploiești. În loc ca încărcarea navei să se facă într-o singură zi, va fi necesară cel puțin o săptămână. În port, se vor pierde zile întregi cu manevrarea vagoanelor şi se va produce un adevărat haos. Costurile de operare vor crește și, ca urmare a depăşirii termenelor contractuale, se va ajunge la plata penalităţilor de întârziere.

Evident, proprietarii mărfurilor nu vor accepta o asemenea mizerie și vor evita portul Constanța. 

În opinia noastră, decizia comisiei din cadrul DGFP Galați este îndreptată împotriva intereselor economiei naționale. Cel mai afectat este statul român, în calitate de proprietar al infrastructurii portuare și acționar majoritar la Oil Terminal. 

Din comunicatul dat publicității pe piața de capital, rezultă că Oil Terminal va ataca, în instanță, decizia de revocare a autorizației de antrepozit fiscal. 

Cotidianul „Cuget Liber” îi solicită ministrului Finanțelor Publice, Ionuț Mișa, să analizeze acest caz și să ia măsuri reparatorii, în interesul portului Constanța și al economiei românești.

Portul Constanța, „obligat” de autoritățile române să falimenteze!

De-a lungul anilor, compania a câștigat toate procesele împotriva deciziilor abuzive ale structurilor ANAF. Iată două exemple: 

Începând din 2003 şi până în 2014, Oil Terminal a dus un adevărat război în justiţie cu fosta Direcţie Regională pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Constanţa, care inventase un prejudiciu şi obliga compania să îi achite 111.054.565 lei cu titlu de dobânzi de întârziere aferente taxelor vamale, TVA şi comisionului vamal. Dacă ar fi plătit imensa sumă, Oil Terminal ar fi intrat în faliment. Compania a câştigat războiul, dar cheltuielile judiciare şi avocaţii au costat-o peste 500.000 de euro, bani pe care nu s-a mai obosit să-i recupereze de la instituţia vamală.

În 2011, Oil Terminal a mai câștigat un alt proces cu ANAF (dosarul nr. 25976/212/2011) și a solicitat plata cheltuielilor de judecată în cuantum de 241.661,53 lei. Prin sentinţa civilă nr. 2592/29.11.2017, Tribunalul Constanţa a admis, în parte, cererea Oil Terminal SA Constanţa, obligând structurile ANAF la plata sumei totale de 130.328,50 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Suntem curioși să aflăm dacă, după ce va achita această sumă, ANAFva recupera banii de la funcționarii vinovați de abuz. (Sursa: cugetliber.ro)

Ți-a plăcut articolul? Scrie un comentariu!

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

joi, 23 ianuarie, 2020
Buzău
nori împrăștiați
1 ° C
1 °
1 °
55 %
5.1kmh
40 %
joi
7 °
vin
6 °
sâm
7 °
Dum
8 °
lun
9 °

EDITORIAL

Dumnezeul legumelor din PSD Buzău și matrioșka mincinoșilor: fake news, manipulare, populism. Ori despre cum PSD, un partid de hoți, face campanii de presă pe banii noștri, pentru ca să „strigă” și gura lui hoții!

Costel Vânătoru nu mai e! Deși au existat campanii de presă cu tot registrul genurilor jurnalistice: știri, anchete, reportaje, interviuri, talkshow-uri, editoriale, comentarii, analize, în cele mai multe cazuri produse și difuzate, din păcate, fără regulile și valorile deontologiei jurnalistice, dintre care cele mai importante sunt obiectivitatea, imparțialitatea și preponderența interesului public față de cel privat, Costel Vânătoru NU...

NEWS

Pe ce mai dau banii primarii din Constanța, Buzău, Galați și alte orașe din sud-estul României. Apa caldă şi căldura, gropile și noroaiele mai...

E greu cu apa caldă şi căldura, iar gropile și noroaiele mai pot aștepta. Dar, când vine vorba despre luminițele de Crăciun, primăriile conduse...

Dacă sunteți în Constanța de sărbători, nu ratați o vizită la Microrezervația de la malul mării. Iată programul de vizitare de la Complexul Muzeal de...

Complexul Muzeal de Științe ale Naturii are program și în extrasezon, iar tarifele sunt excelente pentru vizitatorii din Constanța și nu numai. Complexul Muzeal de...

Să-ți pui comuna pe harta sufletului unui copil. Zeci de îngeri de la școlile din comuna Cislău, județul Buzău, s-au întrecut la festivalul „Colindele...

Să-ți pui comuna pe care o păstorești de treizeci de ani pe harta sufletului unui copil nu e puțin lucru. Iar lucrul ăsta îl...

Marcel Ciolacu, impostorul de la vârful PSD. Conform certificatului utilizat de Ciolacu, în Buzău a existat revoluție. Conform Parchetului Militar, în Buzău a fost...

Când a devenit Marcel Ciolacu luptător cu rol determinant în evenimentele din decembrie 1989? În decembrie 1989? Sau puțin mai târziu, în ’90, când...

Dumnezeul legumelor din PSD Buzău și matrioșka mincinoșilor: fake news, manipulare, populism. Ori despre cum PSD, un partid de hoți, face campanii de presă...

Costel Vânătoru nu mai e! Deși au existat campanii de presă cu tot registrul genurilor jurnalistice: știri, anchete, reportaje, interviuri, talkshow-uri, editoriale, comentarii, analize,...

un hohot de râs
oameni pamflet

Contribuția ta lunară poate face diferența pe termen lung. Donează 2 euro lunar prin SMS la 8844 cu textul SALVEZ.

S-ar putea să-ți placă și:
EXPRESS SUD-EST

ÎMPREUNĂ CONSTRUIM JURNALISMUL DE CARE ROMÂNIA ARE NEVOIE!

Ai citit acest articol deoarece niște ziariști idealiști s-au încăpățânat să creadă că își pot face meseria fără patroni și fără interese ascunse. EXPRESS SUD-EST este o publicație care se autofinanțează din publicitate și din donațiile cititorilor. Ne poți susține.